Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Harry »

boonens schreef:
28 apr 2021, 15:41


Ja, die voorspelling durf ik ook nog wel aan gelet op het recente nieuws dat er een wetsvoorstel is ingediend welke een testbewijs noodzakelijk maakt voor toekomstige bezoeken aan musea, pretparken, concerten en horeca incl. terrassen :wink: Overigens zal dat bewijs aanvankelijk gratis zijn, maar vanaf juli Eur 7,50 gaan kosten.

Volgens de minister alleen voor de hele grote evenementen uit dit stukje van Nu.nl:
Betaalde sneltesten alleen voor heel grote evenementen

De sneltesten voor de experimenten worden op dit moment door de overheid betaald. In de zomer zullen bezoekers echter deels zelf voor deze kosten moeten opdraaien. Maar volgens De Jonge zal dit alleen voor hele grote evenementen gelden. "Die 7,50 euro kan er dan ook nog wel van af."
Dus niet voor de musea, horeca, enz., dat zou ook nooit gaan werken natuurlijk, er zijn volgens mij maar weinig mensen bereid om € 7,50 pp te betalen om iets op een terras te gaan drinken.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door boonens »

Dank voor de toevoeging. In alle berichten die ik heb gelezen werd gesteld dat de kosten voor het testbewijs gelden ongeacht de reden voor aanvraag van dat bewijs.

Hoewel dit weer een paar euro scheelt, is w.m.b. de noodzaak om mij te laten testen en dat dit bewijs dan slechts 40 uur geldig is een veel grotere drempel voor een terras of restaurantbezoek dan die Eur 7,50 extra.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Almere vak V »

boonens schreef:
28 apr 2021, 15:41
Maar dat is toch niet meer dan logisch? Zorgverleners zien vele kwetsbaren op een dag en kunnen bij besmetting het virus dus snel verspreiden, terwijl het aantal contacten dat jouw dochter heeft relatief beperkt is.
Dat zou je denken. Maar het betreft hier zorgverleners die alleen met haar in aanraking komen. Dan heb ik het dus over de buren, chauffeur, ooms, tantes, opa en oma enz.

Haar revalidatiearts was stomverbaasd. Komt zelf nog niet in aanmerking voor een vaccinatie. Terwijl die juist, precies wat jij zegt, tientallen mensen per dag ziet.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door boonens »

@Almere vak V Dat is inderdaad wel heel bizar dan. Ik dacht dat je met zorgverleners het personeel werkzaam in de zorg bedoelde.

Het blijft een onoverzichtelijke chaos. Heb al vanaf het begin van de pandemie (volgens mij ook op dit forum) gezegd: ik heb oprecht vertrouwen in onze overheid als het gaat om het uitvaardigen van maatregelen om de besmettingsgraad te reduceren. Ik heb echter geen enkel vertrouwen als het gaat om een plan van aanpak, de communicatie en uitrol van een nationaal vaccinatieprogramma. Hoe rechtvaardig en verstandig is dat programma als jouw dochter nog niet is gevaccineerd, maar de families van ambassadepersoneel al wel :crazy:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door vana »

@Almere vak V

Op nu.nl

Vanaf donderdag kunnen zestigminners met een medische aandoening een uitnodiging voor een inenting verwachten, meldt een woordvoerder van zijn ministerie. Ze krijgen het vaccin van Pfizer of Moderna. Voor hen was aanvankelijk het AstraZeneca-vaccin bestemd. Maar vanwege zeldzame bijwerkingen heeft het kabinet besloten alleen zestigplussers dit vaccin toe te dienen.

De nieuwe doelgroep bestaat uit ongeveer anderhalf miljoen mensen die tussen 1961 en 2003 zijn geboren. Zij lopen vanwege een medische aandoening meer risico op een ernstig ziekteverloop. Het gaan om de mensen die jaarlijks in aanmerking komen voor een griepvaccin. Huisartsen maken een selectie, waarna de GGD de prikken zal zetten. Waarschijnlijk gebeurt dat vanaf begin volgende week.
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Phillostar »

vana schreef:
04 mei 2021, 22:42
@Almere vak V

Op nu.nl

Vanaf donderdag kunnen zestigminners met een medische aandoening een uitnodiging voor een inenting verwachten, meldt een woordvoerder van zijn ministerie. Ze krijgen het vaccin van Pfizer of Moderna. Voor hen was aanvankelijk het AstraZeneca-vaccin bestemd. Maar vanwege zeldzame bijwerkingen heeft het kabinet besloten alleen zestigplussers dit vaccin toe te dienen.
Dat is volgens mij oud nieuws, ik heb als als 40'er, dikkie dik en suiker patient 2 weken terug de nieuwe oproep gehad voor het pfizer prikkie. Het was op dat moment ook meteen een stormloop bij de afsprakenlijn van de GGD, ik heb 1 uur aan de lijn gehangen voordat ik aan de beurt was. Maar afgelopen vrijdag inmiddels mijn 1e prikkie gehad :D
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door vana »

@Phillostar
Volgens de informatie van de Rijksoverheid zijn
mensen met het syndroom van Down en mensen met morbide obesitas (BMI Body Mass Index >40) geboren in 1961 of later, half april opgeroepen.
Nu zijn de rest van de zestigminners met een medische aandoening aan de beurt

Ik weet niet waarom jij al bent opgeroepen

https://www.rivm.nl/nieuws/eerste-mense ... vaccinatie
Gebruikersavatar
Phillostar
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:42
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door Phillostar »

vana schreef:
05 mei 2021, 17:21
@Phillostar
Ik weet niet waarom jij al bent opgeroepen

https://www.rivm.nl/nieuws/eerste-mense ... vaccinatie
Ik heb een bmi van 44

Afbeelding
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door vana »

:D
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Gevaccineerden uit de VS mogen weer naar Europa

Bericht door ronenivonne »

Zodat je niet zo ziek wordt en oa niet in het ziekenhuis beland. Het is allemaal niet zo moeilijk 😆
Ook zorgen 2 gevaccineerde tegenover elkaar ervoor dat het virus minder snel verspreid wordt. Maar het gaat vooral om het eerste.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer