Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Pete.Z »

Mei/Juni zitten we drie weken in Portugal, ook omdat we ons aan het oriënteren zijn om een appartement daar te kopen, leuk voor vakanties en ook om later te gaan wonen. In de zomer naar Ibiza, en voor september staat Dublin op het programma. Misschien direct daarna door naar San Diego, weten we nog niet. Alles natuurlijk afhankelijk van de situatie dan.

Ik heb ondertussen 57 vakantiedagen staan, dus die moeten wel deels op..... :roll:
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Ineke »

Een reis naar Amerika zal er zeer waarschijnlijk nog wel niet in zitten.

Had eerst een rondreis door Oostenrijk willen boeken voor eind mei/juni maar aangezien ik dat steeds onwaarschijnlijker zie worden voor de zekerheid nu maar geboekt vanaf begin september (wel met de mogelijkheid alle hotels te annuleren tot enkele dagen tot een week voor aankomst).
Mocht het in juni toch mogelijk zijn om te reizen dat misschien nog een dag of 10 naar Bretagne of Duitsland.

Wat betreft Amerika hebben wij voor 2022 een reis van Boston naar Seattle in gedachten (via grofweg Michigan-Wisconsin-Minnesota). Aantal onbekende staten voor ons, tijd genoeg om me daarop te oriënteren. :wink:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Ruud2004 »

Vakantieperiode hebben wel al gewijzigd van juni naar september en zonder nu al iets te boeken hebben we al wel de nodige ideeën. Eerder heb ik ergens geschreven dat we zo onze geplande reis naar Phoenix (en zuidelijker) weer van de plank kunnen pakken, maar zw Canada trekt ons ook wel weer. Wij betrappen ons er wel op dat we ons steeds meer dubbel aan het oriënteren zijn. Mocht Amerika c.q. Canada nog niet mogelijk zijn, vinden wij een rondreis Frankrijk/Spaans Baskenland een aardig alternatief.

Mocht er weer gereisd kunnen worden, verwacht ik dat september een zeer drukke maand gaat worden. Niet alleen op de diverse fora valt de maand september veel, maar verder om mij heen ook. Ik ben benieuwd wat dit met de prijzen gaat doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Ineke »

Ruud2004 schreef:
11 jan 2021, 11:39
Mocht er weer gereisd kunnen worden, verwacht ik dat september een zeer drukke maand gaat worden. Niet alleen op de diverse fora valt de maand september veel, maar verder om mij heen ook. Ik ben benieuwd wat dit met de prijzen gaat doen.
Daar ben ik ook bang voor, dat er in september veel meer mensen dan normaal (is meestal tegenwoordig toch al druk in die maand) met vakantie gaan. Vandaar dat ik, op voorhand, toch al geboekt heb.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja inderdaad. Ik heb ook alles geboekt voor september (sequoia, yosemite, Death Valley), alleen over de vlucht twijfel ik nog. Qua prijzen zitten we dan dus goed, maar de drukte kan natuurlijk ook nog wel een nadeel gaan zijn.
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door bigoak »

Wij hebben de vouchers naar Seattle van vorig jaar omgezet naar dit jaar september, alleen dan naar Vancouver. Was zonder extra's iets van €35 per persoon duurder, vliegen op Seattle was bijna € 350 pp duurder. We hebben hierdoor 3 opties:
1. We kunnen het oorspronkelijk geplande rondje van vorig jaar gewoon doen, alleen met Vancouver als start ipv Seattle
2. We kunnen in Canada een nieuw rondje plannen indien de situatie in de VS qua corona of politiek nog niet veilig is
3. We kunnen het ticket weer omzetten in een voucher of geld terug vragen.
We hebben nu in ieder geval iets om naar uit te kijken. Hotels/motels/cabins gaan we pas eind maart/begin april bekijken. Dan hoop ik dat er meer duidelijk is. Het worden wel boekingen met gratis annuleren tot op de dag zelf of een paar dagen ervoor.
Vorig jaar naar Duitsland geweest, leuk maar toch haalt het niet bij de VS.In ieder geval staat april 2024 zeker op de planning ivm de zonsverduistering.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door swissdutchie »

Wij zijn voorzichtig geworden met het maken van plannen. Ik heb namelijk geen zin om mij weer op een reis te gaan verheugen, die uiteindelijk toch weer niet doorgaat. Omdat mijn man echter al in november vorig jaar vakantie moest ingeven bij zijn werkgever, hebben we gekozen voor een stuk of 5 korte vakanties van één of twee weken. Op die manier gaat het hopelijk lukken om tenminste één keer dit jaar buiten Nederland op vakantie te gaan. Amerika zal het echter niet worden, want dat is ons voor één of twee weken te ver weg. Bovendien willen we voorlopig nog niet met het vliegtuig op vakantie, maar gewoon met eigen auto. Op die manier zijn we veel flexibeler, mochten we de plannen op het laatste moment toch weer moeten veranderen of de reis vroegtijdig moeten afbreken vanwege een veranderd reisadvies.
Dat ook Nederland een mooie vakantiebestemming kan zijn, hebben we afgelopen jaar ervaren. In plaats van 4 weken Texas werd het toen een vakantie in eigen land, omdat in oktober de meeste grenzen weer dichtgingen. Wandelen en fietsen op de Veluwe en in Brabant bleek toen zo leuk, dat het zeker voor herhaling vatbaar is. Toch hopen we dit jaar ook weer eens buiten de Nederlandse grens te komen, al is het maar om mijn familie in Zwitserland eindelijk weer eens te kunnen zien.
Want al is het reizen mijn lust en mijn leven, het is toch vooral dat contact met mijn familie in het buitenland, dat ik vorig jaar gemist heb. Nadat vorig jaar diverse reizen naar Zwitserland niet door konden gaan vanwege corona, moesten we ook dit jaar al weer twee bezoeken schrappen, die voor februari en maart gepland stonden. Gelukkig hebben we daarna nog 3 kansen om bij mijn familie langs te gaan, dus in één van die drie periodes moet het toch gaan lukken. Toch vind ik het heel vervelend om nog weer een paar maanden te moeten wachten, want mijn ouders zijn inmiddels behoorlijk op leeftijd en vooral mijn moeder heeft een broze gezondheid. Vandaar dat we het bezoek bij hun niet meer al te lang willen uitstellen.
Boeken doen we voorlopig echter niets. Voor familiebezoek in Zwitserland is dat natuurlijk sowieso niet nodig en voor de rest vertrouwen we erop, dat we ook last-minute nog een onderkomen zullen vinden. We zien wel waar het schip strandt.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Nessiezzz »

Rondreis met een camper vanaf Calgary in September!
Ik verwacht dan wel dat de boel open is voor (eventueel) alleen revaccineerden.

De vluchten staan al, ben nu bezig met Tioga om een camper/camperpakket te verkrijgen. Alles valt onder de 'corona garantie' wat betekent dat bij een oranje/rood advies in het kader van corona, je kosteloos tot 7w van tevoren kan annuleren.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door jojostravelusa »

Geen Amerika in elk geval :sadcry: We hopen 2e helft zomer van dit jaar in te kunnen schatten wat er volgend jaar mogelijk is.

Wel gaan we dit jaar met een camper rondreizen. Voor het eerst hebben we in Europa (Nederland) een camper geboekt voor 5 weken. In eerste instantie was ons plan om een rondje Scandinavië te doen. Dat werd steeds wilder en ook leuker, maar ook minder haalbaar :lol: . Daarnaast hebben we al een aantal jaren geen echte zonvakantie meer gehad. Was eigen keus om in voor- of naseizoen naar Amerika; Alaska voorjaar, Canada najaar, Amerika wegbrenger 2x vroeg voorjaar, te gaan en we hebben er geen seconde spijt van, maar lekker weer heeft ook wel een keer wat.
Nu is het plan dus om vanuit Nederland richting Praag, dan Wenen, via Slovenië naar Dubrovnik te gaan, dan oversteken naar de laars van Italië en via de Amalfikust naar boven, naar huis te rijden. Dit gebeurt dan eind aug/september.
Maar het kan maar zo zijn dat we nog een ander plan ontwikkelen, hoewel we hier wel veel zin in hebben.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Ing »

Zojuist alle boekingen voor Canada & Oregon in zomer 2021 ook geannuleerd. We zouden in zomer 2020 gaan, toen alles omgezet naar 2021. Het lijkt mij nog vrij onmogelijk om komende zomer al makkelijk te kunnen reizen naar Canada en de VS en ik wil ook voorpret kunnen hebben. Daarnaast; half augustus wordt mijn nieuwe huis opgeleverd, goede reden om thuis te blijven.

Voor nu zijn de plannen: in april een weekje naar Ameland.
Mocht het mogelijk zijn: in het najaar een weekje (of 2) naar California.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Timb »

Ik heb las Vegas met mijn gezin gewoon weer geboekt. Gaat het niet door dan kijken we naar iets anders.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben ook alles al geboekt voor juli 2021 (hotels, huurwagen en vliegtickets), Noordwesten USA. Tegen dan zijn wij gevaccineerd, dus ik heb er nog altijd hoop in dat de reis doorgaat :) .
En gaat het toch niet door, dan doen we terug zoals vorig jaar. We annuleren alles in juni en doen een roadtrip door Europa, accomodaties boeken we dan last minute. Vorig jaar hebben we ook alles moeten annuleren (hebben hier toen niets aan verloren) en we hebben toen een roadtrip gemaakt door Zwitserland en Italië (Firenze, Rome, Pompeï tot aan de Almafikust). Dat was ook een leuke reis met veel variatie (prachtige natuur, bergen, steden en cultuur) en het was uiterst kalm in de steden.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Mies2301 »

Ski trip van aankomend weekend is geannuleerd
Heb nog een reis San Diego - Las Vegas met een camper staan voor Juni, al vrees ik dat die niet doorgaat.
Ook nog een trip naar Orlando staan eind augustus, ik verwacht dat die wel door gaat.

Als vervanging van die juni trip, nu een back up route aan het maken voor oktober, wellicht dat we dan wel weer kunnen reizen..
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door MikeAmerika »

Wij hopen in september 2021 naar de VS te kunnen. Richting het noordwesten voor een rondreis.
Al gaan we er van uit dat dit nog niet mogelijk is en dan willen we richting Slovenie/Kroatie met de auto. Dit was ons vorig jaar goed bevallen. Rondje Oostenrijk/Italie
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Martin & Marianne »

SuperFieke schreef:
17 jan 2021, 16:22
Wij hebben ook alles al geboekt voor juli 2021 (hotels, huurwagen en vliegtickets), Noordwesten USA. Tegen dan zijn wij gevaccineerd, dus ik heb er nog altijd hoop in dat de reis doorgaat :) .
Gaat het vaccineren bij jullie dan zo snel?

Marianne
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door d_vdploeg »

SuperFieke schreef:
17 jan 2021, 16:22
Tegen dan zijn wij gevaccineerd, dus ik heb er nog altijd hoop in dat de reis doorgaat
Ik hoop het met je mee :thumbup: In de zomer zullen de meeste landen in de EU al een eind op weg zijn denk ik. Het hangt alleen van meer dingen af dan de vaccinaties in NL en BE denk ik. Zijn er in de VS ook genoeg mensen gevaccineerd en is het virus daar voor het grootste deel onder controle? Zijn de travelbans opgeheven, kan je overal zonder beperkingen heen, denk aan bijvoorbeeld geen afstand meer hoeven te houden, mondkapjesplicht en bijvoorbeeld national parcs open ect.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 19 jan 2021, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door d_vdploeg »

Onze reisplannen voor 2021:
Eind mei 2021 onze uitgestelde New York reis van oorspronkelijk mei 2020. Hier onze vouchers van onze tickets van mei 2020 voor ingezet. Voor mijn gevoel moet er nog heel veel gebeuren wil dit doorgaan. Hier heb ik eigenlijk geen hoop op. Omboeken/voucher/refund daar is het nu nog wat te vroeg voor.

September 2021 onze uitgestelde Bali reis die we eigenlijk in september 2020 zouden maken (zou een eenmalig uitstapje worden :wink: ). Ook hier moet voor mijn gevoel nog een hoop gebeuren. Gevoelsmatig is dan Azië nog een stuk verder weg dan de EU of de VS, met name op het gebied van gezondheidszorg. Mocht dit niet lukken dan hangt het er vanaf wat er wel kan, kan de VS wel dan wordt het in ieder geval dat, anders iets in Europa, vermoedelijk naar de zon.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Pistolpete »

Beste,


Toch een plan: met de familie 2 weken naar The States, week 51 en 52. De gedachte is nu vliegen op NY en dan een kleine roadtrip: Buffalo, Cleveland, Pittsburgh.

Doel: kerstsfeer ervaren in US, shoppen in een ander seizoen, NP in de winter. En last but not least....... kerstdiner bij Denny's Diner :thumbup:

Plannen maken, zin in :)

Gr,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door SuperFieke »

Martin & Marianne schreef:
19 jan 2021, 12:07
SuperFieke schreef:
17 jan 2021, 16:22
Wij hebben ook alles al geboekt voor juli 2021 (hotels, huurwagen en vliegtickets), Noordwesten USA. Tegen dan zijn wij gevaccineerd, dus ik heb er nog altijd hoop in dat de reis doorgaat :) .
Gaat het vaccineren bij jullie dan zo snel?

Marianne
Ikzelf ben al gevaccineerd (als gezondheidswerker). Er werd gezegd dat iedereen voor de zomer zijn eerste spuit zal gekregen hebben (mits niet teveel tegenslagen die voor vertragingen zorgen). Ik weet niet of het al dan niet gevaccineerd zijn iets zal uitmaken om te mogen te vertrekken, het reisverbod moet nog altijd opgeheven worden, maar het zou toch wel al een veiliger gevoel geven om op het vliegtuig te stappen. Als we mogen, dan zouden we gaan, de mondkapjes nemen we er dan bij. Het zal nog geen normale zomer zijn, maar ik heb toch nog altijd de hoop dat de situatie er tegen de zomer anders kan uitzien. We zien wel.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door BonnyR »

hier blijf ik dingen uitzoeken voor Amerika, om het gevoel vast te houden, maar zoals het nu lijkt wordt het Spanje met de caravan in het voorjaar zonder iets vast te leggen. We moeten eerst nog wel het level systeem er af slopen en de nieuwe elektrische poten eronder zetten.
Iets vastleggen en misschien moeten annuleren trekt me helemaal niet. Ik wil het eerst allemaal zien.

Hoorde van een vriendin van 65 wonende in Seattle, dat zij haar vaccinatie al krijgt. Had volgens iets te maken haar verzekering via Boeing.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer