Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
wendg81
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door wendg81 »

Ok super. Excuses ik ben nogal van de stress. Ik heb mijn familie al 1.5 jaar niet meer kunnen zien.
d_vdploeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door d_vdploeg »

Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor :thumbup: De stress kan ik mij helemaal voorstellen. Zeker in jouw geval.

We zijn er om elkaar te helpen.
2018: Rondreis Zuid West - San Francisco
2019: Rondreis Colorado - South Dakota - Wyoming - Montana -Utah
2020: Stedentrip New York
2021: -
2022: Florida?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

d_vdploeg schreef:
16 nov 2021, 10:56
Overigens; in het andere topic over de travelban wordt nu melding gemaakt van aanbieder spoedtest.nl die fraude gepleegd zou hebben.
Klopt, maar de aanklacht gaat over mogelijke fraude met vaccinatiebewijzen, niet fraude met testresultaten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

maakt toch niet waarmee ze fraude plegen, ze zijn in elk geval uitgesloten van de QR code en testen voor toegang.
Ik zou het risico niet nemen dat je certificaat geweigerd gaat worden
Resi_70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Resi_70 »

d_vdploeg schreef:
14 nov 2021, 15:55
Er is sinds de pandemie wel eea veranderd. Blijkbaar dien je nu al je voornamen op je ticket te melden zoals @harryh aangeeft.
Even om verwarring te voorkomen wordt hier ook de doopnamen mee bedoeld of geldt dit alleen voor de mensen met een dubbele voornaam zoals jan peter.

Wat ik kan vinden is dat alleen de First given name genoeg is voor de tickets maar deze resultaten zijn wel pre corona.
LasVegas 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021. Meer dan 120 dagen in deze fantastische stad doorgebracht :)
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Ze bedoelen de doopnamen maar ik heb contact opgenomen met air france waar ik tickets geboekt heb en die zeggen dat eerste naam genoeg is en willen het ook niet wijzigen. Ze sturen me nawr klm/delta die voeren de vluchten uit. Betwijfel of zij het gaan aanpaseen aangezien air france de tickets heeft uitgegeven.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door pollyblue »

Kreeg ook reactie van KLM via messenger dat enkel de eerste voornaam voldoende is.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Resi_70 »

Ik heb een mail gestuurd naar Expedia om het nog eens na te vragen want we hebben een pakket reis bij hun geboekt en vliegen met British Airways en dus eventuele aanpassingen zouden via Expedia moeten gebeuren.

Na aanleiding van de laatste reacties denk ik dat de eerste voornaam dus genoeg is maar we wachten het effe af.
LasVegas 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021. Meer dan 120 dagen in deze fantastische stad doorgebracht :)
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ja, ik kreeg dezelfde reactie van KLM (na 3 dagen); dat de eerste voornaam echt voldoende is. Ik heb er weer op gereageerd, dat ik nu wel een issue heb met het matchen van de testresultaten en vaccinaties, omdat daar wel alle voornamen op staan. Benieuwd of ze nog reageren ... Anders toch maar op het vliegveld regelen, komt blijkbaar ook goed.
Juli 2018 Florida & DeepSouth - http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
marieke van oorschot
Amerikafan

Bericht door marieke van oorschot »

Ik kreeg van KLM deze reactie op de vraag of er nu een probleem is wanneer op het vaccinatiebewijs en testresultaat beide voornamen staan en op het ticket niet:

‘Dit zou geen probleem moeten veroorzaken. Na het uploaden van de COVID-19-documenten controleert KLM de geldigheid van de documenten. U zou voor de zekerheid uw naam op uw ticket kunnen aanpassen zodat die overeenkomt met de naam op uw vaccinatiebewijs.‘
Loves Vegas!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 53

Bericht door harryh »

Even voor de duidelijkheid: Ik heb problemen gehad met die voornamen bij Delta, niet bij KLM of Air France...
Delta heeft mij diverse keren bevestigd dat alle namen nu op het ticket moeten staan, voor Delta vluchten dus.

En dat is wel een probleem: Ik kon de test- en vaccinatie bewijzen van mijn vrouw met 3 namen niet, en die van mij zelf (1 naam), wél online goedgekeurd krijgen. Is het een heel groot probleem: Nee, want aan de balie wordt het opgelost. Maar: Het kost extra tijd als je normaal online kon incheken, je krijgt dus geen online boarding pass.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

3 van mijn 4 vluchten worden uitgevoerd door delta. Dus wildeetvoor de zekerheid tochgewijzigd hebben maar lijkt dus niet te lukken
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

Stel dat je vluchten worden uitgevoerd door Delta. Dan is het dus de bedoeling dat je je documenten upload bij Delta? Of bij KLM? Of beide? Toch raar dat de ene airline zegt dat alleen eerste voornaam voldoende is en een andere airline (welke de vlucht uitvoert) zegt dat alle namen erop moeten. Ik zou meegaan met @harryh en al je namen laten vermelden. Kan een hoop tijd schelen aan de incheckbalie.

Want ook alle voornamen bij KLM lijkt mij niet perse fout. En ja dat was nooit :thumbup: Ik weet het.. en waar gaat het over.. ze kunnen ook aan andere dingen zien dat jij het bent, geboortedatum bijv.
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

Dutchess schreef:
16 nov 2021, 19:52
Klopt, maar de aanklacht gaat over mogelijke fraude met vaccinatiebewijzen, niet fraude met testresultaten.
Nee Klopt maar het gevolg is nu wel dat ze meteen geblokkeerd zijn (tot nader order) en dus ook geen testbewijzen meer mogen afgeven. Enig idee wat dit met het vertrouwen doet in spoedtest.nl? Natuurlijk geen hond meer die daar (voorlopig) gebruik van gaat maken. Althans ik denk dat er veel zijn die even een testaanbieder verder kijken. Het is net als de supermarkt. Ga je niet naar de Jumbo dan ga je wel naar de AH, wat dat betreft keuze genoeg (gelukkig).

Wie zegt mij dat er niet ook gefraudeerd wordt met testresultaten?
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb geboekt bij KLM, maar alle vluchten zijn met Delta. Na contact met Delta, verwezen zij mij door naar KLM, omdat ik daar geboekt had. Na paar dagen te moeten wachten op antwoord, en eerst als reactie dat het niet nodig was, heb ik toch nog even aangedrongen. En aangegeven dat het bij Delta toch echt tot problemen kon leiden. Daarop kreeg ik vanmorgen vroeg deze reactie:

"In dat geval zal ik het voor de zekerheid voor u aanpassen indien mogelijk. Ik heb het verzoek doorgestuurd naar de ticketafdeling. De naam zal, indien mogelijk, worden aangepast en het nieuwe ticket zal binnen 24 uur naar het e-mailadres in de boeking worden verzonden. Mocht u binnen 24 uur geen nieuw ticket hebben ontvangen, neem dan alstublieft opnieuw contact met mij op."

Dat 'indien mogelijk' geeft me weinig geruststelling, hahaha !! We gaan het zien, en anders regelen we het aan de balie.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

d_vdploeg schreef:
17 nov 2021, 08:55
Dutchess schreef:
16 nov 2021, 19:52
Nee Klopt maar het gevolg is nu wel dat ze meteen geblokkeerd zijn (tot nader order) en dus ook geen testbewijzen meer mogen afgeven.
Het schijnt een individuele arts te zijn geweest welke zijn bevoegdheden heeft misbruikt, en men geeft nog altijd testcertificaten en travel certificates af. Alleen kan men geen QR code genereren voor de corona check-app. Maar voor vliegen naar Amerika heb je dus vooral het geprinte testcertificaat en travel certificate nodig (HET certificaat, is uiteraard maar 1 document)
wendg81
Amerika-ontdekker

Bericht door wendg81 »

Ik laat toch mijn PCR test nu elders uitvoeren. Ik wil echt geen enkel risico lopen.
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

@wendg81 Houdt er wel rekening mee dat als je een PCR test laat doen ipv een sneltest dat de uitslag langer duurt. Soms wel 24 tot 48u. Plan dus niet te krap in dat geval. Je kunt echt gerust een sneltest doen. Hier zijn al aardig wat forumleden mee naar de VS gereisd de afgelopen dagen. Is goedkoper en sneller de uitslag. Volgens mij ook een minder vervelende test (minder diep in neus en keel) maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Het geeft je ook ruimte om verrassingen op te vangen, zoals een reiscertificaat wat er niet is, niet matcht met je gegevens op je paspoort ect. En het geeft je de ruimte om te annuleren/om te boeken als je onverhoopt positief test.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 18 nov 2021, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Terpies »

wendg81 schreef:
17 nov 2021, 10:44
Ik laat toch mijn PCR test nu elders uitvoeren. Ik wil echt geen enkel risico lopen.
Waarom een PCR test? Een antigeen test voldoet ook.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

En vanmorgen in mijn email, de nieuwe bevestiging van KLM met onze voornamen toegevoegd aan de boeking ! Hopelijk kunnen we dan op deze manier makkelijk online alles regelen en goedkeuring krijgen, dat zou fijn zijn :clap: :clap: ! Top service van KLM (met enige vertraging) :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer