Nieuwe Creditcard.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Nieuwe Creditcard.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ben toe aan nieuwe creditcard. Heb nu een Mastercard via mijn bank en wil er 1 bij.

Ik heb momenteel nog een AMEX card die ik destijds ivm reis naar Canada heb genomen, inmiddels gebruik ik die kaart niet meer , vind ik de jaarbijdrage best hoog en qua acceptatie is ie ook mwah.

Ik overweeg een VISA card te nemen,die kan ik oa via de ANWB nemen maar ook via mijn eigen bank.

Zijn er nog VISA card voordelen die ik straks kan gebruiken rondom het boeken van mijn reis naar de VS ? De AMEX kaart heeft voordelen bij bepaalde autoverhuurders.. Is dit er ook voor VISA ?

Ik hoor graag jullie ervaringen. Ik heb alleen zakelijk ervaring met Visa
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door bedeve »

Heb je al een Amex vervangende reis/ annuleringsverzekering ?
Dat element bepaalt ook de prijs van de Card.

Jouw Anwb Visa Gold suggestie heeft voor uitgaven in de USA geen voordelen.
Voor autohuur in Europa wel vanwege een beperking van het eigen risico.
Uit de Visa reeks heb ik zelf gekozen voor de Visa World Card Gold .
Omdat hier VPay aan toegevoegd is kun je er echt overal mee betalen.
Je VPay pin transacties en je creditd=card transacties staan in hetzelfde overzicht.
Alle uitgaven in een overzicht vind ik een groot voordeel.

Wanneer je nog geen Amex vervangende reis /annuleringsverzekering hebt is de Visa World Card Platinum een alternatief.
Ook deze card heeft VPay .
Als extra heeft deze card een degelijk reis / annuleringsverzekeringspakket.
Via de Rabobank heb ik ook een Visa Card.
Merk in de praktijk dat door het gemak van VPay wat ICS biedt ik die Rabo Card alleen online gebruik
Zie hieronder voor meer info.

https://www.icscards.nl/producten/credi ... ergelijken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik heb idd die dingen bij de AMEX kaart, maar alsnog vind ik hem duur (16,50 per maand zag ik) en qua acceptatie mwah . Bij mijn ING rekening heb ik een mastercard en die bevalt goed. VISA gebruik ik zakelijk en die levert ook geen gedoe op.
'
Er zijn geen voordelen bekend qua bijv. autohuur boeken via VISA of moet ik het dan zoeken in het feit dat VISA eigen risico op zich neemt ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door bedeve »

@ClaireVHaut
Er zijn geen algemene Visa voordelen.
De ANWB Visa gold heeft als op zichzelf staand product dit voordeel

als je je huurauto betaalt met je ANWB Visa Gold Card het eigen risico bij schade aan de huurauto automatisch afgedekt is tot maximaal € 1.500,-. Daarnaast heb je een Verkeersrechtsbijstandsverzekering Autohuur, deze biedt dekking tegen juridische kosten als je met je huurauto betrokken raakt bij een ongeval. Buiten Europa geldt voor deze verzekering een maximale dekking van € 15.000


Voor ritjes in de USA heeft dit geen waarde .
Daar is immers geen sprake van eigen risico en die juridische kosten heb je ook afgedekt,
In feite heb jij als enige "extra " de reis /annuleringsverzekering ergens te halen.
Of een goedkope card en je verzekeringen elders ..
Of een duurdere card en je verzekering inbegrepen.
Das een rekensommetje ...

PS ; net als jij ben ik niet blij met de acceptatiegraad van de Amex.
Daarover gebeld .
Een Amex Flying Blue Gold Card kost Eur 170 per jaar.
Wanneer je met jouw bezwaar belt wordt dat meteen teruggebracht naar Eur. 95 per jaar
De ICS Visa World Platinum met vergelijkbaar verzekeringspakket als de Amex FB Gold kost na het eerste jaar Eur 154...
Laatst gewijzigd door bedeve op 14 mei 2021, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door harryh »

Wil je een "echte" creditcard incl verzekeringen enz, zoals die van ANWB, ABN Amro, Rabo, ING, ICS? Ik heb één zo'n echte (ICS Visa), die ik voor autohuur, vliegtickets enz gebruik, waar ik de verzekering belangrijk van vind bij faillissement enz.
Mijn Visa biedt geen dekking voor eigen risico en dat soort dingen. Amex vind ik te duur.

Daarnaast heb ik gratis MasterCard en Visa debit cards van Wise. Die zijn veel gunstiger qua koers, geen opslag van de cc company enz. Scheelt zo'n 3%. Die gebruik ik voor alle andere betalingen ter plaatse en online. Kun je overal mee betalen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door ClaireVHaut »

ik wil er graag een echte bij , zeker voor vakantie, Dan zet ik de borg van de auto op aparte kaart

Verder heb ik een revolut card, hierop spaar ik vreemde valuta omdat wisselen gratis is ;) Dus kan ik ter plekke gewoon betalen met die kaart en ook pinnen bij automaat.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door harryh »

Dan even kijken waar voor jou Visa het meest voordelig is ;)
Gast

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door Gast »

bedeve schreef:
14 mei 2021, 13:35
PS ; net als jij ben ik niet blij met de acceptatiegraad van de Amex.
Daarover gebeld .
Een Amex Flying Blue Gold Card kost Eur 170 per jaar.
Wanneer je met jouw bezwaar belt wordt dat meteen teruggebracht naar Eur. 95 per jaar
Hmmm maandag maar eens een telefoontje er aan wagen… :thumbup:
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door A&A »

Wij gebruiken een VISA (ICS) van de Nederlandse Ski Vereniging. Omdat die erg voordelig is. En omdat die, net als die van de ANWB, de mogelijkheid geeft om geld als een soort spaarrekening op de kaart te storten. Je betaalt dan nooit achteraf.
Als je bij ICS kijkt zie je eigenlijk altijd wel aanbiedingen die je een jaar een gratis VISA kaart geven soms nog met € 50,- toe. Wij nemen er soms zo één bij voor een jaar en zeggen ‘m dan tijdig weer op. Dan kost het niks (levert zelfs geld op) maar je hebt wel een extra card achter de hand als de ene mocht weigeren.
Tot nu toe weigerde onze Visa van de ski-vereniging nog nooit en is altijd overal geaccepteerd.

Op: https://www.creditcardvergelijking.nl/i ... redit_card
Kun je zien dat de Panda-card en de world-card het 1e jaar gratis is. Die zijn ook met zo’n spaarrekening.
Laatst gewijzigd door A&A op 16 mei 2021, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door Frasi »

Mijn Visa van de ANWB is ook nog nergens geweigerd (de Skrill pre-paid overigens wel), maar hij is al wel 2 keer geblokkeerd geworden door fraude/skimming. De laatste keer tijdens vakantie in the VS. ICS regelt het allemaal prima en de nieuwe kaart lag al op de mat toen ik thuis kwam, maar dan is het wel erg fijn een extra kaart achter de hand te hebben.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door Almere vak V »

Ik kom al 21 jaar bijna wekelijks voor mn werk in Amerika. Al meer dan 30 jaar een VISA Card. Het ding is echt nog nooit ergens geweigerd. Heb er zowel prive als zakelijk eentje. En heb zakelijk een AMEX als reserve for you never know. Maar daar doe ik nooit wat mee. Gezien voorgaande ervaringen. Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen wat mijn werkgevers doet met tickets boeken en het regelen van transport. Zou zo maar kunnen dat ze daar wel de AMEX voor gebruiken.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door Marcel5050 »

Ik gebruik al jaren de gratis mastercard van Tui reizen(vroeger sunjets).Deze kaart word voor alle dagdagelijkse uitgaven gebruikt en geeft per 2500€ uitgaven een Tui voucher van 25€.Heb zo elk jaar voor een 200€ vouchers.ook een voordeel is dat ik er geld op kan storten zo dat mijn limiet tijdelijk hoger is.Mijn reisverzekering heb ik bij Europ assistance via mijn autoverzekering aan 55€.
Gast

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door Gast »

Stuur me even een PB voor een link om een jaar lang gratis AMEX Gold te kunnen testen. Deze kaart heeft een van de beste reis- en annuleringsverzekeringen.
https://www.americanexpress.com/nl-nl/c ... gold-card/
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Nieuwe Creditcard.

Bericht door bedeve »

Allez @Marcel5050 Ge zijt van Vlaanderen wellicht ?. Dieen @Terpies spreekt over een Amex betaalkaart..
Das ene goeie he !
Maar voor dieen kaart moet ge een Nederlandse bankconto aanhouden.
Zonder dat kunt ge het kaartje wat Terpies benoemt nie aanvragen.
T is jammer !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer