De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Bushmaster »

GoBucks schreef:
27 nov 2021, 04:49
:offtopic: Toch wel vreemd dat als er eens 2 vliegtuigen diepgaand worden gecheckt dat er dan zo 85 mensen met Corona blijken te vliegen. Misschien wel buiten hun weten om, maar toch.
https://www.ad.nl/binnenland/ggd-verwac ... ~a5e22589/
Als er in 2 vliegtuigen al 85 positief geteste personen zitten,
dan is er voor maandag toch ook al lang iemand in de US geland met dat virus?
Stefan79
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2021, 22:57

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Stefan79 »

In Duitsland en Tsjechië mogelijk ook al gevallen met de nieuwe variant… En het lijkt me zeer sterk dat er op de twee vluchten in Amsterdam niemand is met die variant…. VS zullen weer een travelban voor heel EU instellen verwacht ik☹️ Maar die variant gaat daar even goed opduiken tegenhouden kun je het niet.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Timothy555 »

Klopt, ze kunnen er dan weer 18 maanden over doen om open te gaan.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

Coyote schreef:
27 nov 2021, 10:54
Het is te hopen dat de teruggekeerde passagiers uit Zuid Afrika zich goed aan de opgelegde quarantaine regels houden. Dan heb je kans dat je een eventuele uitbraak hier beperkt kunt houden. Ik vind 10% positief geteste passagiers best zorgelijk (wat zegt dat over vluchten naar Amerika? Ik vraag mij ook nog steeds af hoe het met vluchten naar Canada gaat waar passagiers willekeurig getest worden bij aankomst, ik moest dat in oktober ook. Nergens lees je hoeveel alsnog positief testen). Iedereen aan boord vanuit Zuid Afrika moest een sneltest van < 24 uur tonen. Het is overigens nog niet duidelijk of we hier met de omikronvariant te maken hebben. Laten we hopen van niet.
Ik vermoed dat "the horse has already left the barn", zoals ze hier zeggen. Er zijn nu twee vluchten gecontroleerd en het is duidelijk dat er veel besmette mensen in het vliegtuig zaten. Echter, er zijn vorige week natuurllik veel meer dan die twee vluchten geweest. De patient in Belgie is naar verluid helemaal niet in het zuiden van Afrika geweest en heeft het blijkbaar in Egypte opgelopen.

In dit opzicht is het zo gek nog niet dat reizigers naar de VS zich verplicht moeten laten testen. De vaccinatieplicht geldt echter niet voor reizigers uit (sommige van?) deze landen. Daar komt dan bij dat vandaag en morgen nog reizigers uit zuidelijk Afrika mogen arriveren.

Bovendien zijn de negatieve uitkomsten van antigen-testen bijzonder onbetrouwbaar (35% van patiënten mét symptomen en 65% zonder symptomen krijgen een negatief resultaat). Bij positieve resultaten is de betrouwbaarheid meer dan 90%.

Het zou me niet verbazen dat testen nu ook verplicht wordt voor alle reizigers die naar de EU vliegen. Dat zou mijn eigen familiebezoek in gevaar brengen, daar ik net hersteld ben van Covid-19 (was volledig gevaccineerd - Moderna) en derhalve de komende maanden een hoge kans heb op een vals-positieve uitslag. De Nederlandse uitzondering hiervoor is niet op mij van toepassing. Ik had een antigen-test gedaan en alleen PCR-uitslagen gelden - en dan volgens mij alleen nog maar als de test in Nederland is uitgevoerd.

Daarnaast kan het ook nog best zijn dat er weer een quarantaineplicht komt voor reizigers naar de EU. Dan wordt het logistiek gezien vrijwel onmogelijk om te vliegen.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door ONYX666 »

Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door boonens »

Dat filmpje is van Paul Joseph Watson; niet de man die je moet hebben voor een realistische blik op het dagelijkse Covid nieuws, vrees ik.

Van Wiki: Paul Joseph Watson (born 24 May 1982) is a British right-wing YouTuber, radio host and conspiracy theorist whose views have often been qualified as anti-feminist and politically extremist.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door ONYX666 »

Het ging me over de zuid afrikaanse dokter die in het filmpje komt
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

De BBC rapporteert het volgende:
A top UK health official warned that vaccines would "almost certainly" be less effective against the new variant

But Professor James Naismith, a structural biologist from the University of Oxford, added: "It is bad news but it's not doomsday."

The head of the South African Medical Association [Dr Angelique Coetzee] told the BBC that the cases found so far in South Africa - where only about 24% of the population is fully vaccinated - were not severe, but said investigations into the variant were still at a very early stage.

"The patients are mostly complaining about a sore body and tiredness, extreme tiredness and we see it in the younger generation, it's not the older people... We're not talking about patients that might go straight to a hospital and be admitted," Dr Angelique Coetzee said.

[...]

The WHO has warned against countries hastily imposing travel restrictions, saying they should look to a "risk-based and scientific approach".

[...]

It said "the first known confirmed B.1.1.529 infection was from a specimen collected on 9 November".

Bron: https://www.bbc.com/news/world-59442129
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

Israel heeft nu een volledige "travel ban" ingesteld voor alle niet-Israëlische staatsburgers. Ben benieuwd of andere landen zullen volgen.
The coronavirus cabinet approves closing Ben Gurion airport to non-citizen international arrivals for two weeks, mandatory quarantine for all Israelis arriving from abroad and tracking infected people by the Shin Bet internal security agency, according to Hebrew media reports.

Israelis arriving from abroad will have to quarantine for at least three days, reports said.

Bron: https://www.timesofisrael.com/liveblog- ... r-27-2021/

Volledige tekst: https://www.timesofisrael.com/full-text ... uarantine/
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door dejong89 »

Ze doen volgens mij al weken onderzoek naar deze variant. Nu hangt er een naam aan, is de informatie gedeeld maar tussen de start van een onderzoek en het delen van de informatie zijn er tientallen vluchten de wereld over gegaan met passagiers uit Afrika. Als er ook maar 1 land denkt dat ze hiermee het virus buiten de deur houden dan hebben ze het in mijn ogen mis. Dat heeft het verleden wel aangetoond.
Vorig jaar gingen in exact dezelfde periode ook de cijfers gigantisch omhoog in Zuid Afrika. Het was de geboorte van de Zuid Afrikaanse variant.

Goed, corona gedachten uit, ik ga eens een strandtent opzoeken hier op Hawaii en mij druk maken over welke cocktail ik ga drinken. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Big Al »

Ik ben maar een nieuwe draad begonnen over ontwikkelingen rond de reisbeperkingen vanwege de nieuwe variant. Vooral voor nieuwe bezoekers van AA is dat logischer; die zullen niet zo snel zoeken onder een onderwerp dat "opgeheven" in de titel heeft.

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
18 nov 2021, 16:22
@Coyote heb je je reiscertificaat inmiddels wel gekregen/aangvraagd? Als hier gewoon dezelfde uitgangspunten opstaan dan lijkt het mij verder niet zo spannend. Gratis of niet dat doet er dan niet meer zoveel toe.
Inmiddels getest, negatief en het reiscertificaat ontvangen. :D

Ging allemaal heel voorspoedig. Vanuit de auto getest, netjes aangegeven dat het voor reizen was.Er werd gevraagd voor welk land en toen was alles oké. De medewerker zou het vermelden. Hij vertelde aan zijn collega dat je 'testen voor toegang' ook voor reizen kunt gebruiken. Niet helemaal zoals het hoort maar de mogelijkheid is er.

Nog voor ik thuis was, had ik de uitslag al binnen. Gelukkig negatief (had ook niet anders verwacht, doe al ruim week aan zelf quarantaine :wink: ). Gelijk reiscertificaat aangevraagd en precies 2 uur later ontving ik die per e-mail.

Met alle recente ontwikkelingen rond Omicron is het voor mij ook nog wel even spannend of dit consequenties heeft. Het lijkt er niet op. Mensen in transit hoeven op LHR nog steeds niet getest te zijn, een vaccinatiebewijs is voldoende. Wel is er nog steeds enige onduidelijkheid over het PLF. Moet het nu wel of niet? Op de officiële UK site staat van niet maar in de mail die ik gisteren van BA ontving staat van wel. :roll:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Fijn dat het voorspoedig is gegaan :thumbup:

PLF zou ik invullen, je kan het maar bij je hebben!

Fijne reis en voor de anderen die binnenkort gaan, fingers crossed dat het een beetje rustig blijft en dat we kunnen blijven reizen
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gast

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Gast »

En zo zijn alle vragen inmiddels vanzelf beantwoord en is eens te meer duidelijk dat je, ook voor reizen, prima gratis kunt testen via Health Check Center en ook krijg je gewoon een gratis reiscertificaat, zoals ik vanaf het begin al aangaf… :thumbup:
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door MattRob »

Mooi te horen ! Ik heb de testen van "toegangsbewijs.nu" hier nu thuis liggen, die je gewoon vanuit huis kunt doen (met wat foto's etc). Wij gaan ze vrijdag gebruiken, en dat lijkt ook allemaal voldoende te zijn voor onze reis van volgende week maandag. Volgens mij nog geen ervaringen hier met deze vorm van testen, dus ik houd jullie op de hoogte. Ik heb er ook om mee te nemen naar de USA; stel dat ik voor de terugreis uiteindelijk toch ook een negatieve test nodig zou hebben. Lijkt me heel relaxed op deze manier.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Ragjee »

Ik ben hier zelf enorm aan het twijfelen om via de apotheek te testen (zoals nu gepland staat) of via deze toegangbewijs.nu... Vraag me af in hoeverre ze hier in België mee zijn met het reiscertificaat bij de apothekers.

Edit: overheidsgegevens even opgezocht en het gaat automatisch.
Laatst gewijzigd door Ragjee op 29 nov 2021, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door ONYX666 »

MattRob schreef:
29 nov 2021, 09:34
Mooi te horen ! Ik heb de testen van "toegangsbewijs.nu" hier nu thuis liggen, die je gewoon vanuit huis kunt doen (met wat foto's etc). Wij gaan ze vrijdag gebruiken, en dat lijkt ook allemaal voldoende te zijn voor onze reis van volgende week maandag. Volgens mij nog geen ervaringen hier met deze vorm van testen, dus ik houd jullie op de hoogte. Ik heb er ook om mee te nemen naar de USA; stel dat ik voor de terugreis uiteindelijk toch ook een negatieve test nodig zou hebben. Lijkt me heel relaxed op deze manier.
ben vooral benieuwd of retour werkt , wij vliegen terug met delta en weet niet of ze dan een nederlands afgegeven certificaat accepteren. Zou wel moeten omdat het RIVM goedgekeurd is en het een nederlandse eis zou zijn (als we retour zouden moeten testen)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door MattRob »

Nou, ik vind de werking op de heenweg toch ook klein beetje spannend, maar rationeel voldoet het aan alle eisen :lol:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Frasi »

ONYX666 schreef:
29 nov 2021, 09:58
ben vooral benieuwd of retour werkt , wij vliegen terug met delta en weet niet of ze dan een nederlands afgegeven certificaat accepteren. Zou wel moeten omdat het RIVM goedgekeurd is en het een nederlandse eis zou zijn (als we retour zouden moeten testen)
Voor de terugreis naar Nederland is vooralsnog alleen een vaccinatiebewijs voldoende (PDF printje).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Ikgaopreis
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2021, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door Ikgaopreis »

Ik heb twee dagen voor mijn reis een test gepland van HealthCheckCenter. Ik vroeg me eigenlijk alleen wel af hoe dat zit met voornamen. Ik heb de eerste test afspraak geannuleerd omdat ik alleen mijn voornaam ingevuld had en niet mijn tweede naam. Bij de nieuwe test afspraak heb ik al mijn voornamen ingevuld. Heb ik dit verkeerd gedaan? Is alleen de eerste naam genoeg? Er staat bij dat je het in moet vullen zoals op je identiteitsbewijs staat vermeld, en daarop staan alle voornamen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer