Shortages

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Shortages

Bericht door Disney-Golf »

USInsider schreef:
24 jul 2021, 17:35
Om niet in een politiek getinte discussie te geraken, heb ik het bij gegevens gehouden.
Waar ben ik politiek getint gaan schrijven? :shock:

California is Democraat dus links en Florida is Republikein dus rechts = feit!
Disney heeft de “product” afdeling verhuisd naar Florida = feit!
Na september of wanneer alle overheids subsidies gaan stopgezet worden gaat er terug een overschot aan werkwilligen zijn = nog geen feit maar daarom schreef ik al tot 3x toe “ nog even geduld”….🤷‍♂️
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Shortages

Bericht door KnurfDutch »

Wie bepaalt of die mensen weer moeten gaan werken? Misschien hebben ze wel de lotto gewonnen of zijn ze happy onder de brug met een boterham per dag.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Shortages

Bericht door ADE01 »

Inderdaad, dat bepalen de mensen zelf. Volgens de eerste maanden aan data heeft het beindigen van unemployed geen enkel effect, het tegendeel zelfs lijkt het.

https://www.cnbc.com/2021/08/04/early-e ... -work.html
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Shortages

Bericht door GoBucks »

Disney-Golf schreef:
24 jul 2021, 18:54

Na september of wanneer alle overheids subsidies gaan stopgezet worden gaat er terug een overschot aan werkwilligen zijn = nog geen feit maar daarom schreef ik al tot 3x toe “ nog even geduld”….🤷‍♂️
Dit is dus niet waar. Hier in Ohio zijn de overheidssubsidies al per 26 juni stop gezet. Wat blijkt: Veel, met name restaurants , kunnen nog steeds geen personeel vinden. Oorzaak: Veel mensen hebben gewoon domweg beter betaald werk gevonden. In Ohio zijn genoeg banen waar je geen diploma voor nodig hebt die tussen de $15 en $20 betalen. En vaak met extra andere ' benefits' zoals ziektekosten verzekering, pensioen (401K), studie kosten vergoed, etc. 'Benefits' die je bij een restaurant niet krijgt. Waarom zou je terug gaan naar een minimum loon baantje?

Ik denk ook dat het volgende invloed heeft: Mensen die voor een minimum loon werken hebben vaak meerdere banen nodig om rond te komen. Stel je had 2 banen die allebei rond de $8 per uur betalen (minimum loon). In Maart 2020 wordt je bij beide baantjes ontslagen. Je vind ander werk dat $16 per uur betaald. Nu zijn er dus 2 bedrijven die personeel tekort hebben. Als je dat uitvergroot, zijn er dus voor elke 100 mensen die beter betaald werk hebben gevonden, 200 nieuwe vacatures open...
(Dit is het geval bij mij buren. Werkten voorheen in hotels / restaurants...minimum loon baantjes waar je verder geen opleiding voor nodig had. Werken dus nu bij Amazon. Tot grote tevredenheid, want dozen klagen niet!)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Shortages

Bericht door Tipsy_1 »

Ondertussen hier nog steeds hetzelfde hoor. Eerder deze week weer bijna een half uur moeten wachten op een tafel bij cracker barrell terwijl het restaurant maar voor 1/4de vol zat. Het lijken vooral de ketens die er last van hebben.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Shortages

Bericht door Disney-Golf »

GoBucks schreef:
25 aug 2021, 21:31
Disney-Golf schreef:
24 jul 2021, 18:54

Na september of wanneer alle overheids subsidies gaan stopgezet worden gaat er terug een overschot aan werkwilligen zijn = nog geen feit maar daarom schreef ik al tot 3x toe “ nog even geduld”….🤷‍♂️
Dit is dus niet waar. Hier in Ohio
Ik had het over de staat Florida… 🤷‍♂️
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer