Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Brigit »

@Wilmario Hoe kom je aan een verklaring van de GGD mbt de test, is dat een kwestie van er achteraan bellen? Mogelijk kun je nog een nieuwe krijgen door nogmaals te bellen en te vragen of ze de test provider cq het type test er op zetten.

Hier nu een vergelijkbare situatie dus ik volg graag verder, man heeft vorige week (asymptomatisch) positief getest bij de GGD en zou eigenlijk volgende week voor werk naar de VS moeten vliegen…kans op een negatieve sneltest om “gewoon” mee te kunnen vliegen lijkt me klein.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door d_vdploeg »

@Birgit Dat is nou net de hamvraag die we proberen te beantwoorden, wat wordt als een herstelbewijs gezien… het herstelbewijs van de GGD voldoet hier niet in want het is niet getekend en dat is één van de voorwaarden die het cdc stelt.

Verder zijn er weinig mensen met een soort gelijke ervaring die deze kunnen delen op het forum.

@Wilmario Wat was je uitslag van de test uiteindelijk nog?

@Big Al Een antigen sneltest kost in NL rond de 30 euro p.p. Inclusief reiscertificaat. Een PCR test rond de 80 euro p.p, ook inclusief reiscertificaat. Snelle PCR testen waarbij je met een uur de uitslag heb zo rond de 150 euro p.p. Ook weer inclusief reiscertificaat
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Brigit »

Dat het standaard herstelbeweging van de GGD niet werkt had ik inderdaad begrepen maar de persoon die ik aanhaalde heeft als ik het goed begrijp nog een andere verklaring gekregen van de GGD die alsnog door KLM afgewezen werd. Mijn vraag is dus meer of die verklaring niet aangepast kan worden door de GGD. Als je meerdere keren met de GGD belt krijg je ook elke keer een ander antwoord dus dit kan misschien ook wel als het niet iets geautomatiseerds is….
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Galapogos »

Brigit schreef:
06 dec 2021, 21:57
man heeft vorige week (asymptomatisch) positief getest bij de GGD en zou eigenlijk volgende week voor werk naar de VS moeten vliegen…kans op een negatieve sneltest om “gewoon” mee te kunnen vliegen lijkt me klein.
Die kans kan weleens groter zijn dan je denkt. Bij de GGD is een PCR-test uitgevoerd, die naast recente ook minder recente besmettingen kan detecteren.
Omdat je man asymptomatisch is kan het heel goed al een wat oudere besmetting zijn. Een sneltest geeft doorgaans alleen een positieve uitslag bij een recente besmetting.

Enfin, als je het herstelbewijs van de GGD kunt gebruiken dan is dat natuurlijk super, maar zo niet dan is er nog niet per sé een man overboord.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

d_vdploeg schreef:
06 dec 2021, 22:09
Een antigen sneltest kost in NL rond de 30 euro p.p. Inclusief reiscertificaat. Een PCR test rond de 80 euro p.p, ook inclusief reiscertificaat. Snelle PCR testen waarbij je met een uur de uitslag heb zo rond de 150 euro p.p. Ook weer inclusief reiscertificaat
Tjonge... Walgreens brengt hier $11.99 in rekening voor een antigeen-test. Ik weet niet hoeveel een NAAT-test kost - daar heb ik nooit een rekening van gezien. Alle testen worden hier 100% vergoed door de meeste verzekeringen. Indien iemand geen verzekering heeft is er een glijdende schaal die op het inkomen is gebaseerd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Galapogos »

Coronatests kosten in Nederland normaliter geen geld. Iedereen kan zich gratis laten testen (PCR) bij de GGD. Dat wordt betaald door de overheid. Daarnaast kan iedereen zich gratis laten testen (antigeen) bij een commerciële aanbieder in het kader van het programma ‘Testen voor toegang’. Ook dat wordt betaald door de overheid.

Echter, die testen zijn formeel alleen bedoeld voor bepaalde doelen. De tests van de GGD zijn bedoeld voor mensen met klachten, en voor mensen die contact hebben gehad met mensen die corona hebben. De tests in het kader van Testen voor Toegang zijn bedoeld om toegang te krijgen tot locaties (horeca en theaters enzo) die alléén gasten toelaten die gevaccineerd/genezen/getest (“3G-beleid”) zijn.

De testbewijzen die je van de GGD en via Testen voor Toegang krijgt kun je klaarblijkelijk niet (altijd) gebruiken om naar het buitenland te reizen. Vandaar de commerciële aanbieders die dit expliciet wél aanbieden.

In dit topic gaat het dan nog specifiek over een genezen-verklaring. Als je door de GGD positief getest bent ontvang je na enige tijd automatisch een genezenverklaring / herstelbewijs. Dat kost je dus niets. Maar deze voldoet niet aan de criteria die de VS stelt aan zo’n bewijs. Zo zit er geen begeleidend schrijven van een arts bij en staat er niet expliciet op “you’re cleared for travel/school/work/etc.”. En het is ook niet ondertekend met een ouderwetse handtekening. Het herstelbewijs dat wij krijgen komt in de vorm van een digitaal certificaat waarvan de echtheid binnen de EU (+ wat extra landen, maar niet de VS) kan worden gecontroleerd.
Gast

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Gast »

Galapogos schreef:
07 dec 2021, 01:12

Echter, die testen zijn formeel alleen bedoeld voor bepaalde doelen. De tests van de GGD zijn bedoeld voor mensen met klachten, en voor mensen die contact hebben gehad met mensen die corona hebben. De tests in het kader van Testen voor Toegang zijn bedoeld om toegang te krijgen tot locaties (horeca en theaters enzo) die alléén gasten toelaten die gevaccineerd/genezen/getest (“3G-beleid”) zijn.

De testbewijzen die je van de GGD en via Testen voor Toegang krijgt kun je klaarblijkelijk niet (altijd) gebruiken om naar het buitenland te reizen. Vandaar de commerciële aanbieders die dit expliciet wél aanbieden.
Hoe kun je toch steeds deze onjuiste beweringen blijven posten?
Heb jijzelf al een antigeen test via Testen voor Toegang ingepland voor een reis naar de US?
Ben je al in de US of in de US geweest sinds 8 november?

Er zijn inmiddels van dit forum ai minstens 3 mensen, waaronder ik, in de US (geweest) met een test via testen voor toegang.

Het valt me op in meerdere Posts hoe veel kennis je meent te hebben, terwijl je onjuiste informatie blijft verspreiden.

Zoals al diverse kere gepost: Als je via ‘testen voor toegang’ kiest voor overig en je test via een Health Check Center laat uitvoeren krijg je een GRATIS antigeen test en een GRATIS internationaal reiscertificaat (in het Engels) wat je gewoon kunt gebruiken, en wat geaccepteerd wordt om te reizen naar de US.
https://healthcheckcenters.nl/testenvoortoegang
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Galapogos »

Terpies schreef:
07 dec 2021, 03:20
Hoe kun je toch steeds deze onjuiste beweringen blijven posten?
Terpies schreef:
07 dec 2021, 03:20
Het valt me op in meerdere Posts hoe veel kennis je meent te hebben, terwijl je onjuiste informatie blijft verspreiden.
Ik vind het niet netjes en ook behoorlijk respectloos van je om ongefundeerd zo’n aanval op mijn persoon te doen. Ja, in een ander (ongerelateerd) topic gaf ik net verkeerde informatie. Je corrigeerde dat, en ik gaf meteen aan dat ik fout zat en bedankte je voor je correctie. Daar is uiteraard helemaal niets mis mee. Maar wat je hier nu doet gaat echt in tegen alle fatsoensnormen, of toch in ieder geval mijn fatsoensnormen. Het is helaas niet de eerste keer dat je meent zo’n persoonlijke aanval op mij te moeten doen. Ik waardeerde het de vorige keer niet, en ik waardeer het nu nog steeds niet.

Dat gezegd hebbende, terug on topic:
Terpies schreef:
07 dec 2021, 03:20
Zoals al diverse kere gepost: Als je via ‘testen voor toegang’ kiest voor overig en je test via een Health Check Center laat uitvoeren krijg je een GRATIS antigeen test en een GRATIS internationaal reiscertificaat (in het Engels) wat je gewoon kunt gebruiken, en wat geaccepteerd wordt om te reizen naar de US.
Dat is toch helemaal niet in tegenspraak met wat ik beweerde? Ik schreef:
Galapogos schreef:
07 dec 2021, 01:12
De testbewijzen die je van de GGD en via Testen voor Toegang krijgt kun je klaarblijkelijk niet (altijd) gebruiken om naar het buitenland te reizen.

‘Niet (altijd)’, dat wil niet zeggen ‘nooit’. De route via Health Check Center i.c.m. het internationaal reiscertificaat is overduidelijk een route die wél werkt. Dus we zijn het nota bene gewoon eens met elkaar.
Gast

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Gast »

Het is geen aanval op de persoon. Als jij dat zo ervaart, dat is absoluut niet mijn bedoeling, ik reageer op wat je post.

Je zet mensen op het forum op het verkeerde been door je beweringen, die weerleg ik. Je zegt hier bv het volgende:
De testbewijzen die je van de GGD en via Testen voor Toegang krijgt kun je klaarblijkelijk niet (altijd) gebruiken om naar het buitenland te reizen. Vandaar de commerciële aanbieders die dit expliciet wél aanbieden.
Wat is jouw argumentatie van het door jou gebruikte “klaarblijkelijk”? Waaruit blijkt dan dat je het niet (altijd) kunt gebruiken?
Je kunt ze wel gebruiken voor de US, dus je zaait verwarring.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Brigit »

Op Facebook las ik vanochtend het verhaal van iemand die de volgende documenten had: ondertekende brief op briefpapier van de huisarts, genezen verklaring van de GGD plus informatie over de positieve test. Daarnaast had deze persoon tevens een positieve recente test.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

Kwam die persoon ook aan boord met die documenten?
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Brigit »

Klein detail:) ja, hij kwam aan boord. Of hij vervolgens ook door immigrations komt weet ik natuurlijk niet, ik probeer het bericht vanavond terug te vinden. Wat mij opviel is dat hij dus naast de oude positieve test ook een recente positieve test had plus de rest vd papieren.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

Er worden toch alleen steekproeven gedaan bij aankomst in de VS?

Overigens zou ik een recente (< 1 dag) positieve uitslag niet zo snel laten zien... Worden ze alleen maar zenuwachtig van en het is geen vereiste als je een herstelbewijs hebt.
vdhmfr
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2021, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door vdhmfr »

Brigit schreef:
07 dec 2021, 11:09
Op Facebook las ik vanochtend het verhaal van iemand die de volgende documenten had: ondertekende brief op briefpapier van de huisarts, genezen verklaring van de GGD plus informatie over de positieve test. Daarnaast had deze persoon tevens een positieve recente test.
Ben wel benieuwd in het verhaal hierachter. Was het zijn/haar eigen huisarts of een andere huisarts/ instantie? Heb de afgelopen week geprobeerd de 'extra vereiste' van het CDC te regelen, nl. een getekende brief van een health care professional met die bevestigd dat je hersteld bent.

Ikzelf ben op 30 november positief getest (PCR bij GGD) en heb een herstelbewijs met valid from date 11 december 2021:
- Een huisartsenpraktijk met een eigen reizigersadviescentrum:.."dit kan helaas echt niet via ons, wij verzorgen geen Covid verklaringen, testen of vaccinaties, dus ik kan u niet helpen. Ik moet u toch weer terugverwijzen naar de GGD, of uw huisarts"
- De eigen huisarts stelt dat ze geen gezondheidsverklaringen e.d. voor eigen patiënten en volgt hun federatie: .. dat een behandelend arts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen."
- Bij de GGD zijn ze alleen bereid om een uitgebreidere versie van de positieve test te sturen, geen extra's rondom het herstelbwijs
- de KLM na het afgaan van alle chatbots en zonder succes een echt mens aan de lijn te krijgen gevraagd of het standaard herstelbewijs echt niet voldoende is: "..Omdat dit geen regelgeving van KLM betreft en de toegangsrestricties altijd kunnen wijzigen, kan ik u hier geen definitief antwoord op geven. Het regelen van de juiste reisdocumenten is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de passagier." Een twitter gebruiker heeft klaarblijkelijk eenzelfde geval aan de hand gehad

Enfin, lang verhaal, mijn hoop blijft uiteindelijk om 'gewoon' op een negatieve antigeen-test te vliegen; dank voor de tip voor het "testen voor toegang / health check center route" @Terpies! Heb gisteren op een zelftest al negatief getest dus de "virus-load" lijkt bij een milde besmetting al snel niet meer traceerbeer bij een antigeentest, dus daar hou ik me maar aan vast. Al blijf ik dit topic wel volgen om te zien of er ook een eenvoudigere route is voor herstelden...
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Brigit »

Voor zover ik weet was het de huisarts van die persoon zelf. Onze huisarts is inderdaad ook niet bereid de “fit to fly” verklaring op te stellen omdat ze geen verklaringen over eigen patiënten geven en verwijst naar de GGD (en dat is een doodlopende straat). Mijn man is nu een rondje aan het bellen langs zogenaamde travel clinics, travel clinic oost lijkt vooralsnog bereid een verklaring op te stellen, als dat lukt laat ik het hier weten.

Hoe komen jullie aan de uitgebreidere verklaring van de positieve test? Ik heb de regionale GGD vandaag gebeld en degene die ik sprak had geen idee en kon me niet helpen.

We hopen inmiddels dat mijn man volgende week “gewoon” negatief test, frustrerend dat het krijgen van de juiste papieren vrijwel niet te doen lijkt.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

Ik denk dat het allemaal vrij snel ingewikkeld wordt door termen zoals "cleared to fly".

De eis van de CDC is heel simpel: domweg een brief(je) dat verklaard dat de persoon weer hersteld is. De CDC zeggen specifiek dat er niets in de brief hoeft te staan over reizen. Ze noemen het wel steeds "cleared to travel", maar dat is verwarrend.
What if I recently recovered from COVID-19?

[...]

A letter from your healthcare provider or a public health official that clears you to end isolation, e.g., to return to work or school, can be used to show you are cleared to travel, even if travel isn’t specifically mentioned in the letter.

Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... velers.htm
De brief hoeft alleen maar te verklaren dat de patiënt niet langer in isolatie hoeft. Het is gebaseerd op deze informatie: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ation.html

Ik zou derhalve dat reizen niet eens noemen... dat is te ver buiten de belevingswereld van de artsen, GGD, enz. Worden ze blijkbaar helemaal zenuwachtig van.

Ze kunnen domweg volstaan met zinsneden als "Ik heb de patient onderzocht en geconcludeerd dat hij/zij is hersteld van Covid-19. Isolatie is niet langer noodzakelijk."

Tussen haakjes, de brief hoeft niet eens in het Nederlands te zijn. Uit de instructies voor de luchtvaartmaatschappijen:
Must a negative test result (option A) or documentation of recovery (option B) be in English?

No, but airlines and other aircraft operators must be able to confirm the test result and review other required
information. Airlines and aircraft operators should determine when translation is necessary.

Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... list-p.pdf
Hier is de brief die ik gekregen heb:
Dear Mr. X:

Please let this letter serve as evidence, that you were seen in the clinic on 11/29/2021 and had a positive PCR Covid 19 test. Your were originally diagnosed with a positive antigen test outside of our facility on 11/15/2021 with your symptoms starting on 11/10/2021 as reported by you. Your vitals and exam on 11/29/2021 show that you are stable and recovered from your infection and have no further symptoms.

If you have any questions or concerns, please don't hesitate to call.

Sincerely,
GF1987
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2021, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door GF1987 »

Goedemiddag allemaal,

Nieuw op dit forum en heel blij met alle informatie. Wij hopen vrijdag af te reizen naar Hawaii via San Francisco. Mijn vrouw is recent positief getest en de zelftesten slaan nog steeds positief uit. We vrezen dus dat onze geplande antigen test van donderdag ook een positief resultaat zal geven. In de zoektocht naar alternatieven zijn we nog bezig met de geschreven verklaring als herstelbewijs. Ook zien we een aantal keer de referentie zoals in onderstaand bericht naar de ‘officiële testuitslag’ van de PCR test bij de GGD met uitgebreide persoonsinformatie zoals benodigd.

We hebben een aantal verschillende nummers van de GGD gebeld inmiddels (back office en de regio GGD) maar niemand lijkt dit te herkennen of ons verder te kunnen helpen. Bij welke afdeling kunnen we dit opvragen? Alvast bedankt!

Wilmario schreef:
03 dec 2021, 08:22
Een update van mijn kant. Het idee van @Big Al heeft mij verder geholpen. De bedrijfsarts was bereid was om mij een doktersbriefje te mailen na het laten zien van mijn herstelbewijs. Als het goed is moet dat nu echt voldoende zijn. Voor de zekerheid neem ik alls mee inclusief het Europese herstelbewijs en de officiële testuitslag van de GGD.

Bij de GGD kun je wel een officiële testuitslag opvragen. De brief is in het Nederlands, maar de belangrijkste gegevens in het Engels:

Address
Date of Birth
Personal no.
Specimen:
Collected:
Test name:
Manufacturer: (Staat leeg in mijn geval)

Update: KLM heeft mijn documenten gecheckt, maar helaas zeggen zij dat mijn COVID-19 test ongeldig is. Nu weet ik niet of zij dit gewoon verkeerd gecheckt hebben en denken dat ik een positief bewijs in wilde leveren of dat dit niet wordt geaccepteerd. Goede customer service verlenen lukt ze helaas ook niet, ik zit al 5 dagen te vechten met een chatbot via Whatsapp nadat ik meerdere keren tot wel 1,5 uur aan de telefoon heb gezeten zonder iemand te kunnen bereiken.

Update 2: Aan de hand van deze checklist https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... list-p.pdf vermoed ik dat het niet geldig is omdat er niet bij staat of het om een NAAT of Anitgen test gaat. Ik ga toch maar gewoon testen morgen en hoop dat het dan negatief is.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Big Al »

Ik ben gisteren met United van Schiphol naar de VS gevlogen. Het internet-systeem van United heeft geen optie voor het opladen van een positief testresults met een genezingsverklaring. Derhalve had ik beide documenten op een enkele foto gezet, maar het werd door United afgewezen.

Op Schiphol werd het ook geweigerd door de baliemedewerkster; ze stond erop dat ik het via een QR-code/DigiD zou doen. De supervisor wist gelukkig wel dat de brief met een positief resultaat geldig was.

De medewerkster hield ook vol dat ik zonder vaccinatiebewijs niet naar de VS kon vliegen. Dit klopte ook niet daar ik het Amerikaanse staatsburgerschap bezit.

Met andere woorden, het grondpersoneel is niet goed op de hoogte van de eisen. Ik had nog wel de informatie van de CDC afgedrukt voor het geval het helemaal zou vastlopen aan de balie.

Overigens: als je op een genezingsverklaring reist doe dan geen Covid-testen in de periode voorafgaand aan je reis. Dat zal allerlei problemen (kunnen) opleveren bij vragen of je in de afgelopen X dagen nog een positief resultaat hebt gehad.
Maschabloem
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2015, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Maschabloem »

Ik zit in Florida op vakantie en heb hier corona gekregen. Weet iemand of en hoe je aan een herstelbewijs kan komen die ik in NL kan gebruiken zodat ik wel kan aantonen dat ik pas na 3 mnd boosterprik kan nemen?
Ik lees dat kliniek van pcr hier in florida dat zou moeten doorsturen naar GGD. Maar info hier is beperkt
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Herstelbewijs van GGD CoronaCheck voldoende?

Bericht door Dutchess »

Even voor de duidelijkheid, je hebt het dus niet over een herstelbewijs waarmee je toestemming krijgt om terug te vliegen? Het gaat jou erom dat je wil bewijzen dat je moet wachten om in Nederland je boosterprik te halen?

Je zou eventueel die boosterprik ook in de VS kunnen halen voordat je terugvliegt. Volgens de Amerikaanse regels mag je de booster halen zodra je geen symptomen meer hebt, je hoeft dus hier niet 3 maanden op te wachten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer