Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door NettyJoosten »

Wie kan me helpen aan een reisverzekering die ook dekking geeft als je nu naar Amerika reist want is natuurlijk oranje.
De meeste dekking het niet mocht je Corona krijgen, ondanks je gevaccineerd bent.

Dank jullie wel alvast !!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door asv60 »

Kijk eens bij Allianz of ANWB.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door Inges »

Ik kreeg een mail van de ANWB waar wij al lange tijd een reis- en annuleringsverzekering hebben dat ze covid gerelateerde zorg wel vergoeden ook als je reist naar een oranje gebied. Dat hebben ze aangepast. Het geldt echter niet voor de annuleringsverzekering maar dat snap ik wel.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door ONYX666 »

allianz heeft met oranje corona gerelateerde weer verzekerd
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door harryh »

@NettyJoosten ik ga tot zo kort mogelijk voor vertrek wachten met een andere reisverzekering. Want het is de vraag of de VS in november nog op oranje staat. Denk er ook aan dat als je nu wisselt, je voor een al eerder geboekt ticket niet op je nieuwe polis gedekt bent voor annulatie, ook niet voor bijv. moeten annuleren door overlijden familielid enz.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door d_vdploeg »

Let er wel op dat je bij het vergoeden van de covid gerelateerde zorg bij de reisverzekering van de ANWB wel de module medische kosten aan moet hebben staan.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door Erving »

d_vdploeg schreef:
20 okt 2021, 12:21
Let er wel op dat je bij het vergoeden van de covid gerelateerde zorg bij de reisverzekering van de ANWB wel de module medische kosten aan moet hebben staan.
V.d. Ploeg: (uit mijn hoofd, iedereen kan het zelf opzoeken) heb ik begrepen dat je medische kosten in het buitenland na terugkomst altijd eerst bij je (basis)Ziektekostenverzekeraar moet declareren. Die vergoeden de kosten naar Nederlands niveau met inhouding van 385 (?) euro ER (als je nog geen andere zorgkosten had).
Het verschil tussen dat Nederlands niveau en de werkelijke rekening kan je vervolgens bij je reisverzekering declareren (zie de voorwaarden van je verzekering, die zijn bij elke maatschappij anders). ER krijg je nooit terug.

Extra kosten t.g.v. Corona (extra verblijfskosten, omboeken of hele nieuwe vluchten moeten boeken, inkomstenderving vanwege langere afwezigheid etc.) zijn vrijwel nergens verzekerd. Dan moet je een soort professionele verzekering nemen voor sporters, journalisten, artiesten e.d. met allerlei haken en ogen, per dag af te sluiten en doorlopend tot na je geplande bedrijf voor als je nog niet kan terug reizen e.d., het is op dit topic vast al meermalen aan de orde geweest.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door b_talens »

Covid valt bij de ANWB wel onder de annuleringsverzekering bv als Amerika straks zegt dat de grenzen toch niet opengaan
voor Nederland valt het eronder of als je positief test bv .

Wat er niet onder valt en dat is logisch is als je zelf wil annuleren ivm corona omdat je niet meer wil gaan
Bijlagen
Screenshot_2021-10-20-14-41-51-232_com.android.chrome.jpg
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door b_talens »


Extra kosten t.g.v. Corona (extra verblijfskosten, omboeken of hele nieuwe vluchten moeten boeken, inkomstenderving vanwege langere afwezigheid etc.) zijn vrijwel nergens verzekerd. Dan moet je een soort professionele verzekering nemen voor sporters, journalisten, artiesten e.d. met allerlei haken en ogen, per dag af te sluiten en doorlopend tot na je geplande bedrijf voor als je nog niet kan terug reizen e.d., het is op dit topic vast al meermalen aan de orde geweest.
Ook dit is bij ANWB ook gewoon meeverzekerd inmiddels buiten inkomstenderving
Bijlagen
Screenshot_2021-10-20-14-46-01-839_com.android.chrome.jpg
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door d_vdploeg »

@Erving

De werkwijze die je beschrijft mbt het declareren van je extra zorgkosten gaat inderdaad op die manier. Zorgverzekering eerst, wat overblijft dekt je reisverzekeraar, mits medische kosten meeverzekerd. Aangezien de zorgkosten in de VS vele malen hoger zijn dan die in Nederland, is dit vaak niet toereikend en blijft er een restsaldo over. Enkele zorgverzekeraars vergoeden meer dan het Nederlandse tarief overigens of je kunt dat bijverzekeren.

Het klopt dat de extra kosten die je aanhaalt vrijwel nergens verzekerd waren. Als jij er bewust voor kiest om naar een gebied af te reizen waarvan Nederland deze aanmerkt als oranje, is dat inderdaad niet verzekerd. Daar hebben (reis)verzekeraars van gezegd van ja de kans dat je dan corona oploopt + eventuele extra kosten is dusdanig dat je dat geen onzeker voorval kunt noemen. Deze kosten waren overigens wel verzekerd als het een geel advies zou zijn geweest en het werd oranje tijdens je reis, of je krijgt corona tijdens je reis.

Zoals @b_talens aangeeft dekt de anwb nu dus ook zulke kosten bij een oranje reisadvies. Allianz overigens ook en ik vermoed dat meer verzekeraars gaan volgen. Al heb ik mij nog niet verdiept in de voorwaarden.

Waarom deze move? Ik denk omdat corona een blijvertje gaat zijn en een oranje reisadvies niet zoveel zegt of je corona gaat krijgen of niet. Het merendeel is immers gevaccineerd en daarmee een andere situatie ontstaan. Kans dat je het daarmee automatisch krijgt en er (erg) ziek van wordt is een stuk kleiner.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door harryh »

Maar dit komt wel met een prijskaartje... Voor ons gezin van 4 is een doorlopende reis/annulering bij ANWB 2x zo duur als SNS.
Ik wacht toch echt even af of de VS niet van oranje afgaat. Je kunt de 1e 12 maanden niet opzeggen bij ANWB, daarna dagelijks.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou zeker even wachten. Sowieso of de VS na 8 nov nog op oranje staat en daarnaast ook wat ze half november gaan doen met de reisadviezen. Gaan ze oranje nog wel gebruiken? Ook verwacht ik dat er meer reisverzekeraars gaan zijn die oranje reisadviezen gaan vergoeden. Of dat dat dus niet meer nodig gaat zijn omdat corona niet direct een aanleiding is voor een oranje reisadvies en het dus vrijwel altijd geel of groen is.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door b_talens »

Dat snap ik maar ik vertrek in november en ben blij dat ANWB het dekt 👍! De planning is sowieso nog 2 of 3 vakantie tot volgend jaar oktober waaronder nog een keer Amerika dus dan is het eigenlijk heel goedkoop .ik had voor de zomer een kortlopende afgesloten voor een week binnen Europa. dan schrik je pas van de prijs 😔 had niet verwacht dat we al nu richting Amerika zouden kunnen
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door harryh »

Ik vertrek ook in november maar toch wacht ik met eventueel wisselen van verzekering tot het laatste moment, zoals gezegd, ANWB is wel een van de duurste.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Reisverzekering doorlopend met Corona dekking?

Bericht door b_talens »

Mijn tickets zijn niet omzetbaar kwam ik na boeking achter .er stond bij de airline 1x gratis omzetbaar wegens corona maar dat geldt niet bij mijn geboekte tarief (als enige) stond in de kleine lettertjes :roll: . Sowieso is de verzekering nog 14 dagen opzegbaar na afsluiten . En ik had geen verzekering meer lopen , mijn doorlopende had ik allang opgezegd dus ach dat heb ik dan weer bespaard en ligt de balans in het midden 😉.

Let er trouwens op dat ook veel verzekeraars bij groen of geel advies bepaalde dingen van corona niet dekken!! Bv de langere verblijfskosten of omboeken van je tickets mocht je ziek door corona worden
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer