Even voorstellen: Wobbiena

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Wkanning
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2021, 11:46

Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Wkanning »

Hoi ik ben Wobbiena,

ik ga voor het eerst naar Los Angeles.
Er zijn een paar dingen die ik graag wil weten voordat ik ga. Ik heb een beperkt budget voor mijn vakantie. Wat is de goedkoopste en voordeligste manier van LAX-airport naar Beverly Hills.
Is het verstandig om een fiets te huren, zodat ik rond kan fietsen om verschillende plekken te zien?
Wat kost een fiets huren en waar?
Ik heb geen creditcard, alleen cash. Hoeveel heb je per dag nodig aan budget? Ik ga 8 dagen en heb een kamer met keuken.
Ik kan deze info nergens vinden. Wie kan mij helpen?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Hoi, even voorstellen. wobbiena

Bericht door Hockey »

@Wkanning, je geeft te weinig informatie om je te kunnen helpen. Wat wil je allemaal gaan zien. Hoeveel budget heb je?
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Visser »

Als je gaat fietsen heb je niet veel geld nodig. De kans dat je na 24 uur nog leefd is nihil.....

Beverly hills is duur, Heel CA is prijzig behalve boodschappen doen, je schrijft dat je een kamer hebt. Dan toch als je heel eenvoudig eet en drink zo een 30 dollar. Dan moet je niet uit eten gaan. Maar dat is no fun. Je wilt toch wel een terrasje pakken.
Er rijd misschien wel een trein naar Beverly hills. Maar dan moet je nog naar je kamer. Taxi is al gauw 2 dollar per mijl.
Hoeveel geld heb je voor deze 8 dagen?
Wat wel leuk is voor een dag, met de trein naar San Diego. Trein rijd letterlijk over het strand langs de oceaan.
.
Wkanning
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2021, 11:46

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Wkanning »

Ik heb zo'n 90 euro per dag. . Dus fietsen is geen optie. Kan ik dan nergens fietsen of alleen bepaalde plaatsen zoals venice of santa monica. Deze plekken wil ik ook graag bezoeken. En hollywood boulevard. Heb je nog meer suggesties
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Visser »

Op de boulevaar bij t strand wel, maar in het gewone verkeer zou ik nergens in de VS willen fietsen. Mensen zijn het niet gewend. Google public
transportation, dat is er wel overal in de LA area.
Ik zou graag naar de "The music box" trap willen gaan. Beroemd gemaakt door Laurel en Hardy. Kost niks....
https://www.latimes.com/la-la-walks-mus ... story.html

Google wat je interests zijn.
.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door mtl »

Ter plekke een fiets huren in Santa Monica of Venice is wel te doen. Maar niet om je je te vervoeren in Los Angeles en omgeving. Eigenlijk is een auto het beste, maar dat is geen optie voor jou? Je zegt een kamer met keuken te hebben, staat die in Beverly Hills? Om van de luchthaven naar Beverly Hills te komen zul je een taxi moeten nemen want een treinverbinding is er niet. Het OV in Amerika is niet te vergelijken met het OV in West Europa. Bij het huren van een fiets kan het zijn dat je een creditcard nodig hebt. Ga je alleen?
Wkanning
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2021, 11:46

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Wkanning »

Ja ik ga alleen . Ik heb geen creditcard. . Vanuit de airport. Is een uber goedkoper of een shuttle. En bij terug rieis met testen. Kan ik dat oo de airport doen met certificaat. Als dat niet kan waar dan wel en wat zijn daar de kosten van
Wkanning
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2021, 11:46

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Wkanning »

Is 90 euro budget per dag voldoende
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door mtl »

Uber of Shuttle vooraf huren kan waarschijnlijk alleen met creditcard. En 90 euro per dag, ik neem aan dat die kamer al betaald is? Dan zou het moeten lukken al zul je wel zuinig moeten zijn. En wat bedoel je met test en certificaat?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Hockey »

Visser schreef:
14 mar 2021, 19:29
De kans dat je na 24 uur nog leefd is nihil.....
*leeft
Voor de rest weer zo'n ongeloofwaardige claim. Er zijn fietsers in LA en die overleven het.
Wkanning schreef:
14 mar 2021, 20:40
Is 90 euro budget per dag voldoende
Dat hangt er volledig van af wat je allemaal wil gaan doen en wat er allemaal al betaald is en wat je nog moet betalen. Maar jij geeft continu zo weinig informatie dat er niets zinnigs over te zeggen valt.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Visser »

Hockey heeft een hekel aan mij... Dat mag ondertussen wel duidelijk zijn, iedere post heeft hij iets te klagen.

Ik zie zelden fietsers.

Maar aan de TS. Wanneer ga je eigenlijk? Voorlopig kan je als toerist niet reizen, kun je mooi wat extra sparen....
.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Hockey »

Visser schreef:
14 mar 2021, 21:49
Hockey heeft een hekel aan mij...

Ik zie zelden fietsers.
Ik heb geen hekel aan je, maar aan je posts schort wel met enige regelmaat iets. Ook nu weer. Je claimt dat iemand die gaat fietsen in LA het geen 24 uur overleeft. Dat komt erop neer dat iedereen die in LA gaat fietsen in het verkeer de dood zal vinden. Vind je dat zelf ook niet een beetje heel erg overdreven om dat te claimen?
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Visser »

Het is overdreven, maar... ik heb 3 keer fietsers gezien uit NL in de VS. En die waren niet happy.... 1 keer in AZ Ze keken chagerijnig, ergens net onder Flagstaff klagen over de bergen. Ja zeiden ze, maar Phoenix is toch vlak. Ja, vlak en zag er nooit fietsers....

1 keer in oost Colorado. Daar loopt de nationale fiets route van oos naar west kust. Wist niet eens dat dat bestond. Die weg is kaars recht, loopt door de armste county's in CO. Ik rijde met de truck 120 :D :D , dat mag daar op 2 baans highways, Dat vonden ze niet zo leuk.

En in TX in de winter. Die man was half bevroren. Mensen hebben geen idee hoe ver dorpen uit elkaar liggen. En hoe veranderlijk het weer kan zijn in de woestijn, zeker als t wat hoger ligt.
Heb 2 keer sneeuw gezien in juni in New Mexico.
.
Wkanning
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2021, 11:46

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Wkanning »

Iemand zei dat 90 per dag voldoende was als je zelf gaat koken. Kamer is al betaald. Ik mag gewoon reizen als uk alles op orde heb asn documenten. Net de test bedoel ik de pcr covid test voor de terug reis. Met certificaat. Waar kan ik dit laten doen op airport of ergens anders wat zijn daar de kosten van
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door hemmie »

Even nieuwsgierig, maar heb je dan dus een greencard of amerikaanse nationaliteit? Je hebt voor terug naar NL zowel een pcr als een sneltest nodig, óf een pcr 24 u voor aankomst, maar dat is vrijwel nooit haalbaar. Die testen kun je op heel veel plekken doen, maar je zult zelf moeten uitzoeken welke locatie voor jou handig is, en of ze je daar binnen de gestelde tijd de uitslag kunnen geven en op de juiste manier. Het kan soms op het vliegveld, maar niet overal.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door mtl »

Wobbiena, heb je al een vliegticket? En voor welke periode is de kamer gereserveerd? Zoals Visser al opmerkte is er een travelban en kom je Amerika voorlopig niet in. Wanneer de travelban opgeheven wordt en onder welke voorwaarden je weer er naar toe kan is nu niet duidelijk.
Wkanning
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2021, 11:46

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Wkanning »

Ik heb een esta formulier. Ik ga in de periode van 23 april. . Waar kan ik dat vinden. Waar ik de covid pcr test dan doen . Waar kan ik die info vinden
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Hockey »

Wkanning schreef:
14 mar 2021, 23:54
Ik mag gewoon reizen als uk alles op orde heb asn documenten.
Waarop baseer jij deze uitspraak?
Het CDC zegt het volgende, zie hier:
Travelers Prohibited from Entry to the United States
Updated Feb. 19, 2021
Print
Several Presidential proclamations established restrictions on the entry of certain travelers into the United States in an effort to help slow the spread of coronavirus disease 2019 (COVID-19).

With specific exceptions, several Presidential proclamations suspend and limit entry into the United States, as immigrants or nonimmigrants, of noncitizens who were physically present within the following countries during the 14-day period preceding their entry or attempted entry into the United States. For a full list of exceptions, please refer to the relevant proclamations in the links below.

European Schengen area (Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Monaco, San Marino, Vatican City)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door pumi1000 »

Jij wil 23 april al gaan......is je vlucht nog niet geannuleerd inmiddels? Want Amerika zit toch echt op slot voor Europeanen. Dat je een Esta hebt wil niet zeggen dat je het land binnen kan, dat willen we allemaal wel :wink: (en het is ook nog oranje reisadvies vanuit Nederland, waardoor de meeste verzekeringen niet dekken.)

Fietsen hebben wij wel ooit gehuurd in Santa Monica bij een Nederlander die ze daar verhuurt, maar dat was alleen om over de boulevard naar Venice Beach en nog een stukje verder te fietsen en weer terug. Los Angeles is zo groot dat fietsen geen optie is.

Reizen zonder creditcard is in Amerika wel lastig denk ik.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Raziel »

Is dit echt serieus??
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer