Naar Amerika reizen in november

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Amerikakenner
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2021, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Naar Amerika reizen in november

Bericht door Amerikakenner »

In november 2022 willen mijn vriendin en ik naar Amerika. Zelf ben ik al een aantal keer in het zuidwesten geweest (juli-augustus). November is dus een nieuwe periode voor ons om Amerika te bezoeken. Ik vroeg me af, welke delen van Amerika goed te bereizen zijn in deze periode. Zelf zat ik te denken aan het Noord-oosten (NY-Boston-Washington-Philly). We hebben maximaal 3,5 week. Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Naar Amerika reizen in november

Bericht door BonnyR »

Tenzij je fris weer lekker vindt, zou ik persoonlijk een andere hoek induiken. In november kan je gezegend zijn met droge dagen en een zonnetje, maar ook flink in de nattigheid zitten. Zelf zou ik die periode liever liever in het Zuid Westen zitten richting SanDiego. Maar met een dikke jas en een regenpak kom je ook een heel end. Zoals ze zeggen tegen kou kun je je prima kleden. :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Naar Amerika reizen in november

Bericht door mtl »

Je moet het maar treffen met het weer maar november in het noordoosten kan nat en somber zijn.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Naar Amerika reizen in november

Bericht door Tipsy_1 »

goh, ik woon in het noordoosten. November valt vaak nog prima meer en het grauwe weer van de Benelux is hier eerder een uitzondering. Een hele week slecht week is toch zeldzaam hier hoor. Maar de temperaturen gaan geen tshirt weer meer zijn, en de dagen erg kort. Langs de andere kant: je bent buiten het seizoen dus het kan wel. Wij gaan zelf in november naar Florida want ik hou wel van tshirt weer :lol:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Naar Amerika reizen in november

Bericht door Almere vak V »

Amerikakenner schreef:
10 okt 2021, 22:35
Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Het ligt er heel erg aan wat je zelf prettig weer vindt. De ene vindt het geweldig om met plus 50 in Death Valley te staan. De andere vindt 10 graden met een belegen zonnetje in het noorden ook prima. Ik zou me vooral door mn eigen gevoel laten leiden.

Wij zitten gedeeltes van het jaar in het NoordWesten. In november is zoals gemeld het t-shirtjes weer wel voorbij. Maar je kunt het heel positief treffen. Tegen de 20 graden. Tenminste als je dat lekker vinden. Maar het kan hier dan ook al dagen achter elkaar regenen. Of een flinke sneeuwbui vallen. Na Thankgiving gata men hier echt in de winterstand. Dagen zijn dan al goed kort geworden. Sneller donker. Overal kerstverlichting en alle Shopping Malls zijn ook al in de kerststemming.

Als je er van houdt?? Geweldige tijd! Als je het niks vindt?? Dan zou ik een andere regio zoeken...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Naar Amerika reizen in november

Bericht door Tipsy_1 »

dat is noordwesten he. Noordoosten heeft zelden veel regendagen op rij. Zeker als je ten Z van Philly zit kan het weer best nog aangenaam zijn. En begin november nog fall foliage.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Naar Amerika reizen in november

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in september/oktober in het noordoosten. Het weer was nogal wisselend, bij tijden erg veel regen. voor de fall foliage waren we net op tijd, maar al bijna te laat. In november lijkt me dat je daar toch wel wat laat voor bent.
Amerikakenner schreef:
10 okt 2021, 22:35
welke delen van Amerika goed te bereizen zijn in deze periode
Ik weet niet wat je bedoelt met goed te bereizen. Vind je goed weer belangrijk? Geen kans op sneeuw?
In het noordoosten heb je meerdere steden waar je je dagen kunt vermaken; dan lijkt die periode mij wel prettig. wij zijn eens in december in New York geweest, en dat was heel aangenaam, in de zomer vind ik het te heet om daar veel te wandelen.

Zelf zou ik in november naar het zuidwesten gaan en die gebieden opzoeken die in de zomer te heet zijn. San Diego is al genoemd, en parken als Death Valley en Joshua Tree zijn dan aangenaam, zodat je daar ook eens kunt wandelen. En dan bijvoorbeeld richting Tucson. Of Moab.
Ik heb geen ervaring met Texas, maar dat is wellicht ook een idee.

Marianne
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Naar Amerika reizen in november

Bericht door Grouchy »

Boston en omstreken, in November kan het al aardig fris zijn, en ja daar kan je je eigen op kleden. Maar de zon gaat er ook al rond kwart over vier onder & fall foliage is ook al voorbij.
In November zou ik het zuidelijker opzoeken (wat hogere temperaturen en wat langer licht). Zuidwesten ben je al geweest zeg je, dan je zou eens naar Florida, Peurto Rico, Hawaï, Louisiana of Texas kunnen kijken.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Naar Amerika reizen in november

Bericht door Big Al »

Op sites als weather.com en accuweather.com kun je op een maandkalender zien wat de gemiddelde temperatuur is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer