Bagagekosten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bagagekosten

Bericht door obeliks »

Ik zie als bagagekosten bij tickets 50 euro o.i.d. staan.
Is dat nou enkel (dus 100 euro retour) of retour?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Bagagekosten

Bericht door mtl »

Staat dat er niet op? Bij welke maatschappij is dat?
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bagagekosten

Bericht door obeliks »

Nee, is een algemeen plaatje vanaf bijv. Expedia.

Daarnaast gek: als ik doorklik op Delta zegt Delta dat de eerste koffer gratis is...
Bijlagen
bagagekosten.JPG
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Bagagekosten

Bericht door harryh »

Eerste koffer is bij Delta 100,- retour.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Bagagekosten

Bericht door mtl »

Ik lees nergens dat de eerste koffer gratis is. En tarieven zijn vrijwel altijd enkele reis.
obeliks
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 24 aug 2009, 18:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bagagekosten

Bericht door obeliks »

Volgens de bagagecalculator van de Delta website:
Bijlagen
bagagekosten2.JPG
bagagekosten2.JPG (14.26 KiB) 1269 keer bekeken
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Bagagekosten

Bericht door harryh »

Heb je bij Expedia een tarief incl koffer gekozen misschien? Kijk ff wat de vlucht op Delta.com kost. Waarschijnlijk zo'n 100,- minder als light tarief.

Koffer bij Delta is niet gratis bij het goedkoopste vlucht tarief.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bagagekosten

Bericht door Frasi »

De kosten voor bagage zijn afhankelijk van je ticket:
Heb je een regulier economy ticket ("main cabin") dan is je 1e stuk bagage inclusief en betaal je alleen extra voor een 2e koffer/tas. Je kan ook al direct -gratis- je stoel selecteren.
De goedkoopste tarieven die je doorgaans vindt in vergelijkingen (of OTA's) zijn Basic economy tickets. Let hier goed op.
Basic economy is ZONDER bagagevrijstelling en zonder stoelreservering. Je wordt een stoel toegewezen (of kan beperkt selecteren) tijdens inchecken en je kan voor €50 enkele reis een stuk ruimbagage toevoegen. Voor de terugweg zal de fee in dollars zijn (ca. $60).
Verder zijn er nog een aantal andere beperkingen met basic economy:
https://www.delta.com/us/en/onboard/onb ... ic-economy
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bagagekosten

Bericht door NettyJoosten »

https://www.orangeflights.com/
Misschien hier eens kijken, is trouwens met bagage 8)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bagagekosten

Bericht door Galapogos »

Ik had nog nooit van die broker gehoord, maar wat ik er over lees op het forum van TripAdvisor belooft niet veel goeds. Ze schijnen niet meteen een ticket voor je te kopen als je bij hen boekt, maar dit uiterlijk 5 werkdagen voor je vertrekdatum te doen. Ze zullen afwachten tot ze je gewenste tickets goedkoop kunnen inkopen. Het kan zijn dat dat moment nooit komt. In dat geval geven ze je een refund. Maar ja, dan heb je dus alsnog geen ticket. Uit hun voorwaarden blijkt verder dat refunds 180 werkdagen op zich kunnen laten wachten. En verhaal bij ze halen is ook niet per sé eenvoudig, want ze zijn gevestigd in de Emiraten.

Ik zou mezelf even héél goed inlezen voor ik tickets zou kopen bij orangeflights...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Bagagekosten

Bericht door mtl »

Tja, ik dacht ook dat het te mooi was om waar te zijn. Op een dergelijk businessmodel kan je niet overleven. Maar sinds de corona-crisis moet je gewoon heel goed nadenken of je sowieso nog bij een broker moet boeken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Bagagekosten

Bericht door Galapogos »

Zolang de covid-situatie onvoorspelbaar blijkt zou ik inderdaad sowieso rechtstreeks boeken, bij een maatschappij met flexibele voorwaarden voor annuleren en/of wijzigen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bagagekosten

Bericht door Frasi »

Ik heb ook even gekeken bij Orangeflights: ik kende ze niet.
Alle vluchten zijn inderdaad incl ruimbagage.

Maar: even een testje gedaan met AMS-ALX in augustus. Zelfs hun snelste route is met een overstap. Terwijl KLM toch echt direct vliegt op die dagen.

De "beste" of "goedkoopste" route zijn allemaal met 2 of 3 overstappen waarbij segmenten worden geticket door maatschappijen die niet in een alliantie zitten (Spirit, EasyJet, Icelandair, Norwegian) of combi's die in verschillende allianties zitten. En dan toch overal melden " BAGGAGE AUTO TRANSFER". Daar heb ik mijn twijfels bij.
Het is niet duidelijk wie de vluchten werkelijk uitvoert; volgens hun opgave is bijv. een traject AMS-SEA met Virgin, maar die vliegt niet tussen Schiphol en Seattle. Wie de vlucht dan wel uitvoert laten ze niet zien.
Ik laat Orangeflights even aan me voorbij vliegen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bagagekosten

Bericht door Vlinder72 »

Wij vliegen in oktober met Delta naar Jackson hole. Ons ticket is inclusief bagage en stoelreservering. De goedkoopste tickets zijn zonder maar wij hebben een iets duurdere genomen en die is inclusief.

Dus check je ticket want daar staat het op wat inclusief is

Ik heb ook gekeken naar orangeflights maar ze kunnen geen open jaw aan. En als ik kijk naar onze vluchten dan bieden ze bizarre constructies aan met minstens twee keer overstappen via Dublin en Toronto en terug via salt lake city en new york terwijl er gewoon een vlucht gaat met delta rechtstreeks naar slc en dan door naar jackson hole. Niet doen. Ik vind dat het niet waard om een paar honderd euro te besparen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer