De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Coyote »

Frasi schreef:
22 okt 2021, 10:54
Een eerdere reiziger die vanuit AMS naar Canada vloog (op de eerste dag dat dit weer kon) had op Youtube zijn hele verhaal gepost. Net als vroeger bij Delta vluchten, moest hij zich eerst melden bij gate F1 voor een extra check. Pas daar krijg je de gegevens van de echter vertrek-gate. Ik verwacht nu ook zoiets.
Dit hele proces heb ik 1 oktober ook meegemaakt op Schiphol voor ik naar Canada vloog met KLM.

Inchecken ging vlot (ik was vroeg) daarna bij de gate naar een apart gedeelte waar iedereen zijn documenten (vaccinatiebewijs, pcr-test) moest laten zien. Vervolgens kreeg je een akkoord-sticker op je paspoort en kon je naar de gate. En nog waren er mensen die de boel niet in orde hadden. Ik hoorde Canadezen die al bellend hun uitslag van de PCR test probeerden te krijgen. Zonder die uitslag mochten ze niet vliegen.

Overigens biedt KLM een service aan waarbij je voor je vlucht thuis al je documenten kunt inzenden waarna zij het controleren en goed- of afkeuren. Hier krijg je enkele dagen voor je vlucht een mail over. Dan hoef je eea op Schiphol niet meer te tonen. Op de heenweg werkte dat voor Canada nog niet soepel, ik moest alsnog de papieren laten zien. Ze gaven op Schiphol ook aan dat het voor Canada nog niet goed werkte. Voor de terugreis vanuit Canada moest ik opnieuw mijn vaccinatiebewijs tonen en ook dat kon door het vooraf online in te sturen. Bij het inchecken in Vancouver dinsdagochtend was het toen wel in orde. Enkel paspoort laten zien bij het inchecken en klaar was Kees!

Het was overigens verrassend rustig op Vancouver International Airport. Overal supervlot doorheen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Big Al »

Dutchess schreef:
22 okt 2021, 04:14
@Big Al - Dat kan je bij de GGD in Utrecht en Groningen laten doen als je aan bepaalde eisen voldoet: Vaccinatiebewijs na vaccinatie in het buitenland
Bedankt! Ik wist al van Utrecht, maar Groningen is nieuw. Hoe lang duurt zo'n afspraak?
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door JeroenB »

@Big Al Dat duurde bij mij nog geen 5 minuten aangezien er geen wachtrij was en ik zo kon doorlopen. Het is alleen een check en invoeren in de systemen in NL welk vaccin je hebt gekregen en wanneer en dan kijken of jij het in jouw corona app ook zichtbaar krijgt en dan kun je weer gaan.

Vreemde is dat het dus maar op 2 locaties kan want dit zou gewoon overal simpel gedaan kunnen worden.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door asv60 »

@Frasi gelijk uitgeprint. Wij vliegen met Delta naar Orlando.
Ben aan het kijken naar Delta Fly Ready, maar dat moet de komende tijd nog geactualiseerd worden.
Kan er volgens mij nu nog niets mee.

Die video gaat bij mij na 7 sec op zwart.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Dutchess »

JeroenB schreef:
22 okt 2021, 13:01
Vreemde is dat het dus maar op 2 locaties kan want dit zou gewoon overal simpel gedaan kunnen worden.
Demissionair minister Hugo de Jonge beweert dat daarvoor "specifieke ict-kennis nodig is" en dat het daarom zo lang duurt voordat het naar meerdere GGD locaties uitgebreid wordt. :roll:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
scuba-angelo
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door scuba-angelo »

Dutchess schreef:
22 okt 2021, 22:53
Demissionair minister Hugo de Jonge beweert dat daarvoor "specifieke ict-kennis nodig is" en dat het daarom zo lang duurt voordat het naar meerdere GGD locaties uitgebreid wordt. :roll:
In België kan de huisarts dit zelf doen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Dutchess »

Er zijn anecdotes dat vriendelijke Nederlandse huisartsen dat ook kunnen (of ze het willen is een andere zaak). Dus ik denk dat het wel mee valt met die benodigde "specifieke ict-kennis". Het lijkt me meer een geval van de "benodigde bureaucratie"!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door dejong89 »

Vandaag wordt er meer duidelijk over onder welke voorwaarden we weer naar de V.S mogen reizen.

https://www.reuters.com/world/us/us-out ... 021-10-25/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door d_vdploeg »

Als we Reuters mogen geloven gaan we toch naar een covid test die max 72 uur geldig is voor vertrek. Ben benieuwd of het ook nog een sneltest mag zijn.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Tipsy_1 »

Dat is wat we sowieso al wisten/verwachtten, wel? Zal dan ook wel PCR test/anti gen test zijn. Geen zelf test behalve die specifieke soort met teledokter (of hoe dat ook noemt).
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door d_vdploeg »

Was inderdaad wel te verwachten. Het is nu geloof ik 3 dagen. Als het straks binnen 72 uur wordt, wordt het ietsje anders. Want als jij op zaterdag vliegt, kun je dus woensdag testen. Als het 72 uur is, moet het woensdag na een bepaalde tijd gebeuren. Anders overschrijdt je de 72 uur grens.

Wat betreft die zelftest. Ik ben benieuwd. Het viel mij al mee dat het een sneltest mocht zijn. Als het een PCR test gaat worden zou dat mij ook niet verbazen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Timothy555 »

Ik hoop, zelfs al brengen ze het terug naar 72 uur, dat het dan altijd voor boarden is, en niet voor aankomst. Kan een halve dag schelen als je naar het westen van de US vliegt...

Zelf zou ik me bijvoorbeeld donderdagavond rond 19u laten testen voor vertrek zondagmiddag rond 12u30. Tegen dat je dan aankomt is de 72u natuurlijk wél verstreken - ik zou me ook vrijdagochtend vroeg kunnen laten testen, rond 8u, mocht dit niet het geval zijn.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door NettyJoosten »

Ik vlieg 15 november en men Antigeen test is zondag 14 november om 17.30uur.
Dus alles goed hier, zelf als het betekent 72 uur aankomst.
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door b_talens »

Ik ga 1 of 2 dagen voor vertrek testen .heeft je vlucht vertraging of vertrek je pas de dag erna door een kapot vliegtuig of mis je je aansluiting dan heb je nog een geldige test . Ik zou zelf niet 3 dagen voor vlucht testen . Een sneltest uitslag is er in max 2 uur . Mijn snelste uitslag was 20 minuten 😊
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Big Al »

International air travelers will need to provide proof of a negative COVID-19 test taken within 72 hours of departure.
Ik vraag me af of ze eraan gedacht hebben dat vluchten wel eens vertraagd kunnen zijn.

Nog een vraag: is dat 72 uur voor het vertrek van de vlucht naar de VS of en pan-Europese vlucht die je verbindt met de vlucht naar de VS?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Big Al »

b_talens schreef:
25 okt 2021, 18:13
Een sneltest uitslag is er in max 2 uur.
Die tijd is toch niet gegarandeerd?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Grouchy »

1. Vertraging is momemteel aan gedacht:
What happens if my flight (or first flight if itinerary includes connecting flights) is delayed past the 3-day limit for testing?

If the initial departing flight in your trip is delayed past the 3-day limit of testing due to a situation outside of your control (e.g., delays because of severe weather or aircraft mechanical problem), and that delay is 24 hours or less past the 3-day limit for testing, you do not need to be retested. If the delay is more than 24 hours past the 3-day limit, then you will need to be retested.
What happens if my connecting flight is delayed past the 3-day limit for testing?

If the connecting flight in your trip is delayed past the 3-day limit of testing due to a situation outside of your control (e.g., delays because of severe weather or aircraft mechanical problem), and that delay is less than 48 hours past the 3-day limit for testing, you do not need to be retested. If the delay is more than 48 hours past the 3-day limit, then you will need to be retested.

2. Testuitslagen:
Bij veel testaanbieders wel.
Testuitslag vaak binnen 15 minuten en het reiscertificaat in het Engels binnen 2-4 uur
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door b_talens »

Ja hoor , alle aanbieders garanderen op zich binnen een uur of 2 uur testuitslag .het hoeft niet naar een lab zoals bij pcr .de drama verhalen van de zomer en september hoor je ook niet meer .dat ging ook voornamelijk over pcr waar de labs de testen van de GGD voorrang gaven boven commerciële testen .

Kwestie van testen en 15 minuten later resultaat aflezen op de testlocatie zelf en dat wordt gemaild .zelfs op zatermiddag toen het best druk was bij tvt had ik binnen een uur de uitslag . 1x hebben we iets langer dan een uur moeten wachten op het resultaat .

Anders ga je terug naar de testlocatie maar zolang je geen pcr doet maar antigeen zou ik niet daarover stressen . Tip ga op een rustig moment .veel testlocaties zijn wel tot 22.00 open en vanaf sochtends vroeg
Laatst gewijzigd door b_talens op 25 okt 2021, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door b_talens »

:thumbup: fijn dat ze daar aan gedacht hebben 😊
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door d_vdploeg »

@Big Al Tot nu toe is het drie dagen voor vertrek van je eerste vlucht en je eventuele overstap moet binnen 24 uur plaatsvinden. Dat testen wordt dus straks 72 uur. Ik ga ervan uit nog steeds VOOR vertrek van je eerste vlucht. Je weet het natuurlijk niet, maar het zou mij onlogisch lijken als ze het altijd voor vertrek is en dan nu opeens bij aankomst. De situatie zou nu een stuk veiliger moeten zijn omdat er alleen gevaccineerden worden toegelaten.Overigens wordt 72 uur voor aankomst wel een krappe bedoeling dan.

Of mogen Amerikanen wel ongevaccineerd aan boord? Weet iemand dit?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer