Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Ragjee »

Hier houden we een beetje de hoop er in om halfweg juli naar Florida te vertrekken. Vliegtickets en auto reeds geboekt bij British maar met minimaal voorschot en overige betaling pas 3 weken voor vertrek, slaapplaatsen vastgelegd maar met ter plaatse te betalen. Toch wel wat op safe gespeeld maar ik probeer er de moed in te houden.
Uiteraard met een zeer grote korrel zout. Ik heb mijn hoop op de vaccins en een eventueel vaccinatie paspoort/ negatieve testing. Zelf werk ik in de zorg en hoop ik in februari gevaccineerd te zijn (België).
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Richard033 »

Ik had eind april begin mei een tripje van twee weken gepland LV en daar wat rondtoeren en weer eindigen in LV, mar daat gaat helaas niet lukken. Nu maar een nieuw motorblok voor de motor gekocht en op zoek naar een Garand voor de andere hobby.

Hoop in het najaar nog even te kunnen, of Florida met mijn vrouw, of een roadtrip in het zuidwesten met zoon.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Dutchess »

Ik hoop dat ik dit jaar naar Nederland kan komen om m'n vader te bezoeken. Hij is al boven de 80 dus hopelijk is hij redelijk gauw aan de beurt voor vaccinatie (hij dacht zelf dat het volgende maand al zou zijn, maar ik moet het nog zien). Mijn man heeft z'n eerste prik al gehad vanwege het werk dat hij doet, maar ik ben bang dat ik pas in de zomer aan de beurt ben, dus ik wil nog niks boeken nu. Het uitvoeren van de vaccinaties hier is nogal chaotisch, al probeert de plaatselijke overheid er een mooi beeld van te schetsen.

Verder zullen we af en toe wat kampeerweekendjes gaan doen als het wat warmer wordt. Dat kan zonder veel planning gelukkig.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door jojostravelusa »

BonnyR schreef:
22 jan 2021, 16:22
hier blijf ik dingen uitzoeken voor Amerika, om het gevoel vast te houden
Wij ook. Verslavingen moet je onderhouden tenslotte :wink:
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door vana »

Volgens mij moet je juist proberen om van verslavingen af te kicken.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door BonnyR »

vana schreef:
24 jan 2021, 15:16
Volgens mij moet je juist proberen om van verslavingen af te kicken.
Geprobeerd, we willen naar Spanje , maar in het nieuws het bericht dat de boel op slot blijft tot na de zomer ( waarschijnlijk) :roll:
Het wordt er niet makkelijker op om af te kicken :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door vana »

Cold turkey dan maar hé. Een jaartje thuisblijven 😁
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door RuudB »

Wij hebben Italie staan voor de zomer met Easyjet. Die hebben we geboekt omdat we onze Kerstvakantie thuis ipv op Tenerife hebben doorgebracht. Mogelijk dat we Kazachstan boeken. Hebben we toch nog een beetje 'Amerika' dit jaar.
Afbeelding
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door A&A »

Wij hebben Canada voor augustus wederom geboekt maar vrezen dat het ook dit jaar niet zal lukken :-( Nu denken we ook over een “plan B” in de vorm van een rondreis Zweden of Noorwegen. Ik ben daar ooit als kind een keer of 4 geweest (auto + caravan) maar dat is lang geleden.
- Heeft iemand reisverslagen of tips over die regio?
- Wij gaan in de USA altijd graag in de bergen wandelen (dagwandelingen) en wisselen daar kamperen met een kleine tent af met hotels; is dat in Zweden/Noorwegen ook een optie?
- Als we bijvoorbeeld kiezen voor hutten op campings of kamperen met de tent; moet je dan vooraf reserveren?

Dit alles uiteraard als je tegen augustus niet naar Canada zou mogen maar al wel naar Noorwegen of Zweden...
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door A&A »

P.S. We zien wel wat reisverslagen met een camper maar dat willen we sowieso niet. Ofwel hutten (mogelijk gecombineerd met tentamineren), of tentkamperen afgewisseld met hotels.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door sep »

Wij hebben vroeger jarenlang achtereen zomerse trektochten door Noorwegen gemaakt, tent en alle toebehoren op de rug...maar dat is lang geleden. Indertijd kon je de sleutel van de hutten ophalen in Oslo, daarmee kon je overal terecht. Tegenwoordig kun je hem online bestellen, bij de DNT (Noorse bergvereniging). Reserveren hoefde nergens en ik vermoed dat dat nog niet veranderd is. Voor berghutten dan. Net als in Zwitserland en Oostenrijk zijn ze verplicht iedereen toe te laten omdat je middenin de bergen zit en er geen andere mogelijkheid voor overnachten is. Voor hutten op campings konden we ook overal wel terecht, en kamperen deden we gewoon wild. Zoals iedereen. Soms bij een hut omdat we dan ook konden douchen of iets te eten konden maken. In de zelfbedieningshutten was altijd voorraad aanwezig om een maaltje te koken en een ontbijtje te maken, je deed het geld ervoor gewoon in een envelopje. Net als in de USA op de campgrounds.

Hele goede herinneringen hebben we aan de Haddangervida, die zijn we helemaal overgestoken. Ik vond dat een van de mooiste ervaringen ooit. Wel ijskoud, we moesten op een goed moment echt heel hard doorlopen om niet te bevriezen. Vijf uur achter elkaar. Maar onnavolgbaar prachtig. Verder is het Jotunheimen-gebergte schitterend, en ook Rondane is zonder meer de moeite waard. Hoewel we ongeveer 40 jaar geleden voor het laatst in Noorwegen waren zal er aan die bergen wel niet veel veranderd zijn :wink:

Als ik het nu zo opschrijf heb ik ontzettend veel zin daar weer eens naar toe te gaan (hoewel dat niet meer met volledige bepakking gaat lukken helaas :( ) !! Alleen, Noorwegen heeft de grenzen op dit moment helemaal dichtgegooid. Geen idee wanneer daar weer verandering in komt. Dat is koffiedikkijken. Maar als je er naar toe kunt van de zomer: ik zou geen moment aarzelen! Minstens zo mooi als Canada...

Zweden kennen we overigens niet. Dat lijkt ons minder uitdagend, veel bossen en meren en minder bergen. Wel heel mooi om meerdaagse kanotochten te maken denk ik.


Saskia
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door sep »

Aanvulling: ik lees net dat je, ivm corona, ook in Noorwegen nu de cabins moet reserveren. Er wordt maar een beperkt aantal mensen toegelaten. Normaal gesproken hoeft dat niet.

Op expeditieaardbol.nl vind je trouwens veel nuttige informatie over wildkamperen. Campings zul je nu ook zeker moeten reserveren vrees ik.


Saskia
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door A&A »

Dank Saskia, wij hadden niet gezien dat Noorwegen nog volledig op slot zit maar op dit moment zit alles op slot en mogen wij het land ook niet uit tenslotte. Of dat in augustus beter wordt blijft afwachten...
Ons idee was niet om meerdaagse huttentochten te maken maar echt dagwandelingen en dan verder met de auto. Al die bepakking op de rug is ons inmiddels ook wat te gortig... :lol:
Omdat je op campings ook hutten hebt lijkt dat ons net even comfortabeler dan een tent (wij hebben maar een kleine tent om in te overnachten; koken wordt dan een probleem als het regent want dat past niet echt in de tent). In de USA gaan we ‘s avonds naar een restaurant, maken we salade of halen we wat af maar in Scandinavië is dat waarschijnlijk qua prijs niet leuk meer (ik herinner me uit mijn jeugd halve komkommers in de winkels daar!).
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Loek »

Wij hadden een vlucht geboekt vanuit hier (Denver) naar Schotland in Mei 2020. Dat is uiteraard niet doorgegaan, en hebben we toen verzet naar Mei 2021. Ik vermoed dat we die weer moeten verzetten, want ik neem aan dat de Schotten niet op ons zitten te wachten. Ook twijfel ik of we tegen die tijd allebei al zijn ingeēnt. Dus het worden weer road trips in eigen land, maar daar zouden de meeste hier op het forum wel voor tekenen... In 2022 hebben we een cruise gepland rond Zuid-Amerika. Ik hoop in ieder geval dat die door mag gaan.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door sep »

@A&A Het wordt een beetje off topic denk ik, maar toch nog even dit: op veel van de 'echte' campings die wij gezien hebben in Noorwegen, óók die in Oslo, was een overdekte kook- en zitplek voor kampeerders te vinden. Ook mochten we, als we bij een hut in de buurt stonden, in de hut koken. Maar de cabins zijn ook een uitkomst natuurlijk, net als in Amerika en Canada.

Meerdaagse tochten hoeft natuurlijk niet. Je kunt ook bijvoorbeeld eens een tweedaagse tocht uitstippelen met een tussenstop in een bemande hut, waar je alleen maar een lakenzak of slaapzak voor hoeft mee te nemen. Dat is misschien een optie?

Een dagtocht over de Bessengen Ridge kan ook, dan ga je met de boot terug naar het beginpunt. Wij liepen er een meerdaagse tocht met volle bepakking en werden bovenop de Ridge verrast door dichte mist. Thee gezet en gewacht, na een uurtje trok het op en konden we verder met deze spectaculaire tocht. Aan de ene kant het Gjende meer, honderden meters lager, en aan de andere kant het helderste meer van Noorwegen waarin je 30 meter diep kunt kijken, het Bessvatnet meer. Grandioos. Ik heb ernstige hoogtevrees maar dit viel toch alleszins mee! Ik zou het zo weer doen. En wie weet....jouw berichtje roept veel herinneringen op hier te huize :wink:

Wij zijn trouwens blij: de eerste vaccin is hier gezet! Over vijf weken de tweede en dan hoop ik ook ongeveer aan de beurt te zijn.

Saskia
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door kastelke »

Weekendtripjes met de caravan naar campings in de provincie Ontario. Ik hoop alleen maar dat we voor weekends kunnen boeken, want dat was vorige zomer wel een probleem. Maanden vooraf waren de weekends al volgeboekt, of men vereiste dat je voor minstens een week boekte (of soms wel 2 weken).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door singha »

Ik heb ook als alternatief Zweden en Noorwegen
Zweden zie ik wel lukken maar Noorwegen (misschien nog op slot) accomodaties reeds geboekt maar annuleerbaar ( besseggen ridge, geirangerfjord en terug via Oslo).
Zal een c plan moeten opstellen (A plan was West Canada en Usa) waarbij ik gewoon via Zweden mijn terugweg zal maken met enkele stops. Laatste locatie in Zweden zit ik zo een 2000 km van België dus ja.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door marieke van oorschot »

Wij hebben ons nu gericht op toch maar weer een zomervakantie in eigen land. Alles annuleerbaar voor het geval we toch heel misschien zonder veel gedoe naar het buitenland kunnen. Maar daar gaan we nu dus niet van uit.
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door dejong89 »

Afgelopen zomer is Italië goed bevallen. We hebben een rondje Apulië gedaan. Ondanks alle regels was het prima te doen. Van het vliegen tot de lokale maatregelen. Alles was verder open. Als het straks ook op die manier kan in de VS of Canada dan zijn wij echt de eerste die die kant uit gaan.

maar ja.. Hopen is het enige wat je kan doen
Ondertussen maak ik mijzelf gek met ticketprijzen.. Ik zie business class tickets voorbij komen voor 600-800 euro naar Zuid Amerika en Azië. :geek:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door IngridUSA »

Afgelopen weekend heb ik voor augustus a.s. een huisje gehuurd in de Franse Alpen en daarna nog in de Limousin. Het huis in de Alpen rechtstreeks bij de verhuurder geregeld zonder vooruitbetaling en tot 14 dagen van te voren annuleerbaar. Tevens een stuk voordeliger dan bij Booking.

We gaan het zien, maar ik verwacht wel dat dit door kan gaan. Maar nu kunnen we in ieder geval de beslissing nog tot juli uitstellen. Ik ga voorlopig niet meer kijken naar reizen naar Amerika.

Verder doe ik sinds vorig jaar aan Postcrossing. Vandaag mocht ik weer een prachtige kaart uit Canada ontvangen. Dat zijn gewoon kleine cadeautjes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer