Hoe raak ik aan een visum?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
saraheileen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2021, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door saraheileen »

Ik ben nog nooit in Amerika geweest.
Ik kom niet in aanmerking voor ESTA, omdat ik in China gewoond heb. Mijn lief is Amerikaan en door corona heb ik hem nu al anderhalf jaar niet meer gezien. :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Ik heb een visumaanvraag gedaan, maar eerst was het niet mogelijk om een afspraak in te boeken. Uiteindelijk lukte het om een afspraak eind september 2021 in te boeken (wat toen nog ver weg was), maar ondertussen kreeg ik al een mail dat mijn afspraak geannuleerd werd. Ik heb dan onmiddellijk opnieuw de eerstvolgende mogelijkheid ingeboekt, wat in februari 2022 is. Dit geeft echt niet op!
Mochten de grenzen ooit opengaan, dan kan ik alsnog niet reizen, omdat ik geen visum heb :cry:
Wat kan ik doen? Ik ben echt niet thuis in die materie. En ik wil naar mijn lief!!!!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door mtl »

Je komt niet in aanmerking voor een esta omdat je in China gewoond hebt? Volgens mij gaat het er niet om waar je gewoond hebt maar wat je nationaliteit is. Als jij de nationaliteit hebt van een land die deel uitmaakt van het esta programma dan kan jij gewoon een esta aanvragen.
saraheileen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2021, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door saraheileen »

Ik heb zowel in China als in Iran gewoond. Ik was even verward, ik dacht dat China het probleem was, maar het was dus Iran.
Eén van de vragen bij de aanvraag voor ESTA is: Bent u in Irak, Syrië, Iran, Noord Korea, Soedan, Libië, Somalië of Jemen geweest, of hebt u deze landen bezocht op of na 1 maart 2011?* Aangezien ik hierop 'ja' moet antwoorden, kom ik niet in aanmerking.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door mtl »

Je kunt dan inderdaad geen esta aanvragen. Als februari 2022 de eerstvolgende mogelijkheid is dan wordt dat lang wachten. En dan is het de vraag of de travelban tegen die tijd voorbij is.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door asv60 »

Kan je lief niet naar hier komen, lijkt me makkelijker in dit geval.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door kastelke »

Canada opent de grenzen voor non-essential travel vandaag. Als je volledig gevaccineerd bent, kan je je vriend ontmoeten in Canada, als je de US niet in geraakt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door kastelke »

Canada opent de grenzen voor non-essential travel vandaag. Als je volledig gevaccineerd bent, kan je je vriend ontmoeten in Canada, als je de US niet in geraakt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
saraheileen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2021, 20:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door saraheileen »

Nee, voor mijn vriend is het geen optie om naar Canada of naar België te komen.
En nu de travel ban lijkt opgegeven te worden in november, piekt het maar al te meer dat ik nog tot febr moet wachten voor mijn visumafspraak.
Echt niemand die weet hoe ik een snellere afspraak kan krijgen in de ambassade in Brussel?
Dit is zooooo frustrerend. Nu mag het weer, en geraak ik gewoon niet binnen. :(
Gast

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door Gast »

Vaag verhaal…een Amerikaan mag toch gewoon buiten de US reizen?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door Dutchess »

Het kan toch zijn dat die vriend niet genoeg vakantiedagen en/of financiële middelen heeft om naar Canada of België te reizen? Of dat er andere persoonlijke omstandigheden zijn? De details doen er verder niet toe.

Ik denk dat het gewoon wachten wordt tot je visumafspraak. En regelmatig kijken of iemand anders een afspraak heeft afgezegd, of dat ze meer tijden beschikbaar maken, zodat je alsnog een eerdere afspraak kan boeken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door Division »

Nee, voor mijn vriend is het geen optie om naar Canada of naar België te komen.
Mochten de grenzen ooit opengaan, dan kan ik alsnog niet reizen, omdat ik geen visum heb :cry:
Dan zou ik de relatie verbreken als je elkaar niet kan zien. :eh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hoe raak ik aan een visum?

Bericht door bedeve »

Je woord en taalgebruik geeft aan dat je in Belgie woont.
De ambassade in Brussel is telefonisch bereikbaar.
Daar kun je dit verhaal ook doen; beklemtonen dat het noodzakelijk is dat je zo snel mogelijk naar de USA kunt...
Maar ; laat dan anders dan in je teksten hier het woord "Lief " en "Vriend " absoluut weg !!!
Vervang het door het woord "Familie " !!!!

Succes .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer