Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door RuthdeLange »

Ik begrijp deze uitbarsting ook niet en merk ook dat je mijn berichten niet goed leest.
Natuurlijk hoeft het niet in Idaho Springs maar hoe minder ver we hoeven te rijden hoe prettiger.
En wij gaan al redelijk snel dus vandaar dat ik nu al voorbereidingen tref.

En ja, natuurlijk heb ik Lufthansa gebeld (maar ook dat heb ik al eerder geschreven) maar zij weten van niets.

Jij gaf aan dat Safeway een gecertificeerde test overlegt en dat dit dus voldoende is.
Daarom zeg ik dat ook de GGD een gecertificeerde test overlegt maar dat niet niet voldoet om te reizen.

Jammer dat je onnodig onvriendelijk reageert.

.........Ik zie nu dat het bericht weg is. Dus laat maar.
Gast

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Gast »

Klopt…ik kan niet lezen….ja daar ligt het aan :thumbup:
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Harry »

Eerst je bericht weghalen en mij een PB sturen die je vervolgens ook weghaalt, en dan later toch weer een PB sturen?

Waar heb je last van?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Inges »

Ik kwam er achter dat veel airports op de website hebben staan waar je kan (en ook goedgekeurd om te reizen) testen voor je mag vliegen. Ik begreep dat testen van bijvoorbeeld CVS of Wallgreens niet toegestaan zijn (net als die van de GGD hier). Er moet een certificaat bij zitten. Op de airport testen kan ook maar die zijn echt ongelooflijk duur. Zo vond ik na helemaal zelf zoeken deze voor SFO ;-) ;-)

https://www.flysfo.com/media/press-rele ... sengers-90
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door RuthdeLange »

Dit ziet er goed uit.
En helemaal zelf gevonden ;-)

Helaas nog niets in regio Denver gevonden (met die doorlooptijden en prijzen) maar ik zoek verder.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door hemmie »

Inges schreef:
11 jun 2021, 09:05
Ik begreep dat testen van bijvoorbeeld CVS of Wallgreens niet toegestaan zijn (net als die van de GGD hier). Er moet een certificaat bij zitten.
Nee hoor, ik heb al van heel veel mensen gelezen dat ze naar NL zijn gevlogen met de IDNow test van Walgreens (want uitslag binnen 24u, sneller en zekerder dan PCR test), je krijgt blijkbaar keurig het resultaat met alle benodigde info, dus je naam, dat het een NAAT test is, datum en tijdstip van afname. Natuurlijk altijd even navragen als je de afspraak maakt dat de uitslag op de juiste manier aangeleverd wordt, maar bij de meeste locaties geen probleem dus.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door hemmie »

Ik krijg bij Walgreens een hele lijst van locaties in Denver die zowel de PCR als de IDNow doen.
Terug in Texas!
Gast

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Gast »

Ook via die link die ik al eerder deelde, kwamen o.a. de Walgreens in Denver ook allemaal naar boven...meer dan 15 testlocaties met resultaat binnen 48 uur en als je dan doorklinkt op de link van de website kun je zien welk type tests je kunt laten doen. Niets ingewikkelds aan.... :thumbup:
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door RuthdeLange »

hemmie schreef:
11 jun 2021, 15:33
Nee hoor, ik heb al van heel veel mensen gelezen dat ze naar NL zijn gevlogen met de IDNow test van Walgreens (want uitslag binnen 24u, sneller en zekerder dan PCR test)
Ik ga eerst nog een keer Lufthansa bellen want de informatie die ik aan de telefoon kreeg is ook anders dan nu op hun website staat.
De IDNow staat niet als mogelijkheid op de website. Wel andere testen waar ik niet van had gehoord (RT-LAMP or TMA test).
Maar vooral staat dat er uitzonderingen zijn wanneer je Duitsland alleen als tussenstap gebruikt terwijl aan de telefoon werd gezegd dat ik moet voldoen aan dezelfde eisen moet voldoen als die Duitsland stelt aan reizigers die Duitsland echt binnen komen.
Ga het eerst nog een keer goed uitzoeken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door hemmie »

IDNow test is een mPOCT test, en dus toegestaan, zie de lijst van toegestane testen hier
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door hemmie »

Of vlieg je naar Duitsland (aangezien je het over Lufthansa hebt)? Want dan kunnen de regels natuurlijk anders zijn, ik weet alleen de regels voor NL.
Terug in Texas!
Gast

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door Gast »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -binnen-eu
BRUSSEL - Gevaccineerden kunnen deze zomer in alle vrijheid reizen binnen de Europese Unie. Daar zijn de EU-lidstaten het vrijdag over eens geworden, zo meldt de NOS. Volledig ingeënte reizigers hoeven daardoor niet meer te testen of in quarantaine.
De 27 lidstaten keurden een voorstel van de Europese Commissie goed waarin staat dat mensen die minstens twee weken volledig gevaccineerd zijn, vrij moeten kunnen reizen binnen de EU.

Reizigers vanaf twaalf jaar die niet volledig zijn ingeënt, zullen zich in principe wel moeten laten testen. Dat hoeft echter niet wanneer er wordt gereisd tussen twee ‘groene’ landen, waar de uitbraak van het coronavirus volledig onder controle is.
Is dit niet op jou van toepassing?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door RuthdeLange »

Ik vlieg inderdaad naar Duitsland. Maar stap daar over naar Nl dus weet niet of nu de Duitse of Nl regels gleden.
Echter, uit bericht van vandaag (hoorde het zelf ook) blijkt dat dit gelijkgesteld wordt. Maar er is nog niet bepaald welke testen geaccepteerd worden.
Op basis van wat ik tot nu toe heb gehoord is dat nu nog anders in Nl t.o.v. Duitsland dus weet niet wat de norm wordt.

En als Amerika groen wordt dan is er geen probleem. Blijft het geel dan zullen we een test nodig hebben.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door dutchie_in_boston »

Manmanman, ik vlieg volgende week naar NL en heb moeite een test site te vinden die de goede test resultaten kan versturen voor mijn vertrek vanaf Logan in Boston maar afnemen binnen 72 uur van aankomst in NL. Te zot, het ziet eruit dat ik naar NH moet :roll:.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door SemJes »

@dutchie_in_bostonEr zijn toch wel Walgreens te vinden in de buurt? De IDnow test waar Hemmie het ook al over heeft is wat je nodig hebt. Uitslag binnen 24 uur en makkelijk online een afspraak te maken!
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door dutchie_in_boston »

SemJes, alleen in NH. Raar dat Walgreens geen IDNow heeft vlakbij een groot internationaal vliegveld als Boston Logan.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door SemJes »

Ach jeetje, ik zie het! Wat idioot inderdaad. In onze stad zijn er wel 10+ Walgreens te vinden die zo'n snelle NAAT test aanbieden, maar dat is duidelijk niet overal de norm. En CVS biedt blijkbaar geen garantie dat de resultaten er binnen 24 uur zijn.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Coronatests in de VS, hoe gaat dat in z'n werk?

Bericht door dutchie_in_boston »

XpresCheck heeft een Rapid PCR voor $200 op het Boston vliegveld. Ik denk dat ik daar zondagochtend vroeg naartoe ga. Zo gauw ik het certificaat heb, kan ik CVS en Walgreens afzeggen :lol: want ik heb nu overal afspraken geboekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer