Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Helaas. Dat is min of meer de standaard in mijn ervaring. Dat hele uploaden heeft niet heel veel zin. Je zou toch denken dat ze de rijen korter willen...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Ja dan helpen dit soort dingen zeker niet mee @harryh Succes @Trom morgen!! En fijne reis. Laat even weten (als je tijd en zin hebt) of het een beetje gelukt is allemaal
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Blinky
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2022, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Blinky »

Wauw blijf me verbazen hoe snel ze alles weer anders doen. Maar ben blij dat het je gelukt is! Bij mij ging alles heel snel, kon net als vele anderen op de terugweg niets uploaden maar op JFK werd ik zonder te kijken naar welk papier dan ook geholpen en had ik binnen 10 min mijn boardingpass. Nu hopen op een rustige en voorspoedige reis! Op tijd op schiphol zijn, meer kun je niet doen. Ene moment rustig, andere moment mega druk hoor je. Ik heb weinig problemen gehad 3 weken geleden. Alles ging voorspoedig, tijd zat... maar ja het zal afwachten zijn. Goede reis!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Trom »

Dat viel mee. We waren 20 min te vroeg op de plaza (ingelopen via gang vanaf p6/p1) maar mochten, ondanks 4 uur norm, toch naar departures. Muv priority kwam iedereen daar in 1 klm rij ongeacht wel/geen boardingpas en wel/geen geuploade covid documenten.
Uiteindelijk in iets meer dan 5 kwartier door inchecken, security en paspoort controle. En nu smaakt de cappucino lekker en start de vakantie.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door mikekiwi »

@Trom Fijn om te lezen, fijne vakantie!!
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pepito »

Inderdaad @Trom, heel fijn om te lezen dat je er vanochtend toch relatief vlot doorheen was.

Ik voelde de stress gisteren met je mee, en vraag me ook of hoe het voor ons aan het begin van de zomervakantie gaat zijn.

Nog wel 2 vragen, had je wel of niet ruimbagage, en moest je sowieso langs KLM check-in gedeelte, ook als je gisteren de boarding passes had gekregen, of reizen jullie allen met handbagage en had je anders dus direct door gekund naar de security controle?
Je benoemde gisteren de angst om vandaag in een ‘extra’ rij te moeten, dat was met de aanname dat er verschillende rijen zouden zijn tussen ‘nog geen boarding pass / inchecken’ en ‘al boarding pass, alleen bagage afgeven’, correct?

Maar inderdaad nu vakantie, GENIET!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door paulr »

@trom, klinkt goed, geniet van de koffie. Wij zitten nu bijna klaar voor de testifly zelftest…. Hopen dat ie goed gaat. Vervolgens afwachten wat de afspraak gaat worden met de host van “meet & assist” en dan als het goed is morgen naar LAS voor 4 weken camper incl Yellowstone, maar zonder Yosemite en kust….
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Trom »

@Pepito
We hebben reisbagage mee. Bij het inchecken werd deze direct ingenomen. De incheckrij voor klm was rond 5.30u. ca 30/40 minuten. We hadden geluk dat er om 6.00 extra counters opengingen en konden zo ca. 10 min tijdwinst boeken. Daarna moesten we trap op en kwamen in security rij. Ook daar 30/40 min. Bij paspoort controle konden we direct van de scanapparaten gebruik maken. Over 20 min start boarding!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Nagini »

Ik kan eind deze maand eindelijk terug naar NL! Er is een groot congres in Rotterdam dus het werk betaald de vlucht, erg handig. En dan in July weer terug... Ik ga ervan uit dat ook LPRs dan nog moeten testen. Ik ben natuurlijk ingeënt en geboosterd. Weet iemand toevallig of je die gratis testen van de USgov (binaxNOW) kunt gebruiken om mee te vliegen? Bijvoorbeeld via testifly of de app van Abbot?
LadyB
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2022, 00:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door LadyB »

Hallo,

Op 2 juli gaan wij met onze drie kinderen van 14,16 en 18 jaar vliegen.

Ik heb voor mijn 18 jarige een international vaccination certificate uitgeprint.
Alleen zie ik dat, in tegenstelling tot die van mij, er bij doses staat: 1/1 en 2/1.
Zijn eerste vaccinatie was 06-07-2021, hij was toen 17 jaar. En de tweede vaccinatie was op 13-05-2022. Geen booster gehad.

Maar wordt dit geaccepteerd door KLM? Het lijkt nu net of hij niet 'goed' gevaccineerd is of een booster heeft gehad ipv een tweede vaccinatie.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Groetjes Barbara
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door hemmie »

Het maakt voor de VS niet uit wat daar staat, dat is iets nederlands, zolang je maar kunt laten zien 2 vaccinaties te hebben gehad (dus op je bewijs moet staan welke en wanneer), dan zit je goed.
Terug in Texas!
ajmschoenmaker
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:27
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ajmschoenmaker »

Om terug te vliegen vanuit de US hoef je toch geen test meer te doen? Ik dacht dat gelezen te hebben maar in de VeriFLY app lijkt het net alsof ik die wel zou moeten uploaden…
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Nope niet nodig
Ph0en1x
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2022, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Ph0en1x »

"U moet aantonen dat u herstelt bent van van COVID-19 (door het laten zien van uw positief PCR-testresultaat, dat niet ouder is dan 90 dagen voor vertrek EN een brief van een erkende zorgverlener of een volksgezondheidsfunctionaris dat u toestemming hebt gekregen om te reizen). Voor dit laatste kunt u het herstelbewijs van de GGD bijvoorbeeld gebruiken, wat u 11 dagen na de test kunt downloaden."

Los van het feit dat er nogal wat fouten staan in deze alinea: mijn herstelbewijs is nog geldig, maar het positieve testresultaat waar dat bewijs op is gebaseerd is dan weer meer dan 90 dagen oud. Moet ik alsnog een negatieve test halen?
DreCubeUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2021, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door DreCubeUSA »

Ligt het aan mij of is deze site erg brak? https://klforyou.force.com/s/covidform? ... ted_States
4x geprobeerd te uploaden met alle documenten. Na klikken komt er geen bevestiging of iets in beeld, wel een mail direct binnen.
Maar vervolgens ook 3x antwoord 'rejected' want het attestation form zou niet ondersteunend bestand zijn (uiteraard gewoon pdf) en de 4e keer zou de pdf met wachtwoord beveiligd zijn, wat uiteraard niet zo is.
De 5e keer in Edge geprobeerd en verhip, komt er nu wel door!

Maar een boarding pass verkrijgen lukt nog niet...
Nonaj
Amerikakenner
Berichten: 613
Lid geworden op: 15 okt 2004, 18:22
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Meppel

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Nonaj »

Ik ben ook mijn documentatie bij elkaar aan het scharrelen..

Alleen mijn vaccinatiebewijzen nog niet gevonden (wel gele boekje en mijn vaccinatiebewijzen via Corona Check uitgeprint.

En ik krijg een foutmelding op dat health declaration form? Moet dit nog wel? Of is dit per 22 april afgeschaft?

(Toen is geloof ik besloten af te zien van de papierwinkel als je NL weer inreist)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door hemmie »

@Ph0en1x die geldigheid van dat herstelbewijs is iets nederlands, maar het gaat hiwr om de amerikaanse regels. Als je besmetting meer dan 90 dagen geleden was mag je niet meer reizen op een herstelbewijs, en moet je gewoon testen.
Terug in Texas!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Nonaj schreef:
08 jun 2022, 14:35
Of is dit per 22 april afgeschaft?
Ja is afgeschaft.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door steentjuh »

Om naar amerika te vliegen moet je hem nog wel hebben hoor. Wij moesten hem half mei nog laten zien
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door bedeve »

Je hebt gelijk @steentjuh , maar @Nonaj begon plotseling over het inreizen in Nederland ....terwijl je als lezer denkt dat zij het heeft over inreizen in de USA.
Daarvoor zijn er nog steeds 3 van de zeven pagina ś van die USA health declaration nodig.
Maak er één PDF van en beam ze up samen met je covid administratie , dat zorgt voor de makkelijkste check in .
Als je naar de USA vliegt en niet naar Nederland ...dus
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer