De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Waarom nou geen datum! Alleen early November.
Hoop dat het snel duidelijk wordt, heb tickets voor 1 Nov.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door Mrvanilla »

Mijn ticket voor 5 november was door KLM geannuleerd. Benieuwd of dat nog gaat veranderen nu. :geek:
Groetjes,
Daniel
angeliek1972
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mei 2017, 13:53
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door angeliek1972 »

Mrvanilla schreef:
20 sep 2021, 20:09
Mijn ticket voor 5 november was door KLM geannuleerd. Benieuwd of dat nog gaat veranderen nu. :geek:

Mr Vanilla, onze vlucht van 3 maart 2022 was ook al geannuleerd. Ze hebben het hele winterseizoen eruit gehaald. Ben erg benieuwd of ze toch nog opnieuw het gaan inplannen. !
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door kristofm »

Ik ben ook heel tevreden met dit nieuws ! Tickets die geboekt waren in December 2020 laten herboeken naar zomer 2021 met het gedacht dat alles weer ging open zijn tegen dan. Wat zoals jullie zelf weten , niet het geval was...
Dus dan enkele dagen voor "het vertrek in Juli " terug de tickets herboekt naar December 2021 - Jan 2022 met weinig hoop daar ook effectief te kunnen naartoe reizen . Dit nieuws klinkt me als muziek in de oren . :thumbup: :thumbup:

Dus 3e (her)boeking , hopelijk goede keer :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door Frasi »

Ik heb ook een KLM ticket voor 5 november (AMS-SFO). Net gekeken en deze boeking staat nog gewoon. Niets geannuleerd.
Het zullen specifieke bestemmingen zijn: ik had eerder gelezen dat Las Vegas, Miami en Orlando minder of niet worden aangevlogen deze winter.
SFO en LAX gelukkig nog wel.
Laatst gewijzigd door Frasi op 20 sep 2021, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door Mrvanilla »

angeliek1972 schreef:
20 sep 2021, 20:12

Mr Vanilla, onze vlucht van 3 maart 2022 was ook al geannuleerd. Ze hebben het hele winterseizoen eruit gehaald. Ben erg benieuwd of ze toch nog opnieuw het gaan inplannen. !

Als ze geld willen verdienen lijkt me dat wel wijs! Ik heb echter al een voucher ontvangen dus ik verwacht niet dat ze specifiek mijn vlucht weer opnieuw gaan plannen met mij erin (en naar alle waarschijnlijkheid zeker niet voor dezelfde prijs).

@Frasi Mijn ticket was naar LAX.
Groetjes,
Daniel
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door kristofm »

Ik ben ook heel tevreden met dit nieuws ! Tickets die geboekt waren in December 2020 laten herboeken naar zomer 2021 met het gedacht dat alles weer ging open zijn tegen dan. Wat zoals jullie zelf weten , niet het geval was...
Dus dan enkele dagen voor "het vertrek in Juli " terug de tickets herboekt naar December 2021 - Jan 2022 met weinig hoop daar ook effectief te kunnen naartoe reizen . Dit nieuws klinkt me als muziek in de oren . :thumbup: :thumbup:

Dus 3e (her)boeking , hopelijk goede keer :clap: :clap:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

Mrvanilla schreef:
20 sep 2021, 20:02
Vooralsnog erkent de VS het AZ vaccin overigens nog niet, dat kan voor sommige forumleden nog wel belangrijke informatie zijn die de komende dagen duidelijk moet worden.

blijkbaar zouden ze wel aanvaarden wat door WHO approved is. Komt wel goed denk ik dus.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

Coyote schreef:
20 sep 2021, 20:02
Komende dagen zal dat vast wel duidelijk worden. Tot die tijd lijkt mij boeken in de eerste week van november nog wel risicovol.
Sommige kranten schrijven "november". Lekker duidelijk allemaal.
Ik denk als het de 15de was of zo dat ze zouden schrijven "second half of November" want dat is niet early.
Ik heb geboekt voor 3 november, maar ik vlieg de 11de terug dus als de US open gaat voor 11 november (anders is het niet meer early?) zou het wel goed moeten komen...
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door Frasi »

@Mrvanilla Bijzonder. De rechtstreekse vlucht AMS-LAX op 5 november is nog gewoon te boeken.
image.png
Maar ik ben nu toch wat voorzichtig: ik vlieg op 5 nov naar SFO en op 22 nov terug vanaf LAX. Twee losse tickets want FB Reward (heen economy, terug business). Dat ze niet ineens mijn terugvlucht gaan annuleren als ik er al zit...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Countrydon
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 mei 2011, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door Countrydon »

Ik keek even naar een rental. 1450 voor een Ford Fiesta voor 2 weken in november :shock:
Reisverslag Zuid West Amerika
Alleen WA en OR nog te gaan.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Mrvanilla schreef:
20 sep 2021, 20:02
Vooralsnog erkent de VS het AZ vaccin overigens nog niet, dat kan voor sommige forumleden nog wel belangrijke informatie zijn die de komende dagen duidelijk moet worden.
In het AD
Het is nog onduidelijk welke vaccins en welke prikbewijzen de VS straks accepteert. AstraZeneca, een vaccin dat in Nederland en de rest van Europa veel is toegediend, wordt in de VS niet gebruikt. De Amerikaanse medicijnautoriteit heeft het vooralsnog niet goedgekeurd. De World Travel and Tourism Council, een vereniging die de wereldwijde reisbranche vertegenwoordigt, vreest dat AstraZeneca aan de Amerikaanse grens niet erkend zal worden. Dat zou betekenen dat Europeanen die met dit vaccin geprikt zijn nog altijd niet naar de VS kunnen.
Even tussendoor. De grap is dat ik vandaag al door meer mensen ben bevraagd hoe ik toch het land inkom als er een travelban is, als in het hele jaar hiervoor dat ik al weer mag vliegen...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
20 sep 2021, 20:41
De grap is dat ik vandaag al door meer mensen ben bevraagd hoe ik toch het land inkom als er een travelban is, als in het hele jaar hiervoor dat ik al weer mag vliegen...
Ik heb het je nooit gevraagd maar ben toch wel erg benieuwd. :wink:

Al hoef je het natuurlijk niet uit te leggen hoor. Vind voor jou al lang mooi dat je (volgens mij) al geruime tijd weer in Amerika bent/naar Amerika reist. :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door Coyote »

Overigens is het wel te hopen dat Amerika straks niet meer 'Oranje' is. Veel reisverzekeringen (waaronder mijn eigen) dekken corona-gerelateerde kosten niet als het gebied Oranje of Rood is. Dat is nog wel iets om rekening mee te houden. Een optie zou dan zijn om via OOM ook een (tijdelijke) verzekering af te sluiten naast je eigen reisverzekering.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door ONYX666 »

allianz geeft sinds 15 september ook weer medische kosten in oranje landen is een stuk goedkoper dan ooms
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door ONYX666 »

Klopt maar ronald verwijst nog naar oom (ik heb geen aandelen hoor)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS is opgeheven per medio november!

Bericht door Coyote »

@ONYX666 ???

Goed dat je Allianz ook noemt! Zeker als die goedkoper is. :thumbup:

En als er meer verzekeraars zijn die Oranje en/of Rode gebieden verzekeren dan is het alleen maar mooi om dat hier te delen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Big Al »

pumi1000 schreef:
20 sep 2021, 18:42
@ONYX666
Amerika is nu nog oranje, dan zou ik niet gaan. Bij geel hoef je terug niet te testen zoals Canada nu. Het is al positief dat je tickets eventueel onder de annuleringsverzekering vallen bij een positieve pcr test heen.
Is de besmettingsgraad in Nederland niet hetzelfde als die in de VS? Eigenlijk zou de VS overigens opgedeeld moeten worden in regio's (of staten) daar de besmettingsgraad tussen de staten net zoveel verschilt als tussen Europese landen onderling.

Overigens kan je geen peil trekken op de status (kleur) van een gebied tot op het moment van vertrek...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door SuzieQ »

Mrvanilla schreef:
20 sep 2021, 20:02
Vooralsnog erkent de VS het AZ vaccin overigens nog niet, dat kan voor sommige forumleden nog wel belangrijke informatie zijn die de komende dagen duidelijk moet worden.
Inderdaad.
Voor ons gelukkig niet maar onze medereizigers wel.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
20 sep 2021, 16:28
Maar ja, net te laat voor mijn geplande trip naar Amerika.
En met de ontwikkelingen van vandaag gelijk al mijn reserveringen voor mijn reis van 1 oktober naar Amerika maar geannuleerd. :sadcry: Nu het duidelijk is dat de grenzen pas begin november open gaan, heeft het geen zin meer langer te wachten.

Alle annuleringen zijn inmiddels bevestigd, de reeds betaalde reserveringen komen retour op mijn creditcard en van British Airways had ik binnen 5 minuten mijn eVouchter al in de mail. Die wordt binnenkort vast nog wel eens gebruikt... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer