Hotels en motels duurder geworden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Coyote »

Het valt mij op dat de afgelopen weken de prijzen van motels flink omhoog gegaan zijn.

Voor mijn oktober trip ben ik al motels aan het vastleggen en de prijzen bij de motels die ik als eerste vastgelegd had zijn ondertussen flink gestegen. En dan niet enkele dollars maar gewoon 25-40% omhoog in prijs. :o

Aangezien ik nog maar enkele nachten vastgelegd had, weet ik niet hoe het nu gaat. Heb de afgelopen dagen weer enkele motels geboekt en de prijzen liggen duidelijk hoger dan andere jaren. Moet er wel bij zeggen dat ik nu ook in een iets duurdere hoek zit dan de afgelopen paar reizen. Maar het feit dat ik al van 3 motels de prijzen erg omhoog zag gaan, rijst bij mij het vermoeden dat dit nu overal gebeurt. Zal ongetwijfeld een gevolg zijn van de aantrekkende vraag naar overnachtingen en de versoepelingen die er zijn in Amerika.

Zijn er meer forumleden die aan het boeken zijn en deze ervaring ook hebben? Las in een ander topic dat @Frasi ook al zoiets noemde.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Tipsy_1 »

Welkom to het during&after-covid amerika.
Alles is duurder geworden. Restaurants ook.
En nu sinds enkele weken komen daar nog andere prijsstijgingingen bij. (ik had hetzelfde ik Las Vegas, ik zag de prijzen vanaf midden maart of zo flink duurder worden naarmate ons reisdatum eind april dichter bij kwam)
Ontbijt krijg je nog altijd in een papieren zakje mee in de meeste plaatsen, kamers worden niet dagelijks geboekt als je meerdere nachten blijft, ed. maar je mag wel meer dan de volle pot betalen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door mtl »

Dat hotels in Amerika flink duurder geworden zijn speelt al voor de corona-crisis. Speelt nu ook mee dat er mischien nog hotels dicht zijn?
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Disney-Golf »

Tja, wat willen jullie?
Vennootschapsbelasting gaat van 21 naar 28% omhoog gaan.
Electriciteit moet “groen” gaan worden en is daardoor de laatste 3 maanden reeds met 20% gestegen.
Benzine is nu reeds van $2.15 naar $2.72 per gallon gestegen omdat de ruwe olie terug van de Arabieren zal moeten komen.
De minimum lonen (lees poetshulp in hotels) zullen naar minimum $15 per uur gaan.
There is no such thing as a free lunch...
Iemand zal het feestje moeten betalen, toch? 🤷‍♂️
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik merk het ook. Voor de (hopelijk kan het doorgaan) vakantie in het najaar ben ik in februari begonnen met hotels reserveren. Op sommige plekken is het daar altijd aan de prijs, en die lijken vooralsnog stabiel in prijs.
Maar mijn hotel in las Vegas, vier nachten inclusief een weekend, zag ik in een week tijd tweeëneenhalf keer over de kop gaan. Geboekt voor €350 en toen ik van de week keek €960. :shock:
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door MDeckers »

Ik heb hetzelfde meegemaakt, wij hebben gelukkig onze overnachtingen geboekt in december (voor september dit jaar), en als ik nu dezelfde hotels boek ben ik minstens 25% meer kwijt gemiddeld, voor 28 dagen telt dat goed op.
Vlucht is nog erger, geboekt op black friday en nu is er geen vlucht te vinden die niet tenminste 2x zo duur is.

Ik neem het ze niet kwalijk, reizen is in veel gevallen een luxe en de industrie heeft heel lang zonder enige inkomsten gezeten.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Cindy1969 »

Verbaast me niets. Zal eens kijken deze week. Heb in maart hotels voor Florida in januari 2022 vastgelegd, even kijken wat daar nu de prijzen van zijn.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Frasi »

Disney-Golf schreef:
04 mei 2021, 03:21
Tja, wat willen jullie?
Vennootschapsbelasting gaat van 21 naar 28% omhoog gaan.
Electriciteit moet “groen” gaan worden en is daardoor de laatste 3 maanden reeds met 20% gestegen.
Benzine is nu reeds van $2.15 naar $2.72 per gallon gestegen omdat de ruwe olie terug van de Arabieren zal moeten komen.
De minimum lonen (lees poetshulp in hotels) zullen naar minimum $15 per uur gaan.
There is no such thing as a free lunch...
Iemand zal het feestje moeten betalen, toch? 🤷‍♂️
Ik proef een weerstand tegen de huidige politiek.
Tegenvraag: heeft de Tax Cuts and Jobs Act van Dec 2017 dan flinke prijsverlagingen voor o.a. hotels opgeleverd?
(in NL is groene stroom overigens niet significant duurder)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Tantelotje »

In een ander topic heb ik dit ook al benoemd: we hebben vorig weekend de overnachtingen geboekt voor september. Route is grofweg SF - Redwood - Lassen Volcanic - Lake Tahoe - Yosemite- SeKi- Sedona - Las Vegas - LA.
In Yosemite en SeKi hebben we voor in totaal 5 nachten accommodatie in het park. Verder 'gewone' hotelkamers in hotels zoals we die andere jaren ook boeken. Het voorlopige kostenplaatje is voor 21 overnachtingen ongeveer € 2200,- Andere jaren kwamen we zo rond de 2800-3000 uit voor 23 overnachtingen.
Los van een rare uitschieter hier en daar (een losse overnachting op Freemont street voor 400€, nou laat dan maar zitten!) kwam ik toch geen echt gekke prijzen tegen.

Sterker nog: in ons geval is het nu zo dat we (op één uitzondering na) nog nooit zo laat de overnachtingen hebben geboekt, en het nog nooit zo 'goedkoop' is geweest. Schiet mij maar lek... :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door hemmie »

Ik heb in februari geboekt voor juli, voor een trip door de zuidelijke staten. Ik vond het toen al best duur, maar volgens mij is dat in die regio altijd wel zo. Komt misschien ook doordat wij een kamer voor 5 personen nodig hebben, die vond ik daar wat lastiger te vinden. Prijzen zijn inmiddels aardig gestegen zag ik, dus blij dat ik toen alles heb vastgelegd.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Disney-Golf »

Frasi schreef:
04 mei 2021, 12:42
Ik proef een weerstand tegen de huidige politiek.
Tegenvraag: heeft de Tax Cuts and Jobs Act van Dec 2017 dan flinke prijsverlagingen voor o.a. hotels opgeleverd?
Dat maak jij ervan maar om op je vraag te antwoorden...
De tax cuts hebben de prijzen niet doen stijgen al zeker niet voor brandstoffen en elektriciteit.
De prijsstijgingen die er zijn geweest waren index (inflatie) gerelateerd 1-2% per jaar.
Voor wat betreft de Jobs Act... 1% werkloosheid... ik denk dat dit cijfer de natte droom is van elk Europees land?
Ziezo ik heb je vraag beantwoord verder ga ik er niet meer op reageren.
Niets persoonlijks maar eerder omdat deze discussie anders :offtopic: gaat worden... :wink:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door bedeve »

@Disney-Golf :clap: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Ruud2004 »

Nav dit topic even mijn geannuleerde hotels (rondje vanuit Phoenix) van 2020 nagelopen voor september 2021. Over het geheel een te verwaarlozen verschil en een aantal zelfs voordeliger.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door GJ »

Ik navolging van Ruud heb ik voor de gein eens de prijzen vergeleken met wat wij in 2015 betaalden voor kamers op onze reis van Seattle naar LA en zelfs dat scheelt niet veel. Sommige hotels zijn wat duurder geworden (die in Forks en San Francisco bijvoorbeeld) maar de meeste zijn nog ongeveer dezelfde prijs of zelfs (veel) goedkoper voor dezelfde periode eind juni tot half juli.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Coyote »

Inmiddels heb ik alle motels voor mijn oktober trip vastgelegd en ik moet zeggen dat het mij niet tegenvalt.

Gemiddeld $ 105 / € 87,50 (incl. tax) per nacht is niet gek.

Alles is te annuleren tot op dag van aankomst (of min. 2 dagen van te voren). Slechts 1 aanbetaling in Las Vegas hoeven doen maar ook die is nog kosteloos te annuleren.

Kennelijk valt het toch wel wat mee met de verhogingen. Zo zit ik in een motel waar ik meerdere malen geslapen heb en betaal minder dan de laatste keer (2018). Ook aan de kust een motel gevonden van een bekende keten voor slechts $ 60 dus dat valt reuze mee. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door DennisS »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog wel mee vind vallen. Maar het wisselt wel erg qua plaats inderdaad. Toch maar alvast gisteren weer wat hotels geboekt (Mammoth Lakes & Death Valley). De tickets, autohuur en hotel Las Vegas liggen ook al vast.

Ben wel van plan om deze week de rest van de hotels al vast te leggen. Dan hebben we alles al staan en kunnen we altijd nog annuleren en wat anders boeken mocht het goedkoper worden...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door TommyGun »

In mei vastleggen voor oktober, dat noem ik geen "al" :). Wij hebben voor komende zomer al vorig jaar vastgelegd. Vond het toen wel meevallen qua prijzen overigens. Natuurlijk zijn SF, LV en zo duur (zeker als je vindt dat een hotel minstens zo luxe/net moet zijn als je thuis :P)
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door DennisS »

Dat klopt Tommy! Waren er ook laat bij dit jaar... :-)
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door Coyote »

Het kan geen kwaad je reserveringen af en toe eens bij langs te lopen en te kijken naar de huidige prijzen.

Zojuist 3 motels opnieuw geboekt en in totaal zo'n $ 45 'verdiend'. Geen wereldbedrag maar toch een volle tank of 2x uiteten voor mij. :lol:

Ik zat al redelijk goedkoop qua overnachtingen maar toch het gemiddelde nog met $ 3 p/n kunnen verlagen. Tel daar de goedkoper wordende US Dollar bij op (sinds april alleen maar lager geworden) en we kunnen bijna nog een keer uiteten. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hotels en motels duurder geworden

Bericht door bedeve »

@Coyote
Hou je het bij twee hotelketens of heb je uitgebreid ?
Heb je al een oplossing voor Las Vegas verblijf ?
Daar is het op t ogenblik extreem duur.
Maar goed ; je hebt nog 4 1/2 maand de tijd...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer