Via Kroatië naar Philadelphia?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jolly1966
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2021, 21:07

Via Kroatië naar Philadelphia?

Bericht door Jolly1966 »

Wij onderzoeken of het mogelijk is om eerst 2 weken vakantie in Kroatië te nemen om daarna naar Philadelphia te vliegen.
Echter lijkt het erop dat er geen directe vluchten gaan.
Dus wanneer je dan alsnog een tussenstop in een Schengenland hebt, dan is dit niet toegestaan natuurlijk.
Iemand ervaring hiermee?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Via Kroatië naar Philadelphia?

Bericht door mtl »

Volgens mij zijn er directe vluchten Dubrovnik-Newark. Kijk ook eens op http://reddit.com/r/USTravelBan/
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Via Kroatië naar Philadelphia?

Bericht door Diederik52 »

@Jolly1966 : Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al. Ook tussenstop mag niet in een Schengenland. E.e.a. is uitgebreid aan de orde geweest in diverse topics: Coronavirus / travel ban; Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen (deel 9); Het Centrale ESTA topic (deel III).
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Via Kroatië naar Philadelphia?

Bericht door Galapogos »

Dubrovnik is inderdaad een optie. Andere Europese vliegvelden buiten de Schengenzone met directe vluchten naar de VS zijn in ieder geval Belgrado, Kiev en Istanbul. Vanuit Istanbul gaan ook (directe) vluchten naar andere steden dan New York, bijvoorbeeld naar LA, San Francisco, Miami, Chicago, om maar wat te noemen.

Voordeel van Dubrovnik is dat het om Delta-vluchten gaat, die je via KLM kunt boeken. Die kun je altijd weer kosteloos annuleren als je uiteindelijk toch niet naar Kroatië kunt of negatief test voor je vlucht naar de VS ofzo.
Jolly1966
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2021, 21:07

Re: Via Kroatië naar Philadelphia?

Bericht door Jolly1966 »

Diederik52 schreef:
25 jul 2021, 17:07
@Jolly1966 : Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al. Ook tussenstop mag niet in een Schengenland. E.e.a. is uitgebreid aan de orde geweest in diverse topics: Coronavirus / travel ban; Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen (deel 9); Het Centrale ESTA topic (deel III).
Ik weet dat inderdaad. Daarom vraag ik hier juist advies of tips. 😁
Jolly1966
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2021, 21:07

Re: Via Kroatië naar Philadelphia?

Bericht door Jolly1966 »

Galapogos schreef:
25 jul 2021, 17:12
Dubrovnik is inderdaad een optie. Andere Europese vliegvelden buiten de Schengenzone met directe vluchten naar de VS zijn in ieder geval Belgrado, Kiev en Istanbul. Vanuit Istanbul gaan ook (directe) vluchten naar andere steden dan New York, bijvoorbeeld naar LA, San Francisco, Miami, Chicago, om maar wat te noemen.

Voordeel van Dubrovnik is dat het om Delta-vluchten gaat, die je via KLM kunt boeken. Die kun je altijd weer kosteloos annuleren als je uiteindelijk toch niet naar Kroatië kunt of negatief test voor je vlucht naar de VS ofzo.
Bedankt voor je reactie.
We gaan kijken of Dubrovnik de moeite waard is voor 2 weken.
Geen idee.
We willen eigenlijk naar Split. Dat ziet er erg leuk uit om ons wel 2 weken te vermaken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Via Kroatië naar Philadelphia?

Bericht door mtl »

Volgens mij is Dubrovnik een zeer toeristische plek met een mooie binnenstad. Geen verkeerde plek in ieder geval.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Via Kroatië naar Philadelphia?

Bericht door Diederik52 »

Ik wil niet zeurderig overkomen, maar ook de Dubrovnik optie is heel kortgeleden aan de orde geweest in het topic Corona virus / Travel ban ....
Jolly1966
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jun 2021, 21:07

Re: Via Kroatië naar Philadelphia?

Bericht door Jolly1966 »

Bedankt, ik ga het even opzoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer