Boeken via recreation.gov

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Boeken via recreation.gov

Bericht door RuthdeLange »

Lake Irwin campground kon je vanaf gisteren reserveren voor 15 juli (6 maanden erna). Daarvoor kon je niet reserveren, tot 15 juli is het FF. Dus kon ook niet eerder oefenen want er waren geen data waarvoor dit kon. Omdat ik vandaag wil boeken wilde ik dus gisteren een proefboeking doen. Voor de zekerheid de uitleg gelezen en daarin stond dat je eerst een datum kiest en dan exact om 16:00 nl tijd de pagina ververst en daarna boekt. Echter daardoor duurde het erg lang voor ik kon boeken (door het verversen) en in een minuut was alles weg. Erger nog, iedereen boekt voor heel veel extra dagen dus ik kan vandaag niet eens meer boeken.
Mijn vraag (want ik wil straks een alternatieve camping via deze site boeken) is dat verversen echt nodig. Als ik de data klaar heb en het is 4:00 kan ik dan niet gewoon op book now klikken? iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat het niet gelukt is, het lijkt Yosemite wel!
Ik weet niet meer precies hoe het zat met dat refreshen. Maar om 16.00 uur moet je op book now klikken, dus als je moet refreshen moet je dat al eerder hebben gedaan.
Zoek eens op het zuidwesten algemeen forum op verversen, dan vind je wel wat relevante topics.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door RuthdeLange »

Op het forum vond ik niets wat recent genoeg was want schijnbaar is dit aangepast (de instructie op recreation.gov) maar uiteindelijk wel bij tripadvisor reacties van mensen bij wie hetzelfde was gebeurd. Door te refreshen ga je namelijk terug naar een oudere pagina waarna je weer opnieuw de datum moet invoeren. Maar daar werd gezegd dat je de instructie niet moest volgen en inderdaad gewoon boeken. Dat heb ik gisteren gedaan en had daarmee de allerlaatste (en allerslechtste, direct naast de parkeerplaats ...) plaats geboekt. Maar goed, we hebben tenminste plaats.
Ik had dit ook totaal niet verwacht, die drukte op een afgelegen camping in Crested Butte.
Mogelijk kunnen we sowieso niet vanwege Corona dus dit soort gedoe is ook wel bizar (zoveel moeite voor misschien niks).
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door Galapogos »

Ach ja, dan heb je in ieder geval alvast ervaring opgedaan voor een boeking bij een post-corona vakantie. 8)

Ik ken de betreffende camping niet, maar de meeste campings lopen niet zó enorm storm hoor. Er waren er de afgelopen vier reizen maar drie waar wij echt veel moeite voor moesten doen vanwege secondewerk. Wel allemaal gelukt overigens. Dat waren North/Upper/Lower Pines in Yosemite, Many Glacier in Glacier en Silver Queen bij Aspen.

Die laatste ligt ook in Colorado. Staat die ook op jullie planning? Want daar moet je dan ook snel bij zijn.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door RuthdeLange »

Ja Silver Queen zit ook in de planning (met maar 5 plaatsen dus nog minder kans). Ik hoop dat het lukt maar anders is er nog een alternatief niet te ver weg. Dat is in Crested Butte niet zo.
Ik denk dat het bij lake Irwin met het weekend te maken heeft. Ik wilde Silver Queen per se niet in het weekend vanwege de drukte maar daardoor zit ik bij Lake Irwin wel net in het weekend. Hoop dat er nog iemand annuleert de komende maanden zodat we een ander plekje kunnen boeken (ieder plekje is beter dan wat we nu hebben ;-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door Martin & Marianne »

Bert en Saskia zaten in 2019 op een camping vlak bij Crested Butte, die zag er niet druk uit. Maar dat was wel in september.

Ik realiseer me opeens dat Lake Irwin het meer was dat we niet konden vinden (zie hier ons verslag van die dag). We hadden daar een wandeling gepland, maar zijn de afslag voorbij gereden. :wink:

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door RuthdeLange »

De camping van Bert & Saskia is volgens mij de Oh be joyful campground maar dat is alleen maar FF en schijnbaar in juli afgeladen. Zeker in het weekend. Dus durf daar niet op te rekenen. In september is het veel relaxter denk ik.
Wij wilden bovendien juist bij lake Irwin omdat we daar een wandeling willen gaan doen (Scarp ridge trail, door Felicitas op dit forum heel aantrekkelijk beschreven in hun reisverslag). We wandelen die vanuit de camping dus vandaar handig als we daar ook zitten.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door RuthdeLange »

Martin & Marianne schreef:
17 jan 2021, 12:35
Ik realiseer me opeens dat Lake Irwin het meer was dat we niet konden vinden (zie hier ons verslag van die dag). We hadden daar een wandeling gepland, maar zijn de afslag voorbij gereden.
Net even naar deze dag in jullie verslag gekeken (had het verslag vorig jaar al gelezen, met heel veel plezier). Dat wordt extra opletten om de afslag niet te missen ;-)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door Galapogos »

Mocht niet lukken on Silver Queen / Silver Bell / Silver Bar te boeken dan zou ik daar niet al te rouwig over zijn hoor. Ik vond die campings zelf wat overgewaardeerd. Ze zijn vooral handig omdat je dan verzekerd bent van toegang tot Maroon Bells, met eigen auto. Verder vond ik de campings wel aardig maar niet bijzonder.

Difficult Campground lijkt mij een prima alternatief. Dat is denk ik ook de camping die je zelf op het oog hebt als alternatief voor Silver Queen?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door RuthdeLange »

Ja, de enige reden waarom ik graag op Silver Queen zit is inderdaad omdat je dan met eigen auto naar de trail kunt. Difficult campground spreekt mij meer aan maar ja dan moet je met die bus mee. En daar moet je ook tegenwoordig voor reserveren dus niet ideaal.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door RuthdeLange »

Galapogos schreef:
17 jan 2021, 11:52
Er waren er de afgelopen vier reizen maar drie waar wij echt veel moeite voor moesten doen vanwege secondewerk. Wel allemaal gelukt overigens. Dat waren North/Upper/Lower Pines in Yosemite, Many Glacier in Glacier en Silver Queen bij Aspen.
Klopt het trouwens dat het reisverslag van jullie reis door Colorado niet op jullie website staat? Heb deze niet kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door Galapogos »

Ja, dat klopt. We zijn in 2019 in Colorado geweest, maar het verslag van die reis is nog niet af. We hebben pas in 2019 besloten überhaupt reisverslagen te gaan maken, en hebben toen met terugwerkende kracht een verslag van onze eerste reis in 2016 gemaakt. Afgelopen voorjaar hebben we het reisverslag van de 2017-reis online geplaatst en we zijn nu bezig met de 2018-reis. De 2019-reis volgt hopelijk ergens dit jaar.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Boeken via recreation.gov

Bericht door sep »

Wij stonden inderdaad op 'Oh be joyful'. Dat is een prachtplek maar zoals je schreef fcfs. Wij hebben er toch 3x geluk gehad, waarvan 1x in het hoogseizoen. Maar ook in september is het aardig vol in de weekenden. Toch zijn er altijd wel wat plekjes te vinden als je een beetje het bos inloopt, alleen kun je dan niet altijd je auto bij de tent zetten. Bijna alles in de omgeving daar is fcfs, tenzij je echt helemaal in de bush wilt zitten. Maar de laatste keer dat we daar waren ontdekten we ook een grote dispersed campground waar je schitterend kon staan, gratis! Neem de weg naar Washington Gulch. Zie ons blog, 2019, dag 25.


Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer