De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door d_vdploeg »

Ik denk dat er weinig ervaring mee is. Immers hadden we tot 8 november 1 smaak: We konden niet. Nu kun je wel maar hoef je voor vertrek naar NL vooralsnog niet te testen.

We hebben dus ook geen ervaringen hier op forum van forummers die positief testen en die een PCR test eruit haalt. Hoeveel mensen stappen gevaccineerd maar besmet in een vliegtuig vraag je je dan af. Uitzonderingen daar gelaten voor diegene die zich met klachten laat testen in de VS op vakantie.

De Nederlanders die in de VS wonen die gaan natuurlijk gewoon ''thuis'' in quarantaine als zij positief testen.

Dus ja, wat doe je dan, ik denk dat een ieder daar zijn of haar afweging in moet maken. Als wij het voor onze reis weten dat je moet testen voordat je terugkeert naar NL, omdat je bijvoorbeeld een verplichte PCR test moet tonen voor vertrek vanuit de VS naar NL of misschien wel als je überhaupt een vliegreis maakt ivm de omicronvariant. Ja dan gaan wij niet... Te veel gedoe en te veel kans op... Dat is het ons niet waard. Zijn we daar? Tja dan zullen we wel moeten en dan is het fingers crossed :lol:

Wat @ONYX666 aangeeft zegt alleen maar iets over dat ze je aanraden om na 3 tot 5 dagen na aankomst een test doen en 7 dagen in quarantaine te blijven maar dat het niet verplicht is. En dan doet natuurlijk geen kip dat :lol: Het wordt (hoop ik) anders als jij ook daadwerkelijk positief test. Dus hoe strikt is die quarantaine? Geen idee.
2018: Rondreis Zuid West - San Francisco
2019: Rondreis Colorado - South Dakota - Wyoming - Montana -Utah
2020: Stedentrip New York
2021: -
2022: Florida?
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Big Al »

Timothy555 schreef:
30 nov 2021, 11:46
Stel dat een test om terug te komen noodzakelijk is, en stel dat ik positief test, dan ga ik 11 dagen in quarantaine. De vragen die ik daarover heb:

- kan je zomaar een hotel boeken? Controleert iemand je?
- hoe strikt is die quarantaine? Mag ik eten afhalen? Mag ik medicijnen halen?
- waar moet ik na 11 dagen heen om mijn ‘clear to travel’ te halen?
Vraag 1 & 2: Hangt helemaal van de staat af waar je zit...

Wat de derde vraag betreft, de beste optie is wellicht een CVS MinuteClinic. CVS is een keten van drugstores die vaak ook een apotheek hebben. Bij veel van de vestigingen zit zo'n MinuteClinc.
d_vdploeg schreef:
30 nov 2021, 13:03
Dus hoe strikt is die quarantaine? Geen idee.
Opnieuw, het hangt ervan af in welke staat je zit.
Laatst gewijzigd door Big Al op 30 nov 2021, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

d_vdploeg schreef:
30 nov 2021, 13:03
De Nederlanders die in de VS wonen die gaan natuurlijk gewoon ''thuis'' in quarantaine als zij positief testen.
Dat hangt ervan af in welke staat je woont en waar je bent als je een positieve uitslag krijgt...

Zoals ik al vaker aangegeven heb, de VS zijn niet één land maar is het beste te vergelijken met de EU. Iedere staat heeft z'n eigen wetgevende macht, bestuurlijke macht, rechterlijke macht, enzovoorts. De federale overheid staat daarboven, maar de macht van de federale overheid is veel kleiner dan men over het algemeen denkt.
Timothy555
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Timothy555 »

Nevada. Ik heb ondertussen contact gehad met Southern Nevada Health District. Quarantaine kies je zelf waar, je betaalt ook zelf voor je hotel als je nergens heen kan. 0 opvolging.

Bij CVS of Walgreens in zo’n Clinic kan je dus een ‘cleared to travel’ halen?
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Top, dankje Timothy. Ik was ook al naarstig tevergeefs het internet aan het afzoeken naar die informatie mbt nevada :thumbup:
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Timothy555 schreef:
30 nov 2021, 20:46
Bij CVS of Walgreens in zo’n Clinic kan je dus een ‘cleared to travel’ halen?
Alleen als ze er ook een kliniek hebben. De apotheek zal het niet kunnen afgeven.
If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).

Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Van de checklist voor luchtvaartmaatschappijen:
6. SIGNED LETTER: Must also have a signed letter stating the passenger is cleared for travel.

• From a licensed healthcare provider or a public health official
• Must be signed and on official letterhead that shows the name, address, and phone number of the
healthcare provider or public health official
• Does not need to specify travel—a letter that clears the person to end isolation (e.g., to return to
work or school) can be used

Is a handwritten test result or letter clearing a person for travel allowed?

No, not allowed if entirely handwritten or typed. Exceptions allowed:
• Test result form on official letterhead can be partially handwritten
• Letter on official letterhead from a healthcare provider or public health official can be typed or
handwritten if clearly legible and signed either by hand or an official digital signature

Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... list-p.pdf
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

De regels worden mogelijk aangepast...

https://www.washingtonpost.com/health/2 ... -us-entry/

Hier enkele paragrafen

As part of an enhanced winter covid strategy Biden is expected to announce Thursday, U.S. officials would require everyone entering the country to be tested one day before boarding flights, regardless of their vaccination status or country of departure. Administration officials are also considering a requirement that all travelers get retested within three to five days of arrival.

In addition, they are debating a controversial proposal to require all travelers, including U.S. citizens, to self-quarantine for seven days, even if their test results are negative. Those who flout the requirements might be subject to fines and penalties, the first time such penalties would be linked to testing and quarantine measures for travelers in the United States.

The two testing measures are detailed in a draft public health order written by the Centers for Disease Control and Prevention that is under review by officials at the U.S. Health and Human Services Department and the White House. The self quarantine-related measures are not in that draft but could be added later if the proposals win broader sign-off, said the officials who spoke on the condition of anonymity because the order has not been finalized.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Nou, dat wordt even spannend dan. Hopelijk blijft het bij het aanscherpen van de pre-departure tests, en komt er geen verplichte post-arrival test en/of verplichte quarantaine bij aankomst.

Ik lees verder in het artikel dat er nog wel wat praktische bezwaren zijn, omdat een verplichte post-arrival test en/of verlichte quarantaine bij aankomst niet goed te handhaven zijn:
As a practical matter, state and local health departments are unlikely to be able to enforce requirements for additional testing and any self-quarantines once travelers arrive in the United States. More than 200,000 people arrived by plane daily in November, a figure that does not include travel over the Thanksgiving holiday, federal authorities said.
Even if only a quarter of those travelers comply with the requirements, however, it would make a difference by allowing for more prompt detection and isolation of at least some infected people who might be able to spread the virus, said public health experts.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 53

Bericht door harryh »

Overstappen in Canada gaat langer duren:

"Alle vliegtuigpassagiers van buiten Canada, afgezien van de VS, moeten worden getest op het vliegveld waar zijn Canada binnenkomen'', zegt Duclos. ,,Ze zullen zich daarna moeten isoleren tot de uitslag van de test bekend is.''
Bron: AD
Maritabma
Amerikafan

Bericht door Maritabma »

Ojee spannend. Wij vliegen zaterdag, ik hoop niet dat dit dan al geldt
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door pollyblue »

Testen 24 uur voor vertrek wordt al een hele opgave om dan nog op tijd je resultaat binnen te hebben.
Als ze dan nog quarantaine gaan eisen, dan komt de annuleerknop alweer wat dichterbij.
TienKS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TienKS »

Oei, spannend. Las ook dat het mogelijk binnen een week of twee in werking gaat, ik vlieg dinsdag.. fingers crossed, maar vind het heel spannend op het moment. Testen bij aankomst zou ik nog oké vinden, quarantaine daarentegen…
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

pollyblue schreef:
01 dec 2021, 07:18
Testen 24 uur voor vertrek wordt al een hele opgave om dan nog op tijd je resultaat binnen te hebben.
Zolang je een antigeen (snel)test mag blijven gebruiken valt het wel mee. De uitslag is er dan gelukkig wel snel. Bij veel aanbieders heb je tegenwoordig ook een PCR sneltest waarbij de uitslag er sneller is. Maar krapper wordt het wel inderdaad.

Ik vind die post arrival test en quarantaine overigens spannender.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 dec 2021, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

TienKS schreef:
01 dec 2021, 07:46
Testen bij aankomst zou ik nog oké vinden
Dat hangt er voor ons wel vanaf hoelang de uitslag duurt (bij PCR kan dit wel 24 tot 48u zijn) en of je deze uitslag ook in isolatie (op de airport) moet afwachten. Nog los van de kans dat je positief test. Dan krijg je misschien wel Zuid Afrika taferelen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 dec 2021, 07:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerikakenner

Die testvereiste tot 1 dag vantevoren lukt nog net… hoewel ik dan binnen mijn window zit waarbij ik het eerste hotel niet meer cancellen maar goed.

Een test bij aankomst met quarantaine, of gewoon quarantaine… dan gaan we maar weer eens annuleren…
TienKS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TienKS »

d_vdploeg schreef:
01 dec 2021, 07:49
TienKS schreef:
01 dec 2021, 07:46
Testen bij aankomst zou ik nog oké vinden
Dat hangt er voor ons wel vanaf hoelang de uitslag duurt (bij PCR kan dit wel 24 tot 48u zijn) en of je deze uitslag ook in isolatie (op de airport) moet afwachten. Nog los van de kans dat je positief test. Dan krijg je misschien wel Zuid Afrika taferelen.
Ah in mijn hoofd was dat: ah je doet je ding en doet een test tussendoor bij CVS, maar als een test bij aankomst betekent dat je 3-5 dagen in een quarantaine hotel moet, nee, dat niet.
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

TienKS schreef:
01 dec 2021, 08:07
maar als een test bij aankomst betekent dat je 3-5 dagen in een quarantaine hotel moet, nee, dat niet.
Ik zou het zelfs al niet doen als ik een test moet ondergaan op het vliegveld en daar de uitslag moet afwachten. Zeker niet als dat 24 tot 48u duurt. Wij gaan naar de VS voor ons plezier en dan ben ik meteen 1 of 2 dagen van mijn vakantie kwijt. Plus de stress over de uitslag en evenutele gevolgen, Quarantaine? Waar dan? Op eigen kosten?

Dan is de vakantiepret voor mij wel voorbij. Als het een antigeen (snel)test mag zijn zou ik het wellicht nog overwegen... Deze zijn minder accuraat en sneller de uitslag. Anders niet.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 dec 2021, 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
01 dec 2021, 07:53
hoewel ik dan binnen mijn window zit waarbij ik het eerste hotel niet meer cancellen maar goed.
Tenzij je een specifiek hotel wil, zou je die overnachting nog open kunnen laten. En boeken zodra je weet dat je een negatieve uitslag hebt. Er is volgens mij keuze genoeg qua hotels en met booking.com e.d. is het in 3 klikken geregeld. Je zou ook nog kunnen zeggen ik doe mijn eerste hotel vanaf dag 2 in de VS en boek voor dag 1 pas een hotel als ik mijn uitslag heb. Ter overbrugging.
Timothy555
Amerikakenner

@d_vdploeg Ik had voor de eerste drie nachten Caesars Palace geboekt, zeer goede rates. Intussen zijn ze ongeveer x3 gegaan voor die drie nachten. We spreken over een ‘risico’ van ongeveer €60 - dat kan ik nog wel ‘hebben’.

Als de testrestrictie 1 dag zou worden hoop ik dat antigeen een optie blijft. Als er een test bij aankomst verplicht wordt hoop ik opnieuw dat het antigeen mag zijn. Alle andere opties… tjah, zal moeilijk worden, als je maar 7 dagen op vakantie gaat.

Het zal toch niet weer…
d_vdploeg
Amerikakenner

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
01 dec 2021, 09:13
Het zal toch niet weer…
Dat is ook wel het gevoel dat hier overheerst ja, het zal toch niet weer.. Maar ergens zie ik hem wel aankomen. Ze weten gewoon nog niets over die omicron variant en steeds meer landen stellen inreisbeperkingen, in ieder geval tot er meer bekend is. Ik vrees dat we ons portie nog niet gehad hebben.

Wat betreft die antigen test. Zelfs dan vind ik het spannend.. Over het zal toch niet gesproken... Sta je daar, positief getest en wat nu? De ellende die je dan hebt van quarantaine, een vlucht terug regelen ect. De VS kennende zal je trouwens alles zelf moet regelen. Zo ook die antigentest. Tenzij je vanuit het vliegtuig meteen een teststraat wordt ingestuurd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer