Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door jill1234 »

ClaireVHaut schreef:
08 mar 2021, 11:02
Ik zou eens je licht opsteken bij Tioga. Wij hebben daar destijds ook de duurdere tickets van KLM geboekt (premium). En hoezo heb je geen coronagarantie als je alleen camper boekt ? Ik heb ook alleen camper geboekt bij GoCanada, dit zal geannuleerd gaan worden (Want vertrek 10 mei a.s.) maar ik mag toch hopen dat ik mijn geld terugkrijg ?
Bij Tioga en Travelhome heb je bij mijn weten geen coronagarantie als je de camper losboekt. Je moest dan echt een pakketreis boeken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Nessiezzz »

Ik heb een camper/camperpakket voor sept en hierbij heb ik "coronagarantie", die overigens voortvloeit uit de ANVR/SGR.
https://tiogatours.nl/zekerheid/anvr.htm
Omdat Tioga Tours een zelfstandige touroperator is en aangesloten is bij de ANVR, kun je rekenen op een aantal zekerheden. Dit houdt onder andere in dat je vanaf 7 weken voor vertrek gratis mag annuleren als de reisbestemming vanwege corona code oranje of rood heeft. De (aan)betaling wordt in dat geval volledig terugbetaald. Je loopt dus geen enkel risico bij een negatief reisadvies van de overheid. Dit geldt voor reizen in 2021.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door jojostravelusa »

ClaireVHaut schreef:
08 mar 2021, 11:02
hoezo heb je geen coronagarantie als je alleen camper boekt ?
Omdat dat in de voorwaarden van Travelhome staat. Bij een pakketreis wel, bij losse onderdelen niet. Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij heel bijzonder :? Wij hebben vaak bij hun alleen de camper geboekt, naar volle tevredenheid, maar hiermee prijzen ze zich toch wel uit de markt.
We wachten dus even af wat USTravel in de aanbieding heeft. Tioga kunnen we ook altijd nog bekijken.

Maar we hebben de bevestiging van Air Canada dat de vouchers zijn omgezet naar onbeperkt houdbaar i.p.v. 2 jaar. Dat is mooi. Scheelt toch weer € 1180,-
Hebben we alleen nog een voucher van United Airlines, voor ongeveer € 300,-, die waarschijnlijk ongebruikt zal verlopen. Die is nu nog 1 jaar geldig.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door ClaireVHaut »

jill1234 schreef:
08 mar 2021, 13:29
ClaireVHaut schreef:
08 mar 2021, 11:02
Ik zou eens je licht opsteken bij Tioga. Wij hebben daar destijds ook de duurdere tickets van KLM geboekt (premium). En hoezo heb je geen coronagarantie als je alleen camper boekt ? Ik heb ook alleen camper geboekt bij GoCanada, dit zal geannuleerd gaan worden (Want vertrek 10 mei a.s.) maar ik mag toch hopen dat ik mijn geld terugkrijg ?
Bij Tioga en Travelhome heb je bij mijn weten geen coronagarantie als je de camper losboekt. Je moest dan echt een pakketreis boeken.

nee bij Tioga weet ik zeker dat het er is , Travelhome blijkbaar niet.. heel bijzonder ..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Belgske64
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2018, 11:05
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Ravels, België

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Belgske64 »

De roadtrip die in juni stond gepland heb ik nog niet geannuleerd maar ik heb al besloten om deze reis volgend jaar te gaan doen.
Het is momenteel allemaal te onzeker... Hoogstwaarschijnlijk is juni sowieso nog te vroeg maar er zijn te veel andere onzekerheden...
- wat gaan de beperkingen op dat moment zijn in de VS?
- Hoe gaan de Staten om met de covid regels? Gaat elke Staat zijn eigen regels hanteren? Inenten en/of test om een Staat binnen te mogen?
- Gaan de geplande vluchten allemaal wel door of wordt er geschoven met dag, vertrek- en/of aankomstplaats?

Daarom zal ik met pijn in het hart wederom deze reis gaan annuleren en de hoop hebben dat ik volgend jaar wel onbezorgd van de roadtrip kan genieten.
En wellicht dat ik dan 4 weken ipv 3 zal gaan rondtrekken (hopelijk krijg ik hiervoor de goedkeuring van de werkgever)
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Mies2301 »

Ik heb afgelopen weekend mijn twee vakanties naar de US verschoven/geannuleerd.
Onze reis van mei 2021 konden we via Tioga Tours nu al kosteloos verschuiven naar september 2022. De prijzen van volgend jaar waren voor ons zelfs een stuk lager!
De reis die we hadden staan naar Florida in augustus, hebben we geannuleerd (met volle refund van alles, zelf geboekt).

Dit weekend ook een camper gekocht, dus we gaan mooi in de zomer een maandje toeren door Europa.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door ADE01 »

- wat gaan de beperkingen op dat moment zijn in de VS?
- Hoe gaan de Staten om met de covid regels? Gaat elke Staat zijn eigen regels hanteren? Inenten en/of test om een Staat binnen te mogen?
Grootste onzekerheid voor de zomer is de Europe/US travelban denk ik, ofwel kom je vanuit Europa de VS wel in en wat zijn de voorwaarden. Als de ban er af gaat verwacht ik dat 1 en ander wel duidelijk wordt en dat niet per staat zal gaan maar voor de hele VS geldt. Vliegtuigmaatschappijen zullen dan niet meer of veel minder annuleren/schuiven, enz.

Als je eenmaal hier bent zijn er denk ik niet zo veel restricties meer, die zijn er nu in veel staten al niet of gaan er langzaam af in de stricte staten. Daarbij, volgens Biden is iedereen eind Mei gevaccineerd in de VS. Je ziet nu al de nieuwe gevallen enorm teruglopen vanwege o.a. het vaccinatie beleid waarbij reeds 18-19% van de bevolking een eerste prik heeft ontvangen.
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door MaGiL »

Vraag voor de forumleden die in de VS/Canada wonen: worden daar (al) discussies gevoerd over het al dan niet invoeren van een vaccinatiebewijs om het reizen weer mogelijk te maken? Of leeft dat daar echt nog niet?
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door jojostravelusa »

Vandaag de camper (alleen de camper) geboekt bij USTravel. Nog maar 539 dagen :sadcry: :lol:
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door laanvdj »

Wij zouden 2/6 via Washington naar Florida vliegen. United heeft de vlucht van Ams naar Washington DC echter geannuleerd. We hadden nu een vlucht van newark naar Houston en dan naar Fort Lauderdale maar helaas geen vlucht meer naar de States. Weer op nieuw flightcredit gekregen, deze is ook weer verlengd. Geld willen ze nog steeds niet terug geven. Nu maar duimen voor september en anders juni 2022.

P?S
Wat wel vreemd is dat we nog steeds kunnen boeken voor juni, zie dat ze wel nu meestal op NewArk vliegen en alleen nog maar met de Dreamliner.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?

Bericht door Loek »

MaGiL schreef:
10 mar 2021, 09:06
Vraag voor de forumleden die in de VS/Canada wonen: worden daar (al) discussies gevoerd over het al dan niet invoeren van een vaccinatiebewijs om het reizen weer mogelijk te maken? Of leeft dat daar echt nog niet?
Amerikanen reizen voornamelijk om familie te bezoeken, en het meerdeel van dat soort reizen is met de auto, en die autoreizen vonden ook plaats tijdens de lockdowns. Vandaar dat de pandemie hier zo om zich heen kon grijpen. Zakenreizen is een ander ding, en die zullen binnenkort wel weer gaan beginnen. Ik heb nog niets gehoord over het kunnen overleggen van een vaccinatiebewijs, al heb ik er inmiddels wel een mocht het nodig zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer