Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Wilmario
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2021, 11:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Wilmario »

Beste Forumleden, Ik kom er helaas ook niet uit, Zondag vlieg ik voor mijn werk naar de VS. Helaas had ik begin November Covid, maar inmiddels goed hersteld. Heb contact gehad met GGD, BUZA, CDC, KLM (die geen reactie geeft) en mijn huisarts. Helaas kan niemand mij een getekend herstelbewijs geven of bevestigen dat het Europees geaccepteerde herstelbewijs in de VS geldig is. Heeft iemand hier inmiddels meer informatie over?
niksnut
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2021, 08:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door niksnut »

Volgens mij heeft @Big Al wel een getekend herstelbewijs van zijn huisarts kunnen krijgen. Dat las ik in een van de andere threads tenminste. Echt bijzonder dat hier geen algemeen protocol voor is in Nederland.

Edit: Ik lees nu inderdaad dat hij vanuit de USA naar NL wilde reizen met een herstelbewijs. Scherp van @mtl!
Laatst gewijzigd door niksnut op 01 dec 2021, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door mtl »

Dat was voor een reis van Amerika naar Nederland als ik me niet vergis. Het is wel jammer dat topicstarter @Goudman26 geen update meer heeft gegeven aangezien die ook hetzelfde probleem had.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door d_vdploeg »

@Wilmario Fijn dat je hersteld bent, dat lijkt mij het allerbelangrijkste. :thumbup:

Volgens mij kunnen we die vraag helaas niet beantwoorden, omdat er (op het forum) weinig ervaring mee is. Je kunt wel een herstelbewijs aanmaken. Want je voldoet aan de eisen. Maar dan kom je vervolgens weer terug bij de eisen die het land stelt om met zo'n herstelbewijs te mogen reizen.

Dan komen we vervolgens weer uit bij het CDC wat op haar (of zijn?) beurt weer zegt dat je een positieve test van de afgelopen 90 dagen mag gebruiken (ook hier voldoe je aan) en een brief van healthcare provider. Vervolgens is weer de vraag wat dat dan mag/moet zijn.

Plus de praktische kant van het verhaal: Die positieve test is natuurlijk in het Nederlands. Ik weet niet of het herstelbewijs in het Engels is?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door d_vdploeg »

niksnut schreef:
01 dec 2021, 11:34
Echt bijzonder dat hier geen algemeen protocol voor is in Nederland.
Nou eerder internationale afspraken over wat als een herstelbewijs wordt gezien. Als het herstelbewijs wat je kunt aanmaken geaccepteerd wordt voor internationaal reizen dan is het opgelost. In de EU kun je er mee reizen, maar buiten de EU wordt het lastig. Nu covid onder ons gaat blijven is het wel verstandig dat ze daar afspraken over te gaan maken.

Zeker in de wetenschap dat je nog geruime tijd positief kunt testen terwijl je allang klachtenvrij bent en niet meer besmettelijk bent. En zeker gezien het feit dat ze waarschijnlijk testvereisten gaan instellen ondanks vaccinatie. Als je dan positief blijft testen kun je dus gewoon niet reizen buiten de EU. Dat is dan de conclusie.

@Wilmario Ga je wel testen om te kijken wat de uitslag wordt?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 dec 2021, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Wilmario
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2021, 11:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Wilmario »

Bedankt voor jullie snelle reacties! Jammer dat er nog zo weinig over het herstelbewijs bekend is. Puur gekeken naar de beschrijving op de CDC is het Europese herstelbewijs niet geldig, er moet namelijk ook een adres, telefoonnummer en handtekening op de brief staan en dat staat er niet bij.

"A letter from your healthcare provider or a public health official that clears you to end isolation, e.g., to return to work or school, can be used to show you are cleared to travel, even if travel isn’t specifically mentioned in the letter. The letter must have information that identifies you personally (e.g., name and date of birth) that matches the personal identifiers on your passport or other travel documents. The letter must be signed and dated on official letterhead that contains the name, address, and phone number of the healthcare provider or public health official who signed the letter."

Ik moet alle documenten voor de vlucht aanleveren bij de KLM om te controleren. Mocht dit door hun geaccepteerd worden, kan ik dan veilig over of is er nog een kans dat ze mij dan aan de grens tegenhouden?

@d_vdploeg In principe zou ik wel willen testen, maar als ik positief getest wordt, dan mag ik waarschijnlijk weer in quarantaine en sowieso niet meer reizen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door d_vdploeg »

Wilmario schreef:
01 dec 2021, 13:16
In principe zou ik wel willen testen, maar als ik positief getest wordt, dan mag ik waarschijnlijk weer in quarantaine en sowieso niet meer reizen.
Nou dat zal wel meevallen denk ik want ze zien dat je recent al besmet bent geweest. Dat komt dan uit het bron en contactonderzoek naar voren.

GGD zegt over dat positief testen overigens dat het binnen 8 weken na besmetting weinig zin heeft om te testen. Reizen binnen de EU kan dan wel want je kunt reizen met een herstelbewijs. Alleen heb je daar naar de VS niks aan.

Ik zou het zeker proberen want die antigen(snel)testen zijn minder accuraat dan een PCR test. Wie weet kom je er doorheen. Op een andere manier weet je ook niet zeker of je mag reizen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

niksnut schreef:
01 dec 2021, 11:34
Volgens mij heeft @Big Al wel een getekend herstelbewijs van zijn huisarts kunnen krijgen. Dat las ik in een van de andere threads tenminste. Echt bijzonder dat hier geen algemeen protocol voor is in Nederland.

Edit: Ik lees nu inderdaad dat hij vanuit de USA naar NL wilde reizen met een herstelbewijs. Scherp van @mtl!
mtl schreef:
01 dec 2021, 11:50
Dat was voor een reis van Amerika naar Nederland als ik me niet vergis.
Klopt. Ik heb dat herstelbewijs nodig voor de vlucht van Schiphol naar de VS in januari omdat de kans groot is dat ik dan nog steeds positief zal testen.

Nederland vereist nog geen negatief testresultaat voor het inreizen vanuit de VS, maar dat kan elk moment veranderen. Het is overigens de vraag nog maar of mijn Amerikaanse herstelbewijs door Nederland zal worden erkent. Dit omdat de resultaten bij de GGD bekend moeten zijn en dat kan alleen als de test in Nederland is afgenomen. Aan de andere kant wordt de verantwoordelijkheid bij de luchtvaartmaatschappijen gelegd en die zullen hoogstwaarschijnlijk geen probleem hebben met een herstelbewijs uit de VS. Dan blijft alleen nog een eventuele controle op Schiphol over, maar ik heb al een afspraak met de GGD in Utrecht om mijn Amerikaanse papieren te laten registreren in Nederland.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

Wilmario schreef:
01 dec 2021, 13:16
Bedankt voor jullie snelle reacties! Jammer dat er nog zo weinig over het herstelbewijs bekend is. Puur gekeken naar de beschrijving op de CDC is het Europese herstelbewijs niet geldig, er moet namelijk ook een adres, telefoonnummer en handtekening op de brief staan en dat staat er niet bij.

"A letter from your healthcare provider or a public health official that clears you to end isolation, e.g., to return to work or school, can be used to show you are cleared to travel, even if travel isn’t specifically mentioned in the letter. The letter must have information that identifies you personally (e.g., name and date of birth) that matches the personal identifiers on your passport or other travel documents. The letter must be signed and dated on official letterhead that contains the name, address, and phone number of the healthcare provider or public health official who signed the letter."

Ik moet alle documenten voor de vlucht aanleveren bij de KLM om te controleren. Mocht dit door hun geaccepteerd worden, kan ik dan veilig over of is er nog een kans dat ze mij dan aan de grens tegenhouden?

@d_vdploeg In principe zou ik wel willen testen, maar als ik positief getest wordt, dan mag ik waarschijnlijk weer in quarantaine en sowieso niet meer reizen.
@Wilmario

Is het dan echt niet mogelijk om zo'n herstelbrief ergens te krijgen? Als het voor het je werk is, kan de bedrijfsarts het dan niet verzorgen? Het hoeft maar een kort briefje te zijn. Zelfs een brief van de GGD zou volgens mij volstaan (onder "public health official").

Bedoel je met "dan mag ik waarschijnlijk weer in quarantaine" dat je dan verplicht in quarantaine moet of dat het een aanbeveling is?

Wat betreft een verplichte quarantaine als je opnieuw een positieve uitslag krijgt is het volgende wellicht van toepassing:
Positief blijven testen na coronabesmetting

Sommige mensen blijven na het hebben van corona positief testen op corona. Ook als alle coronaklachten weg zijn en iemand niet meer besmettelijk is.

Voor reizigers uit de EU/Schengen geldt dat zij wel naar Nederland mogen reizen met een herstelbewijs:

een positieve NAAT(PCR)-test afgenomen in de Europese Unie (of in de Caribische delen van het Koninkrijk) van minimaal 11 en maximaal 180 dagen oud op het moment van aankomst in Nederland.
Reizigers die geen geldig herstelbewijs hebben, kunnen naar Nederland reizen met:

een positieve uitslag van een NAAT-test van minimaal 11 en maximaal 180 dagen oud op het moment van aankomst in Nederland;
een positieve uitslag van een NAAT-test van maximaal 48 uur oud op het moment van vertrek of van een antigeentest van maximaal 24 uur oud op het moment van vertrek naar Nederland;
en daarbij:

een negatieve antigeentestuitslag van maximaal 24 uur oud bij vertrek;
of bij een positieve uitslag op de antigeentest een artsenverklaring dat zij niet meer besmettelijk zijn van maximaal 48 uur oud bij vertrek naar Nederland.

De artsenverklaring moet in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Portugees of Spaans zijn. Ook moet op de verklaring een logo of kenmerk van een instituut of arts staan.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... onderingen
Er staat niet met zoveel woorden dat je in dat geval niet in quarantaine hoeft, maar dat wordt er natuurlijk wel mee bedoeld.

Voor de echte details kan je BWBR0044416 op https://wetten.overheid.nl/ raadplegen.
vdhmfr
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2021, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door vdhmfr »

Hallo, nieuw op het forum en volg deze thread met interesse. Zelfde situatie, reis gepland naar VS (Washington) op 22 december. Afgelopen dinsdag positief getest (PCR/GGD) Milde klachten dus verwacht spoedig herstel. Volgens Europese richtlijnen op 12 december weer hersteld. Zit ook met die extra vereisten die CDC stelt aan document of recovery in m’n maag. Via deze link kwam ik de letterlijke checklist tegen die CDC verwacht van airlines: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... list-p.pdf
Daarin staat duidelijk; . SIGNED LETTER: Must also have a signed letter stating the passenger is cleared for travel.
• From a licensed healthcare provider or a public health official
• Must be signed and on official letterhead that shows the name, address, and phone number of the
healthcare provider or public health official
• Does not need to specify travel—a letter that clears the person to end isolation (e.g., to return to
work or school) can be used

Dus volgens mij 3 mogelijke scenario’s, in de tijdspanne na herstel (in mijn geval 1 december + 11 dagen) maar voor de reis een officiële antigeen test laten doen.1: Als positief deze test gebruiken als de “specimen” van niet ouder dan 90 dagen en een begeleidende brief zien te krijgen van een “health care provider” dat ik hersteld ben (document of recovery)2: Indien de antigeen test negatief is, de gok nemen dat deze 1 dag voor vertrek weer negatief is en op deze uitslag reizen. Die vind ik wel tricky.
3: een PCR test doen in dezelfde tijdspanne (bijna gegarandeerd positief) met dezelfde brief van recovery.

Grote vraag rest dan nog, welke “health care provider” kan zo’n briefje regelen. Ben het eens dat dit niet meer dan een simpele formaliteit zou moeten zijn, maar huisartsen geven doorgaans geen gezondheidsverklaring af voor eigen patiënten (belangenverstrengeling) dus een andere professional zien te vinden. Heb hier nog niet ingedoken- eerst maar volledig herstellen. Zat te denken aan wellicht aan de reisgerelateerde dokters: KLM health services, travel clinic, travel doctor, huisartsen aangesloten bij reisprik.nl etc. Je zou denken, hoe moeilijk kan zo’n briefje zijn? Maar ben nog wel bang dat het moeilijker gaat dan verwacht.. Mocht iemand ervaring hier mee hebben of verder zijn in de zoektocht dan lees ik dat hier graag!
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door JeroenB »

De vraag is eigenlijk of de GGD een gesigneerde verklaring afgeeft of dat deze niet gesigneerd is. Wellicht dat er iemand daar het antwoord al op weet omdat deze eerder besmet is geweest en getest bij de GGD en zo'n herstelbewijs kan downloaden van de GGD.

Het risico om na je test 24 uur vooraf nog achter een getekende verklaring aan te moeten is natuurlijk wel een risico.
vdhmfr
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2021, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door vdhmfr »

Het GGD herstel bewijs is niet gesigneerd en heeft zeker niet de kenmerken die CDC stelt als gesigneerde brief met arts, letterhead etc.. Bijna identitiek aan het papieren vaccinatiebewijs, die je kunt downloaden. Links een QR code en rechts algemene identificatie met je naam en geboortedatum, test datum (dag van je positieve PCR test), land van Test (NL) afgever “Ministery of Health, Welfare and Sport” en valid from (test datum + 11 dagen) and valid to.
Als ik niet zo’n newbie hier was kon ik vast mijn geanonimiseerde bewijs als plaatje posten..

Edit: plaatje van hoe dat automatisch gegeneerde herstelbewijs eruit ziet (komt in PDF): https://postimg.cc/wRkzPq3J
Laatst gewijzigd door vdhmfr op 02 dec 2021, 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

vdhmfr schreef:
02 dec 2021, 11:57
Dus volgens mij 3 mogelijke scenario’s, in de tijdspanne na herstel (in mijn geval 1 december + 11 dagen) maar voor de reis een officiële antigeen test laten doen.1: Als positief deze test gebruiken als de “specimen” van niet ouder dan 90 dagen en een begeleidende brief zien te krijgen van een “health care provider” dat ik hersteld ben (document of recovery)
Waarom zou je niet de positieve uitslag van de PCR-test die je op dinsdag kreeg gebruiken? Je zit daarmee nog ruim binnen de 90 dagen.
vdhmfr
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2021, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door vdhmfr »

Dat zou idd misschien ook kunnen, maar de GGD uitkomst komt met een heel summier bericht; Datum van test & positief.

Op de checklist van CDC staat: "...Passenger must meet all 6 requirements to verify option B (option B is dan dus proof of recovery)

Option B: Passenger Shows Documentation of Recovery from COVID-19
1. ...
2. WHERE TEST WAS RUN: The test must include where the test was performed.
Include information such as the name and contact information for the laboratory or healthcare personnel who
performed the test

Op het resultaat van de GGD zie je dat soort informatie (dikgedrukt) allemaal niet. Er staat zo ongeveer alleen, "op die en die dag bent u positief getest, ga in quarantaine... " Dus vraag me af of dit goed genoeg is..

Al met al blijft het dus een kwestie waarbij de ideale oplossing is dat de GGD zowel wat meer informatie vrijgeeft over de positieve test (waar, wanneer etc.) en een gesigneerde brief beschikbaar kan stellen die aan de CDC vereisten voldoet..

De GGD staat onder zware druk, dus kan me voorstellen dat ze andere dingen aan het hoofd hebben. Maar het af laten hangen van hoe de airline deze 6 vereisten toetst is me ook wat te veel van een gok. Ik ga de komende dagen waarschijnlijk maar in de telefoon springen om informatie bij de GGD los te peuteren, maar gezien de opmerkingen @Wilmario heb ik daar niet gelijk heel veel fiducie in
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

Zouden die voorwaarden dan niet ook inhouden dat de GGD-testresultaten nimmer gebruikt kunnen worden voor een vlucht naar de VS, ook als het niet om een herstelbewijs gaat?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door d_vdploeg »

Big Al schreef:
03 dec 2021, 00:27
Zouden die voorwaarden dan niet ook inhouden dat de GGD-testresultaten nimmer gebruikt kunnen worden voor een vlucht naar de VS
Ik vraag mij dat inderdaad af, aangezien een GGD testuitslag volgens mij altijd in het Nederlands is, er verder niet veel meer op staat dan Naam en dat je positief getest bent, met het vriendelijke, doch dringende verzoek om in quarantaine te gaan.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Galapogos »

Er is een verschil tussen een testuitslag en een herstelbewijs, dat je kunt laden in de CoronaCheck-app en waarvan je een pdf-bestand (Engelstalig) met uitgebreide informatie kunt downloaden van de website van CoronaCheck.
Wilmario
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2021, 11:16
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Wilmario »

Een update van mijn kant. Het idee van @Big Al heeft mij verder geholpen. De bedrijfsarts was bereid was om mij een doktersbriefje te mailen na het laten zien van mijn herstelbewijs. Als het goed is moet dat nu echt voldoende zijn. Voor de zekerheid neem ik alls mee inclusief het Europese herstelbewijs en de officiële testuitslag van de GGD.

Bij de GGD kun je wel een officiële testuitslag opvragen. De brief is in het Nederlands, maar de belangrijkste gegevens in het Engels:

Address
Date of Birth
Personal no.
Specimen:
Collected:
Test name:
Manufacturer: (Staat leeg in mijn geval)

Update: KLM heeft mijn documenten gecheckt, maar helaas zeggen zij dat mijn COVID-19 test ongeldig is. Nu weet ik niet of zij dit gewoon verkeerd gecheckt hebben en denken dat ik een positief bewijs in wilde leveren of dat dit niet wordt geaccepteerd. Goede customer service verlenen lukt ze helaas ook niet, ik zit al 5 dagen te vechten met een chatbot via Whatsapp nadat ik meerdere keren tot wel 1,5 uur aan de telefoon heb gezeten zonder iemand te kunnen bereiken.

Update 2: Aan de hand van deze checklist https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... list-p.pdf vermoed ik dat het niet geldig is omdat er niet bij staat of het om een NAAT of Anitgen test gaat. Ik ga toch maar gewoon testen morgen en hoop dat het dan negatief is.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door d_vdploeg »

Succes @Wilmario en wat een gedoe!! Wil je de uitkomst laten weten? Wij duimen mee dat je test negatief is. Tip: Doe een antigen sneltest, deze is minder accuraat :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

Tjonge - wat lastig allemaal! Hopelijk zal het toch nog lukken.

Ik weet niet wat de kosten zijn voor een test (in de VS zijn er geen meestal geen kosten aan verbonden), maar je zou wellicht vooraf nog een antigeentest kunnen doen om een idee te krijgen of je inderdaad een fout-positieve uitslag zal krijgen.

Dat zou nog steeds geen 100% zekerheid geven voor de "echte" test een dag voor je vertrek, maar je zou zo wel een beter beeld krijgen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer