Zit ik goed ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Tantelotje »

Wat jill1234 zegt; dat douchen is voor mij ook wel een dingetje. Geen enkel probleem om dat in een toiletgebouw te doen, maar dan moet dat er wel zijn. Ik wil liefst elke dag maar anders toch minstens om de dag douchen.
Zeker in de hitte van het Zuidwesten waarbij je jezelf (ik tenminste wel :mrgreen:) regelmatig in het zweet werkt bij een wandeling vind ik een dagelijkse douche toch echt wel wenselijk! Een keer in de 3 tot 4 dagen is voor mij dan echt onbespreekbaar.

Toch nog maar eens uitzoeken waar dit dan allemaal wel kan, want het lijkt me wel heerlijk om met een tentje te gaan... Gek genoeg deden we dit in Europa altijd maar hebben we het in de US nog nooit gedaan 8)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Almere vak V »

BonnyR schreef:
12 jan 2021, 11:22
Hebben ook gratis op BLM plekken gestaan.
Ik zou hier een geintje over kunnen maken. Maar laat ik dat maar niet doen.
Tantelotje schreef:
12 jan 2021, 11:37
Wat jill1234 zegt; dat douchen is voor mij ook wel een dingetje.
Iedereen moet uiteraard zelf weten hoe hij/zij op vakantie gaat. Of wat men van persoonlijk hygiene vindt. Maar ik moet er inderdaad niet aan denken. Of aan de suggestie dat je na 3 of 4 dagen niet douchen wel even gaat zwemmen in het plaatselijke zwembad. Brrr...
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Trails »

Galapogos schreef:
11 jan 2021, 22:06
Is 3600 euro een normale prijs voor 19 dagen camperhuur?
Wij hebben (via TiogaTours) net geen € 3000 betaald voor de camper voor een duur van 5 weken. Ophalen was op 13 september en we hadden een El Monte camper.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Trails »

Almere vak V schreef:
12 jan 2021, 12:43
Iedereen moet uiteraard zelf weten hoe hij/zij op vakantie gaat. Of wat men van persoonlijk hygiene vindt. Maar ik moet er inderdaad niet aan denken. Of aan de suggestie dat je na 3 of 4 dagen niet douchen wel even gaat zwemmen in het plaatselijke zwembad. Brrr...
Er bestaat ook nog zo iets als een washandje...
Wat zeep en water erbij en je bent ook weer schoon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Martin & Marianne »

Almere vak V schreef:
12 jan 2021, 12:43
Of aan de suggestie dat je na 3 of 4 dagen niet douchen wel even gaat zwemmen in het plaatselijke zwembad. Brrr...
Ik zie negens staan dat je dat na 3 of 4 dagen niet douchen zou doen. En je doucht natuurlijk voordat je het water in gaat, en daarna nog eens.
En inderdaad: wastafels en stromend water zijn overal voorhanden, dus wassen is echt wel mogelijk. Of hang een douchezak in een boom.

Ik vind het wel fijn om elke dag te kunnen douchen, en meestal lukt dat ook wel, maar tijdens onze laatste vakantie was dat in bijvoorbeeld Capitol Reef niet mogelijk. Gelukkig hadden ze daar keurig sanitair en dan is wassen met een washandje ook goed te doen.

Ik vind de flexibiliteit van een auto wel fijn, zeker met parkeren in de parken is dat handiger dan een cmaper. Maar een camper lijkt me ook wel eens een mooie ervaring.

@Tantelotje
Gewoon doen! Het is erg leuk. Zoals Galapogos ook zegt:
Galapogos schreef:
11 jan 2021, 22:06
Daarnaast is toch niets zo fijn als wakker worden in je tentje als het licht begint te worden. Opstaan/slapen met het ritme van de zon.
Deden wij in Cedar Breaks, in september. Het was koud en vroeg donker met als gevolg dat we al voor negenen in onze slaapzak lagen. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Almere vak V »

Trails schreef:
12 jan 2021, 13:09
Er bestaat ook nog zo iets als een washandje...
Het mag duidelijk zijn dat ik geen kampeerder ben. Not even close zelfs...
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

@jill1234

ik vinf 3600 euro voor camper voor zo'n korte periode vrij aan de prijs. En ik hecht idd geen waarde aan eigen toilet/douche. Die zijn toch altijd te krap in caravan/camper.

En natuurlijk kan ik allerlei pakketten erbij kopen bij de camper, maar het prijsverschil is echt enorm met de auto. Daarbij gaan we niet in hoogseizoen.

douchen doe ik uiteraard ook liefst iedere dag maar als het eens een keer niet kan dan is een washand ook een optie. Ik moet zeggen in Canada hadden we overal, ook in de parken, gewoon een douche tot onze beschikking. Ik was me er niet van bewust dat dit in de VS anders zou zijn.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ben idd een raskampeerder, niets lekkerders dan in je tentje wakker worden door de ochtendzon en fluitende vogels. Ik ben al helemaal geen hotel mens . Ik hou van het getrut met je gasstelletje ;).

Camper hoop ik dit jaar in mei te mogen beleven, dan ga ik naar Candada,. C-medium van Fraserway.. Maar goed.. dat zal wel wishful thinking zijn
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Galapogos »

ClaireVHaut schreef:
13 jan 2021, 14:25
Ik moet zeggen in Canada hadden we overal, ook in de parken, gewoon een douche tot onze beschikking. Ik was me er niet van bewust dat dit in de VS anders zou zijn.
Wij verbaasden ons er juist over dat er in Canada in ieder park douches waren, terwijl we dat vanuit de Verenigde Staten niet gewend waren. :lol:

Verder vielen de praktische verschillen tussen kamperen in Canada en kamperen in de VS wel mee hoor.

Maar zoals gezegd is er bijna altijd wel een prima alternatief in de buurt van een park. Gelukkig maar, want ik douche ook het liefst iedere dag een keer. Lukt het een keer niet, dan gebruik ik ook de washandjesmethode (maar dan met een natte handdoek).
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

@Galapogos Ik had het echt niet verwacht, niet overal douches in de VS.. Ik ga daar dus wel goed op letten bij het uitzoeken..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Zit ik goed ?

Bericht door jill1234 »

ClaireVHaut schreef:
13 jan 2021, 14:25
@jill1234

ik vinf 3600 euro voor camper voor zo'n korte periode vrij aan de prijs. En ik hecht idd geen waarde aan eigen toilet/douche. Die zijn toch altijd te krap in caravan/camper.

En natuurlijk kan ik allerlei pakketten erbij kopen bij de camper, maar het prijsverschil is echt enorm met de auto. Daarbij gaan we niet in hoogseizoen.

douchen doe ik uiteraard ook liefst iedere dag maar als het eens een keer niet kan dan is een washand ook een optie. Ik moet zeggen in Canada hadden we overal, ook in de parken, gewoon een douche tot onze beschikking. Ik was me er niet van bewust dat dit in de VS anders zou zijn.
Wat ik altijd begrijp is dat prijs voor auto en hotel of camper nauwelijks uitmaakt. Auto en tent zal inderdaad een stuk goedkoper zijn; wij zijn echter geen raskampeerders en vinden het heerlijk met de camper. En we douchten daar elke dag met gemak met zijn vieren in. Ik denk echt dat je hier moet kijken naar ieders persoonlijke voorkeur. Daarnaast vinden wij een eigen keukentje erg fijn met koelkast, magnetron, fornuis. Wij koken veel zelf.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Galapogos »

Deze site kan nuttig zijn als je specifiek campings zou zoeken met een douchevoorziening: http://www.uscampgrounds.info/

Die site is sowieso wel handig om snel op een kaart te kunnen zien welke campings er allemaal zijn in een bepaald gebied.

Dat gezegd hebbende: in veel nationale parken is het zo dat er helemaal geen campings met douchevoorzieningen zijn. Het zou dan toch wel jammer zijn om de campings in die parken meteen af te schrijven, want vaak is er dus wel degelijk een voorziening in de buurt. Zo heeft Zion NP geen campings met douches, maar is er een commerciële douchevoorziening op loopafstand van de belangrijkste camping. En zo hebben de belangrijkste campings van Yosemite NP ook geen douchevoorziening, maar kun je voor een paar dollar wel gebruikmaken van de zwembaden (en bijbehorende douches) elders in het park. En zo zijn er nog genoeg andere voorbeelden.

In state parks zijn vaak wél douchevoorzieningen. Maar je zult op een rondje door het zuidwesten neem ik aan ook in de nationale parken willen verblijven, en niet alleen in de state parks.
Gast

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Gast »

jill1234 schreef:
13 jan 2021, 22:04
Wat ik altijd begrijp is dat prijs voor auto en hotel of camper nauwelijks uitmaakt.
Hangt toch echt af van het aantal km's wat je gaat reizen. Grotere afstanden kosten meer benzine, en in het geval van een RV ook nog extra voor gereden km's (tenzij je een unlimited miles package hebt).
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Old Faithful »

Galapogos schreef:
13 jan 2021, 14:41
Gelukkig maar, want ik douche ook het liefst iedere dag een keer. Lukt het een keer niet, dan gebruik ik ook de washandjesmethode (maar dan met een natte handdoek).
En afdrogen doe je dan met het washandje? :mrgreen: :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

@jill1234

Auto + hotel zal idd niet zo veel verschillen met camper. Maar ik wil niet in hotel ;), alleen als het niet anders kan. Koken doe ik ook veel zelf en dat kan prima zonder camper ;)

We gaan eerst maar eens goed bekijken waar we exact heen gaan..Nu is de lijst nog te lang ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

Galapogos schreef:
14 jan 2021, 15:03
Deze site kan nuttig zijn als je specifiek campings zou zoeken met een douchevoorziening: http://www.uscampgrounds.info/
Die site is sowieso wel handig om snel op een kaart te kunnen zien welke campings er allemaal zijn in een bepaald gebied.
Bedankt voor de tip!
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Galapogos »

Nog even goed om er bij te vermelden dat op die site alleen publieke campings staan. Dus campings in national parks, state parks, national forests, etc. Er staan geen commerciële campings op, behalve die op concessiebasis werken vanuit bijvoorbeeld een national park.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zit ik goed ?

Bericht door ClaireVHaut »

we zijn beland in wanneer:

Mei of September.Gaat om Utah, Colorado ,Californie (grofweg gezegd)


Mei lijkt me net te vroeg, september nog uitloper hoogseizoen,duur?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door Galapogos »

Kun je iets specifieker aangeven waar je allemaal heen zou willen in Utah, California en Colorado? Mei is voor veel bestemmingen in Utah en California een uitstekende maand. September op zich ook, al zijn er de laatste jaren wel regelmatig bosbranden in California waar je last van zou kunnen hebben. Als het niet van de brand zelf is, dan wel van de belabberde luchtkwaliteit. Voor Colorado is september gemiddeld genomen geschikter dan mei. Al met al zal het afhangen van de route die jullie van plan zijn te rijden. Welke parken willen jullie bezoeken?

De belangrijkste kosten die afhangen van het seizoen waarin je op vakantie gaat zijn de vliegtickets en auto-/rv-huur. Ik weet niet of september zoveel duurder is dan mei. Ik denk dat die verschillen wel mee zullen vallen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Zit ik goed ?

Bericht door jojostravelusa »

Wij douchen wel regelmatig in de camper als er geen sanitairblok is of als we geen zin hebben om erheen te lopen en als je van gemiddelde lengte/breedte bent, is dat prima te doen. Toegegeven, het is geen inloopdouche in een camper, maar je bent dan ook aan het kamperen.
Als je een camping zonder sanitairgebouw hebt, kan het ook als je met 5 of 6 personen bent. Je moet dan even creatief zijn en desnoods even op en neer naar het dumpstation rijden en de tanks legen en vullen en dan kun je weer vooruit.
Wij gaan zelden naar een commerciële camping met alle toeters en bellen. Wij zijn liever in de natuur en improviseren wat.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer