Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Grouchy »

Op de terugweg is het nu ook weer mogelijk met Delta om online in te checken en de boardingpassen te krijgen (Zojuist online ingecheckt bij Delta en de boardingpassen staan in de app).
Dat was de laatste paar keer wel anders voor de vluchten in April, Mei, Juni en eerder deze maand. Toen dachten ze waarschijnlijk dat je nog een vaccinatiebewijs als 'dutch national' nodig had.
Edelweiss
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jul 2017, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Edelweiss »

Hi, wij vliegen morgen naar de US met kids! We hebben al de nieuwe versie attestations voor iedereen.

Ik wilde even bij jullie dubbelchecken of de ongevaccineerde kinderen (oudste is 12) ook niet meer hoeven te testen?

Hopelijk weet iemand dit? Alvast bedankt!
Sander12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 08:59

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Sander12345 »

Sander12345 schreef:
16 jul 2022, 10:35
hdehaan79 schreef:
16 jul 2022, 07:07


Zojuist documenten voor 2 volwassenen en 2 kinderen (9 en 12) geupload. Bij de kinderen een herstelbewijs als ‘vaccinatiebewijs’ gebruikt. Twee minuten na mail dat upload succesvol was ontving ik een mail van KLM dat alle documenten zijn goedgekeurd.
Dank voor de tip, dit werkte inderdaad bij KLM. Herstel bij ons was van januari. Er staat ook een geldigheid op.
Het werkte overigens niet bij Delta, ben benieuwd of we morgenochtend online kunnen inchecken
Het is gelukt om online in te checken via KLM. We vliegen Delta via KLM. Wel een ander probleem, ouders en kinderen zijn compleet uit elkaar gezet. Schijnt een storing in het systeem te zijn; kan alleen bij de incheck balie worden opgelost 😭😂
Sander12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 08:59

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Sander12345 »

Edelweiss schreef:
17 jul 2022, 11:54
Hi, wij vliegen morgen naar de US met kids! We hebben al de nieuwe versie attestations voor iedereen.

Ik wilde even bij jullie dubbelchecken of de ongevaccineerde kinderen (oudste is 12) ook niet meer hoeven te testen?

Hopelijk weet iemand dit? Alvast bedankt!
Dit hoeft inderdaad niet. Alleen attestations.
Edelweiss
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jul 2017, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Edelweiss »

Dank je :thumbup:
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pepito »

Sander12345 schreef:
17 jul 2022, 12:05


Het is gelukt om online in te checken via KLM. We vliegen Delta via KLM. Wel een ander probleem, ouders en kinderen zijn compleet uit elkaar gezet. Schijnt een storing in het systeem te zijn; kan alleen bij de incheck balie worden opgelost 😭😂
Wat betekent “compleet uit elkaar”, de 2 ouders bij elkaar en ergens anders de kinderen bij elkaar, of allemaal losse plaatsen van elkaar?

Je zou natuurlijk ook de incheck-balie kunnen skippen en dan kijken of (als je vroeg bent) iemand bij de transfer-desk dat kan aanpassen, en zoniet bij de gate-agent langs gaan. Hoe eerder hoe beter, maar een extra rij skippen als het bij check-in ook al druk is helpt natuurlijk ook.
Mocht het niet lukken kun je altijd nog proberen om in het vliegtuig te ruilen zodat je wat dichter bij elkaar komt.
Kan me niet voorstellen dat dat niet gaat lukken. KLM geeft zelf aan:
We plaatsen gezinnen altijd zoveel mogelijk bij elkaar. Lukt dit niet, dan zorgen we er voor dat elk kind naast één van de volwassenen in uw reisgezelschap zit.

https://reizen-met-kinderen.klm.nl/nl
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Sander12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 08:59

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Sander12345 »

2 plaatsen naast elkaar en 3 los. Beleid is inderdaad anders. Dank voor de tip, maar ben bang dat het toch echt de incheck balie gaat worden... We gaan het zien.
Davyv
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2018, 20:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Davyv »

Hallo, we vliegen morgen terug vanuit Las Vegas, met Frankfurt als tussenstop, naar Brussel. Een Duitser in ons hotel vertelt net dat we een negatieve COVID-test moeten kunnen voorleggen en dat we anders het vliegtuig niet opmogen. Klopt dit? Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten aub? Ons volledige gezin is volledig gevaccineerd.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pascal »

Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Mads2010 »

We hebben netjes Attestation forms ingevuld…echter niet naar gevraagd. Wel Vaccinatie check bij inchecken van Madrid naar Miami. Ook Custom Declaration Form niet voorbij zien komen tijdens de vlucht. Ik had deze al vooraf digitaal ingevuld maar bleek niet nodig…
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door DennisS »

Wij vliegen 10 september naar SFO via LHR. Twee volwassenen en 1 kind van dan 32 maanden. We moeten zoals ik begrijp allemaal het attestation form invullen. Nu zijn mijn vriendin en ik volledig gevaccineerd maar onze kleine man uiteraard niet.

Nu lees ik dat hij dan binnen 3-5 dagen een test moet doen. Gaan ze dat controleren (al vraag ik mij af hoe). Of is dit meer een wassen neus?

Tweede vraag. Je leest hier en daar dat zowel in het vliegtuig als in Amerika kinderen van 2 jaar of ouder "aangeraden" worden een mondmasker te dragen. Nu weet ik nu al zeker dat onze kleine man die absoluut niet op gaat houden. Hebben anderen die recent naar Amerika zijn geweest (of er nu nog zijn) ervaring met mondmaskers en deze kleine kids?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Mads2010 »

DennisS schreef:
25 jul 2022, 15:16
Wij vliegen 10 september naar SFO via LHR. Twee volwassenen en 1 kind van dan 32 maanden. We moeten zoals ik begrijp allemaal het attestation form invullen. Nu zijn mijn vriendin en ik volledig gevaccineerd maar onze kleine man uiteraard niet.

Nu lees ik dat hij dan binnen 3-5 dagen een test moet doen. Gaan ze dat controleren (al vraag ik mij af hoe). Of is dit meer een wassen neus?

Tweede vraag. Je leest hier en daar dat zowel in het vliegtuig als in Amerika kinderen van 2 jaar of ouder "aangeraden" worden een mondmasker te dragen. Nu weet ik nu al zeker dat onze kleine man die absoluut niet op gaat houden. Hebben anderen die recent naar Amerika zijn geweest (of er nu nog zijn) ervaring met mondmaskers en deze kleine kids?
Vaccinatie kind: dat lijkt me onwaarschijnlijk. Volgens mijn informatie is vaccinatie pas van toepassing vanaf 12 jaar.
Mondmasker: er is geen touw aan vast te knopen…Het ligt er maar net aan hoe cabinepersoneel het handhaaft. Wij hebben op alle vluchten mondmasker gedragen. Met name op de lange vlucht van MAD naar MIA droeg iedereen een mondmasker. Op de korte vluchten niet altijd en daar werd ook niets van gezegd. Ik heb niet op de kleine kinderen gelet maar het lijkt niet nodig. En “aanraden” is niet verplicht toch? Overigens hebben wij (twee volwassenen en kind van 12) het dragen van mondmasker niet als vervelend ervaren; geeft toch een zekere mate van veiligheid.
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door SnoopyMetKids »

Hoi weer Dennis :)

Ik ben 6 weken geleden zelf met een peuter en een 1-jarige naar San Francisco gevlogen vanaf AMS. Onze 1-jarige had dus officieel ook een test gemoeten toen binnen 3-5 dagen maar er is niet naar gevraagd en nergens gecontroleerd of wat dan ook. Niet op AMS en ook niet op SFO. Voor de zekerheid hadden wij het adresje van een testing facility bij ons mochten ze er op SFO naar vragen, dan was ons plan om te zeggen dat we daar heen zouden gaan. In het vliegtuig had misschien 10% van de mensen een masker op, ook al werd het idd aangeraden. De flight crew zelf had geen maskers op. Niemand zal verwachten dat een peuter dit wel doet aangezien het niet verplicht is.

Wij moesten verplicht mondmaskers op tijdens onze tour naar Alcatraz, zowel op de ferry als op het eiland zelf. Maar onze 4 en 1-jarige hoeften dit niet en daar werd ook niet op gecontroleerd. Ik zag ook nog wel oudere kindjes (8 a 9 jaar) die geen masker ophadden waar ook niks van werd gezegd, en de helft vd volwassenen had zn masker er zo half voor hangen en daar werd ook niks van gezegd. Lijkt dat er dus nogal laks mee word omgegaan en kan me niet voorstellen dat ze ergens jullie kindje zullen verplichten een masker te dragen.

In Yosemite en alle andere parken, alswel in SF algemeen, was er geen maskerverplichting toen wij er waren (juni 2022). Kan dus ook snel weer veranderen als dit er nu wel weer is. Heel veel plezier in dit prachtige gebied, onze kids vonden het geweldig!
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door inqubus »

wij reizen binnen 3 weken met onze 5 jarige naar Orlando en die is niet gevaccineerd. op dat Attestform lees ik dat we dan een test zouden moeten doen 3-5 dagen na aankomst. Hoe gaan ze dat uberhaupt controleren? Maar als ik de reactie lees van snoopymetkids doen ze dat niet?
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door SnoopyMetKids »

inqubus schreef:
26 jul 2022, 12:25
wij reizen binnen 3 weken met onze 5 jarige naar Orlando en die is niet gevaccineerd. op dat Attestform lees ik dat we dan een test zouden moeten doen 3-5 dagen na aankomst. Hoe gaan ze dat uberhaupt controleren? Maar als ik de reactie lees van snoopymetkids doen ze dat niet?
Bij ons is het in ieder geval nooit ter sprake gekomen, onze toen bijna 4-jarige is uiteraard ook niet gevaccineerd. Op Schiphol bij inchecken, bij het inleveren van de attestation forms aan de gate, bij aankomst in SFO bij CBP, en ook bij terugvliegen vanaf SFO heeft er helemaal niemand naar gevraagd.
BarryDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2022, 01:39
Aantal x V.S. bezocht: 37

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door BarryDH »

Ik vlieg in Sept weer naar Orlando,afgelopen April heb ik bewijs van vaccinatie assesment form en health declaration form mee genomenn en natuurlijk de negatieve test. Moet de health declaration nog steeds mee ? Dat de test niet meer verplicht is weet ik alleen de health declaration twijfel ik over of die nog verplicht is.
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Mads2010 »

Is al eerder in dit lijntje besproken. Het ligt aan de maatschappij of je bij inchecken het attestation formulier nodig hebt. Voor de zeKerniel zou ik het invullen. Echter ten tijde van je vertrek kan alles weer anders zijn…Succes!
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
BarryDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2022, 01:39
Aantal x V.S. bezocht: 37

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door BarryDH »

Het attestation form moet je sowieso mee hebben,gaat mij echter om of ik de gezondheidsverklaring nog nodig heb. Zie het namelijk niet staan bij de CDC maar ben liever te goed voorbereid dan op 1 formulier geweiverd te worden met een beetje pech.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door SnoopyMetKids »

Ik gebruik graag de KLM tool om te kijken wat er precies nodig is: https://klm.traveldoc.aero/

Hier staat de health declaration ook niet meer bij, alleen de attestation en proof of vaccination. Lijkt er dus op dat het niet meer nodig is als de CDC er ook niks meer over zegt. Fijne reis!
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door TommyGun »

Helemaal niet gedacht aan dat attestation form.

Maar bij check-in zojuist (Delta/KLM) zeiden ze dat dat bij de gate ook gewoon nog kan.

Verder alleen de vaccinaties laten zien. Online niks geupload ofzo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer