Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door OpreismetCo »

Dat is precies wat ik had. Ik vloog na 88 dagen VS naar Mexico en had een ticket om na een paar weken in Mexico weer terug te vliegen naar Europa. Dat mocht dus niet, omdat de tijd die ik in Mexico verbleef opgeteld werd bij die 88 dagen in Amerika. Dit werd me op de het vliegveld door meerdere mensen verteld en ik was niet de enige bij wie dit gebeurde. Ik was dus niet van plan om terug te keren naar Amerika en had daar ook geen overstap (had een vlucht van Cancun naar Madrid). Toen ik een ticket naar Guatamala kon laten zien, mocht ik wel inchecken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door hemmie »

Hierboven schreef je dat je niet meer mocht inchecken voor je vlucht naar Las Vegas, dus het is me niet duidelijk wat je nu bedoelt.

Ik kan me er ook echt helemaal niets bij voorstellen dat je niet rechtstreeks van Mexico naar Europa mocht vliegen. Op basis waarvan dan? Waarom zou Mexico of Spanje jou weigeren, o.b.v. amerikaanse regels? Je hebt op dat moment toch helemaal niets meer met die amerikaanse regels te maken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Galapogos »

Het verhaal lijkt me niet zo ingewikkeld toch? De VS liet hem initieel niet binnen toen hij daar vanuit Nederland aankwam, omdat ze graag een retourticket wilden zien, of ander ticket waarmee hij binnen 90 dagen de VS (incl. Mexico/Canada) weer zou verlaten. Hij had weliswaar een ticket waarmee hij binnen die 90 dagen de VS zou verlaten, maar dat betrof een ticket naar Mexico en dat vond men in de VS dus niet goed genoeg. Hij heeft dus een ticket van de VS naar een derde land moeten kopen, simpelweg om de VS binnen te kunnen komen. Dat ticket zal hij vervolgens niet gebruikt hebben vermoed ik(?). Hij zal zoals oorspronkelijk zijn plan was gewoon na 88 dagen naar Mexico zijn gevlogen.

Vanaf dat moment had de VS er inderdaad niets meer mee te maken. Hij zat immers in Mexico en vloog vervolgens zonder tussenstop in de VS terug naar Nederland.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door hemmie »

Ah, ok, ik had het anders begrepen.

Maar ik verbaas me er wel over, want het lijkt mij een volledig onterechte weigering. Waarom zou je niet 88 dagen in de VS mogen blijven, dan 10 dagen in Mexico, en dan rechtstreeks door naar Europa?
Zo te lezen zou het ook moeten mogen, zolang je kunt aantonen dat je eindbestemming Europa is. https://www.law.cornell.edu/cfr/text/8/217.2#c
(1) Applicants arriving by air and sea. Applicants must arrive on a carrier that is signatory to a Visa Waiver Pilot Program Agreement and at the time of arrival must have a round trip ticket that will transport the traveler out of the United States to any other foreign port or place as long as the trip does not terminate in contiguous territory or an adjacent island; except that the round trip ticket may transport the traveler to contiguous territory or an adjacent island, if the traveler is a resident of the country of destination.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Galapogos »

Het probleem zal hem niet in de eindbestemming zitten, maar in het feit dat hij niet binnen de geldigheid van de travel waiver ‘contiguous territory’ zou verlaten. Maar ik zie daar inderdaad zo snel niets over staan in de teksten waar je aan refereert.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door hemmie »

Zou ook niet moeten uitmaken, je bent immers binnen 90 dagen weer de VS uit. Het zou absurd zijn als de VS jou kan vertellen dat je niet nog een paar maanden in Mexico of Canada mag blijven.
Terug in Texas!
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door OpreismetCo »

Klopt helemaal zoals Galapogos het schetst. En blijkbaar komt het dus best vaak voor dat mensen na een reis in Amerika nog een door Canada of Mexico willen reizen, maar als je daarmee de 90 dagen overschrijd, dan heb je dus een probleem. Ik was niet de enige die ter plekke een nieuw ticket moest kopen (die ik inderdaad niet heb gebruikt).

(oh, en ik ben een zij, Co staat voor Jacoba :wink: )
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Galapogos »

Haha, sorry, verkeerd ingeschat. Ik dacht aan Ko de Boswachter bij het zien van je naam, en dat was een man. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer