Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Leonardo112
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2021, 18:31
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Leonardo112 »

Hoi allemaal,

In september vertrek ik voor ongeveer 4 maanden met mijn vriendin en onze dochter van 2 jaar naar Amerika. Eerst gaan we 3 weken het rondje bij de westkust doen en we eindigen op 8 oktober in San Francisco. Daarna staat alles nog open en we zaten te denken om van de westkust naar de oostkust te gaan en onderweg alle highlights te doen. Wat vinden jullie de mooiste highlights van Amerika die we absoluut moeten bezoeken? Zijn er ook dingen die jullie zouden afraden? En wat zouden jullie adviseren qua vervoer? Camper of auto? En weten jullie of er wegbreng camper acties zijn van San Francisco - Florida?

Alle tips zijn zeer welkom.
Groetjes, Leon.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips voor 4 maanden roadtrip door de VS

Bericht door Kath90 »

Hi,

Wat valt er precies onder het rondje westen?

Logischerwijs valt het meeste van het "standaard" zuidwesten rondje onder een rit van SF naar de oostkust? Dus GC/Page/Zion/Bryce/Moab ik zou dit uitbreiden naar Denver en de Rocky Mountains. In "Midden VS" heb ik zelf weinig natuur meegepakt, maar ik vond St Louis, Nashville en New Orleans allemaal geweldige steden, de laatste 2 vooral als je van live muziek houd. Great Smoky Mountains lijken me een must.
Met 3 maanden over moet je meer dan genoeg tijd hebben alles in te pakken wat je zelf interesseert.
Zelf ben ik altijd voor autohuur over camper, maar dat is persoonlijke voorkeur en kan voor een ieder ander zijn.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tips voor 4 maanden roadtrip door de VS

Bericht door Galapogos »

Reizen jullie op een esta? Hou er rekening mee dat je daarmee slechts een reis van 90 dagen kunt maken. Indien je op een visum reist mag je meestal 180 dagen blijven, maar als je visum geweigerd wordt (en die kans is best reëel) mag je het land helemaal niet in, en kun je ook niet meer op een esta reizen. Dan wordt het dus een hele korte (lees: geen) reis naar Amerika.

Mocht je nog niet over een visum beschikken, dan zou ik overwegen om (het Amerikaanse deel van) je reis in te korten naar maximaal 90 dagen, zodat je op een esta kunt reizen en geen visum nodig hebt.

Het kan natuurlijk best zo zijn dat jullie al over een visum beschikken. In dat geval heb ik niets gezegd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Martin & Marianne »

Ligt alles voor die eerste 3 weken al vast? Hoe reis je dan, met een auto? Begin je in SF? Je gaat dan waarschijnlijk stukken dubbel rijden als je daarna naar het oosten rijdt maar daar zal je sowieso niet aan ontkomen.
Ik zou in elk geval Moab meenemen en als je geluk hebt kun je in Colorado nog de herfstkleuren meemaken.
Zo laat in het seizoen is het ook mooi om het zuiden van Arizona mee te nemen.
Kijk eens in het subforum overige regio's om inspiratie op te doen voor de rest van de reis. Je kunt kijken naar het reisverslagentopic maar ook naar de verschillende topics met routevragen.

Voor wegbrengcamper zou je eens met bijvoorbeeld Tioga Tours contact op kunnen nemen. Zie hier: https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... -specials/

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Coyote »

4 Maanden reizen door Amerika? Prachtig!

Misschien iets meer vertellen over de achtergrond van deze reis? Hoe en wat? Zoals reeds aangegeven, normaal gesproken mag je 90 dagen reizen op een ESTA. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Waarom 'slechts' 3 weken uittrekken voor het Westen terwijl je 4 maanden de tijd hebt? Je kunt een heel mooi groot gebied in het Westen bezoeken. Hoe zit je rondje van 3 weken eruit? Zet die eens van dag tot dag uit.

Je hebt dus ruim 3 maanden de tijd om andere highlights te bezoeken. Al nagedacht hoe die route gaat worden? Amerika is groot en highlights vind je overal in Amerika. Kan me niet voorstellen dat je daar nog niet over nagedacht hebt. Zet die hier ook eens neer. Dan komen er vanzelf tips bij. Om blanco tips te geven over het gebied tussen Californië en Florida is wel heel veel gevraagd. Wat zijn jullie eigen wensen? Steden, natuur? Een mix van beide?

Als Florida de eindbestemming moet worden heb je ook altijd nog de mogelijkheid om er naartoe te vliegen. Geeft je meer tijd om het Westen en event. Midwesten te bezoeken.

Kortom, iets meer uitleg over jullie plannen en wat je zelf al op papier hebt staan zou fijn zijn. Dan komen de tips en adviezen vanzelf.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Leonardo112
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2021, 18:31
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Leonardo112 »

Dank voor jullie hulp!

We hebben de west kust eerder bezocht, vandaar dat we nu "slechts" 3 weken doen. Het is een roadtrip met schoonouders met de auto. De route in het kort:
Sf - LA-Josua Tree-Sedona-Grandcanyon-page-Bryce-Zion-Vegas-Deathvalley-seqoia-Yosemite-Sonora-SF.

Daarna kunnen we alle kanten op, dus zouden ook nog langer in het westen kunnen blijven.

De tip van de 90 dagen is top. Dan korten we hem iets in en gaan we daarna bijvoorbeeld naar Cuba en Mexico.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zit dus vast aan 3 weken voor het rondje. Dan lijkt het me wel wat veel als je ook Sequoia meeneemt, en Sedona. Dat je er al eerder bent geweest betekent niet dat de afstanden korter zijn; je zult erg veel in de auto zitten.
Waarom niet ene deel laten vlalen? Dat kun je dan later meenemen. Ga bijvorobeeld wel naar Sedona en de Grand Canyon, maar rij dan terug naar Las Vegas etc.
Of sla Yosemite over en rij na Sequoia terug naar SF. Je kunt dan daarna naar Yosemite en via de Tioga Pass en Death Valley richting Las Vegas rijden. Neem dan tijd voor Valley of Fire, Snow Canyon en rij via Capitol Reef naar Moab. Kijk voor dat stuk eens in ons 2019-verslag.

Sla je nu bewust de Tioga Pass over? En waarom Sonora?

Marianne
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Kath90 »

Ik zou dan na de eerste 3 weken eerst een klein stukje omhoog gaan voordat je landinwaarts gaat,

Bijvoorbeeld

SF-Redwood- Lassen-Reno-Twin Falls-Yellowstone - Grand Teton-Rocky Mountain-Moab-Rio Grande NF-Great Sand Dunes

Ik verwcht dat je hiervoor ook al gauw zon 3 weken nodig hebt. Dan heb je dus nog ruim 5 weken over voor de rest van de States. (uitgaande van 90 dagen) Vanaf hierna vind ik het wat lastiger omdat he best een groot middenstuk moet overbruggen.

Is bijvoorbeeld een binnenlandse vlucht van Denver naar New Orleans/Nashville/Memphis/Atlanta of Charlotte een optie? Dan kan je vanuit hier de great Smoky mountains pakken en dan via de kust (oost of zuid) naar Florida. Dit stuk zou je eventueel ook kunnen rijden via Texas.

Uiteindelijk kan je die 2+ maanden over eigenlijk alle kanten op, dus het gaat er vooral om eerst uit te zoeken wat echte must sees zijn, vanuit daar volgt een mooie route met deze ruimte vanzelf.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Hans B »

Na je eerste deel eindigend in oktober, zit je voor je 2e deel al rijkelijk laat in het seizoen.
Mocht je van de warmte houden kun je bv kiezen voor San Diego en dan door naar Arizona.
In Tuscon en omgeving is veel te zien en te wandelen.
Ben je daar uitgekeken, zou mijn keuze Florida zijn.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door IngridUSA »

Ik bedoel het niet onaardig hoor, maar ik verbaas me een beetje over (het gebrek aan) de voorbereiding voor zo’n prachtige reis. Zeker omdat het al kort dag is. Ik zou zeggen, lees dit hele forum stuk van voor tot achter en je vergaart een schat aan nuttige en interessante informatie waarmee je een prachtige route kunt samenstellen op basis van wat jullie willen zien en doen. Maar Corona is er ook nog en voor reizen in de andere landen die je even tussen neus en lippen noemt zul je je toch ook moeten inlezen en voorbereiden. Heb je al gekeken naar de mogelijkheden voor auto- of camperhuur (zie topic)? Auto’s zijn nu schaarser en dus duurder dan voorheen. Veel succes!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door mtl »

@Leonardo112 Hebben jullie al iets geboekt? Vliegtickets bijvoorbeeld?
Leonardo112
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2021, 18:31
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Leonardo112 »

@mtl Ja we hebben het vliegticket voor de heenweg al geboekt
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door babarage »

Lees je nog wel even goed in mbt de voorwaarden van een Esta als je daar op gaat reizen. Je moet bij mijn weten dan een retour ticket hebben. En denkelijk ook eentje waar de vertrek datum binnen de 90 dagen valt. Denk er niet te makkelijk over “oh dat leggen we wel uit bij aankomst” en “ze snappen wel dat we heus weer terug gaan” etc etc. Ga er van uit dat degene die besluit of jij het land binnen mag er van uit gaat dat jij niets liever wil dan in het beloofde land, USA, te blijven.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door IngridUSA »

Maar ook Canada, Caribische eilanden en Mexico (!) tellen mee in deze 90 dagen. Dus misschien ben je toch aan 90 dagen gebonden of een andere uitwijkmogelijkheid. Zulk soort zaken zoek je toch als eerste uit zou ik denken.
Gast

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Gast »

Ik denk dat het niet hebben van een retour ticket je (zoals @babarage al aangeeft) serieuze problemen gaat opleveren bij immigrations...en de vraag is of je het land wel in gaat komen....
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door hemmie »

IngridUSA schreef:
02 jun 2021, 10:11
Maar ook Canada, Caribische eilanden en Mexico (!) tellen mee in deze 90 dagen. Dus misschien ben je toch aan 90 dagen gebonden of een andere uitwijkmogelijkheid. Zulk soort zaken zoek je toch als eerste uit zou ik denken.
Je mag aansluitend aan je 90 dagen (of minder) in de VS wel zo lang als je wil naar Mexico en het Caribisch gebied),zo lang je maar niet daarna via de VS terug naar Europa reist. Want een overstap in de VS kan dan niet meer, omdat je esta dagen zijn doorgeteld en niet gereset, dus dan zit je op 90+.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door hemmie »

Ipv van een retourticket voldoet naar mijn weten ook een ticket naar een ander land (dat kan dus Mexico ofzo zijn) binnen die 90 dagen. Maar je zult moeten aantonen dat je de VS binnen 90 dagen weer gaat verlaten.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor zover ik weet is een retour of multicity ticket veel goedkoper dan twee enkeltjes. Misschien is het niet gek om te kijken of je het ticket voor de heenreis nog kunt wijzigen.

Marianne
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door OpreismetCo »

hemmie schreef:
02 jun 2021, 14:58
Ipv van een retourticket voldoet naar mijn weten ook een ticket naar een ander land (dat kan dus Mexico ofzo zijn) binnen die 90 dagen. Maar je zult moeten aantonen dat je de VS binnen 90 dagen weer gaat verlaten.
Ik bemoei me hier ook nog eventjes mee (sorry!), ik heb namelijk ondervonden dat dit niet het geval is. Een ticket naar een ander land ja, maar Mexico, Canada en de Amerikaanse eilanden tellen mee met de 90 dagen van de ESTA. Ik had in 2019 tickets voor 88 dagen Amerika en daarna nog een maand in Cancun en ik mocht hiermee niet inchecken voor het vliegtuig naar Las Vegas. Ik heb ter plekke een ticket naar Guatemala moeten boeken (dat was de goedkoopste optie). Als het lukt zou ik dus eerst naar Cuba vliegen (in 2013 moest dat nog via de Bahama's, omdat je toen nog niet rechtstreeks naar Cuba mocht vanuit de VS, geen idee hoe dat nu zit!).

In ieder geval wil ik je heel veel plezier toewensen! Alleen al de voorpret is een reis op zich.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tips gevraagd voor een 4-maanden roadtrip door de VS.

Bericht door hemmie »

Je haalt 2 dingen door elkaar. Je mag op een esta 90 dagen in de VS verblijven. Die teller gaat weer naar 0 als je het land uit gaat, maar niet als je naar Mexico, Canada of het Caribisch gebied gaat. Je miet eerste naar een ander land voordat je de VS weer in kunt, dus ook geen overstap in de VS. maar vanuit bijvoorbeeld Mexico mag je wel gewoon terug naar Europa vliegen, zolang je maar geen overstap in de VS hebt.

Ik reageerde echter op iets anders, het ging hier om de eis voor reizen op esta om aan te kunnen tonen dat je binnen die 90 dagen de VS verlaat. Daar heb je niet persé een retour voor nodig, je kunt ook een ticket naar een ander land hebben, bijvoorbeeld Mexico. Als je vervolgens maar niet meer probeert de VS in te reizen zonder eerst in een ander land te zijn geweest.

In jouw geval was het probleem dat je terug de VS in wilde, als jij vanuit Mexico direct naar Europa was gevlogen was er niets aan de hand geweest
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer