De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Diederik52 »

Ik steun het verzoek van de moderator om autohuurproblemen te behandelen onder het autohuur topic!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door harryh »

Ik ook @peterz84 @Marcelis10 graag de discussie daar verder voeren. Autohuur algemeen viewtopic.php?f=30&t=75544, National viewtopic.php?f=30&t=61731
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door peterz84 »

Het was een discussie tussen @Terpies en @Marcelis10 waarin ik antwoord gaf, maar inderdaad, beter in die topics.

Wij wachten hier "rustig" af op meer details betreffende travel ban lift, zoals een definitieve datum en voorwaarden.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Elendan »

Je hebt het een paar dagen te druk om op internet te kijken en .... dan mis je het grote nieuws gewoon :oops: :clap:
Tijd om tickets te gaan boeken bij mijn campertje voor april! Maar eerst wachten op wat prijsdalingen, of ben ik nu te optimistisch :lol:

Iedereen die nog gaat dit jaar: geniet ervan en veel plezier daar aan de overkant :wav:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Diederik52 »

Speelt het dan echt geen rol meer dat de VS een "zeerhoogrisicogebied" is en de kleur voorlopig nog steeds op oranje staat....?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door IngridUSA »

Mee eens. Ik kreeg gisteren gelijk al onderstaande mailing van Tioga Tours dat er weer geboekt kan worden:

Na ruim anderhalf jaar kwam er gisteren het verlossende nieuws: vanaf november mogen gevaccineerde reizigers eindelijk weer naar de Verenigde Staten reizen. Wanneer jij kunt bewijzen dat je volledig gevaccineerd bent en een negatieve testuitslag van maximaal 72 uur voor vertrek op zak hebt, kan jij probleemloos op reis.

Ik ken verder de voorwaarden niet, maar zo simpel als hierboven vermeld lijkt me toch wel iets te makkelijk. Maar misschien ligt dat aan mij.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Coyote »

Zo simpel is het wel. :wink:

Maar misschien komen ze nog wel met een app zoals Canada heeft???

Het is alleen de vraag wat code 'oranje' voor jouw reisverzekering betekent. In het algemeen zal alles behalve Covid gerelateerde zaken, gedekt zijn. Maar ja, je zult Covid oplopen en daar in het ziekenhuis raken...

Dus zolang het code 'oranje' is altijd zorgen dat je eventueel via een extra verzekering bij OOM of Allianz tegen Covid gerelateerde zaken verzekerd bent.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ONYX666 »

Vergeet niet dat oranje ook betekend een retour test. Met de daarbij horende kosten. Evt stress om het laatste dagen geregeld te krijgen en risico dat deze positief is
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Timothy555 »

Ik vroeg me dat al af: wie eist dat? Het land of de airline? Want voor Belgen speelt dat minder rol, wij mogen testen of dag 1 of 2 na thuiskomst, gratis.
Maar zal je mogen boarden?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Timothy555 »

IngridUSA schreef:
22 sep 2021, 20:46
Mee eens. Ik kreeg gisteren gelijk al onderstaande mailing van Tioga Tours dat er weer geboekt kan worden:

Na ruim anderhalf jaar kwam er gisteren het verlossende nieuws: vanaf november mogen gevaccineerde reizigers eindelijk weer naar de Verenigde Staten reizen. Wanneer jij kunt bewijzen dat je volledig gevaccineerd bent en een negatieve testuitslag van maximaal 72 uur voor vertrek op zak hebt, kan jij probleemloos op reis.

Ik ken verder de voorwaarden niet, maar zo simpel als hierboven vermeld lijkt me toch wel iets te makkelijk. Maar misschien ligt dat aan mij.
Je kan er natuurlijk gewoon van uit gaan dat je als gevaccineerde niet zo ziek zal worden dat je in het ziekenhuis zal belanden.

Als je toch hard twijfelt: ik berekende net de premie voor mezelf op Allianz: €72 voor 8 dagen, medische dekking in geval van COVID inbegrepen, zolang er geen inreisverbod is in het betreffende land (vanaf binnenkort dus niet meer).
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Diederik52 »

Het is afwachten wat de voorwaarden voor entry zullen zijn. Hoogstwaarschijnlijk volledig gevaccineerd met bewijs op papier (NB op de CDC website staat aanbevolen dat mensen met een afweerstoornis een 3e vaccinatie met een mRNA vaccin moeten hebben; waarschijnlijk moeilijk te controleren en dus te eisen aan reizigers), negatief getest binnen 72 uur (of, ruimer, 3 dagen) voor vertrek vliegtuig naar de USA, mogelijk binnen 3-5 dagen na aankomst opnieuw negatief getest, verklaring voor de vliegmaatschappij, en doorgeven van contactgegevens in de USA voor contact opnemen door CDC als bijvoorbeeld op jouw vlucht in de buurt van jouw stoel een positief getest persoon zat (en dan dus opnieuw testen). Daarnaast extra verzekering regelen voor Corona-gerelateerde medische kosten (maar meestal worden quarantainekosten en extra verblijfskosten niet gedekt). Terug naar Nederland: voor de vlucht negatief getest (24 of 72 uur vantevoren afhankelijk van het soort test), ingevulde quarantaineverklaring; vanaf vandaag hoeft de verplichte zelf-quarantaine niet meer voor volledig gevaccineerden.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door pumi1000 »

Ik las straks dat Unigarant/Anwb als eerste maatschappij de corona beperkingen uit de reisverzekering haalt, dus dat betekent dat corona gerelateerde dingen weer onder de dekking vallen. Blijft toch goed kijken naar de kleine lettertjes ook als je boekt als het zoals nu oranje reisadvies is weer voor de annuleringsverzekering.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ONYX666 »

Timothy555 schreef:
22 sep 2021, 21:44
Ik vroeg me dat al af: wie eist dat? Het land of de airline? Want voor Belgen speelt dat minder rol, wij mogen testen of dag 1 of 2 na thuiskomst, gratis.
Maar zal je mogen boarden?
Nederland eist dit voor oranje landen
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ONYX666 »

Timothy555 schreef:
22 sep 2021, 22:05

Je kan er natuurlijk gewoon van uit gaan dat je als gevaccineerde niet zo ziek zal worden dat je in het ziekenhuis zal belanden.

Als je toch hard twijfelt: ik berekende net de premie voor mezelf op Allianz: €72 voor 8 dagen, medische dekking in geval van COVID inbegrepen, zolang er geen inreisverbod is in het betreffende land (vanaf binnenkort dus niet meer).
Is 8 dagen genoeg mocht je in het ziekenhuis komen liggen?
Stopt de verzekering dan? Bij oom is dat namelijk wel
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Pascal »

Timothy555 schreef:
22 sep 2021, 22:05

Als je toch hard twijfelt: ik berekende net de premie voor mezelf op Allianz: €72 voor 8 dagen, medische dekking in geval van COVID inbegrepen, zolang er geen inreisverbod is in het betreffende land (vanaf binnenkort dus niet meer).


Touring momenteel €87,20 voor 1 persoon voor een volledig jaar, COVID-19 inbegrepen ( niet het virus natuurlijk, wel de waarborg :D )
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Timothy555 »

@Pascal spreek je dan over een polis die ook door Belgen onderschreven kan worden?
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Diederik52 »

Ik zie inderdaad op de ANWB website dat hun reisverzekering en verzekering van medische kosten niet meer afhankelijk is van de kleurcode. Alles is gedekt, ook quarantainekosten en extra verblijf en annuleringskosten als gevolg hiervan of van een besmetting of positieve test of onbeschikbaarheid van accommodatie. Alleen als je zelf "uit angst" annuleert zijn de kosten niet gedekt (als je geen aanvullende module terrorisme en natuurrampen had afgesloten voor eind januari 2020).
Blijft natuurlijk waarom je naar een oranje land zou gaan waarvoor immers niet-essentiële reizen worden afgeraden.
@Timothy555 : Ik denk dat je moet bellen en persoonlijk navragen; ik weet niet of dit soort Nederlandse verzekeringen ook voor Belgen geldt.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Pascal »

@Timothy555
Ja Touring is Belgisch.
Hier de link https://www.touring.be/nl/producten/ja ... isbijstand naar alle details.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Diederik52 »

Ik lees wel op deze site van Touring dat je een wettelijke verblijfplaats in België moet hebben. Omgekeerd zou ook voor een Nederlandse verzekering kunnen gelden dat je een wettelijke verblijfplaats in Nederland moet hebben.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ronenivonne »

Vind het toch link om nu te boeken hoor. Je weet nog niks wat de eisen zullen zijn. En idd oranje betekend voor terugkomst testen en wat doen de airlines zelf bij vlucht van 10 uur uit oranje gebied? De onzekerheid als je positief bent en dan even je vakantie “verlengd” in isolatie vind ik link. Wat zegt je werkgever dan bv?

En hoe zit het met AstraZeneca of iemand met afweer stoornis die misschien een 3de prik moet hebben?
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer