Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Grouchy »

marieke van oorschot schreef:
12 jul 2022, 15:48
Op de app van Delta wordt de versie van 2 pagina’s gegeven. Op de site van KLM de versie van 5 pagina’s.
ALs je baggage afgeeft bij KLM of de bij de gates op Schiphol liggen de '2 pagina's' versies klaar. Was nog niet zo lang geleden ook nog de oude versie (die met de COVID-19 test).
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MayJans »

Timothy555 schreef:
11 jul 2022, 11:36
20 minuten check in met skypriority. Ik schat dat de gewone rij makkelijk een uur was. Security was 18 minuten dus dat viel mee. Paspoortcontrole bijna 1 uur aangeschoven. Doordat we kinderen -12 bij hebben mochten we niet door de poortjes. De Amerikanen nog langer, m’n buurvrouw zegt 90 minuten.

Kom dus, ook naar Brussel, op tijd mensen…
Wij vliegen de 19e vanaf Brussel naar Washington. Vlucht om 10:45. we waren al van plan om 4 uur van te voren op het vliegveld te zijn (we overnachten in de buurt).
Maar als ik het goed begrijp (en dat is altijd de vraag :wink: ) is het vooral druk/lang wachten bij inchecken en bij paspoortcontrole en niet persé bij de security?
Dus het aanschaffen van zo'n Fast Lane pass heeft dan weinig zin, die geeft alleen voorrang bij de security.

Hoe lang van tevoren gaan de incheckbalies doorgaans open? Ik heb gegoogled maar dit niet gevonden.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pascal »

MayJans schreef:
13 jul 2022, 21:11
Hoe lang van tevoren gaan de incheckbalies doorgaans open? Ik heb gegoogled maar dit niet gevonden.
3 uur, maar dit is United denk ik? Dan heb je geluk want de vlucht naar New York vertrekt denk ik normaal iets na 10 uur, en aangezien je incheckt aan dezelfde balies, zal dit dus rond 7 u ‘s ochtends zijn.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kristofm »

Straks vertrek ik naar de US vanuitBrussels airport met Delta airli es DL141. Het is hier enorm druk dus reken alvast genoeg tijd op voorhand om uw vlucht tijdig te halen...

Check-in ging vlot met Delta Sky priority.

Ik moest enkel mijn vaccinatiebewijs tonen en een digitaal attest ( PLF ) invullen via de delta website zodat ik klaar was om af te reizen naar de US. Mijn ingevulde attestation was nutteloos...

Hierbij dus een kleine update!

MVG,

Krisse
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door pumi1000 »

@MayJans

Die fastlane pass is juist voor de security, dus ik ga ervan uit dat dat wel scheelt in tijd.

Als je op de website kijkt van Brussel Airport kun je je vluchtnummer invullen en dan zie je alle gegevens hoelaat je incheckbalie opengaat en hoe laat je het best daar kunt zijn.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MayJans »

Pascal schreef:
13 jul 2022, 21:37

3 uur, maar dit is United denk ik? Dan heb je geluk want de vlucht naar New York vertrekt denk ik normaal iets na 10 uur, en aangezien je incheckt aan dezelfde balies, zal dit dus rond 7 u ‘s ochtends zijn.
Nee, we vliegen heen met Brussels Airlines (terug met United).

We vliegen dinsdag 19 juli, het is nu nog net te vroeg om te kunnen zien hoe laat we er (volgens Brussels Airport) moeten zijn.
Misschien dan toch maar die Fast Lane passen kopen. die 50 euro kan er ook nog wel bij :?

EDIT:
net op de website van Brussels Airlines gekeken bij vertrek op maandag (zal te vergelijken zijn met vertrek op dinsdag).
Advies is om tussen 7:30 en 8:00 aanwezig te zijn. Incheckbalie gaat om 7:45 open.
Fast Lane passen zijn er alleen nog voor tijdslot 6:00-7:00. Heb ik dus niets aan.
Misschien maar gewoon zo laten en hopen op een goede afloop...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

@MayJans reizen jullie met kinderen?

Alle security-hokjes op 1 na waren open, heel veel personeel, het was enorm druk en ik was er in exact 18 minuten door. Na security, meteen rechtsaf en niet twijfelen (wij maakten eerst nog een foto van de kindjes met een vliegtuig op de achtergrond), …

Europees paspoort zonder kinderen onder 12: snelst, met automatische poortjes. Denk een klein half uurtje toen.
Europees paspoort met kinderen onder 12: aparte rij voor alle Europese paspoort. Die moesten wij doen. 50 minuten.
Alle andere in een aparte rij: was 90 minuten volgens een Amerikaanse dame naast ons in het vliegtuig.

Ik haalde m’n vlucht met redelijk wat marge (boarding was net begonnen, maar boarden duurt 50 minuten). We schoven ook eerst 15 minuten aan bij Starbucks en gingen nogmaals naar het toilet. We hadden er dus ook voor het boarden kunnen zijn.

Inmiddels ook antwoord op m’n klacht. Eerst standaard excuus, daarna toch de boodschap dat ze het idee van een ‘short connections’ op drukke momenten overwegen en bespreken.
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MayJans »

Dank @Timothy555 , voor je uitgebreide reactie :thumbup:

we reizen met kinderen maar die zijn 14 en 16 dus ruim boven de 12.
We gaan je advies om op het vliegveld nog even niet de toerist uit te hangen opvolgen en na de security gewoon doorlopen :wink:

Geniet van je vakantie!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

@MayJans stop dan gerust met je zorgen te maken. Na de security, rechts afdraaien en meteen ook rechts aanhouden (automated gates for EU Passports). ALS er een steward iets zegt over de kinderen, zeg je maar dat ze 12+ zijn, het staat er letterlijk op dat ze vanaf 12 mogen.
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MayJans »

:thumbup: :D
Sander12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 08:59

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Sander12345 »

Is het iemand gelukt om fly ready te worden met kinderen onder de 12? Deze hoeven niet gevaccineerd te worden, maar het document wordt zowel op de Delta site als de KLM site vereist..... Dit terwijl het niet nodig is voor de usa?!?

Het is 3 dagen voor vertrek; we willen alleen met handbagage gaan, en dus graag online inchecken. Hopelijk gaat dat straks nog wel lukken..
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

@Sander12345 Zelfs als je vraagt "Is het iemand gelukt om fly ready te worden" is het antwoord "ja, maar je kunt nog steeds niet online inchecken". Drie keer recent met Delta gevlogen, drie keer niet gelukt online in te checken, zonder kinderen onder de 12. Hou er maar rekening mee dat je langs de balie moet.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Grouchy »

Afgelopen zaterdag is het gelukt om Flyready te worden en online in te checken. Heb de boardingpasses uitgeprint en ze stonden in de Delta app.
Vrees alleen dat het voor niet standaard gevallen (zoals kinderen onder 12) FlyReady het niet trekt.
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 feb 2022, 09:08
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Gorinchem

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door hdehaan79 »

Sander12345 schreef:
15 jul 2022, 22:09
Is het iemand gelukt om fly ready te worden met kinderen onder de 12?
Zojuist documenten voor 2 volwassenen en 2 kinderen (9 en 12) geupload. Bij de kinderen een herstelbewijs als ‘vaccinatiebewijs’ gebruikt. Twee minuten na mail dat upload succesvol was ontving ik een mail van KLM dat alle documenten zijn goedgekeurd.
janske
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2019, 13:49

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door janske »

Dat is goed om te weten dat dat zou kunnen! Wij willen ook zonder bagage vliegen en online inchecken.
Hoe oud waren die herstelbewijzen?
Sander12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 08:59

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Sander12345 »

hdehaan79 schreef:
16 jul 2022, 07:07
Sander12345 schreef:
15 jul 2022, 22:09
Is het iemand gelukt om fly ready te worden met kinderen onder de 12?
Zojuist documenten voor 2 volwassenen en 2 kinderen (9 en 12) geupload. Bij de kinderen een herstelbewijs als ‘vaccinatiebewijs’ gebruikt. Twee minuten na mail dat upload succesvol was ontving ik een mail van KLM dat alle documenten zijn goedgekeurd.
Dank voor de tip, dit werkte inderdaad bij KLM. Herstel bij ons was van januari. Er staat ook een geldigheid op.
Het werkte overigens niet bij Delta, ben benieuwd of we morgenochtend online kunnen inchecken
janske
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2019, 13:49

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door janske »

Dank voor deze goede tip!
Bij ons is de geldigheidsdatum van het herstelbewijs van de kinderen 27 juli, precies de dag van vertrek :?
We hopen dat het zo voor ons ook lukt...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door bedeve »

Ik begrijp de verwarring wel omdat @hdehaan79 bij een vraag over Delta met een reactie over KLM komt...
Daar ging het nu even niet over....
jullie kunnen er lang en breed nog allerlei berichtjes over rondsturen beste Deltavliegers , gezelligheid kent immers geen tijd , maar wanneer je wel wilt weten waar je aan toe bent is het raadzaam de teksten van @harryh tot je te nemen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Precies. Als je met Delta vliegt heb je niets aan goedkeuring door KLM, en al heb je Delta goedkeuring, kans is klein dat je online je boarding pass krijgt.
Laatst gewijzigd door harryh op 17 jul 2022, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 524
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door thebruins »

Inchecken is mij laatst wel gelukt online (2e vlucht binnen enkele maanden, 1e vlucht lukte niet online inchecken niet) bij Delta maar ik kon geen boarding pass krijgen omdat ze de documents nog wilden checken. Dus ik moest alsnog gewoon langs de balie en als je het mij vraagt, had dat online inchecken dus niet zo veel toegevoegde waarde.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer