De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door harryh »

Ik heb eerder al in het ESTA topic gedeeld dat je beter even kunt wachten met een ESTA aanvragen omdat die vervalt als je vlucht wel gaat maar je nog niet mee kunt/mag en wacht met annuleren tot check-in open gaat, weg $14. Ik wacht zelf met een ESTA tot we precies weten wanneer we echt weer mogen.

*** Edit: wacht met annuleren tot check-in open gaat ***
Laatst gewijzigd door harryh op 27 sep 2021, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ValerieLe »

Wanneer zou de regering hierover meer info geven? Kunnen we verwachten dat we in iedergeval midden oktober weten wanneer en hoe etc?

Komen er elke week updates? Ik heb geen idee. Ik heb een ticket geboekt voor 16 november en ga 3 maanden met mijn verloofde mee. Hopelijk gaat alles goed, fingers crossed!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Coyote »

Mijn mening? Wie in november naar Amerika wil reizen zou er goed aan doen te wachten tot de officiële datum bekend is voor je een ticket gaat boeken.

Vind het maar 'verdacht stil' van de kant van de Biden administration. Anders dan een summier persbericht is er niet geweest...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ValerieLe »

Helaas ticket al geboekt dus het is spanned afwachten.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door kristofm »

harryh schreef:
27 sep 2021, 21:41
Ik heb eerder al in het ESTA topic gedeeld dat je beter even kunt wachten met een ESTA aanvragen omdat die vervalt als je vlucht wel gaat maar je nog niet mee kunt/mag en wacht met annuleren tot check-in open gaat, weg $14. Ik wacht zelf met een ESTA tot we precies weten wanneer we echt weer mogen.

*** Edit: wacht met annuleren tot check-in open gaat ***
Dit is toch onzin ??? Een ESTA staat los van reis datum en hoeveel keer je naar de US reist tijdens de geldigheidsperiode van uw esta... Je moet u gewoon aan de regels houden als esta houder :

Binnen 90 dagen us terug verlaten
Geen job uitoefenen
....

Zoniet , dan wordt de esta per direct ingetrokken en kunnen toekomstige aanvragen worden geweigerd! Proberen de US binnen te geraken als esta houder tijdens de travelban was ook een reden tot annuleren van uw esta.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ValerieLe »

De ESTA’s zijn gewoon twee jaar geldig zover ik weet en komen niet te vervallen als je vlucht geannuleerd word. Je hoeft namelijk nergens in te vullen in je Esta wanneer je vertrekt en je vlucht info. Dit zou dus niet mogelijk zijn.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door kristofm »

ValerieLe schreef:
27 sep 2021, 23:20
De ESTA’s zijn gewoon twee jaar geldig zover ik weet en komen niet te vervallen als je vlucht geannuleerd word. Je hoeft namelijk nergens in te vullen in je Esta wanneer je vertrekt en je vlucht info. Dit zou dus niet mogelijk zijn.
Voila ! Ik heb 3 vluchten proberen te boeken tijdens de pandemie, telkens geannuleerd door de aanhoudende travelban en nooit is mijn huidige esta die geldig is tot Okt 2021 komen te vervallen...

Mijn nieuwe esta aanvraag deze avond is ondertussen goedgekeurd en zal gebruikt worden voor mijn trip in December...
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ValerieLe »

Precies, mijne is eergisteren ook goedgekeurd voor November!

Ik hoorde wel dat ESTA’s die tijdens de travel ban werden aangevraagd afgekeurd werden vanwege de restricties. Het lijkt me vreemd indien dit waar is dat ze nu opeens wel ESTA’s zouden goedkeuren terwijl de US nog niet opengaat binnenkort.
Gast

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Gast »

Ze worden (werden???) veelal ongeldig verklaard als je tijdens de Travelban je API (Advanced Passenger Information: je paspoort nummer, esta nummer etc) gegevens invoerde als je tickets had geboekt. Ik heb die gegevens niet ingevuld ondanks mijn vlucht op 13 augustus 2021 (die niet doorging) dus mijn ESTA is nog steeds geldig tot maart 2022. :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door harryh »

Idd.
Van diverse mensen op dit forum inclusief mijzelf (3 personen) zijn de ESTAs komen te vervallen bij het niet op tijd annuleren van je vlucht als je niet mee mag. Er is geen enkele reden nu al nieuwe ESTAs aan te vragen. Ze worden uiteraard nu goedgekeurd maar kunnen worden ingetrokken als de VS alles niet op tijd klaar heeft.

Het heeft geen consequenties, je kunt gewoon een nieuwe aanvragen, maar je kunt wel weer $14 pp betalen. Iedereen moet vooral doen wat hij/zij verstandig vindt, maar ik zou gewoon ff wachten.

Ik ben verder wel klaar met deze discussie, dit was een goed bedoelde tip.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ValerieLe »

Terpies schreef:
27 sep 2021, 23:42
Ze worden (werden???) veelal ongeldig verklaard als je tijdens de Travelban je API (Advanced Passenger Information: je paspoort nummer, esta nummer etc) gegevens invoerde als je tickets had geboekt. Ik heb die gegevens niet ingevuld ondanks mijn vlucht op 13 augustus 2021 (die niet doorging) dus mijn ESTA is nog steeds geldig tot maart 2022. :thumbup:
Oh nee, dit is begrijpelijk. Ik snap hem(:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door harryh »

Bedankt @ValerieLe. Maar was die opmerking, zonder te weten waar het over gaat, nou echt nodig:
ValerieLe schreef:
27 sep 2021, 23:20
komen niet te vervallen als je vlucht geannuleerd word
en dit soort opmerkingen al helemaal @kristofm:
kristofm schreef:
27 sep 2021, 22:34
Dit is toch onzin ???
Op dit forum zijn er ook mensen die hun ervaringen delen, zodat anderen hun voordeel er mee kunnen doen als ze dat willen; of je er gebruik van wilt maken (en in dit geval geen $14 pp mogelijk voor niets uitgeeft) is helemaal je eigen keuze ;). Het zou handig zijn om eerst even te lezen ipv zo ongefundeerd en stellig te reageren.

Verder zou ik iedereen willen vragen om het juiste topic te gebruiken.
ESTA vragen en opmerkingen horen in het ESTA topic thuis viewtopic.php?f=30&t=60738, niet hier.

Dank!
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ValerieLe »

Mijn excuses daar nog voor! Dit wist ik niet
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door harryh »

:thumbup:
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ValerieLe »

Even een vraagje voor de Nederlanders die gevaccineerd zijn en naar Amerika willen gaan in November, we kunnen niet de Corona check app gebruiken correct?

Is dan het papiertje waar je 1 of 2 vaccinaties opstaan voldoende of zou je ze echt zo’n geel boekje moeten hebben? Niet iedereen heeft die namelijk gekregen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Dutchess »

Ik denk dat je nog even moet wachten tot de nieuwe regels officieel gepubliceerd worden. Tot dan blijft het speculeren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
ValerieLe
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 jan 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ValerieLe »

Maar in percipe zijn ze toch het zelfde, het boekje en het papieren kaartje bedoel ik?
lvrijn
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2021, 07:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door lvrijn »

Terpies schreef:
27 sep 2021, 23:42
Ze worden (werden???) veelal ongeldig verklaard als je tijdens de Travelban je API (Advanced Passenger Information: je paspoort nummer, esta nummer etc) gegevens invoerde als je tickets had geboekt. Ik heb die gegevens niet ingevuld ondanks mijn vlucht op 13 augustus 2021 (die niet doorging) dus mijn ESTA is nog steeds geldig tot maart 2022. :thumbup:
Is dit zeker? Ik heb gister mijn ESTA aangevraagd en netjes alles ongevuld maar hij is toch helaas echt afgewezen :(
Trip staat gepland voor 21 november.. en de wachttijd via department of state is een aantal maanden....

Voelt een beetje dubbelop zo.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Timothy555 »

Ik dacht dat je ESTA’s kon aanvragen, zelfs tijdens de travel ban?
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Coyote Buttes »

Niets officieels, maar volgens de website van Delta Airlines worden per 1 november de reisrestricties opgeheven.
delta 111.jpg


Link naar de website; https://pro.delta.com/content/agency/er ... tions.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer