Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door bleesje »

Omdat wij afgelopen maanden dit forum veel in de gaten hebben gehouden in zoektocht naar succesverhalen om toch naar Amerika te zijn geweest, willen we graag onze huidige trip met jullie delen. We hebben namelijk veel gehad aan jullie forum. Vorig jaar met wat vragen, daarna in stilte :)

Nadat vorig jaar maart onze reis 12 dagen voor vertrek bruut om zeep werd geholpen, zijn we in de wacht stand gegaan. Tot dit jaar juni. Toen hebben we de knoop doorgehakt om eerst 15 dagen naar Mexico te gaan, en daarna door te gaan voor 85 dagen USA. Een rondreis met een Road Bear RV.

21 juli zijn we vertrokken naar Mexico met een vlucht met overstap op Parijs (let erop dat je overstap niet in USA mag zijn!). Na een soepele reis hebben we 15 dagen heerlijk genoten van Mexico. Bewust een dag marge gekozen om geen problemen te krijgen bij de doorreis naar USA. Een voordeel van Mexico is dat ze lage inreis eisen stellen.

Daarna zijn we doorgevlogen van Cancun naar San Francisco. Afgezien van de verplichte test, veel COVID formulieren, was dit ook geen enkel probleem. Wel moesten de kinderen (2 en 4) de vlucht ook een mondkapje dragen, hier werd gelukkig niet streng op gehandhaafd.

Eenmaal aangekomen in USA krijgen we bij de douane de standaard vragen over wat we gaan doen en mogen we door. De camper ophalen ging soepel en inmiddels zijn we al twee weken aan het rondtrekken.

Qua campings hebben we de nationale parken gereserveerd, maar verder niet. Tot nu toe lukt het ons prima om via bijvoorbeeld RV LIFE en Harvest Host mooie plekken te vinden om te slapen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Uiteraard heeft dit alleen zin als je langere tijd naar de USA wilt. En het kost natuurlijk extra geld. Voor ons was dit het allemaal waard.

Mochten jullie onze reis nog wat in de gaten willen houden. We houden hem bij op Polarsteps: https://www.polarsteps.com/ArnoudKimberly

Groetjes Arnoud en Kimberly
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door markro »

Knap dat jullie zo'n reis nu maken. Fijn dat alles goed gaat. Met belangstelling heb ik jullie reisverslag bekeken. Leuk om te lezen en de foto's te bekijken.
Goede reis verder en heel veel plezier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door Berry »

Fantastisch! Ik ben helemaal jaloers. Mooi inventief dat het jullie zo wel gelukt is. Wij willen volgend jaar vanaf mei ook 90 dagen door de US reizen. Mochten de grenzen dan nog steeds dicht zijn hebben we bij deze in ieder geval een mooie omweg in beeld om alsnog binnen te komen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door pumi1000 »

Veel plezier! Ik ga jullie verslag ook meelezen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door KW1984 »

Wat een avontuur (en weelde)! Goede reis nog!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door Old Faithful »

Have fun. :thumbup:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door BonnyR »

Even meegekeken op Polarsteps. Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken! Heel veel plezier nog.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door jojostravelusa »

De zoon van vrienden van ons gaat binnenkort verhuizen naar Mexico City. Ik krijg opeens het gevoel dat we hem daar op moeten zoeken een keer :wink:
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door bleesje »

Bedankt voor jullie reacties! Wij vermaken ons prima :)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door IngridUSA »

Alvast bedankt voor dit inkijkje in jullie geweldige trip! Ik heb ervan genoten. Bekende plaatsen waar ik zelf ben geweest, maar ook nieuwe plekken gezien. En wat een heerlijk reistempo. Toch anders dan 3 weken zomervakantie! Maar dat maakt niet uit. Wat een enorme rijkdom om dit samen met jullie kinderen te hebben kunnen doen. Goede terugreis!
Roos2
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2021, 11:28

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door Roos2 »

Hoi!

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Wij gaan in april ook een lange trip maken met onze twee dochters van 2 en 4 jaar oud. En ook wij hebben een Road Bear camper geboekt. Mag ik vragen hoe jullie dit geregeld hebben met de autostoeltjes in de camper? Meegenomen vanuit NL? En hoe bevestigd?
En hoe deden jullie dit met de kinderen in de steden, in de taxi's en ubers qua autostoeltjes?

Groet,
Roos
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door IngridUSA »

Roos2 schreef:
10 jan 2022, 05:54
Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt!
Ik had je de link van deze reis doorgegeven, maar ze zijn al sinds september niet meer online geweest. Ik zou even proberen een e-mail te sturen.
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door bleesje »

Hoi Roos!

Wij hadden een Road Bear C28-30 en hebben daarvoor 2 Britax Römer Eclipse stoeltjes meegenomen uit Nederland. Deze mogen ook in het vliegtuig, maar dat bleek geen aanrader, daar zijn ze een beetje te groot voor. Daarbij ging het vliegen een stuk prettiger zonder dat stoeltje.

De Britax Römer kunnen met een heupgordel worden vastgemaakt (als een van de weinige (enige?) stoeltjes die te koop zijn in NL. Dus geen gezeur met toptethers of spanbanden. De stoeltjes pasten prima, maar de kussens moesten wel uit de stoelen (daarbij was dat ook een stuk steviger).

De stoeltjes konden gratis in de ruimbagage bij alle airlines die wij hadden (maar volgens mij sowieso alle airlines).

In de taxi’s gebruikten we ze meestal ook, dat moest ook wel aangezien onze goeie hoeveelheid tassen :) soms pakten we ook een taxi voor korte stukjes met de kinderen los in de gordel of op schoot, dat mag ook (taxi’s hebben uitzondering), maar is natuurlijk niet echt wenselijk.

Mocht je een Eclipse zoeken, wij hebben er nog 1 beschikbaar 😉 als je nog vragen hebt mag je die ook stellen uiteraard :)
Roos2
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2021, 11:28

Re: Rondreis Amerika via Mexico (ongoing)

Bericht door Roos2 »

Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb je nog een PB gestuurd.

Groetjes, Roos
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer