De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

d_vdploeg schreef:
08 dec 2021, 15:32
En je eerste punt ja een storing... Hoe groot is die kans, precies op het moment dat jij je test gaat doen, geen mogelijkheden meer daarna of op een andere vestiging. Ik denk dat je dat kleine risico moet accepteren.
Vanwege de kans op storingen neem ik wanneer mogelijk altijd afdrukken mee. De grote storing bij Amazon gisteren is een goed voorbeeld.

Voordat je denkt dat ik een angsthaas ben, ik ben netwerkbeheerder bij één van de grootste banken (Fortune 100). We zitten vrijwel 100% in "De Wolk" en dit soort storingen komt vrij regelmatig voor. Meestal zijn de gevolgen relatief klein, maar één keer in de zoveel tijd gaat het helemaal fout - zoals gisteren bij Amazon.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door d_vdploeg »

Ik wil niet direct beweren dat je een angsthaas bent hoor @Big Al Ik zou niet durven. :thumbup:

Maar wat heb je aan afdruk op het moment dat jij toevallig net dat jij je test hebt te maken hebt met een storing? Dat kun je met je printje ook weinig uitrichten lijkt me of bedoel je dat niet?

Storingen komen zeker regelmatig voor, iedere week heeft er een bank hier in NL ook wel een storing met bijvoorbeeld telebankieren.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Dutchess »

Big Al schreef:
08 dec 2021, 16:33

Teststraten in de VS? Die hebben we hier volgens mij eigenlijk niet...

Tenminste, niet de rijen auto's die ik van de Nederlandse media ken.
Dat verschilt per staat. Hier hebben we wel teststraten, gesponsord door de health department van de staat. Ik heb er wel eens op de fiets in de rij gestaan tussen alle auto's, toen keken ze me wat vreemd aan. Er zijn er zelfs enkele teststraten specifiek voor mensen die zich voor hun reis moeten laten testen.

Maar het lijkt me altijd een goed idee om een extra optie achter de hand te hebben, zoals zo'n zelftest onder toezicht.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Coyote Buttes »

Donderdag 15 december 2021 vertrekt onze vlucht van amsterdam naar Las Vegas via Heathrow.
Een vakantie waar ik al jaren naar uitkijk en die al 3 keer is geannuleerd.
Eindelijk kunnen en mogen we.
Maarrr....

De twijfel slaat nu toch toe en de voorpret die we altijd hebben is er niet meer.
De laatste weken zijn we alleen maar bezig geweest met reisrestricties, voorwaarden, verzekeringen en testen.
Afwegingen maken; welke testen zijn goedgekeurd, welke niet, gaan er nog landen op slot als we op vakantie zijn, wat als we positief testen op de terugreis etc. etc. .

Het wordt er niet leuker op.

Komend weekend nemen we een definitief besluit.
Ik wens eenieder hier succes met de voorbereidingen voor hun reis !
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door boonens »

Ik snap dat zeker en ervaar de voorpret ook als minder. Niet i.v.m. alle extra benodigde stappen voorafgaand aan vertrek, maar enkel en alleen door het laatste dat je noemt; de onzekerheid wat een besmetting die je tijdens de reis oploopt zal betekenen.

Echter, als de pandemie en de (bijna) twee jaar dat wij niet buiten Europa zijn geweest mij iets hebben geleerd, dan is het wel dat deze verre reizen (in de aankomende jaren) niet vanzelfsprekend meer gaan zijn. Amerika mag dan sinds een maand weer met beperkingen open zijn, een reis naar delen van Azië en Oceanië is nog altijd praktisch onmogelijk.

Als Omikron waarschijnlijk nog met een aanpassing van de huidige vaccins te bestrijden is, wat gaan wij zien als een volgende variant ons echt weer terug bij af brengt? Door in relatief veilige tijden te reizen hoop ik dat ik later niet terugkijk op 'de verloren Corona-jaren'. Mochten we dan volgend jaar toch weer te maken krijgen met lockdowns en travel bans, dan hebben we in ieder geval iets op om te teren.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Coyote Buttes »

@boonens

Mooi gezegd. Die zal ik meenemen in ons besluit.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Timothy555 »

@Coyote Buttes Ik hoorde in 2020 roepen ‘nu niet reizen - blijf eens een zomer thuis!’. En toen hoorde ik mensen zeggen ‘ga nu niet op verlof deze kerst, veel te gevaarlijk!’ Deze zomer, hetzelfde. Ik kan je alvast zeggen dat ik er lak aan heb en sinds de start van deze pandemie 3 mooie reizen gemaakt heb, telkens met het vliegtuig.

Je kan blijven uitstellen, blijven twijfelen en dingen in overweging nemen tot je een punthoofd hebt.
Ik heb het ook gedaan. Maar, ik vertrek binnen 3 dagen naar Vegas. Alleen. Als het zondag kan, zit ik op dat vliegtuig.
Ik hoor het graag zeggen, ‘stel het nog even uit’, maar voor je het weet is het 2030 en zijn we nog met een pandemie aan het worstelen omdat Alpha III Bisplus variant net uitgebroken is, en de eerste 22 vaccinaties werken er niet meer tegen.

Je kan je voor zover mogelijk gaan indekken (verzekering, voorzichtig zijn,…), maar voor mezelf heb ik alvast het besluit genomen NU te leven. Een beetje zoals de topsnelheid van m’n auto testen op de autobahn: je kijkt eerst de banden even na, en je neemt extra veiligheidsmaatregelen, maar je besluit het te doen, ook al neem je een risico dat strikt genomen niet noodzakelijk is.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door pumi1000 »

@Coyote Buttes
De voorpret is zo inderdaad weg. Dat heb ik ook hoor, heb alles geboekt voor a.s. juli alleen de vliegtickets nog niet, terwijl we die normaal altijd in augustus al boeken. Testen op heenreis is nog te doen ook al is het heel balen als je onverwacht positief bent, maar dat testen op terugreis is wel een issue. Nu nog niet aan de orde, maar wat wordt het......dus wachten we maar even met de tickets. Ze zijn toch al duur nu. Maar na 2 annuleringen denk je toch "zal het nu wel kunnen in de zomer?"

@Timothy555
Groot gelijk dat je nu gaat.....geniet er van :thumbup: Als ik het nu gepland had zou ik ook gaan. Testen hoeft nog niet voor terugreis.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Harry »

Coyote Buttes schreef:
09 dec 2021, 12:08
Donderdag 15 december 2021 vertrekt onze vlucht van amsterdam naar Las Vegas via Heathrow.
Ik zou dat nog even goed nakijken, 15 december is op woensdag……. :wink:

Het wordt er zeker niet leuker op, ik was achteraf blij dat KLM onze vlucht naar Las Vegas uit het schema haalde, nu zijn we 2 weken naar omgeving Malaga in Spanje geweest en het was een heerlijke vakantie, geen stress over al dan niet positief testen met alle gevolgen die daarbij horen.
ryanv
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 mei 2020, 09:35
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door ryanv »

Beste allen, morgenochtend vlieg ik richting Vegas. Ja er zijn wat restricties en risico's, die ik graag voor lief neem. Nu ik ingecheckt ben, alle papierwerk bij de hand en de tas gepakt ben ik iig ontzettend blij dat ik dit doorgezet heb.

Bij deze wil ik jullie heel hartelijk dank voor het meedenken, goede adviezen en hulp bij voorbereiding. De verschillende topics hier heb ik met belangstelling gevolgd en hebben enorm geholpen. Nogmaals dank, mijn waardering is groot!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door michelly »

Harry schreef:
09 dec 2021, 14:31
Coyote Buttes schreef:
09 dec 2021, 12:08
Donderdag 15 december 2021 vertrekt onze vlucht van amsterdam naar Las Vegas via Heathrow.
Ik zou dat nog even goed nakijken, 15 december is op woensdag……. :wink:
Je bent me voor Harry, wij staan op donderdag 16 december geboekt :lol:
Naar Egypte weliswaar maar vooralsnog gaat alles nog gewoon door zonder testen op heen- of terugweg.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door d_vdploeg »

Ik snap al jullie overwegingen goed. Ook is bij ons de onbezorgde voorpret, zoals we die voor Covid kenden, wel weg. Door het vele geregel en de onzekerheid dat het vlak voor vertrek nog anders kan lopen.

Ik snap de what if gedachte wel hoor.. Wij hebben hier dezelfde issues, alleen voor ons scheelt het nog dat we vooralsnog niet hoeven te testen voor vertrek naar huis. Maar er bestaat natuurlijk wel de kans dat dit tijdens onze reis of vlak voor vertrek veranderd.

Maar inderdaad wat als.. Dat scenario probeer ik nu in kaart te brengen. Wat betekent dit voor ons? Wat als we positief testen?

Wij zijn er dan wel over uit dat dat erg vervelend is en ja mijn vrouw zal extra verlof op moeten nemen, maar we hebben wel besloten om te gaan. Ik kan gelukkig doorwerken en qua kosten is dit ook verzekerd via de reisverzekering.

Besmet raken met covid kun je overal, blijven uitstellen ook. We zitten nu al 2 jaar in deze ellende en covid zal voorlopig nog wel onder ons blijven en misschien wel voor altijd. Wij hebben ook wel weer erg veel zin en behoefte om ons favoriete vakantieland te zien na ruim 2 jaar. Voorzichtig zullen we zijn. Maar alles plat want er is covid, nee.

De enige reden om niet te gaan is een testverplichting bij aankomst in de VS + bijbehorende quarantaine en uiteraard een positieve test voor vertrek.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

Stel niet uit tot morgen wat gij heden doen kunt...

We kunnen inderdaad alles wel blijven uitstellen, maar dat doen we nu al bijna twee jaar. Dan drie jaar. Dan misschien wel vier of vijf jaar...

Het voornaamste probleem vind ik de onzekerheid. Nieuwe eisen, restricties - je weet pas of je reis wel door gaat als je al in het vliegtuig zit. De beperkingen zijn ook vaak niet logisch maar zijn voor een groot deel politieke overwegingen. Dat maakt het nog veel onvoorspelbaarder.

Wij zijn wel van plan om volgend jaar een lange reis met de motorhome te maken, maar dat is voor ons geen grensoverschrijdend vervoer. Tenminste, niet naar een ander land.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Coyote Buttes »

@harryh en @michelly

Verhip. Ik zie het. Tikfoutje.

WO 15 december vertrekken we richting schiphol en slapen daar in een hotel.
DO 16 december vertrekt de vlucht.

Ik lees dat er meer mensen dezelfde gedachten hebben als wij, maar vooralsnog overwint de reislust naar Amerika. Super !!

Offtopic, maar wat voor ons ook nog meespeelt is dat ik afgelopen dinsdag nog een wortelpunt-behandeling in het ziekenhuis heb gehad.
Dat moet zaterdag ook beter voelen. Geen zin in infecties of complicaties in de VS.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door d_vdploeg »

Big Al schreef:
09 dec 2021, 18:17
je weet pas of je reis wel door gaat als je al in het vliegtuig zit. De beperkingen zijn ook vaak niet logisch maar zijn voor een groot deel politieke overwegingen.
Exact en dat maakt het voorpret maken lastig. Toch een slag om de arm, want stel, opeens testverplichting bij aankomst VS plus quarantaine. Maar dat geldt voor ons ook voor het vastleggen van excursies e.d. Zeker als deze aan de prijs zijn ben ik hier terughoudend mee, anders kun je achter je geld aan, als je het al terugkrijgt.

De restricties zijn zeker politiek van aard en vaak gebaseerd op angst. Het instellen van een reisverbod heeft ook geen zin en ik mis in de hele aanpak een bepaald realisme en langetermijnvisie. Zeker na 2 jaar pandemie.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

d_vdploeg schreef:
09 dec 2021, 18:55
De restricties zijn zeker politiek van aard en vaak gebaseerd op angst. Het instellen van een reisverbod heeft ook geen zin en ik mis in de hele aanpak een bepaald realisme en langetermijnvisie. Zeker na 2 jaar pandemie.
Ik denk dat het een combinatie is. Sommige maatregelen komen als redelijk over en sommige (of juist de afwezigheid ervan) zijn duidelijk politiek.

Het is ook wel vermoeiend dat het nu al twee jaar gaande is en sommige organisaties nog steeds doen alsof ze er net door overrompeld zijn...
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door ValerieLe »

Heb net mijn antigen test laten doen bij yesnocovid in Texas, geheel gratis. Mijn vraag is nu of iemand weet of een papieren test die ze hebben ingevuld met pen voldoende is en goed gekeurd zal worden (reis New York-Frankrijk).

Naam, geboorte datum, test resultaat, tijd/datum afname en soort test staat er op.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

Heb je voor de vlucht naar Frankrijk een test nodig?

Volgens mij is een handgeschreven testresultaat niet geldig voor inreizen naar de VS. Maar dat kan anders zijn voor reizen naar Frankrijk.

Details voor handgeschreven resultaten voor reizen naar de VS:
Is a handwritten test result or letter clearing a person for travel allowed?

No, not allowed if entirely handwritten or typed. Exceptions allowed:

• Test result form on official letterhead can be partially handwritten

Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... list-p.pdf
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door ValerieLe »

@Big Al ja iedereen die naar of via Frankrijk reist heeft een pcr/antigen test nodig <48 uur.

Ik weet dat het niet voldoende is om naar de VS te reizen, maar ik kan nergens de eisen vinden voor de test naar Frankrijk. Er staat alleen dat ik een negatieve pcr/antigen test <48 uur nodig heb.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door d_vdploeg »

Niet iedereen, Zo te zien moet je een PCR test of antigen test overleggen van max 48u voor vertrek omdat Frankrijk de VS ziet als Oranje gebied. Onduidelijk is dan weer of dit ook geldt als je in transit bent.

Groene landen, waaronder NL en BE geldt het niet voor als je volledig gevaccineerd bent.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 09 dec 2021, 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer