Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Harry »

Coyote schreef:
13 nov 2021, 10:59
Misschien moeten ouders eens gaan overwegen niet meer zoveel namen aan hun kinderen te geven... Dan was dit probleem niet ontstaan... :lol:
Inderdaad Roland, heerlijk dat ik ouders heb die 1 naam genoeg vonden, volgens mij komt het tegenwoordig ook veel minder voor, ik ken in mijn omgeving niemand meer met een kind met meerdere namen. :D

:offtopic:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Update: in 5min door immigrations op Atlanta, dat is wel eens anders geweest like 1,5-2u ;)

Helaas duurde de security check daarna dan wel weer een half uur. Er was iets aan hand want de gewone securiy check was helemaal dicht, we moesten de terminal uit en via de buiten ingang er weer in en door die controle.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2036
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door dejong89 »

Afgelopen week zijn wij naar Hawaii gevlogen. Dit is toch een staat apart. Inmiddels zijn we ook van eiland naar eiland gevlogen dus wij hopen dat iemand wat aan onze ervaring heeft.

Hawaii heeft zijn eigen safe travel programma. Je bent vooralsnog verplicht om hier een account aan te maken, 24u van te voren een checklist in te vullen en je vaccinatiebewijs te uploaden. Inmiddels wordt het EU certificaat ook erkent. Gelukkig maar. Wij waren toch lichtelijk gespannen :mrgreen: Nadat we de checklist hebt ingevuld ontvingen we vrijwel direct een QR code. Bewaar deze goed want deze wordt gescand zodra je Hawaii binnenkomt. Maar, dat kan ook eerder

Wij hadden een tussenstop op Seattle. Delta maakt gebruik van een soort pre check. De controle die je op Hawaii krijgt die krijg je dan in (bijvoorbeeld) Seattle. In ons geval was de controle naast onze vertrekgate. Ze riepen het ook netjes om. De dame van Delta scande onze QR code, zag ons vaccinatiebewijs, gaf ons een polsbandje en wenste ons een fijne vlucht. Bij aankomt op Hawaii waren er 2 rijen. 1 rij met interisland/polsbandje en 1 rij voor reizigers met alleen de QR code. Dat ging opmerkelijk eenvoudig. We lieten ons polsbandje zien en stonden 10 minuten later bij de autoverhuur. Inmiddels maken vele maatschappijen gebruik van zo'n polsbandje dus doe er je voordeel mee. Het wijst zich allemaal vanzelf!

De vlucht tussen de eilanden in verliep ook gesmeerd. Bij aankomst op Maui moesten we onze boardingpass laten zien en onze paspoorten. Daarna mochten we doorlopen. Ook op Hawaii zelf hebben wij een aantal keren onze vaccinatiebewijzen moeten laten zien. Keer op keer was ons EU certificaat (die staat op onze telefoons) voldoende. :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MattRob »

Top, dank om de procedure in Hawaii te laten weten ! Wij gaan pas begin mei, dus wie weet hoe het dan gaat, maar voor degene die eerder gaan, goed om te weten !

En met voornamen ... Ik heb dat ook nooit gedaan in boekingen tot nu toe, altijd alleen de eerste (vanwege die optional opmerking ...), en dat ging altijd goed, zelfs voor ons met Global Entry. Maar lijkt nu dan toch niet goed te gaan ... Wij vliegen dus begin december (ticket geboekt via KLM, maar allemaal Delta vluchten ...). Ik zal eens proberen of ik die nog via KLM in de boeking kan krijgen, maar zal wel weer groot issue zijn. Afwachten maar ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kristofm »

d_vdploeg schreef:
13 nov 2021, 11:52
Pascal schreef:
13 nov 2021, 10:57
Zorg ervoor dat alle voornamen ingevuld zijn in het ‘first name’ veld zoals die in je internationale paspoort staan wanneer je tickets koopt.
Goed punt op zich om toe te voegen. Maar gaan alle airlines er zo mee om? Op basis van de ervaringen die ik tot nu toe lees, gaat alleen KLM/Delta er op deze manier mee om.
Ik heb ook meerder voornamen en ben al meermaals met 1 voornaam vermeld op mijn vliegticket en ESTA zonder problemen binnen geraakt in de US , weliswaar voor de pandemie ...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst @kristofm. Zie het screenshot hieronder waar het letterlijk staat.

Ik heb mijn Delta verhaal hier gedeeld om anderen te helpen, er ging bij mij wel het eea mis, maar is allemaal opgelost. Dit forum is er om ervaringen te delen, zo'n opmerking voegt niets toe tenzij je de afgelopen dagen ook met Delta bent gevlogen. Dan hoor ik graag je ervaringen.

Dit deel van dit draadje gaat over mijn ervaring afgelopen dagen bij Delta. Ik ben al >50x naar de US geweest en inderdaad was het nooit een probleem - nu wel door de namen op de test- en vaccinatie documenten die uit je paspoort komen en gelijk moeten zijn aan die op je ticket voor vluchten naar de VS. Dat was eerder inderdaad niet zo.

Delta heeft mij dit overigens ook een paar keer verzekerd.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

kristofm schreef:
14 nov 2021, 13:13

weliswaar voor de pandemie ...
Er is sinds de pandemie wel eea veranderd. Blijkbaar dien je nu al je voornamen op je ticket te melden zoals @harryh aangeeft.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door pollyblue »

En wat als je je ticket al maanden op voorhand hebt geboekt met enkel je eerste voornaam?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Airline even contacten. Maar als het 1-2 dagen voor vertrek is beter niet meer je ticket laten aanpassen maar gewoon even bij de balie inchecken.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MattRob »

Ik heb gisteren met Delta geprobeerd dit te regelen, maar (ondanks hun snelle reactie en welwillendheid) was bij KLM geboekt, dus moet bij KLM zijn. Die hebben al 2 dagen geleden gezegd dat een reactie wat langer kan duren, maar dat er iemand bij me op terugkomt. Ben benieuwd of ze dat nog gaan aanpassen ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kristofm »

pollyblue schreef:
14 nov 2021, 16:25
En wat als je je ticket al maanden op voorhand hebt geboekt met enkel je eerste voornaam?
Voila, mijn tickets zij al meerdere malen omgeboekt en hebben dus zoals ik voor de pandemie al deed niet al mijn voornamen. Ik vermoed wel dat ze dit geregeld krijgen aan de incheckbalie op de luchthaven... Het zal wel geen alleenstaand geval zijn ...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Het is bij @harryh ook goed gekomen dus dat zal ongetwijfeld bij jouw ook zo zijn.

Als je het vooraf kunt regelen zou ik dat wel doen. Scheelt weer tijd aan de incheckbalie. Als het druk is en je hebt die tijd nodig... :roll:

En voor mensen die nog gaan boeken, is dit wel handig om te weten.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Coyote »

Ik heb net een afspraak gemaakt Health Check Center om mij te laten testen voor mijn trip van 1 dec. (afspraak op zon 28 nov). Nou zie ik onderstaande in de mail staan:
Let op: Test u om te reizen? Dan zijn reisdocumenten (non-COVID verklaring) noodzakelijk. Vergeten bij te bestellen? Dit kan alsnog tegen een kleine vergoeding toegevoegd worden tijdens afname van de test.
Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Werd jullie ook gevraagd waarvoor je je wil laten testen? Dat werd voor mijn trip naar Canada wel tussen neus en lippen door gevraagd. Maar goed, dat was ook echt testen voor reizen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wendg81
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 nov 2021, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door wendg81 »

harryh schreef:
13 nov 2021, 20:27
Update: in 5min door immigrations op Atlanta, dat is wel eens anders geweest like 1,5-2u ;)

Helaas duurde de security check daarna dan wel weer een half uur. Er was iets aan hand want de gewone securiy check was helemaal dicht, we moesten de terminal uit en via de buiten ingang er weer in en door die controle.
Moet je daar nog zelf je koffer op een andere band zetten?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Na immigrations haal je je koffer van de band en deze lever je 200m verder weer in. Vaak staan er al genoeg mensen klaar en zeg je connecting flight to (plaats in de VS) please en zij nemen je koffer van je over en die zie je pas op je eindbestemming.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door PSVwally »

MattRob schreef:
14 nov 2021, 17:37
Ik heb gisteren met Delta geprobeerd dit te regelen, maar (ondanks hun snelle reactie en welwillendheid) was bij KLM geboekt, dus moet bij KLM zijn. Die hebben al 2 dagen geleden gezegd dat een reactie wat langer kan duren, maar dat er iemand bij me op terugkomt. Ben benieuwd of ze dat nog gaan aanpassen ...
KLM is echt dramatisch slecht bereikbaar. Telefonisch 3 dagen meer dan 1.5u in de wacht gestaan en de hoorn er maar opgelegd, ik moet ook werken... whatsapp kreeg ik na 3 dagen om 4u 's nachts reactie, een standaard bericht lijkt het wel of ik de gegevens (die ik allemaal in het 1e bericht al had gezet) even neer wilde zetten. Daarna geen reactie meer. Aan de gate kon ik gelukkig nog alles regelen. Normaal via social media binnen een dag wel antwoord, maar wacht nu al meer dan een week op antwoord voor mijn flying blue account die ze zouden aanpassen.
Ik reis met alleen handbagage, maar ik vrees weer dat ik deze in moet leveren op de terugvlucht (hoop dat er niet veel mensen dinsdag terugvliegen uit Sint Maarten) en dan weer meer dan een uur erop kan staan wachten op schiphol
Gast

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Gast »

MattRob schreef:
14 nov 2021, 12:39
En met voornamen ... Ik heb dat ook nooit gedaan in boekingen tot nu toe, altijd alleen de eerste (vanwege die optional opmerking ...), en dat ging altijd goed, zelfs voor ons met Global Entry.
Misschien overbodige info en weet je het al:
Heb je je Global Entry nummer in je API gezet? Dat vul je in onder known traveler number en dan krijg je TSA pre op je boarding pass vermeld. Bij de GE kiosk hoef je alleen je foto te laten maken in de kiosk, krijg je een approved ticket met foto erop (als het goed is) en kun je doorlopen (als er CHECK op je ticket staat moet je alsnog ff met de immigrations officer in gesprek).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

wendg81 schreef:
15 nov 2021, 13:05
Moet je daar nog zelf je koffer op een andere band zetten?
Ja maar idd koffers van de band, even langs douane (hoeft geen formulier meer in te vullen en in te leveren), daarna links naar connecting flights, links is de bagage drop off
wendg81
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 nov 2021, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door wendg81 »

d_vdploeg schreef:
15 nov 2021, 13:09
Na immigrations haal je je koffer van de band en deze lever je 200m verder weer in. Vaak staan er al genoeg mensen klaar en zeg je connecting flight to (plaats in de VS) please en zij nemen je koffer van je over en die zie je pas op je eindbestemming.
Oke top dank je wel. Toch spannend om weer te gaan nu met al die extra documenten en test.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Na vertrek vanaf Schiphol is het net als voor corona, komt goed! Alleen mondkapje in vliegtuig vond ik niet super maar hoort er nu bij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer