De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door JeroenB »

Tja precies de reden waarom het in Nederland nu zo slecht gaat met al die besmettingen, toch maar weer proberen om ons niet te houden aan wat simpele regeltjes. En vergeten dat er kwetsbare mensen zijn die het risico lopen op een verblijf op de IC als ze besmet raken.

Is het nu echt zoveel gevraagd om een mondkapje op de juiste manier op te hebben tijdens het reizen? Of is het weer beter dat het reizen weer verboden gaat worden door het enorme aantal besmettingen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Coyote »

Helemaal mee eens! :clap:

Misschien moet de Nederlandse bevolking (en dan met name en vooral de media) eens ophouden met constant met het beschuldigende vingertje te wijzen naar de regering. :roll:

Het zou beter zijn de hand in eigen boezem te steken en toe te geven dat we er met z'n allen een potje van maken.

Vrijdagavond na de aanstaande persconferentie wordt er weer moord en brand geschreeuwd, terwijl we het zelf veroorzaakt hebben, niet de regering!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Trom »

Precies we hebben allemaal onze eigen verantwoordelijkheid en niemand zou zich moeten verstoppen achter maar de stewardess/ober/politieagent/boa zegt er niets van en dus hoeft het niet. Een paar weken geleden werd hier gepiept dat we niet mochten reizen naar de VS. Nu mag dat gelukkig weer. Laten we dat vooral mogelijk houden .
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

Trom schreef:
24 nov 2021, 20:12
Precies we hebben allemaal onze eigen verantwoordelijkheid en niemand zou zich moeten verstoppen achter maar de stewardess/ober/politieagent/boa zegt er niets van en dus hoeft het niet. Een paar weken geleden werd hier gepiept dat we niet mochten reizen naar de VS. Nu mag dat gelukkig weer. Laten we dat vooral mogelijk houden .
Kan zo weer worden ingetrokken. Niet dat ik veranderingen verwacht in de Amerikaanse regels, maar als de Nederlandse overheid opeens besluit dat reizigers uit de VS bij aankomst in Nederland in quarantaine moeten dan wordt het toch wel heel moeilijk.

Overigens wordt ik helemaal horendol van de verschillende opvattingen van overheden, ogenschijnlijk gebaseerd op dezelfde medisch-wetenschappelijke bevindingen. In de VS kun je bijvoorbeeld een genezingsverklaring krijgen gebaseerd op een antigen-test. Nederland accepteert deze alleen met een PCR-test. In de VS kan het virus bijna 1,8 meter springen, maar in Europa maar 1,5 meter. In Nederland ben je tot een jaar na de ziekte beschermd, in de VS maar tot drie maanden. In Duitsland helpen 'gewone' maskers niet, maar in Nederland weer wel. Bij een negatief testresultaat met een antigen test krijg je te horen dat de uitslag maar 65% betrouwbaar is (of 35% als je geen symptomen hebt) en je nog een PCR-test moet doen. Maar die antigen-test is wel weer voldoende om te bewijzen dat je geen Covid-19 hebt zodat je naar de VS kan vliegen. Enzovoorts.

Daar komt dan nog bij dat de RIVM, het OMT, de Raad van State en het kabinet zo'n beetje vechtend over straat rollen.

Ten slotte heb je dan nog de bewindsvoerders die enerzijds wél allerlei eisen wettelijk vastleggen, maar zich er zelf niet aan (willen) houden.

Dan weet ik het als brave burger ook niet meer.
Laatst gewijzigd door Big Al op 25 nov 2021, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Division »

Tipsy_1 schreef:
24 nov 2021, 12:33
Ik heb mijn masker bijna niet opgehad op mijn vlucht twee weken terug met united. Ze waren daar helemaal niet streng op. :-s (was wel in business en dan zit je dus zo'n beetje weg in een cocoontje).
Kansloos imo en een teken van weinig respect naar je medepassagiers en personeel. Of men er nou niets van zegt of niet zou voor jou geen reden moeten zijn om geen mondkapje te dragen en je steentje bij te dragen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

Vergeet die boete ($500-$1.000) niet. Luchtvaartpersoneel schakelt in sommige gevallen de autoriteiten in zonder de passagier(s) daarvan op de hoogte stellen of expliciet te waarschuwen. Een passagier zal herinnerd worden aan de eis, maar daar laten ze het vaak bij. Zo voorkomen ze een confrontatie met mensen die toch al duidelijk blijk hebben gegeven van onwilligheid om de regels te volgen. Bij aankomst staat het afhaalcomité dan al klaar, of de luchtvaartmaatschappij zet de passagier op de zwarte lijst.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Timothy555 »

Plots toch een gevoel van ‘het zal toch weer niet’ dat me overvalt. Nieuwe variant… hopelijk schieten ze in de US niet in een kramp en sluiten ze opnieuw alle grenzen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Coyote »

Nou gelukkig niet alle grenzen maar wel voor enkele landen:
News Alert: US to restrict travel from South Africa and seven other countries

President Joe Biden will restrict travel from South Africa and seven other countries starting Monday as a new coronavirus variant has emerged, administration officials told CNN.
Acting on advice from Dr. Anthony Fauci and the Centers for Disease Control and Prevention, the Biden administration will restrict travel from South Africa, Botswana, Zimbabwe, Namibia, Lesotho, Eswatini, Mozambique and Malawi.
Bron: CNN

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

Dit belooft niet veel goeds. De landen die al reizigers uit Zuid Afrika en de omliggende landen weerden deden dat met vrijwel onmiddellijke ingang.

De ban naar de VS gaat echter pas na bijna drie dagen in (vrijdag aangekondigd, gaat maandag in). Die vertraging zal heel goed een indicatie kunnen zijn voor de koers die de VS gaan varen met betrekking tot de Omicron-variant - wat zou betekenen dat er een soort meerdaagse domino-aanpak zal komen voor het weren van reizigers uit landen waar het virus opduikt.

Wellicht zal er derhalve eind volgende week een Amerikaanse ban zijn voor mensen uit Israel en België, daar het virus daar nu al gesignaleerd.

De kans op een aankondiging van het Kabinet Rutte voor verplichte quarantaine voor Nederlandse reizigers uit bepaalde landen is volgens mij ook vrij groot.

Mijn eigen vlucht naar Nederland vertrekt over twee weken als het goed is...

Ik vroeg me voor het nieuws van de Omicron-variant al af wat er in Nederland nog open zou zijn en of ik onder een avondklok zou zitten. Nu wordt het helemaal spannend.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door boonens »

Twee USA trips voor de aankomende maanden op de planning staan en ik roep al sinds de aankondiging dat de grenzen weer open gaan voor toerisme: "No way dat de VS de grens weer zal dichtgooien bij stijgende besmettingen in de EU, hoe hoog ook. Het enige dat nog roet in het eten kan gooien is een nieuwe variant." Et voilà. Anders dan bij de vorige geplande reizen die moesten worden geannuleerd, heb ik nu toch al best wat geïnvesteerd (m.n. aan non-refundable tickets voor evenementen), dus dit keer zou het wat vervelender zijn. Maar duimen dat bestaande vaccins iets van een bescherming geven tegen Omicron, anders zijn we weer terug bij af.

Ik krijg trouwens als 80's kid een flinke Transformers-vibe bij die Griekse letter 'O'. Was Omicron niet net als Megatron een van de Decepticons? :lol:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door GoBucks »

:offtopic: Toch wel vreemd dat als er eens 2 vliegtuigen diepgaand worden gecheckt dat er dan zo 85 mensen met Corona blijken te vliegen. Misschien wel buiten hun weten om, maar toch.
https://www.ad.nl/binnenland/ggd-verwac ... ~a5e22589/
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Timothy555 »

Er zullen de komende dag ongetwijfeld berichten komen dat hij meer opduikt in Europa want dat hou je niet tegen. En in België hebben we al eentje. Ik zie het echt gebeuren dat de grenzen toe gaan (al dan niet voor bepaalde EU-landen) in de loop van volgende week.

Ik had al weg moeten zijn, maar ja,…
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door d_vdploeg »

Geeft maar weer aan dat covid niet te voorspellen is en niet tegen te houden is..

Tot gisteren echt blij dat we waarschijnlijk weer kunnen gaan, ben daar nu niet meer zo zeker van :?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Ragjee »

Het begint toch heet te worden onder de voeten! Ik zie het gebeuren dat we niet meer vertrekken... Ofwel door een travelban met de nieuwe variant, ofwel een positieve test... ik heb nog 1 week te gaan tot mijn test en vertrek 7 december.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Timothy555 »

Ik heb nog 12 dagen te gaan tot test en 15 dagen tot vertrek. Vertrek op 12/12. Tot hiertoe was ik 99% overtuigd van te kunnen gaan. Nu… ik zie de bans nu snel in het rond vliegen. Want de komende dagen zie je sowieso berichten dat de variant opduikt in land x, y en z.

Het blijft ergerlijk dat landen, niet alleen de US maar heel veel landen, waaronder ook de E.U. zelf, denken dat het bannen van reisbewegingen dé oplossing is. Het komt toch, wat je ook doet.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Maritabma »

Wij hopen volgende zaterdag te vertrekken. Maar.... tjah...
En inderdaad het ergste is nog dat die travelbans helemaal niets helpen
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Ragjee »

Klopt, we hebben er zelf geen invloed op.

Totaal iets anders, als we kunnen vertrekken en terugkeren, klopt het dat wij Belgen nog steeds een test moeten afnemen? Ik kom wel aan in NL, maar ben dus wel met het vliegtuig weggeweest. Ik ga er maar vanuit dat de PLF mij zal contacteren als ik me moet testen... (en zelftests heb ik hier ook liggen die ik afneem zoals we nu ook doen)
Kom je uit een rode zone buiten de Europese Unie of Schengenzone?
Heb je een vaccinatiecertificaat?
Laat je testen (PCR of RAT, zie waarschuwing hierboven) op dag 1 of 2 nadat je thuiskomt van je reis. Is je test negatief? Dan mag je uit quarantaine als je jouw resultaat hebt.
Laat je daarna nog eens testen (PCR of RAT) op dag 7.
Kinderen onder de 12 jaar moeten geen test doen, maar worden in quarantaine geplaatst als de ouders worden getest, in afwachting van de testresultaten.
Bron: www.info-coronavirus.be
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Timothy555 »

De regels wijzigden op 26/11

—> vanaf 26/11

OF test voor vertrek (PCR 72u, Antigeen 48u)
OF test op dag 1/2 na aankomst.

Geen test op dag 7 meer.

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Ragjee »

Oh, ok! Die info had ik nog niet tegen gekomen. (Het stond er nogtans letterlijk onder. :lol: )
Bedankt!
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Coyote »

Het is te hopen dat de teruggekeerde passagiers uit Zuid Afrika zich goed aan de opgelegde quarantaine regels houden. Dan heb je kans dat je een eventuele uitbraak hier beperkt kunt houden. Ik vind 10% positief geteste passagiers best zorgelijk (wat zegt dat over vluchten naar Amerika? Ik vraag mij ook nog steeds af hoe het met vluchten naar Canada gaat waar passagiers willekeurig getest worden bij aankomst, ik moest dat in oktober ook. Nergens lees je hoeveel alsnog positief testen). Iedereen aan boord vanuit Zuid Afrika moest een sneltest van < 24 uur tonen. Het is overigens nog niet duidelijk of we hier met de omikronvariant te maken hebben. Laten we hopen van niet.

Verder is het goed dat ze de, deze week eerder uit Zuid Afrika teruggekeerde passagiers, ook gaan benaderen om alsnog te testen.

Alles staat en valt met de medewerking en volgen van opgelegde maatregelen van de passagiers.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer