Wat is een bewijs van vaccinatie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
BASolga
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2017, 22:44

Wat is een bewijs van vaccinatie?

Bericht door BASolga »

Superblij dat we per 8 november de VS weer in kunnen!
Alleen loop ik nu “stuk” op de inreisvoorwaarden. Dat je je 72 uur voor vertrek moet laten testen is inmiddels wel duidelijk en ook is duidelijk dat een antigeentest volstaat (ipv duurdere PCR)
MAAR:
Je moet ook een “proof of vaccination” hebben. Wat is dit precies? We hebben de corona-app maar die is alleen geldig in de EU. Ik heb die papiertjes bewaard van de vaccinaties (2x Pfizer) waarop de soort vaccinatie/batchnummer etc op staan vermeld. Daarnaast kan ik het gele boekje ook nog wel regelen maar twijfel sterk of dit aan de incheckbalie van Delta of de Immigration Officer wordt begrepen laat staan geaccepteerd. Verder dan dit qua bewijs van vaccinatie heb ik niet. Althans niet voor de VS.
Is iemand hier bekend mee?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wat is een bewijs van vaccinatie?

Bericht door harryh »

Gewoon letterlijk nemen: Vaccinatie bewijs ook even printen https://coronacheck.nl/nl/print/keuze-papieren-bewijs
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is een bewijs van vaccinatie?

Bericht door Frasi »

Precies: via www.coronacheck.nl kan je een vaccinatiebewijs in PDF format maken. Naast de QR code staan daar ook de details van je vaccinaties vermeldt (datum/tijd/fabrikant).
Tip: naast een paar reserveprintjes ook de PDF opslaan en op je telefoon meenemen.
Daarnaast heb ik ook een scan van de formulieren die ik direct bij de vaccinatie kreeg (het 2e formulier is vrij identiek aan het vaccinatiebewijs).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
BASolga
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2017, 22:44

Re: Wat is een bewijs van vaccinatie?

Bericht door BASolga »

Bedankt voor jullie antwoorden! :thumbup: en voor de tips!
Dus zo simpel is het gewoon? :)
Inloggen, printen en klaar?
Tsja het is ook alles wat we hebben inderdaad. Maakt het nog wat uit wanneer je het afdrukt? Ik heb weleens gehoord dat de QR code elke keer of elke dag veranderd maar als ze deze niet uitlezen/scannen zak het wel niet uitmaken.
Hopelijk gaan ze de internationale QR code gebruiken dan hoef je ook geen papierboom mee te nemen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat is een bewijs van vaccinatie?

Bericht door mtl »

Ik heb inderdaad gehoord dat het belangrijk is om zo laat mogelijk uit te printen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wat is een bewijs van vaccinatie?

Bericht door hemmie »

Aangezien hier officieel nog helemaal niets over bekend is gemaakt lijkt me dit een wat zinloze discussie. Gewoon even afwachten tot er duidelijk wordt wat als bewijs van vaccinatie zal worden geaccepteerd.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wat is een bewijs van vaccinatie?

Bericht door harryh »

@hemmie we hebben hier niets anders en officieler kan niet, zelfs wettelijk geregeld. Bovendien wordt dat in NL gecheckt bij vertrek dus neem die print iig mee. Gele boekje heeft geen status.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Wat is een bewijs van vaccinatie?

Bericht door bedeve »

hemmie schreef:
16 okt 2021, 21:02
. Gewoon even afwachten tot er duidelijk wordt wat als bewijs van vaccinatie zal worden geaccepteerd.
Yep !

In de wetenschap dat het gele paspoort een internationaal algemeen gebruikt bewijs van vaccinatie voor van alles en nog wat is
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wat is een bewijs van vaccinatie?

Bericht door harryh »

Het zou best kunnen dat het gele boekje voor de VS voldoende zou kunnen zijn, ondanks de niet officiële status, maar ik denk dat een print van het geregistreerde bewijs ook zal kunnen. We wachten het inderdaad verder maar even af tot de VS laat weten wat de eisen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer