Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie is er recent naar Amerika gevlogen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ebelix
Amerikakenner

Wie is er recent naar Amerika gevlogen?

Bericht door Ebelix »

Ik ben benieuwd of er iemand in de laatste 2 tot 3 maanden naar Amerika is gevlogen of komende maand naar Amerika vliegt? Er staat overal dat de grens dicht is en dat niemand zonder een urgente reden Amerika in mag wanneer je geen staatsburger of visum houder bent. Ik ben benieuwd hoe streng dit gehandhaafd wordt?

Afgelopen weekend zag ik dat de ouders van Rinus van Kalmthout in Amerika waren om naar hun zoon te kijken hoe hij een Indy car race reed. Ik vraag me af of dit valt onder een urgente reden waardoor je naar Amerika kan reizen.
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wie is er recent naar Amerika gevlogen?

Bericht door JanVoo »

Het gezin uit dit nieuwsbericht is onlangs op vakantie geweest naar de VS en zijn daar binnengekomen zonder problemen (doordat ze eerst twee weken in Mexico zijn verbleven).

Afgaand op de enorm strenge houding die de TSA medewerkers normaal gesproken (pre-corona) al hebben en alle vragen die (wij althans) altijd moeten beantwoorden, verwacht ik niet dat ze nu minder streng zijn. En bovendien val je nu juist meer op als je daar landt (omdat je één van de weinigen bent), dus dat helpt ook niet mee.

Dus ik ben ook wel benieuwd hoe die ouders daar binnen zijn gekomen. Wellicht op uitnodiging van de raceorganisatie?
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Zie nieuwsbericht : https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... son-jansen

Via Mexico zullen er vast meer gedaan hebben (wij ook als we snipperdagen genoeg zouden hebben :wink: )!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De onderbouwing van je vraag is wellicht voor niet veel mensen een aanleiding om er een open antwoord op te geven !
Komt ook omdat je vraag baseerd op "hear say "
I heard it thrue the the grapevine.
Loris Hezemans probeert een Nascar avontuur op te zetten.
Rijdt binnenkort weer in de Xfinity series.
The hear say is dat hij eerst bij broer Mike in Florida in quarantaine is geweest / gaat.
Dat kan in jouw voorbeeld ook zo zijn.

Van mijn kant twee algemeen opgaande reacties.
Ik heb gemerkt dat US Consulaat in Amsterdam meer dan ooit tevoren co=orporatief , ondersteunend en communicatief is bij aanvragen.
Voor hen die direct , duidelijk en toch vriendelijk antwoord willen hebben op hun vraag :" Geeft mijn situatie u aanleiding mij een visum voor de USA te verlenen " is er natuurlijk ook altijd dat in alle omstandigheden typisch Amerikaans voorkomend optredende USA Ambassy in Brussel.

Wil je naar de USA ? Leg jouw situatie voor aan een van beide partijen .
Wil je alleen maar wat weten om het weten : Vraag het via de fanclub van iemand die je volgt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Robbie&Irene schreef:
20 mei 2021, 19:47
Zie nieuwsbericht : https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... son-jansen
Ik belde mijn zoon van de week ; Hey Ouwe ik kom net bij de Walmart vandaan...
Boodschappen doen , Covid-19 vaccinatie halen en weer aan het werk...
Dan denk ik opnieuw : Oh Nederland (Europa ) Waarom zo moeilijk ????
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Bedeve, offtopic eu is een gedrocht waar ~28 staten oneindig polderen en een paar staten de baas proberen te spelen, noord betaalt voor zuid etc etc
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

bedeve schreef:
20 mei 2021, 19:53
Dan denk ik opnieuw : Oh Nederland (Europa ) Waarom zo moeilijk ????
Omdat Amerika alle vaccins in Amerika hebben gehouden en een tijdje terug maar 5% van hun totaal hadden geëxporteerd naar Canada en Mexico.

Als we hier een export verbod op Jansen instellen, is de heel Nederland (wie het wilt dan), voor eind juni gevaccineerd...
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

We gaan ver off topic maar Janssen wordt niet geproduceerd in Nederland dus dat helpt niet. Verder heeft de US miljarden geinvesteerd in de kandidaat vaccins, terwijl de EU het via de Europese Commissie heeft geregeld die over van alles wilde onderhandelen (prijs/aansprakelijkheid/enz) en dus vertraging op liep.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

ADE01 schreef:
21 mei 2021, 12:56
We gaan ver off topic maar Janssen wordt niet geproduceerd in Nederland dus dat helpt niet. Verder heeft de US miljarden geinvesteerd in de kandidaat vaccins, terwijl de EU het via de Europese Commissie heeft geregeld die over van alles wilde onderhandelen (prijs/aansprakelijkheid/enz) en dus vertraging op liep.
Nu de fabriek in de VS is stilgelegd wordt het Janssen vaccin alleen nog in NL en in India gemaakt.
De fabriek in Baltimore, Emergent BioSolutions, is één van de drie wereldwijd waar onder de vlag van Johnson & Johnson de basis voor het Janssenvaccin wordt geproduceerd. De andere twee zijn die van Janssen in Leiden en een fabriek in India. Vanuit deze drie fabrieken gaat het basisvaccin naar andere locaties, waar het in ampullen wordt gestopt.

Omdat India de export van vaccins vanwege problemen in eigen land stevig beperkt, en de productie in de VS nu stilligt, is de locatie in Leiden feitelijk de enige die de wereldmarkt kan bedienen, schrijven internationale persbureaus.
Bron: https://www.parool.nl/wereld/productie- ... ~b56b9431/
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

De basis, niet het vaccin zelf.
Vanuit deze drie fabrieken gaat het basisvaccin naar andere locaties, waar het in ampullen wordt gestopt.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

ADE01 schreef:
21 mei 2021, 14:19
De basis, niet het vaccin zelf.
Vanuit deze drie fabrieken gaat het basisvaccin naar andere locaties, waar het in ampullen wordt gestopt.
De basis is het vaccin. Hierna wordt het alleen nog gebotteld en verspreid. Dit gebeurt oa in de VS.
noukie7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door noukie7 »

Wij zijn op 1 maart naar Miami gevlogen nadat we 2 weken op Curaçao zijn geweest. Hier werd ook naar gevraagd en moesten we bewijzen. Tot nu toe is de ban nog in plaats en is dit de enige manier om in de VS te komen tenzij je een speciaal visum hebt.

Ik weet dat een buurvrouw op een medisch visum direct heen en weer is gevlogen.
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Ik ben op 19 Februari en op 2 Mei naar de VS gevlogen. Eerste keer via Aruba (2+ weken), met mijn DV1 visum, tweede keer met dat geactiveerde visum (tijdelijke greencard) rechtstreeks uit A'dam. Ik stond de tweede keer zeker een half uur aan de balie om de medewerker van de KLM te overtuigen dat ik echt de VS in zou mogen, en zag in die tijd twee groepen reizigers die moesten omboeken, omdat ze via de VS zouden doorvliegen naar hun eindbestemming. Wel ESTA's geregeld (in ten minste 1 van de twee groepen, twee meiden), maar de KLM-man was onverbiddelijk; je komt het vliegtuig niet in.

Ik geloof dat de vliegtuigmaatschappij aansprakelijk is als zij je doorlaten maar je niet eligeable blijkt, dus er zijn eigenlijk 2 controles; voordat je kunt inchecken en bij de immigrations. Dus "even proberen" en er per ongeluk doorkomen zit er zeker niet in.
Kan trouwens inderdaad caribisch Nederland aanraden als 2-weken locatie; Aruba was echt super (alleen jammer van de visumstress, haha). Mogelijk gaat de grens binnenkort open voor mensen die gevaccineerd zijn, dat zou fijn zijn.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Iedereen bedankt voor de antwoorden. We moeten maar hopen dat de verlichting van de ban snel werkelijkheid wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer