De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door mpaauwe »

Balen @MattRob dat toegangsbewijs.nu niet op zondag werkt. Ik had graag geweten of deze test geaccepteerd wordt.
Gelukkig zijn er nog andere mogelijkheden en na jullie negatieve test kunnen jullie maandag lekker gaan genieten.
Paul.Becker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Paul.Becker »

Ik ben gisteravond teruggekeerd uit San Diego. Ik was daar van 23 november tot 1 december. Mijn ervaringen zijn als volgt: De reis vereiste meer planning en meer geld.

Meer planning: Ik had nogal wat documenten bij me en de meeste van deze documenten moest ik ook laten zien. Ten eerste een "Medical Certificate" van een arts dat ik officieel corona-negatief was (72 uur voor mijn vlucht). Ten tweede een Corona-pas in het Engels (na mijn PCR-test: "Negative" en "Not Detected"). Deze pas moest ik o.a. laten zien toen ik in de SAS Lounge in Kopenhagen wilde gaan zitten. Daarnaast ook mijn nationale Corona-vaccinatiepas (met bewijs dat ik twee inentingen Pfizer heb). Deze pas moest ik laten zien bij de incheckbalie van de SAS in Stockholm (ik woon in Zweden). Als laatste de "Combined Attestation" van de Amerikaanse CDC. Dit document moest ik afgeven bij de Gate in Kopenhagen voor mijn vlucht naar Chicago. In Amerika zelf werd nooit gevraagd naar documenten. Ook geen test en geen quarantaine (in de deelstaat Californië).

Meer geld: De PCR-test kost geld. De SAS had mijn vlucht veranderd ("vanwege Covid-19") en daardoor miste ik mijn aansluiting in Chicago naar San Diego met American Airlines. Dus dat werd een extra nacht op O'Hare in Chicago. En ik moest natuurlijk de vlucht met AA omboeken. Door de aard van mijn ticket had ik echter geen extra kosten.

In Zweden is er geen mondkapjesplicht maar in Californië wel. Dus ik liep zeer vaak met een kapje. In het openbaar vervoer (Amtrak, de tram in San Diego; binnenlandse vluchten. "Federal law.") en in winkels moet je een kapje dragen.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Big Al »

Paul.Becker schreef:
03 dec 2021, 10:41
Meer geld: De PCR-test kost geld.
Waar had je die PCR-test voor nodig? De CDC accepteert de uitslag van een antigeen-test ook.

Tussen haakjes, er staat veel goede informatie bij het onderwerp dat specifiek gaat over de nieuwe regelingen:

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 53

Bericht door harryh »

@Paul.Becker ik heb het al vaker gezegd, om dit soort Europees gedoe te vermijden boek ik alleen reizen met een overstap in de VS.
Terpies
Amerika-expert

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 novem

Bericht door Terpies »

@Paul.Becker het verbaast me dat er een mondkapjes plicht is in California…ik ben nu in de US en in de zuidelijke Staten (ben er inmiddels in 9 geweest) is er alleen een recommendation en ben je sowieso niet verplicht als je fully vaccinated bent.
Op sommige locaties is het wel verplicht, zoals we vandaag hebben ervaren in het World of Coca Cola museum in Atlanta, maar dat is in de afgelopen 3 weken echt de enige locatie geweest (afgezien van het vliegveld) waar we een kapje moesten dragen.

In Memphis zijn we naar een NBA wedstrijd geweest en zelfs daar gold geen plicht op mondkapjes en werd ook ons vaccinatie bewijs niet gecontroleerd…

Misschien is California een uitzondering?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De zuidelijke staten met California vergelijken gaat dan ook volledig mank, dat zijn echt tegenpolen! Volgens mij vind je in het algemeen de minste regels/restricties in de zuidelijke staten, en de meeste regels en restricties in het noordoosten en aan de westkust.
Terug in Texas!
Terpies
Amerika-expert

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 novembe

Bericht door Terpies »

Vandaar mijn vraag…jij doet de aanname ook…dat het in cali strenger is…voor mij een reden om daar sowieso niet naar toe te gaan.
Als je kijkt naar de belachelijke waarschuwingen die ze geven in die staat, hoe duur het is, nee dank je…daar blijf ik graag ver vandaan…
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 53

Bericht door harryh »

Wij zijn nu in Florida en ik hoor dat Florida overspoeld wordt door Californians die hier massaal komen wonen... Een van de oorzaken voor de idioot stijgende huizenprijzen.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Zelfs binnen Californië verschilt het per stad / county.
Toen ik op 8 november ( :mrgreen: ) in San Francisco aankwam waren mondkapjes binnen overal verplicht. Velen liepen er ook buiten mee. Zodra je binnen ergens wilde zitten (eten) was een vaccinatiebewijs ook verplicht. Dus ook bij de Burger King bij de bestelling m'n NL printje laten zien...
Richting het zuiden werd het al iets relaxter: in LA en San Diego vaak (maar niet overal) ook binnen mondkapjes verplicht maar soms alleen voor niet-gevaccineerden. Of je wel of niet gevaccineerd was, werd niet of nauwelijks gecontroleerd/gevraagd.
Afbeelding

Zuid-Westen (2007, 2010); California (2012, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); GC/LV (2012); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills/LV (2014); LA/LV (2015); NY/Wash.(2016); LA (2016); LV/LA/SD (2018), Orlando/Deep South (2017). New York (2018, 2019)
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ValerieLe »

Weet iemand hoe je een Corona test kan boeken in Texas? En hoe je dit doet als een “buitenlander”?

Ik wou mijn test boeken bij CVS, een antigen test en het kost geen geld als je verzekerd bent (gaat dit alleen over Amerikanen?)
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

kijk eens bij curative dat is ook gratis voor mensen met buitenlands paspoort
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@ONYX666 dankjewel!
Nog een vraagje, ik reis de 11de om 23:25 pm naar Parijs en de pcr test mag 2 dagen oud zijn, alleen het duurt 1-2 dagen voordat je je resultaat krijgt bij de pcr testen.
Hoe kan ik dit dan het beste doen?
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door pollyblue »

Je mag ook een antigeentest doen om naar Frankrijk te reizen. Heb je na ong. 3 uur resultaat.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@pollyblue ja klopt alleen bij Walgreens & cvs moet je je verzekering laten zien en zitten er geen kosten aan verbonden (als je Amerikaans bent en een Amerikaanse verzekering hebt). Ik weet dus niet hoe ik daar een afspraak voor een antigen test kan maken in verband ik geen van beide ben/heb.
d_vdploeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door d_vdploeg »

@ValerieLe Waarom wil je testen in texas? Just in case of moet je een test overleggen voor je in Belgie/Frankrijk in komt?
2018: Rondreis Zuid West - San Francisco
2019: Rondreis Colorado - South Dakota - Wyoming - Montana -Utah
2020: Stedentrip New York
2021: -
2022: Florida?
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

ValerieLe schreef:
05 dec 2021, 18:33
@ONYX666 dankjewel!
Nog een vraagje, ik reis de 11de om 23:25 pm naar Parijs en de pcr test mag 2 dagen oud zijn, alleen het duurt 1-2 dagen voordat je je resultaat krijgt bij de pcr testen.
Hoe kan ik dit dan het beste doen?
je moet een locatie zoeken met een rapid pcr die heb je binnen 3 uur
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Big Al »

ONYX666 schreef:
05 dec 2021, 19:17
je moet een locatie zoeken met een rapid pcr die heb je binnen 3 uur
Bij mijn huisartspraktijk heb je die binnen een half uur.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@ONYX666 is de rapid pcr test bij curative ook gratis?
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Ja ook gratis, je moet aangeven dat je niet verzekerd bent ( je bent in nl ook niet verzekerd voor een test)
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@ONYX666 dat heb ik gedaan alleen dan vragen ze om mijn ID kaart om te zien dat ik niet verzekerd ben. Moet ik deze dan gewoon uploaden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer