Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door theovg »

Vanmorgen Bij United alles geüpload en daar staan op onze tickets ook maar 1 voornaam , maar was voor het uploaden van het reiscertificaat en vaccinatiebewijs geen probleem.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ONYX666 »

Ben benieuwd naar meer ervaringen met delta. Wij gaan heen met klm en terug met delta. Geen zin om op terugweg het probleem te krijgen met voornaam op documenten
Cobert
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Cobert »

Misschien komt er straks meer uniformiteit in de regelgeving, nu komt het over als één grote warboel en zijn dit alleen “opstart” problemen.
Hopelijk komt iedereen die rond deze tijd gaat zonder al te veel stress en problemen aan in Amerika. Niet een heel fijn begin zo.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Coyote »

Mrvanilla schreef:
08 nov 2021, 10:07
- Maximaal 3 dagen van te voren voor het boarden van je vlucht een virale Covid-19 test laten afnemen, dit kan een antigeentest zijn. Volgens het forum hier zou je dat dus GRATIS via een omweg kunnen doen door een afspraak te maken via https://www.testenvoortoegang.org/ en vervolgens een tijdstip te kiezen bij de specifieke aanbieder met de naam HealthCheckCenter. Zie https://healthcheckcenters.nl/locaties voor hun locaties. Het is belangrijk om niet via hun eigen website een afspraak in te plannen, maar echt alleen via https://www.testenvoortoegang.org/. Vervolgens kun je dan via de e-mail met de uitslag die je van HealthCheckCenter krijgt een reiscertificaat aanvragen (zie foto)
Ik zit het alvast even te bekijken (ik kan pas vanaf volgende week woensdag een afspraak inplannen, 14 dgn van te voren). Je moet een activiteit opgeven om voor getest te worden. Wat hebben de reeds geteste mensen of zij die een afspraak hebben staan als activiteit gekozen?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Coyote Buttes »

@Coyote

Laatste optie; "Overig"
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Coyote »

Ah, duidelijk! :thumbup:

Zie alleen dat ik hier bij mij in de buurt niet terecht kan bij een HealthCheckCenter. De locatie in mijn woonplaats is slechts op do - za van 08:00 - 16:00 uur geopend en ik vlieg op woe ochtend vroeg vanaf AMS. :?

Ik kan wel 30 km verderop terecht op 2 andere locaties en dan zou het ook nog op zondag tot 16:00 u of bij de 2e tot 17:00 u kunnen. Dat kan toch als ik op woe om 07:10 u van AMS naar LHR vlieg en om 10:45 van LHR naar SFO vlieg? :think:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

Ja, als je woensdag vliegt, mag je zondag al testen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door hemmie »

harryh schreef:
11 nov 2021, 14:41
Yep dat dacht ik ook, maar Delta customer service heeft mij verzekert dat het alle voornamen zoals op paspoort, testuitslag en vaccinatiebewijs moeten zijn.
Dat zou niet logisch zijn, op mijn amerikaanse vaccinatiebewijs staat alleen mijn 1e voornaam, bij mijn kinderen ook, dus lijkt standaard te zijn. Dan komt het vaccinatiebewijs bij niemand met meer dan 1 voornaam overeen met het paspoort.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Ja dat vond ik dus ook erg vreemd. Ze hebben gisteren m'n vrouw's ticket aangepast incl alle voornamen, maar het probleem van het niet akkoord krijgen op test- en vaccinatiedocument is voor haar niet opgelost. Mijn docs, op exact dezelfde manier aangemaakt, zelfde moment getest enz, zijn wel direct goedgekeurd. Enige verschil zijn die voornamen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1523
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door pumi1000 »

Laat je even de uitkomst weten @harryh?

Nu heb je vaak ook al verschil tussen ESTA waar alle voornamen opstaan en je ticket waar 1 voornaam op staat. Dan wordt het wel heel onduidelijk allemaal wat je allemaal precies waar in moet vullen. Vooral iemand die meerdere voornamen heeft, dat past al vaak niet in de hokjes :roll: wat ik bij ESTA had.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Ik kreeg vanmorgen de "tijd voor inchecken" mail van Delta, halverwege dat proces werd ik doorgestuurd naar KLM - dat heb ik nog nooit gehad voor Delta vluchten bij KLM geboekt. Na het beantwoorden van een aantal vragen in de KLM app stopt de online incheck ook daar, met een vage melding. Zal dus morgen inchecken op Schiphol worden.

*** edit *** ik zie na inloggen op Delta.com wel dat 1 van de 2 passagiers is ingecheckt, dat ben ik. Dus of dat nu aan die voornamen ligt? Ik vraag het morgen aan de balie nog wel even.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Grouchy »

Min of meer dezelfde ervaring hierzo bij het inchecken.
Ik ben nu ingecheckt & heb de boardingpassen voor m'n Delta uitgevoerde AMS-MSP vlucht & de aansluitende binnenlandse vlucht.
Voor m'n BRU-AMS vlucht de zo bekende incheckbevestiging en het bericht dat je morgen eerst mag langskomen.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ribruijn »

Voor de terugweg naar NL met eerst een binnenlandse vlucht in de USA: is het health declaration form uitsluitend bedoeld voor de intercontinentale vlucht de USA uit? Omdat je er namelijk een vluchtnummer in moet zetten. Neem aan dat dit "ja" is, maar toch even checken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Coyote »

Dutchess schreef:
12 nov 2021, 02:58
Ja, als je woensdag vliegt, mag je zondag al testen.
Ik zit dit nog eens te bekijken op Testen voor toegang. Maar als ik de optie 'overig' kies kan ik normaal gesproken pas 24 u van te voren laten testen voor aanvang van de gebeurtenis omdat een antigeen test maar 24 u geldig is. Geeft men dan hier een fictieve (lees: 2 dagen eerder) vertrektijdstip op zodat je daarmee wel op die 72 uur uitkomt?

Wellicht is dat allemaal al benoemd hier maar het valt me nu pas op dat je anders niet 72 u van te voren een antigeen test kunt doen. :oops:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door hemmie »

Het was inderdaad mijn plan om een eerdere datum in te geven voor wanneer ik de test nodig heb.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5032
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Update: Vanmorgen op Schiphol geen hele lange rijen bij Delta economy. Wij konden naar priority incheck, daar waren er maar 2 mensen per balie voor ons.
Helaas begon toen de ellende, het donderdag opnieuw uitgegeven ticket voor mijn vrouw ivm de 3 voornamen gaf een error.
Er moest dmv bellen weer een nieuw ticket aangemaakt worden. Vervolgens was haar gereserveerde stoel ineens weg en stond ze op standby :(. Ik heb toen gevraagd dat daar gelijk op te lossen, moeilijk moeilijk. Maar half uur later gelukt.

Bij security en paspoort controle maar 2 mins wachten.

Ik heb nog even gevraagd hoe het nu met de voornamen zit. Ook aan de balie werd mij gezegd dat nu met de corona docs ALLE voornamen zoals in het paspoort op het ticket moeten staan voor vluchten naar de VS.

Op naar Atlanta en Tampa!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

@harryh Fijn dat het toch gelukt is. Veel plezier daar :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Coyote »

@harryh Mooi dat het allemaal gelukt is, goede reis! :thumbup:
harryh schreef:
13 nov 2021, 09:19
Ik heb nog even gevraagd hoe het nu met de voornamen zit. Ook aan de balie werd mij gezegd dat nu met de corona docs ALLE voornamen zoals in het paspoort op het ticket moeten staan voor vluchten naar de VS.
Dat is voor iedereen wel even belangrijk om te weten!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Grouchy »

Update: Nu op Schiphol, vanmorgen geen rijen in Brussel bij KLM. Papieren gecheckt en de boarding passes gekregen. Ze vroegen wel expliciet naar m'n geprinte ESTA, heb toen m'n mapje met daarin alle geprinte papieren gegeven, daar is niet langer dan 10 seconden in gekeken.
Coyote schreef:
12 nov 2021, 23:41
Dutchess schreef:
12 nov 2021, 02:58
Ja, als je woensdag vliegt, mag je zondag al testen.
Geeft men dan hier een fictieve (lees: 2 dagen eerder) vertrektijdstip op zodat je daarmee wel op die 72 uur uitkomt?

Roland
Heb dat wel gedaan :P
Laatst gewijzigd door Grouchy op 13 nov 2021, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ONYX666 »

Als het alleen voor heen is zit ik misschien nog goed. Wij gaan heen met klm maar terug met delta
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer