Oostkust of westkust met peuter?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Oostkust of westkust met peuter?

Bericht door Natasjava »

Hey allemaal!

Aangezien onze reis naar de Oostkust in 2020 in het water viel door misses 'Rona, willen mijn vriend en ik in 2022 graag terug richting de Verenigde Staten trekken. Ondertussen zijn we de trotse ouders geworden van onze dochter, en zij zou uiteraard meegaan op reis. We zouden vermoedelijk rond 5/2022 naar de VS trekken, dan zou ze +- 19 maanden zijn.

Nu hebben we beiden nog nooit met een baby gereisd, en zitten we met een dilemma. Trekken we naar de Oostkust (de reis die we in 2020 gepland hadden, NYC-Philly-DC) of naar de Westkust (waar we in 2018 zijn geweest, deze keer omgeving LA-Palm Springs-LV, misschien richting Arizona). Enkele pro/contra's die ik op een rijtje zette:

Pro Oostkust:
- Enkele steden zien waar we nog niet zijn geweest (Philadelphia, Washington DC)
- Kortere rij-afstanden
- Kortere vliegafstand
Contra Oostkust:
- Drukker in de steden
- Drukker dagschema

Pro Westkust:
- Kunnen we over het algemeen een wat chillere vakantie hebben door bv oa aan het strand te zitten
- Vaak rustigere plekken dan drukke steden, dus minder prikkels voor onze dochter
- We kunnen plekken die we in 2018 moesten overslaan zien
Contra Westkust:
- Langer vliegen
- Langere rij-afstanden
- Vlucht met overstap

Wat zou jullie voorkeur genieten? Ergens lijkt het me enorm fijn om een 'chillere' vakantie te hebben aan de Westkust met een kleintje, maar de langere vlucht/overstap/langere rij-tijden in de auto steken me tegen. Sowieso zouden we geen heel uitgebreide ronde maken, om het onszelf niet te lastig te maken.

Waar kan ik best nog op letten bij het reizen met een peuter naar de VS? We denken er oa aan om toch een extra stoel in het vliegtuig te boeken, zodat we onze eigen autostoel kunnen meenemen. Het is wel nog een gedoe om uit te zoeken bij welke maatschappij ons stoeltje meemag, want het is niet FAA approved, maar wel Europees gekeurd uiteraard.

Alvast bedankt voor het meedenken! Hopelijk kunnen we allemaal snel terug richting onze geliefde VS trekken.
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Oostkust of Westkust met peuter

Bericht door Hans B »

Rondje Florida ?? Veel strand.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Oostkust of Westkust met peuter

Bericht door Tipsy_1 »

Aan de oostkust is toch ook veel strand?
rondje Atlanta misschien, kan je rechtstreek op vliegen en het is "niet ver". Van Atlanta kan je naar de Smokies, Blue Ridge PW, Georgia zelf heeft veel natuur (bergen en kust), naar Savannah en Charleston, noorden van Florida, Panhandle, New Orleans, Memphis,... Veel keuze 8)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Oostkust of Westkust met peuter

Bericht door BonnyR »

je zegt Westkust, vlucht met overstap?? Zit je daar aan vast?
Er zijn bijvoorbeeld heel veel rechtstreekse vluchten op SF en andere steden.

Over drukte die je noemt is denk ik toch met name iets wat je wel of niet opzoekt en ook de lange rijtijden.

Over het lange vliegen met een peuter is het moeilijk inschatten hoe het gaat.
Wij hebben op onze reizen peuters meegemaakt die zoet speelden, sliepen aten en kwamen babbelen tot peuters die één derde van de vliegreis aan het huilen of schreeuwen waren. en soms maakt dan 8 uur of 12 uur vliegen niet zo'n verschil :wink:

Wij zijn altijd al fans geweest van de camper en toen onze kids jonger waren, konden ze heerlijk een tukje doen als wij lekker buiten zaten. op de leeftijd van 19 maanden slapen ze nog middagen en kun je handig wat extra kilometers maken. Je had altijd wat te eten drinken bij de hand. Vooral de omkoop ijsjes deden het prima....straks als.... :lol:

Rondje door @Tipsy_1 genoemd hebben wij ook gedaan. Is super leuk! Succes met de voorbereiding!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Oostkust of westkust met peuter?

Bericht door hemmie »

Ook zonder stoel voor je kind kun je de autostoel meenemen, die mag je normaal gesproken gratis inchecken (vind ik persoonlijk ook makkelijker, autostoel vastmaken in het vliegtuig vond ik drama en beperkt de beenruimte voor het kind, dus wij zijn al snel op de Cares gordel overgestapt). Maar let op, sommige staten eisen tegenwoordig dat een kind onder de 2 achterwaarts vervoerd wordt, en dat kan met de meeste nederlandse stoelen niet. Dus dan heeft meenemen misschien sowieso geen zin.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Oostkust of westkust met peuter?

Bericht door Martin & Marianne »

Je noemt wat pro's en contra's maar die zijn voor een groot deel niet afhankelijk van de keuze tussen oost en west. In het westen kun je ook prima rondreizen zonder al te grote afstanden af te leggen. En er zijn daar ook drukke steden.
De vlucht kost wat meer tijd maar kan ook rechtstreeks. Je hebt wel meer tijdverschil, dat kan nog wel iets zijn om rekening mee te houden.
Kijk wat je het leukste vindt om te doen en hou bij de invulling rekening met je dochter.
Hoe lang zouden jullie gaan?

Marianne
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Oostkust of westkust met peuter?

Bericht door Natasjava »

Hans B schreef:
02 apr 2021, 18:13
Rondje Florida ?? Veel strand.
Goeie! Het enige wat dan jammer is, is dat we alle pretparken zouden overslaan, gezien ons dat niet zo fijn lijkt met een 1,5 jarige. We willen Florida graag later doen wanneer ze groter is, zodat ze er ook iets aan heeft (en mijn partner en ik niet apart in attracties moeten)
Tipsy_1 schreef:
02 apr 2021, 19:01
Aan de oostkust is toch ook veel strand?
rondje Atlanta misschien, kan je rechtstreek op vliegen en het is "niet ver". Van Atlanta kan je naar de Smokies, Blue Ridge PW, Georgia zelf heeft veel natuur (bergen en kust), naar Savannah en Charleston, noorden van Florida, Panhandle, New Orleans, Memphis,... Veel keuze 8)
Rondje Atlanta/Deep South staat zeer hoog op onze verlanglijst, maar we willen hier zoveel zien dat we nogal veel verschillende stops zouden hebben, en dat lijkt me met een 1,5 jarige ook niet ideaal. Natuurlijk kies je zelf je itinerary, maar ik weet nu al dat ik niet ga kunnen kiezen en dus teveel stops zou toevoegen :lol:
BonnyR schreef:
03 apr 2021, 14:05
je zegt Westkust, vlucht met overstap?? Zit je daar aan vast?
Er zijn bijvoorbeeld heel veel rechtstreekse vluchten op SF en andere steden.

Over drukte die je noemt is denk ik toch met name iets wat je wel of niet opzoekt en ook de lange rijtijden.

Over het lange vliegen met een peuter is het moeilijk inschatten hoe het gaat.
Wij hebben op onze reizen peuters meegemaakt die zoet speelden, sliepen aten en kwamen babbelen tot peuters die één derde van de vliegreis aan het huilen of schreeuwen waren. en soms maakt dan 8 uur of 12 uur vliegen niet zo'n verschil :wink:

Wij zijn altijd al fans geweest van de camper en toen onze kids jonger waren, konden ze heerlijk een tukje doen als wij lekker buiten zaten. op de leeftijd van 19 maanden slapen ze nog middagen en kun je handig wat extra kilometers maken. Je had altijd wat te eten drinken bij de hand. Vooral de omkoop ijsjes deden het prima....straks als.... :lol:

Rondje door @Tipsy_1 genoemd hebben wij ook gedaan. Is super leuk! Succes met de voorbereiding!
Vanuit België zijn er jammer genoeg geen rechtstreekse vluchten op LA of Las Vegas. Via Amsterdam kan wel via KLM (verder vind ik niet meteen maatschappijen die rechtstreeks vliegen?), maar dat kost natuurlijk meteen €200pp meer. We gaan wel zeker even bekijken of we het zien zitten om te vertrekken vanuit Amsterdam ipv Brussel om dan rechtstreeks te kunnen vliegen (ondanks de meerkost). Lijkt me wel fijn om gewoon maar 1 vliegtuig te moeten nemen. Scheelt ook weer enorm qua tijd.

De camper lijkt ons heerlijk! Maar is dat praktisch als je een stad in wilt zoals LA of Las Vegas? Voor de natuurparken is dat zeker te doen lijkt me, maar in de steden? Hoe doe je dat bv als je naar een mall wilt rijden? De parkeergarages daar zijn vaak tiny, ik zie daar niet echt een RV in passen? :lol:
hemmie schreef:
03 apr 2021, 15:52
Ook zonder stoel voor je kind kun je de autostoel meenemen, die mag je normaal gesproken gratis inchecken (vind ik persoonlijk ook makkelijker, autostoel vastmaken in het vliegtuig vond ik drama en beperkt de beenruimte voor het kind, dus wij zijn al snel op de Cares gordel overgestapt). Maar let op, sommige staten eisen tegenwoordig dat een kind onder de 2 achterwaarts vervoerd wordt, en dat kan met de meeste nederlandse stoelen niet. Dus dan heeft meenemen misschien sowieso geen zin.
Die Cares gordel ben ik idd ook al tegengekomen. Lijkt me heel fijn! Ga ik zeker bekijken of we die misschien aanschaffen.
Ik ben toch ook meer aan het afstappen van een stoeltje zelf meenemen. Zoveel gesleur. Alleen zit ik dan met het dilemma: huren we een stoeltje (kan vuil/beschadigd zijn en is niet goedkoop) of kopen we er een in een lokale Walmart die we na de reis doneren. Maar dat laatste doet dan weer de vraag rijzen hoe we dat best aanpakken. Vertrekt mijn partner met de huurauto vanaf de luchthaven om een stoeltje te halen, en pikt hij ons later op? Of nemen we het risico om de kleine even op de schoot te nemen, en rijden we samen naar Walmart (veiligheid? boete?) Of nemen we een taxi naar het hotel en pikken we de auto op downtown? So many questions! :lol:
Martin & Marianne schreef:
04 apr 2021, 09:15
Je noemt wat pro's en contra's maar die zijn voor een groot deel niet afhankelijk van de keuze tussen oost en west. In het westen kun je ook prima rondreizen zonder al te grote afstanden af te leggen. En er zijn daar ook drukke steden.
De vlucht kost wat meer tijd maar kan ook rechtstreeks. Je hebt wel meer tijdverschil, dat kan nog wel iets zijn om rekening mee te houden.
Kijk wat je het leukste vindt om te doen en hou bij de invulling rekening met je dochter.
Hoe lang zouden jullie gaan?

Marianne
We zouden graag een 2-tal weken willen gaan. De vorige keer zijn we 25 dagen in de VS gebleven, dat lijkt ons heerlijk, maar is deze keer jammer genoeg niet haalbaar. Je hebt idd volledig gelijk dat we een groot deel zelf in handen hebben wat betreft het reisschema. Dat tijdsverschil is ook nog een goeie om rekening mee te houden idd. Wordt nog een dingetje :?
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Oostkust of westkust met peuter?

Bericht door Tipsy_1 »

Kijk eens naar Dusseldolrf/Cologne. ook veel rechstreekse vluchten en net over de grens. Wij zijn drie jaar terug van Keulen rechtstreeks naar Las Vegas gevlogen met Eurowings. :thumbup:

ivm Florida comment: wij zijn al een paar keer in Florida geweest en nog geen stap in een pretpark gezet hoor.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Oostkust of westkust met peuter?

Bericht door hemmie »

Let er op dat zelfs in taxi's soms een autostoel verplicht is. In elk geval in NYC, ik weet niet of het op veel andere plaatsen is.
Wij hebben zelf wel goede ervaring met huurstoeltjes, maar heb ook wel gehoord van mensen die in eerste instantie huurstoeltje namen, dan autostoel kopen, en dan huurstoel zelfde dag of de dag erna terugbrengen.
Terug in Texas!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Oostkust of westkust met peuter?

Bericht door IngridZw »

Wat betreft het vliegen: Wij hebben 2 keer gereisd met een dreumes/peuter, de 1ste keer een rechtstreekse vlucht naar LA en de 2de keer een vlucht met een overstap. Beiden hebben voor- en nadelen vinden wij. Bij een rechtstreekse vlucht ben je eerder op bestemming maar wij hebben het ervaren als een hele lange zit, alsof er geen einde aan kwam. Het klinkt misschien gek maar het jaar daarop vonden we de overstap juist een welkome onderbreking, Even uit het vliegtuig, de benen strekken, kortom even wat anders ook voor de kleine.

Wij hadden ook een caress gordel aangeschaft (ideaal) en zijn eigen autostoeltje meegenomen die we gratis konden inchecken. Dan weet je zeker dat je een goed stoeltje bij je hebt en je kunt hem gelijk in de auto plaatsen.

Als je "maar" 14 dagen hebt te besteden en je wilt geen te lange afstanden tussen de verschillende bestemmingen, dan is een rondje Las Vegas wellicht een optie. Veel te zien in een relatief klein gebied zoals Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon. route 66 en eventueel Capitol Reef.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Oostkust of westkust met peuter?

Bericht door BonnyR »

Natasjava schreef:
05 apr 2021, 10:32
De camper lijkt ons heerlijk! Maar is dat praktisch als je een stad in wilt zoals LA of Las Vegas? Voor de natuurparken is dat zeker te doen lijkt me, maar in de steden? Hoe doe je dat bv als je naar een mall wilt rijden? De parkeergarages daar zijn vaak tiny, ik zie daar niet echt een RV in passen?
Las Vegas doe je op de strip lopend. Je kan heen gaan met een shuttle van de camping ( niet alle campings hebben dat, maar Sams wel)of een taxi . Wij namen een Uber terug, prijs viel ons heel erg mee. Parkeergarages zie je niet echt bij een Mall, maar de parkeerplaatsen zijn giga groot en er zijn veel. Zelfs met een 30 ft camper nooit problemen gehad.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RenJ
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018, 08:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Oostkust of westkust met peuter?

Bericht door RenJ »

Natasjava schreef:
02 apr 2021, 17:04
Nu hebben we beiden nog nooit met een baby gereisd, en zitten we met een dilemma. Trekken we naar de Oostkust (de reis die we in 2020 gepland hadden, NYC-Philly-DC) of naar de Westkust (waar we in 2018 zijn geweest, deze keer omgeving LA-Palm Springs-LV, misschien richting Arizona). Enkele pro/contra's die ik op een rijtje zette:
Wij hebben in 2019 met onze 2 kinderen van toen 2 jaar en 4 jaar een aantal weken door het zuidwesten gereisd.
De reis maak je voor je zelf, maar als de kinderen het niet leuk hebben heb jij het ook niet leuk. Hier moet je een verdeelsleutel in vinden.
Zo hadden wij onze route zo ingedeeld dat we vaak 2 nachten op 1 locatie verbleven. Op de dagen dat we ons verplaatsten vetrokken we net voor het middagdutje van onze jongste zoon zodat hij in de auto kon slapen. Onze oudste zoon had er veel aan om te weten wat hij kon verwachten. Iedere ochtend vertelde we hem hoe de dag er uit ging zien: We gaan in de ochtend naar de speeltuin, rijden dan een paar uur, als we bij het hotel zijn kunnen jullie even spelen en daarna bezoeken we een park met gekleurde rotsen.

Verwacht niet dat je lange wandelingen kan maken of uitgebreid steden kan bezoeken. De spanningsboog van een jong kind is nu eenmaal kort. Dit heeft echter ook een voordeel omdat je zelf goed gaat nadenken wat je echt wilt zien. Wij plande maximaal 2 activiteiten van een half uur tot een uur op een dag om te bezoeken. Soms liep het zo soepel dat we er nog een derde activiteit aan vast konden plakken en soms moesten we er een schrappen.

Uit eten gaan met jonge kinderen is geweldig in de VS. Ieder restaurant heeft wel een papieren placemat en kleurtjes of een klein speeltje. Zelf namen wij altijd een prentenboek, zoekboek of een puzzel mee.

Succes en alvast veel plezier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer