Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Bericht door RuthdeLange »

Wanneer 4 juli midden in de week valt (op een dinsdag of woensdag), wat is dan het effect qua drukte op de dagen daarvoor en daarna. Nemen Amerikanen dan de hele week vrij of (bij een dinsdag) de maandag en het weekend ervoor?
Of hoef je dan alleen maar rekening te houden met extra drukte op 4 juli zelf? Het gaat dus om de bezetting op campings en in motels.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/ campings

Bericht door Tantelotje »

Als ik het goed heb, werken 'ze' dan veelal met een brugdag. Dus 4 juli op dinsdag? Dan maandag ook vrij.

Volgens mij is het volledig afhankelijk waar je bent of je er last van hebt. Wij waren eens in Jerome, Idaho. Das een gehucht dus totaal niks meegekregen. We waren ook eens rond die tijd bij Crater Lake. Dat was lastiger omdat onze beoogde overnachtingsplek (Union creek) alleen meerdaagse verblijven accepteerde voor die periode. Daarom hebben we daar niet overnacht.
Ook waren we eens in Zion. Het leuke was dat er een heuse parade was in Springdale. Het jammer was dat het een heel klein beetje druk was :lol:

Had in alle gevallen niet het idee dat het eerder vol zat. Maar moet er wel gelijk bij zeggen dat wij normaal gesproken ver van te voren boeken.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/ campings

Bericht door Galapogos »

Ik zou het niet durven zeggen, maar 4 juli valt natuurlijk in het drukke hoogseizoen, dus dan is het sowieso al druk op veel plekken. In veel nationale parken zullen de campings sowieso vol zitten in de zomer, dan is de bezetting op 4 juli dus niet hoger of lager dan anders.

Op donderdag 4 juli 2019 waren wij in Estes Park, bij Rocky Mountain National Park. Daar was het druk, maar dat was het een paar dagen daarvoor ook al en waarschijnlijk is het dat de hele zomer gebleven. Op 4 juli zelf was het met name in het stadje zelf erg druk en bij de festiviteiten in de avond (vuurwerk) waren er verkeersopstoppingen.

Wat is de achtergrond van je vraag? Overweeg je op de bonnefooi te reizen? In welke regio ben je rond 4 juli?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Bericht door mtl »

Ik zou even kijken op de hotelboekingsites hoe het staat met de periode rond 4 juli. Als je hele hoge prijzen ziet dan weet je dat het druk is.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Bericht door RuthdeLange »

Ik ben nu al wat aan het kijken naar de volgende reis en omdat ik dan alleen ga ben ik niet gebonden aan het hoogseizoen.
Maar wil wel graag een kans op een campingplek. Ik zou dan in Glacier zitten (als ik voor 4 juli vertrek). Campingplekken zijn daar (Many Glacier) toch al dun gezaaid maar wanneer Amerikanen dan ook nog een lang weekend nemen (zoals ik hier boven lees) dan kan ik misschien toch beter na 4 juli daar aankomen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Bericht door Galapogos »

Many Glacier is een hele lastige camping. Het is daar misschien nog wel lastiger om een plekje te bemachtigen dan in Yosemite, en dat zegt wat. Dit jaar werkte het reserveren daar anders (eenvoudiger) dan andere jaren, maar zo te lezen was dat eenmalig i.v.m. COVID.

Het probleem bij Many Glacier is dat er niet zo veel reserveerbare plekken zijn, en dat ze normaal gesproken ‘gewoon’ werken via een rolling window van 6 maanden. Dus iedere dag komen er een handjevol plekken beschikbaar. Hoeveel dat ligt aan hoeveel mensen die dag juist weer vertrekken. Het is alleen al om die reden niet handig om op bijvoorbeeld een zaterdag aan te komen, want dan zullen er weinig mensen vertrekken en dus ook weinig plekken beschikbaar zijn.

In 2017 arriveerden wij half juli in Glacier. Toen waren er nog trails gedeeltelijk gesloten i.v.m. de sneeuw. De volgende keer gaan wij denk ik iets later, om dat te voorkomen.

Prachtige plek wel, Glacier. En Many Glacier een camping op een toplocatie.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Bericht door RuthdeLange »

Oh, ik had gedacht dat de trails al eerder begaanbaar zouden zijn. Ik wil de Iceberg trail, Swiftcurrent pass, Grinnell trail en de Dawson Pas/ Pitamakan Pass gaan lopen. Zijn dat trails waarvoor de periode 10 - 15 juli te vroeg is denk je?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Bericht door Galapogos »

Ieder jaar is anders, maar op 16 juli 2017 (toen wij er waren) was de Grinnell Glacier Trail nog niet helemaal sneeuwvrij. Je kon een heel eind komen, maar niet tot het eind.

Hier zie je de verwachte openingsdata van trails rond Many Glacier van dit jaar: https://www.nps.gov/applications/glac/t ... s.cfm?t=MG

Voor trails in andere delen van het park, zie https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/ ... eports.htm

Het blijft een beetje koffiedik kijken want het is sterk afhankelijk van de omstandigheden, maar het geeft een idee.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt. ga nu twijfelen of ik de route dan niet beter andersom kan doen. Of zouden trails in Jasper 1e helft juli ook nog dicht zijn?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Bericht door Galapogos »

Poeh, lastig. Wij waren datzelfde jaar twee weken later (eind juli) in Jasper en daar was alles toen prima begaanbaar Hetzelfde geldt voor Banff en Yoho. Helemaal geen problemen gehad daar. Maar dat was dus twee weken later. Misschien is het een goed idee om even specifiek te googelen op de trails in Jasper die je wilt gaan lopen. De ene trail zal de andere trail niet zijn.

Heb je je route ergens op dit forum staan? Ik kan hem zo snel niet vinden, maar ik ben wel benieuwd naar je plannen. Je hebt zo te zien dezelfde voorkeuren als wij, dus misschien doe ik nog wat inspiratie op voor volgende reizen. :lol:

Als je in Glacier en Jasper komt, kom je vast ook in Banff en Yoho? Ben je van plan naar Lake O'Hara in Yoho NP te gaan? Dat was naast Glacier NP en Yellowstone echt een absoluut hoogtepunt van onze reis in 2017. Lake O'Hara is zo ontzettend mooi dat ik zeker zou proberen dat mee te pakken. Je kunt er echt prachtig wandelen en het is een oase van rust daar. Het is alleen wat lastig te organiseren omdat je er niet zelf heen kunt rijden maar verplicht met een shuttlebus moet, waar je de kaartjes echt ruim van tevoren voor moet kopen (en je bovendien geluk moet hebben). Je kunt er ook kamperen, maar ook dan zul je er snel bij moeten zijn als de reserveringen open gaan.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Effect van 4 juli op drukte motels/campings.

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb de route er nog niet opgezet, ben me nog aan het oriënteren. We hebben voor dit jaar een rondje Denver gepland maar als dat door gaat dan wil ik volgende keer naar Glacier en Canada. Maar ja, als Denver dit jaar niet door gaat dan wordt dat volgend jaar en schuift Canada op ;-)
Overigens bedacht ik dat andersom ook niet handig is want wil de high note trail in Whistler lopen en die is begin juli zeker nog niet open...
Moeilijke beslissingen....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer