Is het mogelijk zakelijk al naar de VS te vliegen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Is het mogelijk zakelijk al naar de VS te vliegen?

Bericht door Brigit »

Ik heb het forum een tijdje niet gevolgd vanwege de uitzichtloze situatie qua reizen in het afgelopen 1.5 jaar en 2 geannuleerde trips maar nu heb ik toch een vraag.

Mijn man heeft een bedrijf en is bezig met een fusie met een bedrijf ergens in de VS, de eigenaren willen elkaar over en weer bezoeken om o.a. de faciliteiten te bekijken. Is er hier misschien al iemand om zakelijke redenen gevlogen (zonder eerst 2 weken Aruba 😅) en kan me uitleggen wat er voor nodig is cq waar ik de informatie kan vinden? Helaas is mijn man nog niet volledig gevaccineerd, 1 shot net gehad, mocht dat uitmaken.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Is het mogelijk zakelijk al naar de VS te vliegen?

Bericht door hemmie »

Om naar de VS te vliegen zou hij een NIE waiver moeten hebben, aan te vragen bij het consulaat in Amsterdam. Maar die lijken ze eigen alleen nog voor humanitaire redenen af te geven, dus ik geef je weinig kans.
Terug in Texas!
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Is het mogelijk zakelijk al naar de VS te vliegen?

Bericht door Brigit »

Dank, we gaan er naar kijken wat daar de vereisten voor zijn. Het bedrijf zit in de medische hoek maar klassificeerd denk ik niet direct als humanitair. Maandag ga ik de ambassade ook maar even bellen, kijken of zij advies hebben. Bizarre is dat de tegenpartij op uitnodiging volgende week al over kan vliegen naar Nederland.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Is het mogelijk zakelijk al naar de VS te vliegen?

Bericht door Mies2301 »

Een vriend van me is een aantal weken terug naar Amerika gevlogen voor zaken.
Het bedrijf in Amerika had een brief geschreven,waarom hij moest langskomen (afhankelijkheid van zijn expertise) en op basis daarop is er toestemming gegeven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer