Reizen op / rond Thanksgiving?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door swissdutchie »

Best Amerikakenners,
Wij zijn op dit moment bezig onze reis naar Texas, die eigenlijk voor half oktober vorig jaar op het programma stond, opnieuw in te plannen. Op dit moment kijken we naar de periode 31 oktober tot en met 25 november 2022. Dat zou echter betekenen, dat onze terugreis op de dag na Thanksgiving valt (Black Friday dus) en ik weet niet of dat wel zo een goed idee is? Hoe is het met de drukte op de luchthaven op Black Friday? Is het dan nog extra druk of reizen de meeste mensen pas aan het einde van dit lange weekend weer terug? En wat is jullie ervaring met de vluchtprijzen voor deze dag? Zijn de prijzen dan misschien extra hoog?
En hoe zit het met Thanksgiving zelf? Ik weet, dat dan de meeste musea, winkels en ook veel restaurants gesloten zijn. Maar hoe zit het met bij voorbeeld natuurparken? We zouden die dag waarschijnlijk van de Texas Hill Country terugrijden naar Houston, maar natuurlijk willen we onderweg nog wel graag iets zien / doen. Ideeën voor uitstapjes langs deze route, die ook op Thanksgiving te doen zijn, zijn daarom van harte welkom. Ook tips voor restaurants die op Thanksgiving open zijn zijn van harte welkom, want we moeten natuurlijk wel iets eten die dag.
Graag hoor ik van de ervaringsdeskundigen of dit wel een slim plan is of dat we onze vakantie i.v.m. Thanksgiving misschien beter een week naar voren of naar achteren kunnen schuiven. Alvast heel hartelijk dank voor alle tips!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door harryh »

Ik heb nog geen ervaring, maar volgende maand wel: Wij zijn met de komende Thanksgiving in Florida. Ik zal onze ervaringen delen. Ik heb er wel voor gekozen om niet in de week zelf en de weekends voor en na Thanksgiving te reizen om de drukte juist te vermijden. Zitten dan op één plek.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door mtl »

Met Thanksgiving willen Amerikanen vooral thuis zijn dacht ik. Ik betwijfel of ze massaal op reis gaan. Of zie ik dat verkeerd?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door harryh »

Dat zie je verkeerd - iedereen reist dan naar zijn/haar familie, dus veel vliegen binnen de VS.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn altijd "op reis" in Amerika met Thx giving.
Op zich gaat dat prima. Ik vermijd wel om de zondag na Thx giving te "rijden" want dan zijn alle wegen een grote file omdat iedereen na familie bezoek weer naar huis rijdt.
Ook hebben uiteraard alle Amerikanen verlengd weekend dus meer drukte op toeristische plaatsen.
Verder geen problemen, een restaurant vinden dat open is gaat ook vlotjes.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door Almere vak V »

Thanksgiving is 1 van de weinige dagen dat veel, zo niet alles gesloten is in Amerika. Als ik niet moet werken dan is het wat mij betreft 1 van de gezelligste dagen van het jaar. Vrienden, eten, kletsen en football kijken.

Veel restaurants zijn dicht. Ik ken genoeg mensen die stad en land hebben moeten afzoeken om ergens wat te eten kunnen krijgen. Zeker als je in de wat minder dichtbevolkte gebieden rondtrekt. National Parks durf ik niet allemaal te zeggen. Maar er zijn natuurlijk ook nationale parken waar je niet door een toegangspoortje hoeft. Ik weet niet of je die er tussen hebt zitten.

Vliegen in en rondom het Thanksgiving weekend is altijd bizar druk. Veel studenten maar ook bijvoorbeeld soldaten gaan voor een lang weekend naar huis. Dat komt de prijs vaak niet ten goede. Hetzelfde geldt overigens voor auto's huren. Bedenk voor je zelf goed of dit de ideale tijd is. Hou ook de zondag na Thanksgving in de gaten als je de weg opmoet. Dan kan het zeker rond de grote steden erg druk zijn.

Voor Black Friday heeft je het niet te doen. Want zoals ze hier zeggen; black friday starts on monday ends on sunday. Gevolgd door cyber monday. Maar goed, het feit dat we hier obver na kunnen denken is al weer een mooi gegeven!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door hemmie »

Parken zijn volgens mij allemaal wel open, alleen het visitor center zal dicht zijn. Behalve de Historic Parks e.d., die zijn volgens mij wel dicht.

Supermarkten zijn vaak in de ochtend nog wel open. Later in de dag volgens mij alleen de "sjieke" restaurants waar je vaak vooraf moet reserveren voor een uitgebreid Thanksgiving lunch/diner, en restaurants als Denny's, Cracker Barrel, en hier en daar een fast food zaak. In de grote steden zul je altijd wel wat vinden als je bereid bent wat verder te rijden, maar wij hebben wel eens een uurtje in de rij gestaan bij een Whataburger aangezien dat het enige was wat open was in een kleine badplaats, en in Washington DC zaten we tussen de daklozen in een McDonalds :-D
Terug in Texas!
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door b_talens »

Oops wij vliegen thanksgiving Day terug naar huis en moeten die dag nog de rit van Orlando naar Miami maken. Maar goed voorbereiden dus en op tijd gaan rijden en drinken en snacks mee 😬
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door SemJes »

@b_talens Het kan goed zijn dat je dan juist geluk hebt. Vaak is er echt geen hond op de weg in de middag op Thanksgiving zelf.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door swissdutchie »

Hartelijk dank voor de tips en adviezen allemaal! Wij zullen er nog eens goed over na gaan denken.
We kunnen eventueel een week eerder vertrekken, alleen zitten we dan met de herfstvakantie hier in NL. Geen idee of dat nog van invloed is op de vluchtprijzen. Helaas moet mijn man binnenkort al zijn verlofdagen voor volgend jaar ingeven. We kunnen daarom niet wachten met het ingeven van de vakantie tot dat de vluchtprijzen bekend zijn.
Naar achteren schuiven lost ook niets op, want dan zitten we volgens ons huidige reisschema met Thanksgiving in Big Bend NP en dat lijkt me niet wenselijk. Het is al moeilijk genoeg om daar accommodatie te vinden.
Als we voor de periode met Thanksgiving erin kiezen, dan is dat echt ons een-na-laatste dag in de VS en vliegen we direct de volgende dag (dus op Black Friday) weer naar huis. Met de drukte en de files van zondag na Thanksgiving hebben we dus niets meer te maken. Ik vraag me alleen af hoe druk het op die vrijdag nog is op de luchthaven en of het terugvliegen op Black Friday echt zoveel invloed op de prijs van de intercontinentale vlucht zou hebben.
We moeten nog eens alles gaan wikken en wegen, maar in elk geval bedankt voor het meedenken!
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door GoBucks »

Hou er ook rekening mee dat het de woensdag vóór Thanksgiving druk op de weg is.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door swissdutchie »

Dat is geen probleem, want we hebben op woensdag toch geen grote ritten gepland. We zijn dan namelijk al enkele dagen op onze locatie in de Hill Country. Maar inderdaad iets om rekening mee te houden, als je op die woensdag een langere rit hebt gepland. Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door hemmie »

Ik zou me niet druk maken over reizen op de dag na Thanksgiving, de meeste mensen vliegen inderdaad pas in het weekend, en met name domestic.de mensen die wel internationaal reizen dat lange weekend gaan met name naar Mexico e.d., niet naar Europa.
Terug in Texas!
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door b_talens »

@SemJes goed om te weten,! .inmiddels nav dit bericht plan wat veranderd . We gaan nu de 24ste waarschijnlijk s'avonds richting Miami rijden en daar overnachten .Miami zoo is open op thanksgiving dus waarschijnlijk daar nog even heen voor de vlucht .vliegveld ligt op 30 min rijden van Miami zoo . Maken we nog wat van die dag ipv alleen maar rijden 😊
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door swissdutchie »

Dat is goed om te weten hemmie! We zullen binnenkort nog eens alle voor en nadelen van het reizen in de door ons beoogde periodes op een rijtje zetten en dan een keuze gaan maken. Jammer genoeg moeten we de vakantie al vastleggen voor de vluchtprijzen bekend worden. We zien wel waar het schip strandt.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door swissdutchie »

Voor wie nieuwsgierig is naar de route die we op het oog hebben heb ik deze in een apart draadje in het forum "Zuidwesten (reisschema's en routeplanning)" geplaatst:
viewtopic.php?f=36&t=77308
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door IngridUSA »

swissdutchie schreef:
20 okt 2021, 01:01
We kunnen eventueel een week eerder vertrekken, alleen zitten we dan met de herfstvakantie hier in NL. Geen idee of dat nog van invloed is op de vluchtprijzen.
De NL herfstvakantie lijkt me geen probleem. Dat is maar een week, dus hooguit geschikt voor een tripje New York of zo. Volgens mij is dat meer van belang voor de reisjes naar Spanje, Griekenland en Turkije. Ik zou dan zeker je reis lekker een weekje naar voren halen. Mooie periode toch?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door d_vdploeg »

hemmie schreef:
20 okt 2021, 14:13
Ik zou me niet druk maken over reizen op de dag na Thanksgiving, de meeste mensen vliegen inderdaad pas in het weekend, en met name domestic
Ik weet niet via welke route @swissdutchie reist, maar zouden ze er geen last kunnen krijgen als ze eerst een binnenlandse vlucht hebben richting een HUB in de VS en dan naar Amsterdam? Juist omdat veel Amerikanen ook binnenlands vliegen?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door hemmie »

Op de dag na Thanksgiving zal dat wel meevallen, het gros van de mensen vliegt pas in het weekend terug, niet al die vrijdag.
Terug in Texas!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reizen op / rond Thanksgiving?

Bericht door swissdutchie »

We hebben nog geen vluchten geboekt, want dat kan nog niet. Als het qua prijs enigszins uit kan, willen we echter graag rechtstreeks op Houston gaan vliegen.
Qua reisperiode zijn we er nog steeds niet helemaal uit. Als we namelijk een week eerder gaan vertrekken om Thanksgiving te ontwijken krijgen we waarschijnlijk geen plek in the Chisos Mountains Lodge in Big Bend NP. Die zit namelijk al vol op sommige van de door ons gewenste data. Een week later daarentegen is ze nog wel beschikbaar en is er zelfs nog volop keuze uit de verschillende kamertypes. Vandaar dat we overwegen om toch voor de periode met Thanksgiving erin te kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer