Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door sep »

Net gelezen in de New York Times: Amerikanen die volledig gevaccineerd zijn mogen van de zomer weer Europa in. Ik las het eerst andersom, dus dat Europeanen weer de VS in mogenv :mrgreen:

Hopelijk volgt dat snel!


Saskia
Laatst gewijzigd door sep op 25 apr 2021, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gevaccineerd? Toegelaten in Usa!

Bericht door Frasi »

Ik lees hier alleen het verhaal andersom: Gevaccineerde Amerikanen mogen van de zomer mogelijk weer naar Europa.

https://www.nytimes.com/2021/04/25/worl ... urope.html
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door sep »

Je hebt gelijk hoor, ik was iets te enthousiast! Bericht inmiddels gecorrigeerd.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door ADE01 »

Andersom zal wel hetzelfde aangekondigd worden. Goed nieuws in ieder geval, ik ben dan wel geen Amerikaan maar had weinig zin in testen en 10 dagen quarantaine terwijl ik volledig gevaccineerd ben.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door MaGiL »

Mooi nieuws voor de Amerikanen. Zal andersom dan hopelijk ook gaan gelden voor volledig gevaccineerden. Afwachten 🤞
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Coyote »

Daar mag je wel van uitgaan dat Amerika straks een zelfde regel instelt voor Europeanen. Daarmee wordt mijn tripje in oktober alweer een stukje meer zekerder. :wink:

Ben nog wel benieuwd of straks de verschillende kleurcodes vwb reizen naar andere landen ook afgeschaft dan wel aangepast worden voor hen die gevaccineerd zijn of dat reisverzekeringen hun voorwaarden daarop aanpassen.

Het is in ieder geval alweer een stapje in de goede richting! :clap:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Timb »

Zou echt een belachelijke regel zijn. Je wordt dus gedwongen om een vaccinatie te nemen om die kant op te mogen.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Bushmaster »

Timb schreef:
26 apr 2021, 07:51
Zou echt een belachelijke regel zijn. Je wordt dus gedwongen om een vaccinatie te nemen om die kant op te mogen.
Ja niets nieuws, bestaat al jaren voor diverse vakantiebestemmingen (met name vaccinatie tegen gele koorts),
https://www.thuisvaccinatie.nl/bestemmingen
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door HennyCox »

Timb schreef:
26 apr 2021, 07:51
Zou echt een belachelijke regel zijn. Je wordt dus gedwongen om een vaccinatie te nemen om die kant op te mogen.
Ik snap die regel wel. Je zou als land zijnde maar alles in staat stellen om je eigen bevolking zoveel mogelijk ingeent te krijgen om groeps-immuniteit te krijgen en vervolgens komen er (bewust) niet-vaccinisten die groeps-immuniteit weer in gevaar te brengen.
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Diannedv »

Zou wel balen zijn als Amerika dezelfde regel gaat hanteren.

Ik heb waarschijnlijk de mogelijkheid dan nog niet gehad om me te laten vaccineren, of nog niet volledig.
28 jaar en gezond. Ik blijf hopen dat een negatieve test ook volstaat.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Timothy555 »

Ik snap de regel wel 100%, en sta er eigenlijk ook achter. Ben 34, tegen september ben ik wel gevaccineerd. Een vaccin niet nemen is een persoonlijke keuze (gezien men het niet verplicht), maar ik verwacht nog wel wat andere nadelen de komende jaren als je ‘m niet neemt.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door mpaauwe »

Dit kan je invoeren als iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren, dat is waarschijnlijk in de zomer hier in Nederland nog niet het geval. Wellicht dat ik zelf net een eerste vaccinatie heb gehad, maar de kans dat mijn dochter van 19 nog geen vaccinatie heeft gehad is serieus aanwezig. Zij kan haar vakantie ivm studie niet even opschuiven. Toch wel een beetje leeftijdsdiscriminatie.
En ook moet deze groep dus weer 'denken' aan de risicogroepen. Dat doen ze al ruim een jaar en straks mag diezelfde risicogroep weer van alles en de groep tussen de 18-30 nog steeds niets.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Timb »

mpaauwe schreef:
26 apr 2021, 09:10
Dit kan je invoeren als iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren, dat is waarschijnlijk in de zomer hier in Nederland nog niet het geval.
Precies dit dus. En leg mij eens uit wanneer iedereen daar ingeënt is en ik negatief getest ben waarom zou ik dan niet die kant op mogen?
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door MaGiL »

Ik vind het een prima maatregel om zo het vliegverkeer tussen de EU en de VS ( en hopelijk Canada) weer open te gooien. De EU stelt ook dat minimaal 70% procent van de Amerikanen volledig gevaccineerd moet zijn. Dat betekent dat iedereen daar dan de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door pumi1000 »

Zou mooi zijn als het voor Europa ook geldt, alleen balen dat wij waarschijnlijk nog niet gevaccineerd zijn in juli.........of we moeten een prik krijgen van Janssen. Een beetje hoop hou ik nog wel, maar het zal helaas nog een jaartje opschuiven denk ik (ivm schoolvakantie)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door ADE01 »

Leeftijdsdiscriminatie? Het is toch niet de schuld van een ander land dat Nederland traag is met vaccineren?
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door mpaauwe »

In Nederland vind ik dat dan wel, waarom krijgt iemand op basis van leeftijd een vaccin als deze persoon niet tot de risicogroep behoort. Dan moet je dat door middel van loting doen. Iedereen gelijke rechten.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door MaGiL »

mpaauwe schreef:
26 apr 2021, 11:53
In Nederland vind ik dat dan wel, waarom krijgt iemand op basis van leeftijd een vaccin als deze persoon niet tot de risicogroep behoort. Dan moet je dat door middel van loting doen. Iedereen gelijke rechten.
De EU gaat een eis stellen dat minimaal 70% van de bevolking gevaccineerd moet zijn, dat betekent dat iedereen die recht had op een vaccinatie, gevaccineerd kan zijn. Ik zie die leeftijdsdiscriminatie dus totaal niet.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door mpaauwe »

Als ik kijk in het vaccinatie schema kan mijn dochter van 19 vanaf begin juli 2021 gevaccineerd worden. Als dit met Pfizer is en de 2e prik is 5 weken later, dan gaat het niet lukken om in de zomervakantie weg te gaan omdat je vanaf dan ook nog 2 weken hebt voordat het vaccin echt werkt.

Dus die 70% ga je misschien wel halen in de andere categorieën, maar complete vaccinaties ga je echt niet redden voor de zomervakantie.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door MaGiL »

Dat ben ik helemaal met je eens, die 70% vaccinatiegraad voor de EU lijkt me heel ambitieus.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer