Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bonnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2009, 10:49
Locatie: Noord-Brabant

Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door Bonnie »

Hallo Allemaal,
Ik zie veel topics over het hele corona gebeuren en de USA ik heb er al veel info uit kunnen halen.
Ik ben al lang bezig om ale informatie te verzamelen, overal vind ik wel kleine stukjes.
We vliegen 18aug naar de USA. Mijn man is American Citizen, ik ben Nederlands. We wonen in NL. We vliegen nromaal gesproken 3x per jaar naar huis maar ja dat zit nu wel even anders.
Ik heb mijn Esta, en health declaration, attestation, noem maar op. En ook gestempelde trouwakte om te bewijzen dat wij getrouwd zijn.
(we horen bij de excemption, american citizen and spouses with marriage license)

Mijn vraag is, wie heeft recent ook zo gevlogen, en ging het soepel?
Mvg Bonnie
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door Almere vak V »

Vriendje van me is getrouwd met een Amerikaanse. Al verschillende keren naar Amerika gevlogen. Geen enkel probleem. Zal aan m vragen of hij nog aparte zaken heeft moeten ondernemen...

Aanvulling:
- Trouwcertificaat bij hebben. En geboortecertificaat van eventuele kinderen. En natuurlijk een Covid test met reiscertificaat. Wordt zowel in Nederland als Amerika naar gevraagd.

Succes!!
Gebruikersavatar
Bonnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2009, 10:49
Locatie: Noord-Brabant

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door Bonnie »

@Almere vak V super dank je!!

Trouwcertificaat hebben we, we hebben geen kids, reistest worden gedaan de 16de, en vaccinatie papieren hebben we ook. Test afspraak voor terug reis staat ook al. CHECK! :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door jojostravelusa »

Een vriendinnetje van mij is met een Amerikaan getrouwd. Hij is recent naar zijn ouders in Nebraska geweest. Zij had mee gekund, maar alleen als ze echt samen zouden vliegen. Als ze, om wat voor reden dan ook, bv. de dag erna naar hetzelfde adres zou gaan, had het niet gemogen. Hij ging met de oudste dochter (4,5) en zij bleef thuis met de jongste van 2. De oudste heeft ook een Amerikaans paspoort, de jongste niet. Ik heb niet gehoord dat het veel problemen opgeleverd heeft voor hem.
JVA78
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 okt 2011, 13:51

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door JVA78 »

Hoi, ik heb hier ervaring mee, dus ik deel ze even:

Ben zelf getrouwd met Amerikaanse en onze dochter heeft de dubbele Belgisch/Amerikaanse nationaliteit.

Voor COVID gingen wij ook 3 a 4 x per jaar naar de VS. Ik telkens op ESTA nooit enig probleem gehad.

Vorig jaar in juli wouden we ook gaan, en toen op aanraden van de US Embassy in Brussel een B2 visum aangevraagd. Er was wat verwarring over opschorten van reizen op ESTA e.d. B2 visum werd mij zonder probleem uitgereikt, en daar staat een nota in dat ik exempt ben van de COVID travel-ban.

Vorig jaar in juli voor het eerst op dat visum naar de VS gevlogen (samen met vrouw en kind), en geen enkel probleem gehad.

Dit jaar in juli veel problemen gehad, en 3,5h vastgehouden bij immigrations op Newark voor een secondary check. Gelukkig had ik geboorteakte van mijn dochter mee, maar het heeft allemaal toch serieus wat voeten in de aarde gehad. Hierdoor ook overstap naar Fort Myers gemist enzo...

Ik raad je aan om:
- samen met je spouse te vertrekken. Ik heb live gezien op Brussels airport hoe iemand die met een Amerikaan getrouwd was, maar hij was daar, en zij in België toch niet mee mocht. Terugkeren is geen probleem uiteraard, jouw spouse zou langer kunnen blijven indien hij dat wenst
- Al jouw documentatie, trouwakte e.d. mee te nemen. Opgelet deze moet officieel naar het engels vertaald zijn. (ik heb daar ook een opmerking op gehad)
- In geval je moet overstappen voldoende tijd te voorzien in geval dat er een secondary check komt
- Newark (EWR) ten allen prijze te vermijden als 'port of entry'. Die luchthaven heeft een erg slechte reputatie op het vlak van immigrations e.d. Alles duurt daar altijd erg lang... Ikzelf ga in augustus opnieuw richting USA, maar heb wijselijk voor een vlucht naar IAD (Washington) gekozen deze keer.

Succes gewenst!
raiders
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2020, 10:02
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door raiders »

Hoi Bonnie,

Zelf heb ik hier ook ervaring mee gehad in het begin van het jaar. Ik vloog in m'n eentje in het begin van het jaar vanuit Nederland naar mijn Amerikaanse vrouw. Ik had de spullen die je opnoemt ook bij me, en een negatieve PCR test. Controleer even goed wat de eisen nu zijn wat betreft PCR test.

Verder ging het wel redelijk vlekkeloos, ik werd wel heel even apart genomen op SFO naar een ander loket, maar goed, dat gebeurd wel vaker als ik alleen vlieg :P
Mer1995
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2019, 14:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door Mer1995 »

Hi iedereen,

Nog meer ervaringen omtrent het vliegen met je US-spouse?

Wij vliegen 22 september. Maar… wij gaan 20 september (pas) trouwen. Kunnen we daar ergens moeilijk over doen? (We krijgen een internationale akte en een apostille).

Hadden tickets begin dit jaar geboekt, wilde eerst later later, toen eerder toen is het verplaats. Nog al een gedoe.

Ook is mijn esta verlopen. Kan ik nu een nieuwe aanvragen of doen ze moeilijk?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door hemmie »

Esta's kunnen gewoon aangevraagd worden.
Terug in Texas!
woutervg
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door woutervg »

Ik heb alleen ervaring met vliegen met een Kind met een US paspoort.
Zorg er voor dat je je APIS gegevens niet invult bij de luchtvaartmaatschappij.
24 uur van tevoren wordt dit gekoppeld aan de ESTA gegevens en de ESTA kan dan worden ingetrokken.
Wanneer je met het nodige bewijs incheckt op Schiphol dan wordt er contact gelegd met iemand van de Amerikaanse immigratie waarbij dit voorkomen wordt.
ruud2
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2021, 12:15

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door ruud2 »

Hallo allemaal,
Mijn vriendin is Amerikaanse, ik ben Nederlander. We zijn niet getrouwd/verloofd, dus momenteel kom ik vanwege de COVID-restrictions de VS niet in (een ESTA heb ik al wel). We denken erover om die reden te trouwen, in Nederland (zij mag Nederland wel in). Maar, als we dat zouden doen, zou ik dan direct daarna zonder problemen wel de VS in kunnen, of zijn er dan toch nog hindernissen te nemen?
Alle informatie is welkom, alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Ruud
matthieuW
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 sep 2021, 10:07
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Reizen naar de USA als American Citizen spouse

Bericht door matthieuW »

Reizen naar de VS is goed mogelijk (juli 2021) als spouse als je maar een papieren trouwakte hebt. Met enkel een foto van de trouwakte kan je niet naar de VS!
Wij hebben een Amerikaanse trouwakte en als je die meeneemt naar het vliegveld dan nemen ze bij de balie contact met iemand op. Na telefonisch overleg krijg je goedkeuring om mee te gaan. Bij een NLse trouwakte zou ik voor een internationale vertaling zorgen (die erkend wordt in de VS).

Ik had wel een ESTA aangevraagd en die werd 24 uur van te voren gecancelt. Ik heb geen actie ondernomen, maar ben naar het vliegveld gegaan met de trouwakte en toen werd de ESTA weer geldig gemaakt. Ik reisde wel met mijn Amerikaanse vrouw en heb geen ervaring met alleen reizen. Maar dat zou in principe wel moeten kunnen: ik zou wel kopietjes van paspoort van Amerikaanse partner meenemen en de officiële trouwakte.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer