Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door pollyblue »

kristofm schreef:
10 dec 2021, 20:44
pollyblue schreef:
10 dec 2021, 19:46
Wij vertrekken 25 december (vanuit Brussel).

1. dag op voorhand testen, dus niet 24 uur.
2. apotheker maakt zelf een CTPC-code aan, op basis van je gsm-nummer en mailadres. Met de code kan je je testresultaat downloaden vanaf vb. mijngezondheid.be In België spreken we niet over een reiscertificaat. Alle nodige info staat op het testcertificaat.
3. printen of downloaden op je toestel/uploaden bij luchtvaartmaatschappij.
Thx voor de info ! Het aftellen voor u is ook begonnen !!! Naar waar gaat de reis ? Wens u alvast een goeie reis !
Na 5 keer uitstel: Miami en Orlando. Voor jou ook een fijne reis.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Zilver87 »

Wat betreft documenten aanleveren bij de airline, iemand daar al ervaring mee? Een familielid is half november naar nyc geweest en moest dat ook aanleveren bij KLM. 2 weken na terugkomst kreeg ze een mail met: bedankt voor het uploaden van uw documenten.

Is dus niks mee gedaan. Wat is hier het idee achter?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Ik heb onze docs bij KLM op 11 november geupload en überhaupt nooit meer een (mail)bevestiging gehad, dus je hebt geluk. KLM doet het liever manueel ;) #sarcastisch
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MattRob »

Ik weet het ook niet. Wij zijn afgelopen maandag gevlogen, alles netjes geupload, zelfs 'Ready to Fly' email van Delta gehad, maar bij de KLM incheck balie toch gewoon alles weer moeten laten zien. Was allemaal niet zo spannend, en ook uploaden kost niet veel tijd. Maar lijkt me geen enkel probleem om het niet te doen, en gewoon papieren bij je te hebben als je gaat inchecken ;-) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Gast »

Vandaag teruggekomen uit Orlando. In de fly ready app van United het certificaat met onze vaccinaties wederom geselecteerd (net als op heenreis). Helaas ruim 1,5 uur vertraging bij onze overstap op Newark, maar we zijn weer thuis. NERGENS is verder gevraagd om een vaccinatie bewijs: gewoon boarden en vliegen. We hebben ook verder geen tests gedaan: gezondheid was prima.
:offtopic: Wat is het hier in NL weer koud als je aan de 26+ graden Celsius van Florida gewend bent geraakt. De kachel in huis brandt maar we zitten te rillen in huis….
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Welkom thuis @Terpies wij hebben dezelfde ervaring met het temperatuur verschil ;)
Wij moesten op TPA zowel bij de Delta incheck balie als bij de gate (na omgeroepen te zijn) onze vaccinatie bewijzen laten zien.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Aangezien er zoveel topics zijn mbt covid twijfelde ik of ik het hier moet plaatsen of in het vragentopic over de vliegtickets, maar ik denk wel handig als het hier ook komt te staan:

Weet iemand hoe kort je op je vertrek van je vlucht deze nog kan wijzigen of een voucher kan aanvragen bij tickets gekocht via KLM (uitvoer Delta)?

Met de aangescherpte testregels kan het zijn dat je vlak voor vertrek, namelijk 1 dag, onverhoopt positief test.

En hoe zit dat met het wijzigen van je terugvlucht als je heenvlucht is voltooid? Stel je test in de VS positief en je moet daardoor je terugreis uitstellen, of er komt testverplichting vanuit de VS naar NL/BE ( als je via het VK of Frankrijk reist is dit al) en je test vlak voor vertrek naar huis positief?

Ik heb de vragen uitstaan bij de KLM helpdesk via whatsapp en facebook messenger sinds vorige week zondag maar nog geen reactie.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ONYX666 »

ik heb als antwoord gekregen van air france dat dit kan zolang je vlucht nog niet gestart is. Ben benieuwd naar het antwoord van KLM
Gast

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Gast »

Wat staat er in je ticket/annuleringsvoorwaarden als je positief test op COVID? Volgens mij zijn alle KLM tickets voor vluchten t/m eind maart 22 (?) gratis te annuleren zonder opgaaf van reden, waarbij je een voucher krijgt (die je daarna ook weer kunt laten uitbetalen).
Ik zou me niet teveel zorgen maken, volgens mij is het bij KLM juist prima geregeld.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

@Terpies Er staat alleen dat je je vlucht kunt wijzigen of een voucher kunt aanvragen, verder niet dat het max 24u van te voren kan ofzo.

Ik zal mijn antwoord van KLM hier posten als ik hem heb. Er staat wel dat als ik al ingecheckt zou zijn ik dit eerst moet annuleren. Dat zou suggereren dat kort voor vertrek kan.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Tot vertrek van je eerste vlucht kun je wijzigen of een voucher aanvragen volgens mij.

Als je wilt wijzigen als je al in de VS bent bv na positieve test, ziekte enz. dan kan dat niet meer zonder bijbetaling (tenzij je een duurder wijzigbaar tarief hebt betaald). Dat moet je annuleringsverzekering dekken.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ONYX666 »

volgens air france kon dit ook zolang je terugvlucht nog niet gestart is (maar dus ook met bijbetaling als tarief hoger is.



Dit is het antwoord wat ik kreeg :
You can still modify your return flights after you completed your outbound journey.

You can postpone your departure date without any change fees. However, if the original fare of your ticket is not available, you will have to pay the fare difference. Please note that any changes must be made prior to the departure date of your original flight.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door IngridUSA »

Terpies schreef:
11 dec 2021, 20:10
Wat staat er in je ticket/annuleringsvoorwaarden als je positief test op COVID? Volgens mij zijn alle KLM tickets voor vluchten t/m eind maart 22 (?) gratis te annuleren zonder opgaaf van reden, waarbij je een voucher krijgt (die je daarna ook weer kunt laten uitbetalen).
Klopt inderdaad, maar het is intussen weer verlengd naar 30-06-2022.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MattRob »

harryh schreef:
11 dec 2021, 18:14
Welkom thuis @Terpies wij hebben dezelfde ervaring met het temperatuur verschil ;)
Wij moesten op TPA zowel bij de Delta incheck balie als bij de gate (na omgeroepen te zijn) onze vaccinatie bewijzen laten zien.
Pff ... Ik moet er nog niet aan denken ... Ik vind de 28/29 prima zo hier ;-) !! Maar wij komen helaas ook alweer bijna terug. Benieuwd wat er ons nog gevraagd gaat worden !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

Even een update. Deze ochtend 3u voor vertrek in Brussel aangekomen voor m’n korte vlucht naar Amsterdam.

Checkin-balie duurde 3 minuten. Documenten van de vaccins (beide doses) en negatieve test gegeven (voor de Belgen: ik printte het standaard certificaat af van Mijngezondheid.be nadat ik gisteren een antigeentest deed bij een apotheek). Heel vluchtig bekeken. Geen vragen. Meteen beide boarding passes.
Security was minder dan 5 minuten. Had aan 1,5 uur dus nog ruim voldoende gehad maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand.

Paspoortcontrole op Schiphol duurde 10 minuten. Ik zit nu in de KLM Crown Lounge (heb dit deel van de vlucht geüpgrade naar Business). Mogelijks vraagt men nog wat bij de gate straks, dan rapporteer ik het nog wel.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Bedankt voor de update, dat ging snel. Goeie vlucht en fijne vakantie @Timothy555
tcjvissers
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2017, 09:17
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door tcjvissers »

De link voor het invullen van het Health Declaration form (https://www.government.nl/binaries/gove ... cument.pdf) - lijkt niet te werken????
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Trom schreef:
10 dec 2021, 20:17
Vandaag kregen we het bericht van de GGD dat er iemand binnen 1 1/2 meter van ons heeft gezeten die positief getest is.
Da's heftig, gelukkig zijn jullie niet positief getest.

Dat brengt me wel op het volgende: Op onze vluchten naar en van de VS zaten ook diverse hoesters. En uiteraard hoeft dat geen COVID-19 te zijn, maar je weet het niet. Op de vlucht van NL naar de VS was iedereen getest, voor wat dat waard is (antigeen niet 100% enz). Maar na de overstap was het een domestic flight, aka geen testverplichting meer voor Amerikanen.
En op de terugreis helemaal geen test. Alleen voor ons de vaccinatie verplichting.
Helaas blijft vliegen risico's met zich meebrengen. Ik sta vooraan als ik een booster mag...
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Zilver87 »

Terpies schreef:
11 dec 2021, 17:48
Vandaag teruggekomen uit Orlando. In de fly ready app van United het certificaat met onze vaccinaties wederom geselecteerd (net als op heenreis). Helaas ruim 1,5 uur vertraging bij onze overstap op Newark, maar we zijn weer thuis. NERGENS is verder gevraagd om een vaccinatie bewijs: gewoon boarden en vliegen. We hebben ook verder geen tests gedaan: gezondheid was prima.
:offtopic: Wat is het hier in NL weer koud als je aan de 26+ graden Celsius van Florida gewend bent geraakt. De kachel in huis brandt maar we zitten te rillen in huis….
Hebben jullie geen test gedaan bij vertrek vanuit NL? Dat is toch een behoorlijke gok. Of bedoel je de geadviseerde tests bij aankomst na een paar dagen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer