Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
gewoonstuart
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2017, 20:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door gewoonstuart »

Onze roadtrip in mei 2020 hadden we helemaal zelf uitgestippeld, en bij Tioga Tours de camper/vliegreis/1e overnachting geboekt. a fijn rond de 15 stuks campings geboekt, en ook weer geannuleerd.(en ja om 02.30 uur gebeld worden door een amerikaan of je echt wil annulleren is niet erg, maar 3x is minder) Ook onze VIP kaartjes voor Universal gelijk terug gehad :thumbup:

We kregen al snel een Corona-voucher van Tioga Tours wat goed geregeld was. En we hebben de Roadtrip met een jaar verplaatst.

Nu is het nieuwe jaar begonnen, en denk dat een jaar uitstellen nog steeds niet ver genoeg gedacht was maar goed.
Wat zijn jullie plannen voor dit jaar? het is dat wij deze voucher hadden, ik durf voorlopig niks meer ver vooruit te boeken.
:wink:
04-17: PA, VA, MD, NJ, NY + Canada
04-18: FL
02-19: NV
03-22: CA
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Pistolpete »

Hoi,


Wij gaan ons focussen op een mooie reis in 2022. Ik ben dan klaar met een studie als het goed is en onze dochter is dan bijna 2.

Dan wordt het een roadtrip Georgia, Carolinas, Virginia's, Ohio.

Zin in!!!

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door mtl »

Ik hoop dit jaar nog ergens naar toe te gaan. Duitsland, Zwitserland, in die richting.
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Diannedv »

Ik heb geboekt voor eind juli 2021 naar California. Wij gaan de John Muir Trail doen.
Mocht het weer niet door kunnen gaan, gaan wij een lange afstandswandeling doen in Zwitserland of Oostenrijk / Italië.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door michelly »

Onze reis naar Namibië en Botswana is van jul/aug 2020 naar jul/aug 2021 omgeboekt. Ik hoop zo dat die door kan gaan! Verder hebben we nog genoeg vakantiedagen van vorig jaar over dus mocht er ergens iets geel of groen worden dan wil ik last minute nog iets boeken. Mocht er buiten Nederland niks mogelijk zijn dan staan de Waddeneilanden nog op ons lijstje.

Het idee dat je niet gewoon vrijuit iets kunt plannen en boeken maakt me redelijk kriegelig maar dat is nu eenmaal zo. En dan hebben wij nog een prima reisjaar gehad met tripjes naar Amerika in februari en IJsland in de zomer. Hopelijk gaan we halverwege het jaar toch weer enigszins terug naar normaal.

Verder besef ik me terdege dat dit luxe problemen zijn, gezondheid en de economische gevolgen van de lockdown voor veel mensen zijn natuurlijk veel belangrijker.
RCRD
Amerikakenner
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 okt 2010, 21:33

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door RCRD »

Geboekt voor eind april rondreis Highway 1 en Las Vegas.
Dat hebben we eigenlijk alweer opgegeven.

We gaan deze vlucht naar SF omzetten voor een vlucht naar Las Vegas begin oktober.
We hebben ook nog vouchers van vorig jaar toen de trip naar Florida niet doorging.

In het voorjaar willen we graag een boot gaan huren in Friesland indien mogelijk.

Achja, uiteindelijk allemaal (hele) luxe problemen.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 Denver - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV - LA
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 Nevada / LV
24 Cruise Bahama's / LV
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Tantelotje »

michelly schreef:
05 jan 2021, 09:11

Het idee dat je niet gewoon vrijuit iets kunt plannen en boeken maakt me redelijk kriegelig maar dat is nu eenmaal zo. En dan hebben wij nog een prima reisjaar gehad met tripjes naar Amerika in februari en IJsland in de zomer. Hopelijk gaan we halverwege het jaar toch weer enigszins terug naar normaal.
Ik ervaar dit ook enorm, ook al weet ik wel dat er belangrijkere dingen zijn en dat ik me niet zo aan moet stellen. En ook wij zijn vorig jaar maart nog in Florida geweest (oké, een week korter dan gepland) en 2,5 weken door Europa op rondreis. Maar ik word gewoon onrustig van het feit dat er nog niks geboekt is. Alhoewel... er staat nog steeds een overnachting in de vallei van Yosemite voor begin september :lol:
Dat wordt natuurlijk helemaal niks maar ik ga het pas annuleren als het moet. Lekker struisvogelen :D

De gedachte is nu om in september een rondreis naar Portugal/Zuid-Spanje te doen. Dat is al 10 jaar geleden dat we daar voor het laatst waren. En dan hopelijk in mei ofzo een weekje ergens in een huisje/appartement? Ik verwacht niet dat we al kunnen vliegen, maar misschien eind van het jaar wel en dan de stedentrip naar Stockholm verzilveren die ik vorig jaar symbolisch voor m'n verjaardag kreeg.
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Janbren »

De plannen waren om 6 weken naar Nieuw Zeeland te gaan oktober 2020, dit is 2 weken Oostenrijk geworden. Was ook erg leuk!

Plannen zijn nu om oktober dit jaar Nieuw Zeeland nogmaals te proberen en anders 6 weken te vullen naar wat dan mogelijk is.... 6 weken Europa rondtrekken, wellicht Amerika of iets anders nog niet bekend :lol:
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door HennyCox »

Ik heb mijn afgelopen jaar geannuleerde vluchten van Delta omgeboekt naar komende mei/juni.
Ik hoop , misschien tegen beter weten in, dan weer te kunnen gaan. Mijn hoop is vooral gericht op het vaccineren, wat in USA en hier vanaf omstreeks half januari volop gaat beginnen....en dan is die hoop vooral op een sneller verloop dan dat er nu voorspeld wordt.
Ik verwacht dat als er gevlogen mag worden , dat je bewijs van inenting/negatieve test moet kunnen overleggen. Misschien gaan er dan ook commerciele inentingen mogelijk zijn, zodat je betaald om eerder aan de beurt te zijn.
We gaan het zien...niets is voorspelbaar nu.
mayco
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2019, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door mayco »

San Francisco - Las Vegas in oktober als we groen licht krijgen ! We hebben nog niets geboekt. Wij wachten het nog even af. :wink:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door hemmie »

Hopelijk eindelijk weer naar NL in juli, tegen die tijd hebben we veel familieleden al 2,5 jaar niet gezien, dus ik hoop echt dat we het niet nog meer uit hoeven te stellen. Maar voor het geval het toch niet (veilig) kan wellicht een road trip naar New England. Wil eigenlijk het liefst naar California, maar ik denk dat we dat veel eerder hadden moeten boeken dan nu door de onzekerheid mogelijk is.
Terug in Texas!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Trails »

Ook volgend jaar weer naar Spanje. We wonen aan de Franse westkust en dit is goed te doen met eigen auto. Ook afgelopen sept./okt. zijn we daar geweest. We vinden het er mooi en er is genoeg in de natuur te wandelen.
We hadden voor volgend jaar een grote verre reis gepland (Zuid-Afrika) maar durven dat nog niet aan. Het wordt dan ons eerste bezoek aan dat land en we willen het zonder beperkingen kunnen doen.
Dus gewoon 2 jaartjes naar Altea.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door pumi1000 »

We hebben ons geld van de tickets teruggekregen van afgelopen jaar. Ik heb wel hotels geboekt voor juli, maar tickets boek ik pas als het kan en anders annuleer ik alles weer en hopen we in Europa wat te doen. Mocht deze zomer niet lukken, dan misschien de kerstvakantie. Helaas zitten we met schoolvakanties nog, omdat onze dochter nog steeds graag mee wil :lol:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Walnic »

Wij hebben onze rondreis door Canada van vorig jaar verzet naar september 2021, hoop echt dat we dan wel kunnen gaan. Afgelopen juni nog wel naar Italië geweest gelukkig. Het is de bedoeling dat we daar in juli 2021 met ons hele gezin naartoe kunnen. Je moet toch wat hebben om naar uit te kijken :)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Cindy1969 »

Gelukkig ben ik in februari 2020 nog in Florida geweest. Zou 11 januari weer gaan, zou... gelukkig snel geld terug want United had een vluchtwijziging waardoor ik kon annuleren en geld terug kon vragen.
Toen met mijn Sunweb voucher een week Gran Canaria geboekt voor februari. Ook dat ging niet door (op moment van boeken, in november, had het nog code geel)
Hiervan hoop ik volgende week geld terug te vangen, maar vind het nog wat vaag of ik nu geld terug krijg, of weer een voucher.
Dus heb nu maar 5 dagen in februari een Landal huisje geboekt aan het Veluwemeer, met sauna/bad/zonnebank. Je moet toch wat om iets van warmte te krijgen in de winter :lol:

Florida wilde ik omzetten naar mei, maar dat gaat hem nog niet worden vrees ik. Hopelijk kan ik dan iets in Europa boeken...
September heb ik ook vakantie, die kan ik eventueel doorschuiven naar oktober, zodat ik misschien in oktober naar Florida kan?

Idd, luxeprobleem, maar ik word er ook kriegel van dat je gewoon niks kan plannen of boeken, en wel je vakanties door moet geven.
En mis gewoon de voorpret...
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door laanvdj »

Wij zouden afgelopen jaar weer een rondreis mid westen gaan doen, hier voor in de plaats weekendjes Nederland op de fiets gedaan. En ontzettend genoten.
We zijn ook niet naar andere landen geweest om geen risico te lopen. Nu onze vouchers ingewisseld voor Florida in juni, als dit niet door gaat hebben we pech. Ik werk in de zorg en kan mijn vakantie niet omzetten, ben al blij als ik 3 weken krijg. Hopelijk is dan Europa weer open.
Ik word in elk geval al volgende week gevaccineerd en mijn man valt onder de risicogroepen ( COPD)dus die is ook snel aan de beurt, dus misschien mogen we dantoch reizen
marjac48
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2011, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door marjac48 »

Vandaag hebben wij de huurauto gereserveerd voor onze trip in oktober. We gaan dan 5 weken reizen van Minneapolis naar Houston en doen verschillende, op de route liggende steden aan. Bij annuleren krijgen we alle kosten van autohuur terug, dus dat durfden we wel aan. Voor de vliegtickets wachten we de komende ontwikkelingen even af omdat we hier geen teruggave voor krijgen bij annuleren
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Jumping Jack »

Ik hoop dat we in juni de roadtrip van afgelopen jaar (New York-Miami) nu wel kunnen maken, maar ben bang dat dat nog net te vroeg is.
We beslissen gewoon "last minute".
Zoniet, dan pakken we onze “sleurhut” en gaan een roadtrip maken door Frankrijk, Spanje en Portugal.
Hopelijk januari 2022: Nieuw Zeeland... :think:
Laatst gewijzigd door Jumping Jack op 06 jan 2021, 05:55, 1 keer totaal gewijzigd.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door singha »

Zomerreis 2020 rondreis Florida moeten annuleren. Last minute een reis naar Oostenrijk geboekt voor juli 2020 was ons goed bevallen.
Eerst wat afgewacht om te boeken voor 2021 maar dan toch beslist om een rondreisje Zweden Noorwegen te boeken (had er geen goed oog op om in de zomer 2021 zorgeloos naar usa te kunnen reizen), Noorwegen is ook lastig om binnen te komen maar dan is het enkel Zweden, hopelijk lukt dit. Afgelopen week toch maar een reisje geboekt voor eind November naar Mexico, annuleerbaar hopen op vaccin en terug te kunnen reizen.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door HennyCox »

Cindy1969 schreef:
05 jan 2021, 20:12
En mis gewoon de voorpret...
Dat mis ik dus ook heel erg, het uitzoeken, plannen, boeken...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer