Even voorstellen: Wobbiena

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door hemmie »

Je kunt op een esta niet naar de VS reizen, tenzij je eerst 14 dagen in een land verblijft dat niet op de travelban staat, bijvoorbeeld Mexico. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... tries.html
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Almere vak V »

Alle goeie bedoelingen ten spijt van de mensen die hier reageren. We hebben iemand die op de fiets door LA wil en 90 euro per dag heeft te besteden. Geen CC. Maar blijkbaar geen flauw idee heeft of dit wel of niet kan. En als het wel kan, hoe dan?? Ohja, in april van dit jaar...

Blijkbaar heeft de vraagsteller ook geen krant, tv, radio if internetabonnement. Er schijnt wat aan de hand te zijn in de wereld het laatste jaar.

Dan nog over het fietsen. Het niet 24 uur overleven is wellicht een tikkie overdreven. Maar wij leven in het meest fietsvriendelijke land ter wereld. Wij zijn daar op ingericht en iedereen houdt voor zover mogelijk rekening met elkaar. Amerika is totaal niet ingericht op fietsers. Men houdt er dus ook geen rekening mee. Men treft er geen voorzieningen voor. Do the math, zou ik bijna willen zeggen...

Ik breng een gedeelte van het jaar door in Oregon. Dat schijnt de meest fietsvriendelijke staat van Amerika te zijn. Ik kan dagen rondrijden zonder ook maar iets te zien wat op een fiets lijkt. Ik kom met grote regelmaat in Portland wat de meest fietsvriendelijk stad van Amerika schijnt te zijn. Zelfde verhaal, ik kan dagen ronddwalen in Portland zonder een fiets te zien.

Eerlijk is eerlijk. Ze hebben een spuugdure fietsbrug gebouwd waar geen hond gebruik van maakt. Maar men is wel steeds meer aan het denken hoe ze er voor kunnen zorgen dat mensen veilig de stad in en uit kunnen met een fiets.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Frasi »

Beste Wobbiena,

Uit de vele reacties hier, zie je dat iedereen graag wil helpen, maar ook enigszins sceptisch is.
De weinige informatie die je geeft en de reacties op opmerkingen van anderen, geven de indruk dat je niet erg voorbereid bent op deze reis (en ook ietwat naïef over de mogelijkheden).

1) Vanwege Covid-19 is het internationale reizen aan banden gelegd. Als Nederlands/Belgisch toerist kom je op dit moment de VS niet in. Het hebben van een ESTA veranderd daar niets aan; de ESTA regels en goedkeuringen zijn niet ingesteld op de travel ban.
2) De VS, en Los Angeles in het bijzonder, is geen low-budget vakantiebestemming. OK, je kan er goedkoop kleding scoren maar voor de rest is bijna alles er duurder dan je hier bent gewend. Zelfs boodschappen zijn duur (je snackt goedkoper een fastfood menu dan dat je zelf gaat koken).
3) De stad is gigantisch groot. Van LAX naar Beverly Hills is ruim 20km. Alles watje van daaruit wil doen/zien is weer 20km ver (enkele reis!). Al zou je er een kunnen huren, dat ga je op een fiets niet redden. Zoals al geschreven is LA niet ingericht op fietsers: er zijn amper fietspaden dus je fietst voornamelijk in de 50cm ruimte tussen rijdende en geparkeerde auto's. Openbaar vervoer is weinig ontwikkeld in LA; probeer via Google Maps maar eens wat routes uit. Voor de transfer van/naar LAX zou je een Uber of Lyft kunnen nemen. Maar zonder (huur)auto is dagelijkse verplaatsing echt een issue.
4) Niet gezegd dat het zonder credit card onmogelijk is, maar het is wel erg onpraktisch. Dus geen Bird of Lime stepjes kunnen huren, en ik bedenk met nu; ook geen Uber of Lyft....
5) Veel bezienswaardigheden (en restaurants) zijn nu vanwege Covid gesloten. Dat rest voornamelijk sight-seeing van buitenaf. Realiseer je dat en stem je verwachtingen daarop af.
6) Je kan je op LAX laten testen https://www.flylax.com/travelsafely#CovidTest. Kost wel $125 (dus 1 dag budget).

Maar waarom wil je (nu) naar LA?
Mijn advies is om niet nu te gaan. Maak gebruik van de Covid-regelingen van de airline: vraag een voucher aan of verplaats naar later. Spaar nog even flink door zodat je een wat ruimer budget tot je beschikking hebt en regel een credit card.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Hockey »

Prima verwoord Frasi. Alhoewel ik het niet met alles helemaal eens ben.
1) Met 90 euro per dag kan je het wel redden, doch dat is geheel afhankelijk van de plannen. Elke dag uitjes plannen, zoals Universal Studios, Disney etc. en je redt het niet.
2) Vanaf Beverly Hills is er qua reistijd met de fiets veel bereikbaar, doch wel met veel meer reistijd dan met de auto. En eens dat dit niet de meest prettige manier van reizen zal zijn. Maar Santa Monica, Venice en zelfs Universal Studios zijn binnen een uur fietsbaar. Idem voor Hollywood.

@Wkanning. veel is nu niet open. Misschien straks wel, misschien ook niet. Wij en niemand niet kunnen daar garanties in geven. Dus of het verstandig is om te gaan??????? Zeker gezien het feit dat je schijnbaar alles met de fiets wil gaan doen en een zeer beperkt budget hebt. Dus lees de post van Frasi goed, die is behoorlijk spot on.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Visser »

Hier kun je zien hoe groot LA area is, of hoe klein NL....
https://brilliantmaps.com/empty-netherlands/
Bijlagen
image.png
image.png (452.32 KiB) 1605 keer bekeken
.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Timb »

Ten eerste kom je Amerika nu absoluut niet in. Met 90 euro in je eentje zou je het prima kunnen redden. Haal ontbijt en lunch bij de supermarkt en eet in de avond bijv bij Ihop, Wendys enz. Daarnaast zou ik in een stad als LA toch echt een auto willen hebben. Anders is het echt bijna niet te doen. Fietsen is zeker geen optie. LA is een grote stad en alles ligt uit elkaar. Als laatste optie zou je nog een Uber kunnen overwegen idd.
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door MariekeH »

Los van het feit dat je op dit moment niet op een ESTA het land in komt, zou het helpen als je kan aangeven wat je verwachtingen en plannen zijn. Waarom wil je naar LA? Wat hoop je daar te kunnen zien en doen? Als je voornamelijk in de Beverly Hills area wilt rondhangen, dan zou je het misschien best op de fiets en met $90 per dag kunnen doen. Als je meer wilt zien en doen, zoals naar een strand, pretpark, de geweldige musea (die nu volgens mij nog gesloten zijn), dan zal je geld nodig hebben voor vervoer, entree, etc.

Je hebt nog even de tijd voordat er weer gereisd mag worden. Doe wat meer onderzoek, bedenk wat je wilt zien en doen, spaar nog wat meer, en vraag een creditcard aan.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Ruud2004 »

Timb schreef:
17 mar 2021, 11:01
Ten eerste kom je Amerika nu absoluut niet in. Met 90 euro in je eentje zou je het prima kunnen redden. Haal ontbijt en lunch bij de supermarkt en eet in de avond bijv bij Ihop, Wendys enz. Daarnaast zou ik in een stad als LA toch echt een auto willen hebben. Anders is het echt bijna niet te doen. Fietsen is zeker geen optie. LA is een grote stad en alles ligt uit elkaar. Als laatste optie zou je nog een Uber kunnen overwegen idd.
Ik ben ook wel benieuwd wat de US Immigration Officer bij aankomst van dit reisplan gaat vinden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door ADE01 »

Die laten je zo door. 90 euro per dag met het verblijf al betaald is meer dan prima. Je kunt niet iedere dag Disney bezoeken of naar sportwedstrijden, concerten, dure restaurants, enzovoorts. Maar met een beetje creativiteit kun je best veel doen en zien. LA heeft normaal gesproken een aantal hop on hop off bus tours, 2-3 dagen voor ~20-30 dollar per dag, meer dan genoeg over voor eten/drinken en zelfs een ticket voor een museum of iets past er dan nog wel in.

Grootste probleem is de travel ban.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Visser »

ADE01 schreef:
18 mar 2021, 12:47
LA heeft normaal gesproken een aantal hop on hop off bus tours, 2-3 dagen voor ~20-30 dollar per dag,
Grootste probleem is de travel ban.
:D
Er zijn inderdaad veel mensen daar die van veel minder leven.....

https://images.app.goo.gl/dwpYKTdjHRe4AUCJ9
.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door jojostravelusa »

Maar die zijn niet echt op vakantie, ondanks dat ze in een tent slapen :wink:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door harryh »

Beetje jammer dit, TS @Wkanning is na 15 maart 's morgens vroeg niet meer op het forum online geweest...
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Ruud2004 »

En heeft in 2018 op FB dezelfde vraag gesteld. Hoe het toen is verlopen vertelt het verhaal niet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door mtl »

Ik heb ook even op die pagina gekeken. Als ze destijds gegaan is dan heeft ze niks ervan gepost op haar pagina.
Wkanning
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2021, 11:46

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door Wkanning »

Visser schreef:
15 mar 2021, 22:49
Hier kun je zien hoe groot LA area is, of hoe klein NL....
https://brilliantmaps.com/empty-netherlands/
Dankje voor je info. Ik had alles goed gepland. Voor mijn reis. Iedereen is inderdaad wel sceptisch over mijn vragen enzo. . Snap ik. Ik was wel erg goed voorbereid. Omdat ik voor alleen op reis zou graag. Mist ik wat info om alles duidelijk te maken voor mij. Dat is nu inmiddels wel voor mij.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Even voorstellen: Wobbiena

Bericht door mtl »

Bedankt voor je update. Hoe staat het nu met de reis? Want de travelban is er nog steeds.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer