Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Bericht door heems87 »

Hoi allemaal!

Al jaren trouwe fan van de site en tientallen waardevolle tips gevonden die onze vakantie hebben verreikt!
Nu heb ik hopelijk weer een vraag waar jullie mij mee willen helpen.

Wij willen deze oktober heel graag met onze dochter van 11 maandan naar Amerika. We hebben lang getwijfeld of het wel verstandig was, maar goed, we hebben een heel makkelijk kind en we kunnen maar beter spijt hebben van dingen die je wel hebt gedaan als dingen die je niet hebt gedaan ... daarbij is volgens mij iedereen die ik erover heb gehoord van mening dat het prima moet kunnen. :clap:

Onze vraag:

Wij willen heel graag met de auto een rondreis maken en het liefst gewoon hotels.
Wij voelen ons niet comfortabel in een camper en hebben graag gewoon een goed bed, lekkere douche en eigenlijk alles behalve een camper. :D

Wat kunnen jullie ons aanraden in de periode van oktober? Zelf zaten we te denken aan een rondje Texas, maar als we daar een groot stuk gaan rijden is het volgens mij zo dat de route ansich best heel saai is, en dat is niet ideaal omdat we voor onze dochter graag onderweg genoeg stops willen maken.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie suggesties. --> Kleine toevoeging, Florida is voor ons niet interessant, daar zijn we al geweest en willen daar niet nog een keer naar toe.

Nogmaals bedankt !!
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Inspiratie gezocht voor onze Oktober reis met baby!

Bericht door Martin & Marianne »

Qua weer lijkt het zuidwesten mij dan heel mooi.
Maar je kunt ook eens naar het noordoosten kijken; met wat geluk zie je dan de mooie herfstkleuren. Maar het weer kan wel wat minder zijn.
Kijk eens in ons 2012-verslag voor het noordoosten in oktober.

Marianne
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Inspiratie gezocht voor onze Oktober reis met baby!

Bericht door dutchie_in_boston »

Heeft jullie dochter al gevlogen? Ikzelf zou de oostkust kiezen als het echt Amerika moet worden, kortere vliegreis en 'maar' 6 uur tijdsverschil. Noordoosten voor fall foliage of verder naar het zuiden met warmer weer.
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Bericht door heems87 »

dutchie_in_boston schreef:
04 mei 2021, 03:48
Heeft jullie dochter al gevlogen? Ikzelf zou de oostkust kiezen als het echt Amerika moet worden, kortere vliegreis en 'maar' 6 uur tijdsverschil. Noordoosten voor fall foliage of verder naar het zuiden met warmer weer.
Nee helaas niet, ons plan was altijd om eerst een korte vliegreis te maken om te testen hoe het is en hoe ze reageert, maar door corona is dat lastig.. en nu moet ik ook zeggen dat ik eigenlijk iedereen positief hoor over vliegen met een baby. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen, maar de verhouding goede / slechte ervaringen heeft ons over de streep getrokken "gewoon" te gaan.

We hebben zoals in de reactie hierboven even gekeken naar Boston (en omgeving) maar dat spreekt ons op de een of andere manier niet echt aan.
Ik ga zo ook even kijken naar jou suggesties! ze zeggen mij zo niks. (Fall Foliage). EDIT: even google gebruikt, en ik snap nu wat je bedoeld! Is inderdaad heel mooi volgens mij!

Bedankt voor de reactie!
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Bericht door Martin & Marianne »

Niemand heeft Boston genoemd toch? Of bedoel je onze reis? Dat was toch wel meer dan Boston en we hebben genoten van de Fall Foliage.
Hier onze route en een inleiding op de reis.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Bericht door IngridZw »

Jullie hebben waarschijnlijk al veel gezien van het westen/zuidwesten gezien de reis van 4 weken in 2015.
Misschien is het deze keer een optie om te starten in Denver en te eindigen in Phoenix. M.a.w. Colorado combineren met een gedeelte New Mexico en Arizona. Te beginnen in Colorado vanwege de herfstkleuren die prachtig schijnen te zijn in oktober en daarna voor de warmte het zuidelijker gedeelte.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Bericht door heems87 »

Martin & Marianne schreef:
05 mei 2021, 22:39
Niemand heeft Boston genoemd toch? Of bedoel je onze reis? Dat was toch wel meer dan Boston en we hebben genoten van de Fall Foliage.
Hier onze route en een inleiding op de reis.

Marianne
Dankjewel, ik ga me er eens meer in verdiepen!

Ik noemde het Boston en omgeving, ik kon zo snel even niet een meer dekkende term bedenken :oops: maar ik bedoel inderdaad jullie complete route :D
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Bericht door heems87 »

IngridZw schreef:
05 mei 2021, 23:56
Jullie hebben waarschijnlijk al veel gezien van het westen/zuidwesten gezien de reis van 4 weken in 2015.
Misschien is het deze keer een optie om te starten in Denver en te eindigen in Phoenix. M.a.w. Colorado combineren met een gedeelte New Mexico en Arizona. Te beginnen in Colorado vanwege de herfstkleuren die prachtig schijnen te zijn in oktober en daarna voor de warmte het zuidelijker gedeelte.
Hele interessante nieuwe optie, ik schrijf hem om en ga deze ook even onderzoeken!

Even off topic (een beetje dan) --> Hebben jullie ervaring met reizen met een Baby in de Auto & hotels? Is dat een mission impossible of komt dat wel goed?
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Bericht door DennisS »

Ook wij willen dit jaar met onze dan 20 maanden oude Luus naar Amerika. Ook wij vinden de vliegreis wel wat spannend. Wij hebben er wel voor gekozen om weer naar de westkust te gaan. Wij zijn helemaal verliefd op die kant van Amerika en ook hebben we dan niet de druk dat we perse dingen willen zien/doen omdat we het al minimaal 1 keer gezien hebben. Zou kunnen we lekker relaxed het tempo en ritme van Luus aanhouden.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben twee keer een rondreis gemaakt in gezelschap van onze kleinzoon (1ste keer 13 maanden, 2de keer een jaar ouder) en dat ging super goed. Nou ja alleen de 1ste keer was de terugvlucht geen succes. Dat kwam voornamelijk omdat we geen eigen stoel voor hem hadden geboekt en we hem dus de hele vlucht op schoot hadden. Het was een nachtvlucht maar van slapen is niet veel van gekomen.
Ik zou ook iedereen aanraden om, ook als het niet hoeft vanwege de leeftijd, toch een stoel te boeken. De 2de reis had mijn dochter een Caress tuigje voor hem gekocht speciaal voor in het vliegtuig. Deze kun je in de stoel bevestigen en wordt door vliegmaatschappijen ook geaccepteerd. Het voelt vertrouwd omdat ze het gevoel hebben in een autostoeltje te zitten. Ideaal voor kleine kinderen.

Wij hadden wel het geluk dat hij makkelijk sliep in de auto maar het spreekt vanzelf dat je met een baby/dreumes niet lang achtereen rijdt. Een parkje met een speeltuin in een stadje waar je toevallig door of langs rijdt is altijd een leuke tussenstop. Wij hebben dit meermaals gedaan.

En wij hadden meestal hotels met een zwembad om daar aan het eind van de middag met hem van te genieten. Als we wandelden had mijn schoonzoon hem in een rugdrager of als het pad toegankelijk was voor een buggy zat hij daarin.

Nog een tip: Neem kleine cadeautjes mee voor in het vliegtuig of voor in de auto. (heb ik van het internet gehaald) Kan iets zijn wat ze al hebben maar het gaat vaak om het uitpakken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Inspiratie gezocht voor onze oktoberreis met baby.

Bericht door T_Erkens »

Wij hebben een rondreis in Florida gemaakt toen de kleine 6 maanden was en met 13 maanden een rondreis in het westen. Het is ons beide goed bevallen, want we zouden eigenlijk toen die 24 maanden was weer 4 weken naar het Westen zijn gegaan, helaas heeft Corona roet in het eten gegooid. Nu hebben we geboekt voor oktober dit jaar, duimen dat dan weer alles op is. Als we nu terugkijken was de reis in Florida met 6 maanden oude baby wel erg makkelijk. in Florida is alles toch iets relaxer en vooral de leeftijd was makkelijk. Met 11 maanden wilde hij heel veel, maar kon hij dat nog niet. Belangrijk is om vooral veel rustmomenten in de reis te hebben en niet teveel natuur achter elkaar te plannen. Wij hebben plekken als Palm Springs en Scottsdale in de reis opgenomen en daar in mooie resorts gezeten. Las Vegas, waarvan we van te voren onze vraagtekens hadden of dat wel wat was met een baby van 11 maanden, vond hij helemaal geweldig, al die lampjes en geluidjes waren een groot feest voor hem. Ik zou voor oktober iig voor een gebied gaan waar je nog redelijk goed weer hebt, een dag kou voor de kleine is niet erg maar na een paar dagen is de lol er wel vanaf. Ons is het iig beide keren goed bevallen. Van onze reizen hebben we reisverslagen online staan, lees ze gerust eens door: www.exploriff.com
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer