Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door JanVoo »

Net als zovelen hier hopen wij ook aankomende zomer onze reis naar de VS te kunnen gaan maken. Uiteraard houden we (sterk) rekening met een teleurstelling, maar een mens mag hopen toch? :wink:
Wij zijn dus nog bezig met het uitstippelen van de rondreis, maar een mogelijk onderdeel van de reis is het bezoeken van een festival*.

Voor deze editie van het festival is als eis gesteld dat je 'fully vaccinated' bent of dat je een negatieve coronatestuitslag kan laten zien (max. 24u van te voren uitgevoerd). Aangezien mijn vrouw en ik rond de 35 zijn, zijn wij naar alle waarschijnlijkheid t.z.t. nog niet volledig gevaccineerd (eerste prik als het goed is wel) en zouden we dus afhankelijk zijn van de test. Er staat overigens niet bij om wat voor soort test het gaat en of een zelftest ook afdoende kan zijn (dat zou het wel makkelijker maken uiteraard). Ik vrees echter dat het gaat om een pcr test.
(overigens kan het nog zijn dat we met Janssen gevaccineerd worden, en bij Janssen is één prik voldoende. Volgend probleem is dan wel of de VS het vaccinatiebewijs van Nederland 'accepteert')

Om te kunnen bepalen of dat überhaupt haalbaar is, zou ik graag willen weten (van de mensen alhier die in de VS wonen) hoe zo'n officiële test in de VS in z'n werk gaat. Kan je bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat je laten testen zonder afspraak, of gaat het 'lastiger' en moet je min of meer net zoals in Nederland via een oficiële website een testafspraak maken, waarna je dan pas na 1-2 dagen terecht kunt? En kan iedereen zich laten testen of alleen inwoners?

Subvraag 1: gaat dat dan om zo'n lange stok in je neus of op een andere manier?
Subvraag 2: hoe gaat de bewijsvoering van de testuitslag in z'n werk, via een papiertje, een app, anders?

Overigens kan ik me voorstellen dat het testbeleid deze zomer voor meer gelegenheden/festiviteiten/attracties gaat gelden dus dat dit topic mogelijk voor meer Amerikagangers nuttig/interessant kan zijn.

Disclaimer: ik hoop dat we het in dit topic vooral kunnen hebben over de systematiek en dat het niet uitmondt in het elkaar vertellen wat we wel of niet verstandig vinden om te doen.

*Het gaat in dit geval om Lollapalooza in Chicago.

edit: overigens twijfel ik of dit topic niet beter in het Amerika Algemeen gedeelte van dit forum kan. Moderators excuus als het naar jullie mening daar had gemoeten.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door ADE01 »

Iedereen kan zich laten testen tegen betaling. Beetje onderzoek doen waar je tegen de tijd bent wat betreft de mogelijkheden, het verschilt nogal per staat / regio en zelfs stad. Je kunt je misschien nog beter direct laten vaccineren met Janssen, indien je het land binnen komt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door hemmie »

Nig even snel laten inenten zal waarschijnlijk niet werken, je bent pas 2 weken later officieel volledig gevaccineerd.

Testen kan tegen betaling bij allerlei klinieken en urgent cares, dat is een kwestie van zoeken in de regio waar het om gaat. Ik denk dat het wel verstandig is daarvoor ook echt een afspraak te maken.
Terug in Texas!
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door JanVoo »

Dank voor jullie reacties, @ADE01 en @hemmie.

@ADE01 Zou je wat meer kunnen over vertellen over het testen, moet het testen via speciale teststraten o.i.d., of kan het bij wijze van spreken ook bij een drogist?

Afgaand op Hemmie's antwoord kan het dus alleen bij een select aantal plaatsen (urgent cares). Dus dan zou dat (voor ons) niet handig zijn als we daar dagelijks (of afspraak naartoe moeten).

En over het vaccineren. Er was hier vorige week een bericht in het nieuws dat een Nederlands stel na twee weken in (als ik me goed herinner) Mexico te zijn geweest, zonder problemen de VS in zijn gekomen en dat ze zich in de VS konden laten vaccineren. Er wordt dus niet (goed) onderzoek gedaan of je echt wel US resident bent...?
Maar alhoewel ik het een aanlokkelijk idee vind om me in de VS te laten vaccineren, lijkt het me toch wat riskant en tricky. En je zit idd met de 'inwerktijd' van het vaccin. En misschien ook wel helemaal niet handig als ik hier vaccin A krijg, maar ik in de VS alleen vaccin B kan halen.

Het gaat in ons geval overigens dus om Chicago. Dat is iig wel een grote stad waar ik veel van zou kunnen verwachten qua infrastructuur ;-)
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gast

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Gast »

Wat is nu het antwoord wat je niet begrijpt? En wat is de vraag waarop je geen antwoord hebt gekregen?

Ja je kunt (voorlopig via een omweg) naar de US.
Ja je kunt je daar laten testen (dat kan/moet ook hier).
Ja je kunt je daar laten vaccineren, ook als non-resident.

Nee je kunt dan nog steeds niet naar een festival (tenzij je daar minimaal twee weken voordien gevaccineerd bent)

Zoals je in het artikel over het stel, dat via Mexico legaal naar de US is gereisd, kunt lezen zijn ze gevaccineerd met het Janssen vaccin waar je maar 1 dosis van krijgt. Je kunt je (staat ook in het artikel) op diverse plaatsen zonder afspraak laten vaccineren.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door JanVoo »

Ik denk dat je mij niet goed begrijpt, @Terpies of ik jou niet.

Mijn topic is niet bedoeld om loopholes te zoeken om de huidige regels te kunnen omzeilen.

Wij hebben vakantieplannen (en realiseren ons uiteraard dat die op losse schroeven staan door de travel ban beide kanten op) en willen daar mogelijk een festival bezoeken die volledige vaccinatie eist of een negatieve test.
Volledige vaccinatie gaat zeer waarschijnlijk niet lukken.

Dan blijft het testen over en daarvan zou ik willen weten hoe gemakkelijk of moeilijk dat gaat. Ik lees overal berichten over dat het vaccineren in de VS kennelijk zo makkelijk gaat en dat je daar bij wijze van spreken voor naar de Walmart kan gaan. Dat doet mij afvragen of dat dan met testen ook zo makkelijk gaat. Stel dat je bij iedere grocery store zou kunnen laten testen (geen idee, daarom vraag ik het), dan zou het festival voor ons een mogelijkheid kunnen zijn.

Als het niet zo makkelijk is, dan is dat zo. Jammer voor ons laten we het festival links liggen in onze plannen.
Maar omdat ik me niet zo veel kan voorstellen bij de medical clinics die genoemd worden, had ik daar een vervolgvraag over.
Laatst gewijzigd door JanVoo op 20 mei 2021, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door ADE01 »

In de VS kun je je laten testen op locaties van de federale of lokale overheid en bij ziekenhuizen, clinics, soms zelfs de CVS enz. Google op Chicago COVID testing site of iets in die richting en je vind vast genoeg informatie. Deze is bijv. wel handig van de staat: https://www.dph.illinois.gov/testing beetje scrollen en je ziet een map met alle bij hen bekende testlocaties. Dan moet je uitzoeken of je een afspraak moet maken en wat de eventuele kosten zijn, iedereen heeft een iets ander beleid.

Of dat makkelijk is weet ik niet want ik heb geen idee waar je het mee vergelijkt of wat jij onder makkelijk verstaat. Ik vind het in ieder geval wel makkelijk, zoveel verschillende opties en locaties.

En voor vaccineren kijken ze niet of je een resident bent. Niet meer in ieder geval. De VS heeft ook best wat mensen die illegaal in het land zijn, die kunnen ook vaccineren. Dus ga je bijv. 3 weken en vaccineer je aan het begin van de vakantie Janssen dan ben je de laatste week volledig gevaccineerd. Dat kan ook weer op allerlei verschillende plekken, inderdaad bij o.a. supermarkten en de walmart, waardoor je zelf kunt kiezen waar je heen gaat en welk vaccin je krijgt.
Gast

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Gast »

JanVoo schreef:
20 mei 2021, 20:25
Volledige vaccinatie gaat zeer waarschijnlijk niet lukken.
Je leest dus niet of je wilt het nog steeds niet begrijpen, want nogmaals, het stel wat via Mexico reisde is VOLLEDIG gevaccineerd.
Waarom je dus zegt dat het waarschijnlijk niet gaat lukken en alleen testen overblijft is me een raadsel…
Zeker ook omdat uit hetzelfde artikel blijkt hoe makkelijk je (ook als non-resident) een vaccinatie kunt krijgen.

Waarom jij het dan nog steeds niet snapt gaat mijn verstand te boven…
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door JanVoo »

Dank @ADE01, dat verheldert een boel en ik ga zéker die site die jij noemt bestuderen. En dat je je ook bij CVS zou kunnen laten testen geeft (meer) vertrouwen in het "gemak".

Ik heb alleen als referentie de situatie in Nederland, waar je online een afspraak maakt bij de GGD voor de volgende dag of later. Vervolgens moet je 24-48u wachten op de uitslag. Stel dat het ook zo zou werken in de VS, dan houdt het verhaal op. Maar ik begrijp nu dat dat makkelijker gaat dan in NL.

@Terpies, jij hebt het over je volledig vaccineren in de VS. Jij doet daarmee de aanname dat ik in mijn vorige post al wist dat je in de VS kennelijk kan kiezen voor welk vaccin je krijgt. Dat wist ik nog niet en is nieuwe informatie voor mij.
Inderdaad, als het gaat om een vaccin waarbij maar één shot nodig is (en je de inwerktijd van twee weken voor het gemak buiten beschouwing laat), dan zou dat inderdaad eventueel wél een mogelijkheid zijn.

Uit het artikel blijkt dat het één gezin is gelukt om zich te laten vaccineren. Dat zegt nog niks over of dat gewoon beleid is en iedereen zich "mag" laten vaccineren, of dat toevallig de locatie waar zij zich lieten vaccineren niet goed oplette en ze "per ongeluk" voor residents heeft aangezien. Maar het verhaal van ADE01 geeft hierover al iets meer zekerheid.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gast

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Gast »

Heb je het artikel überhaupt gelezen (daarin wordt toch wel duidelijk gesproken over het Janssen vaccin)…je verdiept in de mogelijkheden? Mijn post gelezen?

Het valt allemaal niet mee voor je….heb je al kaarten voor lollapalooza? Wanneer heb je je vlucht gepland?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door kastelke »

Als je besluit om daar een test te laten doen, check dan ook heel goed hoe snel ze je het resultaat leveren!
Ik heb enkele maanden geleden een test laten doen, en heb vooraf goed nagegaan hoe lang het duurde om het resultaat terug te krijgen, en dat niet alleen via de website van het lab dat de test doet (want ik had al verhalen gehoord van mensen die meer dan 72 uur moesten wachten op het resultaat, dus het was te laat en ze konden niet aan boord van het vliegtuig komen). Gelukkig kende ik er veel 'locals', en enkele dokters, en die wisten me te zeggen waar het het snelste ging. Alles goed gelukt. :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door SemJes »

Ik vind de vragen zo vreemd nog niet hoor.

1. Je bent misschien in NL al ingeënt, dus is inenten in de US niet van belang (plus je wist nog niet dat het mogelijk was... en niemand kan in de toekomst kijken en je met zekerheid zeggen of dat zo zal blijven als de grenzen eenmaal volledig open zijn voor iedereen).
2. Je vraagt je af hoe het testen gaat.

Ik vind het netjes dat je alvast nadenkt over deze zaken ook al zijn alle details nog niet bekend. Gewoon een beetje voorbereiding, niks mis mee.

Testen is (nu in ieder geval nog) inderdaad op veel plekken "op elke straathoek" wel te vinden. Veel apotheken (zoals Walgreens bijvoorbeeld) hebben borden uithangen dat een afspraak niet eens verplicht is en je zo naar binnen kunt wandelen. Bij ons in de county zijn de drive-thru teststraten ook goed geregeld: geen afspraak nodig en je kunt aangeven of je een sneltest (binnen 30 min op je telefoon resultaat), een PCR-test (binnen een dag), of beide wil.

Ik neem aan dat wanneer de grenzen weer voor toeristen uit alle landen open gaan er ook meer bekend zal worden over het testbeleid. Het blijft nu allemaal nog een beetje koffiedik kijken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door mtl »

Op de website van Lollapalooza staat onder contact een email adres waar je terecht kan met vragen. Misschien hebben zij wat suggesties.
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Tessah »

JanVoo schreef:
20 mei 2021, 23:06
Ik heb alleen als referentie de situatie in Nederland, waar je online een afspraak maakt bij de GGD voor de volgende dag of later. Vervolgens moet je 24-48u wachten op de uitslag. Stel dat het ook zo zou werken in de VS, dan houdt het verhaal op. Maar ik begrijp nu dat dat makkelijker gaat dan in NL.
In NL kun je tegenwoordig zonder problemen voor dezelfde dag een afspraak maken. Laatst kon ik zelfs binnen 20 minuten al terecht. Die uitslag had ik toen ook dezelfde dag nog. Natuurlijk geen garantie dat het altijd zo gaat, heb ook wel eens meer dan 72 uur moeten wachten door een storing in het lab, maar meestal binnen 24 uur de uitslag.
Groeten, Tessah
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door mtl »

Bij commerciele teststraten heb je de uitslag heel snel. Bij GGD gaat het wat langzamer. Mijn ervaring is binnen 24 uur. Er zullen in Chicago toch ook wel commerciele testmogelijkheden zijn waar je snel de uitslag krijgt?
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door JanVoo »

Terpies schreef:
20 mei 2021, 23:46
Heb je het artikel überhaupt gelezen (daarin wordt toch wel duidelijk gesproken over het Janssen vaccin)…je verdiept in de mogelijkheden? Mijn post gelezen?

Het valt allemaal niet mee voor je….heb je al kaarten voor lollapalooza? Wanneer heb je je vlucht gepland?
Ik heb het artikel gelezen, maar het komt op mij over als een n=1 ervaring en dat geeft/gaf mij niet de 'zekerheid' waar ik naar op zoek ben. Kennelijk interpreteer jij het anders en raak je daardoor geïrriteerd door mijn post. Vervelend voor je dat het die uitwerking op jou heeft.

Nee, ik heb nog geen kaarten voor Lollapalooza maar ik probeer mede d.m.v. dit topic te zien of het voor ons überhaupt haalbaar is om daar zonder al te veel 'gedoe' (en wat als gedoe kan worden ervaren moet ieder voor zich bepalen) naartoe te gaan tijdens onze vakantie.

De vlucht staat te vertrekken op 9 juli, dus als het echt zo makkelijk is om je als toerist te laten vaccineren in de VS en je ook daadwerkelijk de keuze hebt voor een 1-shot vaccin, dan zou het inderdaad mogelijk zijn.
SemJes schreef:
21 mei 2021, 01:26
Ik vind de vragen zo vreemd nog niet hoor.

1. Je bent misschien in NL al ingeënt, dus is inenten in de US niet van belang (plus je wist nog niet dat het mogelijk was... en niemand kan in de toekomst kijken en je met zekerheid zeggen of dat zo zal blijven als de grenzen eenmaal volledig open zijn voor iedereen).
2. Je vraagt je af hoe het testen gaat.

Ik vind het netjes dat je alvast nadenkt over deze zaken ook al zijn alle details nog niet bekend. Gewoon een beetje voorbereiding, niks mis mee.

Testen is (nu in ieder geval nog) inderdaad op veel plekken "op elke straathoek" wel te vinden. Veel apotheken (zoals Walgreens bijvoorbeeld) hebben borden uithangen dat een afspraak niet eens verplicht is en je zo naar binnen kunt wandelen. Bij ons in de county zijn de drive-thru teststraten ook goed geregeld: geen afspraak nodig en je kunt aangeven of je een sneltest (binnen 30 min op je telefoon resultaat), een PCR-test (binnen een dag), of beide wil.

Ik neem aan dat wanneer de grenzen weer voor toeristen uit alle landen open gaan er ook meer bekend zal worden over het testbeleid. Het blijft nu allemaal nog een beetje koffiedik kijken.
Dank voor het begrip en de constructieve reactie.

1. Volgens de huidige planning in NL zou ik mijn eerste shot moeten hebben voordat we vertrekken richting de VS. Maar het is vooralsnog onduidelijk met welk vaccin dat zal zijn.
Maar nu het kennelijk zo is dat iedereen zo maar een vaccin kan halen in de VS, zou ik hem hier in NL kunnen afslaan en daar kunnen gaan voor een 1-shot vaccin. Dan is een volgend probleem de bewijsvoering daarvan wanneer we weer terug in NL zijn, maar dat zien we dan wel weer.

2. Ook dit is fijn om te weten :)

Ja, natuurlijk zijn er nog zo veel onzekerheden te overbruggen. Maar ik vind het fijn om vooruit te denken en de plannen klaar te hebben voor als er bepaalde lichten op groen springen :wink:
mtl schreef:
21 mei 2021, 10:32
Op de website van Lollapalooza staat onder contact een email adres waar je terecht kan met vragen. Misschien hebben zij wat suggesties.
Ja dat was idd ook mijn plan. Maar het helpt mij gerichte(re) vragen te kunnen stellen als ik de situatie ter plaatse beter ken. Dus vandaar dat ik het eerst hier wilde posten.
Tessah schreef:
21 mei 2021, 10:51

In NL kun je tegenwoordig zonder problemen voor dezelfde dag een afspraak maken. Laatst kon ik zelfs binnen 20 minuten al terecht. Die uitslag had ik toen ook dezelfde dag nog. Natuurlijk geen garantie dat het altijd zo gaat, heb ook wel eens meer dan 72 uur moeten wachten door een storing in het lab, maar meestal binnen 24 uur de uitslag.
Ah, dat wist ik niet. Mijn laatste GGD-testervaringen zijn van enkele maanden geleden.
mtl schreef:
21 mei 2021, 10:59
Bij commerciele teststraten heb je de uitslag heel snel. Bij GGD gaat het wat langzamer. Mijn ervaring is binnen 24 uur. Er zullen in Chicago toch ook wel commerciele testmogelijkheden zijn waar je snel de uitslag krijgt?
Ja dat is hier in NL idd bij de commerciële teststraten wel zo. Bij Testen voor Toegang vaak al binnen een uur. Dat zal in de VS ook kunnen, maar ik vond het een te groot risico om daar zomaar op te vertrouwen. Dan hoor ik het liever van de mensen die er wonen.
Dus inmiddels is het me duidelijk dat e.e.a. vrij makkelijk gaat in de VS. Dat geeft hoop en moed!
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door hemmie »

Volgens mij heb ik nooit geschreven dat er maar op "een select aantal plaatsen" getest kan worden. Je kunt op heel veel plekken testen, en dat kan gratis en heel snel, in elk geval als je klachten hebt. Wij hebben in januari een paar keer moeten testen, konden telkens binnen enkele uren terecht en uitslag altijd binnen 48u. En gewoon bij een urgent care in onze woonwijk.
Het is echter iets anders als je wil testen voor reizen, of wellicht toegang tot een festival. Dan is het volgens mij niet gratis, en moet je de uitslag binnen x uren hebben en de uitslag in het juiste format. Dat betekent dat je dus wel even goed vooraf moet uitzoeken waar je dat kunt doen, en dan zou ik ook een afspraak maken zodat je niet alsnog in tijdsnood komt als je niet direct terecht kunt.
Terug in Texas!
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door JanVoo »

Bedankt voor je reactie wederom, @hemmie. Nee, dat heb je inderdaad niet zo gezegd. Je omschreef het als “allerlei klinieken en urgent cares”. Niet kwaad bedoeld, maar ik kan mij daar alleen niet zo veel bij voorstellen met mijn Nederlandse perspectief (ligt aan mij).

Maar als ik je goed begrijp is er in de VS dus ook een tweedeling in het soort test. Het testen bij klachten (van overheidswege en mogelijk ook bij CVS en Walmart?) en preventieve tests (uitgevoerd door een commerciële partij). Ik vermoed dat dit te vergelijken is met de Nederlandse situatie waar je bij klachten terecht kan bij de teststraten van de GGD (gratis) en waar de andere testen door commerciële partijen wordt gedaan. Allen op afspraak.

Juist die laatste categorie zou ik tzt (wanneer volledig gevaccineerd zijn niet zou lukken) van afhankelijk zijn. Afgaand op “allerlei klinieken en urgent cares” dat klinkt alsof daar niet de CVS om de hoek mee wordt bedoeld? Inderdaad, dit moet ik goed uitzoeken dus. Maar met deze kennis kan dat een stuk gerichter dus dank daarvoor.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Gast

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Gast »

Heb je serieus al zelf wat onderzoek gedaan? Elke reactie van mede forummers op jouw vraag doe je af als een incident (n=1….hilarisch), en blijkbaar neem je niet aan wat er als antwoorden gegeven worden, zoals nu ook weer bij @hemmie: je kunt je er, zoals je zelf al aangeeft, niet veel bij voorstellen….ppfff erg vermoeiend zeg. Mensen doen moeite om je vraag te beantwoorden en lees eens hoe je reageert….bizar gewoon.

Als ik Google op “COVID test Chicago IL” krijg ik 53.100.000 hits. Misschien moet je die gaan lezen en ben je dan eindelijk wel overtuigd wat iedereen hierboven ook al aangeeft….
Misschien ben je dan goed ingelezen tegen de tijd dat je vlucht gaat (misschien)…ik ga in ieder geval geen antwoord meer geven op jouw vragen… :arrow:
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door JanVoo »

In het nieuwsbericht staat dat het het gezin gemakkelijk afging om dat vaccin te krijgen.
Uit het artikel: “Ze had al gelezen dat het helemaal niet moeilijk is om aan een vaccinatie te komen in de VS, ook niet voor toeristen.” Ik ben benieuwd waar ze dat had gelezen.
Ik vond nl. deze site en daar valt te lezen dat vaccins free of charge te krijgen zijn door residents: https://www.vaccines.gov/
Er staat niet dat je als niet-resident ook een vaccin kan laten zetten, al dan niet tegen betaling. Maar dat het er niet expliciet staat, wil niet met zekerheid zeggen dat het dus wél kan.
Datzelfde geldt bij veel sites die ik tegenkom mbt testen. Ik heb een aantal keren gelezen dat er proof of residency wordt vereist. Ook zijn er sites waar ik vanuit NL niet eens op kom.

Ik zou blind kunnen vertrouwen op een nieuwsbericht, maar aangezien dit een forum is waar veel Nederlanders en Nederlandse Amerikanen komen, is er toch niks mis mee om daar wat vragen over te stellen? En als jij je eraan ergert, je hóeft niet te reageren.

Natuurlijk wordt ook op dit forum van je verwacht dat je wat vooronderzoek doet en dat is niet meer dan normaal. Ik ben van mening dat ik mijn vraagstelling en vraagtekens genoeg heb onderbouwd.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer