Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door ADE01 »

Ok, maar dat is dan een Nederlandse kwestie en niet van het land waar je op vakantie wilt gaan. Die bieden slechts de mogelijkheid. Pfizer is overigens 3 weken voor de 2e injectie.

Ik ben het wel met je eens dat het open gesteld moet worden nadat de risico groepen aan de beurt zijn geweest. Zo hebben ze het hier in ieder geval wel gedaan. Tot en met 50+ was het gesloten en daarna volledig open, first come first serve. Maar Nederland zal het wel "gereguleerd" willen houden.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door mpaauwe »

Klopt is inderdaad een Nederlandse kwestie. Lijkt me een goede oplossing dat ze het ook zeggen 50- iedereen komt op first come first serve, maar dat gaan ze in NL zeker niet doen. Laten we hopen dat wij een Janssen krijgen; dan halen we de vakantie net.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door dejong89 »

Ik denk dat de hele discussie over leeftijd en overige vaccinatie perikelen hier niet thuis horen. Laten we blij zijn dat dit bericht de deur naar de VS voor ons weer wat verder open zet. Ik heb in ieder geval goede hoop dat er over 2 a 3 maanden meer mag dan nu het geval is.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Disney-Golf »

Timb schreef:
26 apr 2021, 07:51
Je wordt dus gedwongen om een vaccinatie te nemen.
Nee hoor, jij hebt de vrije en persoonlijke keuze ze te nemen of niet!
Net zoals elk land de vrije keuze heeft niet gevaccineerden te weigeren... of niet? :mrgreen:
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door dutchie_in_boston »

Von der leyen heeft alleen maar gezegd dat ingeente Amerikanen deze zomer naar Europa mogen voor niet-essentiele doelen. Het klinkt goed maar nog steeds erg vaag. Nog niet wanneer en wat de verdere regels zijn. Wat gaat gelden als bewijs, gaan landen toelaten met eigen regels, is een negatieve test nodig? Ik meen dat Griekenland al open is met bewijs van inenting of een negatieve test.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Old Faithful »

ADE01 schreef:
26 apr 2021, 12:26
Pfizer is overigens 3 weken voor de 2e injectie.
Op dit moment in ieder geval nog niet. Ik kreeg op 22 april de eerste prik en de tweede staat gepland voor 28 mei. Men heeft de tijd tussen de prikken opgerekt om meer mensen eerder een eerste prik te kunnen geven. Misschien dat men weer teruggaat naar 3 weken als er voldoende vaccins geleverd worden.
Groet,

Old Faithful
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door ADE01 »

Ah ja, in Nederland.. In de VS volgen ze wel de instructies van de fabrikant en kreeg ik de 2e injectie exact na 3 weken.
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Phillostar »

Ik vind het positief nieuws en hopelijk zal het omgekeerd dan ook zo zijn dan we vanuit Europa weer naar Amerika mogen reizen. Nu maar weer afwachten of de travel ban daadwerkelijk wordt versoepeld in juli. De komende 2 jaar zal je denkelijk sowieso alleen met een negatieve test en/of vaccinatiebewijs kunnen vliegen.

Volgens mij mogen Amerikanen onder bepaalde voorwaarden nu ook al naar Frankfurt en Rome reizen, dit las ik op de websites van AA en United.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door bedeve »

Old Faithful schreef:
27 apr 2021, 01:20
Op dit moment in ieder geval nog niet.
Inderdaad. Maar met een 4-5 wkn interval is Pfizer ook altijd aangekondigd.
zelf zit ik op 25-04/30-05
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door laanvdj »

Ik kreeg in januari mijn eerste prik phizer en precies 3 weken later mijn tweede. Maar dit waren de eerste vaccins die binnen waren. Nu is de interval tussen de twee prikken idd langer. Mijn man is in februari gevaccineerd met Astra zenica en krijgt 1 mei de tweede prik. Dus wij zijn er klaar voor mocht de travelban worden opgeheven. Nu de USA nog.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door GJ »

dejong89 schreef:
26 apr 2021, 13:34
Ik denk dat de hele discussie over leeftijd en overige vaccinatie perikelen hier niet thuis horen. Laten we blij zijn dat dit bericht de deur naar de VS voor ons weer wat verder open zet. Ik heb in ieder geval goede hoop dat er over 2 a 3 maanden meer mag dan nu het geval is.
Toch snap ik de frustratie wel. Mensen die nog geen vaccinatie hebben kunnen krijgen, moeten een behoorlijk prijzige test laten doen (degene die op de site van de KLM wordt aangeboden kost € 129 per persoon) waarbij ze natuurlijk het risico lopen dat ze positief testen, hun vakantie in het water zien vallen en in het slechtste geval ook nog eens hun vakantiedagen van het werk zien verdampen.

Terwijl degenen die het geluk hebben gehad al (uiteraard kosteloos, logisch) gevaccineerd te zijn, met hun vaccinatiebewijs onbeperkt toegang krijgen tot zowat de hele wereld; zonder dure testverplichting (met bovendien risico op thuis moeten blijven) vooraf - terwijl je ook mét vaccinatie nog een (weliswaar minieme) kans loopt om COVID te krijgen en te verspreiden.

Als zoiets wordt ingevoerd op het moment dat nog lang niet iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren, creëert dat in mijn ogen wel een oneerlijke en ongelijke situatie. Zeker omdat veel mensen die qua leeftijdsgroep/aan de beurt komen voor een vaccin, en dus afhankelijk zijn van een negatief testresultaat, ook nog eens vaak kinderen in de schoolgaande leeftijd hebben en dus gebonden zijn aan de schoolvakanties. Die kunnen niet zeggen 'weet je wat, we pakken die drieweekse rondreis door het Zuidwesten wel in oktober".

Als het wordt ingevoerd als iedereen wél de kans op vaccinatie heeft gehad, vind ik het wat anders. Dan heb je namelijk door een vaccin te weigeren helemaal zelf de situatie gecreëerd dat je afhankelijk bent van een negatief testresultaat om op reis te mogen; geen medelijden mee. Maar vóór die tijd vind ik het wel degelijk oneerlijk.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door JanVoo »

Dit is officieel het topic dat gaat over gevaccineerde Amerikanen die weer naar Europa toe mogen. Ik kan me voorstellen dat gevaccineerden t.z.t. naar binnen mogen, maar heb ook wel de verwachting (en hoop) dat Nederland/Europa mensen met een negatieve test gaan accepteren.
In het uiterste geval dat zij geen buitenlandse negatieve test kunnen overleggen, biedt KLM wellicht de mogelijkheid om die € 129 test te doen.

Andersom (wij Nederlanders/Europeanen naar de VS) is het op dit punt (ook) nog allemaal speculeren natuurlijk, maar n.a.v. het verhaal van @GJ hierboven waarin de kosten van de KLM test worden benoemd, vraag ik mij af of dit "straks" de enige manier wordt?

Ik bedoel, moet het per sé de KLM test zijn? Zou de luchtvaartmaatschappij (en/of de VS?) niet gewoon een negatieve testuitslag van een test uitgevoerd door de GGD accepteren (zolang die niet ouder is dan bijv. 48u)? Een officiële test door de GGD is vooralsnog gewoon gratis.

Ik kan mij voorstellen dat die KLM test alleen nodig is als je 'op stel en sprong' naar de VS moet en je z.s.m. je testuitslag moet hebben. Dat er dan kosten aan verbonden zijn, snap ik. (of € 129 dan een eerlijke prijs is, is natuurlijk een andere discussie)

Natuurlijk blijft er een risico dat je positief test en uiteindelijk toch niet op vakantie kan...
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door GJ »

De GGD is er alleen voor testen vanuit volksgezondheidsoverwegingen. Dus niet voor testen voor een vakantie, voor een dagje Efteling of iets dergelijks. Een gratis test gaat 'm dus sowieso niet worden. Buiten dat, accepteren luchtvaartmaatschappijen ook geen GGD-testuitslag.

Je moet dus verplicht naar een commerciële partij. Op internet vind ik prijzen die variëren tussen de € 59 en € 139. En ik vermoed zomaar dat je voor de terugreis ter plekke ook nog zo'n test moet laten doen als je niet gevaccineerd bent - voor eenzelfde tarief. Reken maar uit: voor een stel kom je dan al op minimaal € 240 extra kosten; een gezin met kinderen is nog meer kwijt. En wat dan als je voor de terugreis positief test? Gaat je reisverzekering dan je verlengde verblijf, omboeken van de vlucht en de nieuwe coronatest vergoeden (en eventueel medische kosten), als je je in 'geel' of 'groen' gebied bevindt en er in principe dus geen negatief reisadvies geldt?

Allemaal dingen waar je je als volledig gevaccineerde straks niet het hoofd over hoeft te breken. Maar die status kunnen de twintigers en dertigers pas op z'n vroegst tegen het eind van de zomer bereiken, tenzij ze Janssen krijgen, maar ik zie dat vaccin binnen nu en een paar weken nog wel hetzelfde lot ondergaan als AstraZeneca eigenlijk.

Dit topic gaat dan wel over het toelaten van Amerikanen tot Europa; dit soort regelingen zijn meestal wederkerig en zullen dus ook voor ons richting Amerika gelden.

Even voor mezelf sprekend: ik zou graag bereid zijn om morgen € 250 te lappen voor een vaccin als dat me de zekerheid geeft dat ik kan reizen, met vliegtuig, auto of waar dan ook. Zeg maar waar ik naartoe moet rijden om 'm te halen, al is het Groningen. Ik ben níet bereid om zo'n zelfde bedrag te moeten uitgeven aan PCR-testen en dan in de rats te moeten zitten of mijn reis al dan niet door kan gaan.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door JanVoo »

M.b.t. de GGD, daar heb je gelijk in, daar had ik niet aan gedacht. Vooralsnog is de GGD (inderdaad) alleen voor het testen bij klachten of als je in een bron- en contactonderzoek bent gevallen.

edit: ik had hier nog een heel verhaal staan, maar dat is eigenlijk voor hier nogal offtopic en meer geschikt voor het Corona en inenten?-topic of het Corona virus / Travel ban topic. Dus toch maar even weggehaald :angel12: :offtopic:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door mtl »

GGD geeft ook geen testbewijs af. Alleen een summier berichtje op DIGID.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Almere vak V »

Timb schreef:
26 apr 2021, 07:51
Zou echt een belachelijke regel zijn. Je wordt dus gedwongen om een vaccinatie te nemen om die kant op te mogen.
Het mooie is dat er al legio landen/vakantiebestemmingen zijn waarvoor je allerlei prikken moet halen. De grap is dat je er dan niemand over hoort. Nu het om de gezondheid gaat van mensen op een wereldwijde schaal is het in enen een probleem. Heel apart?!

Maar laat ik je het voorland alvast schetsen. Ik durf niet te zegge in hoeverre meneer KLM of mevrouw Lufthansa de mogelijkehden heeft om iemand op basis van niet vaccineren daadwerkelijk de toegang tot een toestel te ontzeggen. Maar je ziet nu al dat maatschappijen geen GGD test accepteren. Daar moet je dus voor betalen. Dat kan via de maatschappij. Maar dat kan ook via andere commerciele instellingen. Het kan zo maar zijn dat de GGD straks ook een commerciele instelling wordt en dat je daar ook mag gaan betalen.

Die zelftesters gaan het niet worden. Daar is nu al veel te veel commentaar op.

Dus je mag dadelijk kiezen. Of vaccineren. Geheel kosteloos. Of je mag een negatieve test overleggen. Met al het zweet op je rug erbij wat dat gaat geven. Eentje op de heenreis. En eentje op de terugreis. Ga je gezellig met mams en de kids 3 weekjes naar Amerika. Mag je er nog ff 1.200 euries bijlappen aan testen. En wat als de test voor de terugreis positief is? Wie gaat dat betalen??
Maar niet getreurd. Ik zie dit straks ook nog wel gebeuren voor bioscopen, theaters en restaurants. Gezellig ff een hapje eten. Mag je eerst 600 euro aan testen lappen. Mijn honger is al lang en breed over kan ik je zeggen.

Onder aan de streep. Voor mij hoeft dat vaccineren ook niet. Maar als het me dat makkelijk(er) maakt om in een vliegtuig te stappen? Waarom zou ik het mezelf moeilijk maken dan?
mpaauwe schreef:
26 apr 2021, 11:53
In Nederland vind ik dat dan wel, waarom krijgt iemand op basis van leeftijd een vaccin als deze persoon niet tot de risicogroep behoort. Dan moet je dat door middel van loting doen. Iedereen gelijke rechten.
Op basis van leeftijden wordt een leeftijdsgroep gedefinieerd. Dan kunnen wij wel vinden dat iemand daar niet in hoort. Maar als je boven de 60 bent hebben de wijzen dat dus anders bepaald.

Ander mooi voorbeeld. Wij hebben een gehandicapte dochter. Alle zorgverleners om haar heen hebben de oproep tot vaccinatie gehad. Jong, oud, wel of geen doelgroep. Maar mijn dochter zelf niet? Moraal van het verhaal. De overheid is bang dat haar zorgverleners ziek worden. Dan bijven zij met dat kind zitten. Ik heb het hier al vaker gezegd. Wij denken een sociaal land te zijn. Maar we zijn het totaal niet!
ADE01 schreef:
26 apr 2021, 12:26
Ik ben het wel met je eens dat het open gesteld moet worden nadat de risico groepen aan de beurt zijn geweest. Zo hebben ze het hier in ieder geval wel gedaan. Tot en met 50+ was het gesloten en daarna volledig open, first come first serve. Maar Nederland zal het wel "gereguleerd" willen houden.
We hebben AZ stopgezet omdat het in 0,000001% van de gevallen een probleem geeft bij vrouwen tussen de 20 en 60. Waarom vaccineer je de mannen dan niet. Of geef je iedereen de gelegenheid om zelf te bepalen of dit een risico is. Of zoals een viroloog afgelopen week hier in Portland, Oregon probeerde uit te leggen, de kans dat je op een kraakheldere dag geraakt wordt door de bliksem terwijl je binnen op de bank ligt is groter...

Maar nee, wij gaan het weer voor een ander bepalen. En ondertussen worden dozen van die vaccins in de container geflikkerd...
Old Faithful schreef:
27 apr 2021, 01:20
ADE01 schreef:
26 apr 2021, 12:26
Pfizer is overigens 3 weken voor de 2e injectie.
Op dit moment in ieder geval nog niet. Ik kreeg op 22 april de eerste prik en de tweede staat gepland voor 28 mei. Men heeft de tijd tussen de prikken opgerekt om meer mensen eerder een eerste prik te kunnen geven. Misschien dat men weer teruggaat naar 3 weken als er voldoende vaccins geleverd worden.
Wij hebben Pfizer gekregen in Amerika. Gewoon in de Mall. Paspoortje laten zien. Bent u hier over 3 weken nog of weer? Bevestigend antwoord. Spuit erin. 3 weken later exact dezelfde tijd 2e spuit erin en klaar. Ook onze dochter van 16 jaar is gevaccineerd.
GJ schreef:
28 apr 2021, 09:32
Maar vóór die tijd vind ik het wel degelijk oneerlijk.
Wil je het echt over oneerlijk hebben en de afgelopen 14 maanden? Ik zou zeggen heb je ff...
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door GJ »

Er is inderdaad enorm veel oneerlijk gegaan de afgelopen 14 maanden. Dat 40-minners hun zomervakantie met de kinderen wellicht in het water zien vallen omdat ze nog niet gevaccineerd zijn, vind ik oneerlijk. Maar minstens zo belachelijk en oneerlijk vind ik dat kwetsbare groepen nog lang niet aan de beurt zijn geweest, dit soort schrijnende verhalen bijvoorbeeld: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf49af26/ Afschuwelijk.

Dat soort dingen vind ik ook enorm oneerlijk. Op een heel andere schaal. Maar desalniettemin oneerlijk.

Maar goed, reizen door gevaccineerden en V.V.: ik ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren. Ik vermoed dat er voor 1 juli sowieso niet veel gaat gebeuren als de vaccinatiegraad hier minimaal 70% moet zijn. Maar wie weet veranderen er nog dingen.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door boonens »

Almere vak V schreef:
28 apr 2021, 14:22
Maar niet getreurd. Ik zie dit straks ook nog wel gebeuren voor bioscopen, theaters en restaurants. Gezellig ff een hapje eten. Mag je eerst 600 euro aan testen lappen.
Ja, die voorspelling durf ik ook nog wel aan gelet op het recente nieuws dat er een wetsvoorstel is ingediend welke een testbewijs noodzakelijk maakt voor toekomstige bezoeken aan musea, pretparken, concerten en horeca incl. terrassen :wink: Overigens zal dat bewijs aanvankelijk gratis zijn, maar vanaf juli Eur 7,50 gaan kosten.
Almere vak V schreef:
28 apr 2021, 14:22
Ander mooi voorbeeld. Wij hebben een gehandicapte dochter. Alle zorgverleners om haar heen hebben de oproep tot vaccinatie gehad. Jong, oud, wel of geen doelgroep. Maar mijn dochter zelf niet? Moraal van het verhaal. De overheid is bang dat haar zorgverleners ziek worden. Dan bijven zij met dat kind zitten. Ik heb het hier al vaker gezegd. Wij denken een sociaal land te zijn. Maar we zijn het totaal niet!
Maar dat is toch niet meer dan logisch? Zorgverleners zien vele kwetsbaren op een dag en kunnen bij besmetting het virus dus snel verspreiden, terwijl het aantal contacten dat jouw dochter heeft relatief beperkt is. Tevens; zonder zorgverleners geen zorg. IC opschaling is momenteel lastig door een tekort aan personeel, niet door een tekort aan bedden of apparatuur. Je geeft in een oorlog de kogelwerende vesten eerst aan de mensen in de frontlinie. Ik zou het ook voor het moraal van zorgpersoneel een ontzettend slecht signaal hebben gevonden als zij lager in de rangorde zouden hebben gestaan. Je vraagt hen, potentieel ten koste van hun eigen gezondheid en die van hun dierbaren, zich elke dag bloot te stellen aan dit risico.

V.w.b. de leeftijdsdiscussie en hoe eerlijk/oneerlijk het is dat vaccinatie ook maatschappelijke voordelen geeft; ik kan na het zien van de beelden van Koningsdag en alle oerdomme interviews vol egoïstische argumenten van jongeren even geen medelijden hebben met grofweg de leeftijdscategorie 18-30 jaar. Het is mij op basis van de media, onderzoeken, statistieken en eigen ervaring volledig duidelijk dat zij hun pleziertjes wel hebben (nemen) tijdens deze pandemie.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Timb »

Klopt wat je zegt. Echter kun je naar de GGD en kun je die prik ophalen. Ik zit nu een leeftijdscategorie dat ik nog lang niet aan de beurt ben en de zomervakantie niet eens ga redden al zou ik hem willen. Laat staan mijn kinderen als die er ook 1 zouden moeten hebben. Stel dat ik wel een vaccinatie zou nemen dan kan ik nog steeds besmettelijk zijn en andere mensen besmetten. Wat heeft het dan voor zin?

Negatieve test zou geen probleem mogen zijn in mijn opvatting en daar dan zo`n enorm prijskaartjes aanhangen is idd schandalig.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door boonens »

@Timb "Stel dat ik wel een vaccinatie zou nemen dan kan ik nog steeds besmettelijk zijn en andere mensen besmetten. Wat heeft het dan voor zin?"

Dat kan je niet zo stellig zeggen, want daar lopen de onderzoeken nog naar. Zie o.a.:
https://apnews.com/article/can-i-spread ... fcd599b2f4

"Among the evidence so far: Studies suggesting if people do get infected despite vaccination, they harbor less coronavirus in the nose than the unvaccinated. That makes it harder to spread."
Dus het lijkt er vooralsnog eerder op dat het wel zin heeft.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer